Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.
Има и още една причина... модела беше R18 и вече достигна тавана на възможностите си. Следващия модел трябваше да бъде R19... Обаче Рено имат такъв модел...
Защо не си направиш труда да провериш правилата? Истината е, че регулациите направиха дизелите неконкурентни. Известно ли ти е:
- Дизелът е ограничен да изпозлва по-малко енергия на обиколка и по-нисък горивен поток от бензините
- По-малко енергия за хибрида (защото Ауди ще загуби пропорционално още повече енергия на обиколка за ДВГ ако мине на 8MJ Хибрид, защото АСО се опитва да балансира 8MJ бензин с 6MJ дизел)
- Значително по-малък резервоар за дизела, което всъщност прави стинтовете на Ауди пи-къси. Да, дизел с по-малък обсег! Това реалистично ли е?
- Не само, че са ограничени да носят по-малко гориво, но и са ограничени да презареждат с по-бавен горивен поток, което до повече време в бокса.
Това е някъде тройно-четворно ощетяване на дизела, което го прави неконкурентен. Ауди успяха въпреки това да са най-бързите последните няколко състезания, но по-кратктие стинтове (с 2-2 обиколки на писти като Мексико, Остин, Фуджи) не само им губи време, а и ги прави вечно губещи при стратегията. Винаги трябва да покажат първи картите си, и така изгубиха победата на Нурбургринг, Остин и Фуджи (и донякъде Мексико), въпреки че владееха състезанието. Особено смешно беше на Остин, където водиха с 20-30 секунди и го печелиха убеидтелно, но точно след спирането им в бокса рейс директорът обяви FCY и конкурентите им ги минаха с безплатно презареждане. Освен това Ауди са по-бързи единствено заради сложната аеродинамика. Могат да залагат само на нея, защото там няма изравняване на силите. Но тя е скъпа и леко изкуствена, и според мен такова разчитане на аеро няма място в тези серии, няма и релевантност със серийните автомобили.
Направи си труда и да провериш еволюцията на участниците в сегашните регулации. 2014-та имахме три вида двигатели (атмосферен бензин за Тойота, турбобензин за Порше, трубодизел за Ауди), съчетан с три вида хибрид (съответно суперкапаситор, батерия, и flywheel). От тази година вече няма атмосферен двигател и суперкапаситор или flywheel. Правилата ясно дават предимството на турбобензиновия двигател, съчетан с батерия (към който премина Тойота). Ауди ще бъде конкурентни само със същата формула, но Порше вече са там. Решението на борда през 2014 беше, че двете им марки могат да се състезават заедно само ако имат две отделни конпцепции. Но тази на Ауди не е печеливша с тези правила. Отделно и вече нямат причина да рекламират дизеловата технология. А АСО трябва доста да помисли какво прави със сериите, защото нещата вървят към колапс с изкривените им правила и вечно разстящи разходи. Вече няма дори Ребелиън в ЛМП1, а Пежо и БМВ са казали, че имат интерес, но няма да дойдат при сегашните обстоятелства и разходи.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Това не е проблем, сегашният R18 е чисто нов прототип и беше представен едва след края на миналия сезон. Чак последните няколко състезания се научиха да го настройват правилно.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Дрън дрън, че тази година дори Тойота ги изпревари, а са с дизелов хибрид
А аз просто коментирах факта, че им се насъбраха несполуки, а ти коментирай правилата, колкото сметнеш, че е необходимо.
Прав си само донякъде, прочети коментар #7. Няма да е лошо да проучиш въпроса защо Порше ги "набиха", както и това, че именно участието на Порше е една от основните причини Ауди да напуска вместо да мине на печелившата според регулациите концепция. Напълно правилно решение да напуснат, но според мен трябваше да останат за 2017.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Тойота бяха бързи единствено на Льо Ман (където Ауди не успяха да настроят сложната аеродимика и окачване), но не и на другите състезания. И защо дизеловият хубрид трябва да е по-бърз? Изобщо следиш ли сериите, та се обаждаш?
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Направиха велика серия. Толкова години бяха непобедими ... чак не беше интересно по едно време. Трябва да им се отдаде заслуженото! Но също трябва да се отчете че формулата даваше предимство на дизелите, пак поради техния натиск.
Сака като им писнаха ушите от този шамар от $14.7 милиарда ... и взеха политически коректно решение - електрички. Което не е никък лошо. Тесла започна. Тойота направи доста с Приуса. Сега ДжМ пуснаха чисто електрическа кола и Волт преди това. Надявам се като се включат и Германците сериозно да се получи добър напредък и цените да им паднат значително.
Все пак е жалко, че Ауди напускат веднага след този сезон. Очакваше се да останат за 2017 и да разгърнат потенциала на сегашния прототип, и да напуснат преди поредните нови правила за 2018.
Някои дори подозираха, че Ауди се опитват да лобират именно за правилата за 2018. В тази група беше и Паскал Вазелон, шефа на Тойота. Обаче няма шега.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Решението не е само политическо коретно, а и технически коректно. Трудно е да се прецени и дали формулата е давала чак такова приемущество (предполагам се говори за 2006-2014). Едни казват, че е имало някакви опити за баланс чрез рестрикторите. Други казват, че АСО не биха направили всичко възможно да балансират с бензина защото Пежо участваха именно с бензин до 2011 включително. Но ако погледнеш в резултатите, имаше един период 2009-2010 (или 2011) когато Колес изпозлваха стария R10 като частен отбор, и завършваха някъде към средата на класа им, зад Астън Мартин и зад/в микс с отбори Орека, Пескароло, и на квалификациите, и в крайните резултати. Та едва ли дизелите са имали чак такова приемущество. Единствените обективни данни показват, че дизелите са изкуствено ограничени от 2014.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Напълно възможно след като се оправят с дизелгейт. Но може би първо и Порше ще трябва да завърши участието си във WEC. Порше най-вероятно ще останат един сезон след напускането на Тойота. Въпросът е само кога ще напусне Тойота - когато най-после спечелят Льо Ман, или когато се откажат да се опитват.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Така или иначе нямаше много логика да участват с/у Порше при положение, че новите модели на Порше са в голяма степен алтернатива на Ауди модели...
Обаче велика страница в историята на Льо Ман е затворена! Ауди няколко години бяха единствения заводски отбор, поклон и благодарности!
Пежото беше "дзвер", както и Аудитата, но именно защото бяха произведения на инженерната мисъл, а не (само) защото правилата са били в полза на дизеловата технология.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Тогава правилата бяха така направени по поръчка на производителите - Пежо и Ауди.
Иначе не е възможно дизел с еднакъв обем или дори мощност да се конкурира с бензинов двигател. Винаги ще е по-тежък двигателя, по-висок център на тежестта, по-големи изисквания за охлаждане и като цяло аеродинамиката доста страда.
В състезателни условия при коли с толкова много даунфорс не ти и трябва толкова въртящ момент, а мощност. Дизела е нещо като сегашните хибриди във Ф1, много въртящ момент - но и много кила. Старите бензинови бяха по 95 кг...
Първата година Пескароло с Льоб като пълен дебютант биха едното Ауди и завършиха втори. Абсолютно частен отбор, 20-30 човека В АЛМС пък Акюра и Порше ги биеха, въпреки че и те не бяха истински заводски отбори. Особено Порше на бързите писти с ЛМП2...
Такива бяха времената, ФИА позволяваше дизел. Така стана и в WTCC със СЕАТ... Преди това никой не ползваше дизел, макар и да е било позволено защото просто не е конкурентен в състезателни условия.
Единствено ванкеловия двигател би бил по-добър от бензина в състезателни условия. Много е лек, лесен за охлаждане и малък обем. Само че е забранен от ФИА
Както казах по-горе, ако правилата наистина бяха силно в позла на дизелите, тогава Колес трябваше да завършат веднага след заводските Пежо и Ауди през 2009 и 2010, а не зад Астън, Орека, Пескароло.
За това с Льоб, първо Ауди тогава също бяха частен отбор (оттеглят се като заводски след 2002, участват с частен отбор 2004 и 2005), изпозлваха R8 - бензинов прототип, който за пръв път участва през 2000-та. За разлика от новото Пескароло. Освен това Аудито носи специални регулаторни тежести, защото тогава има нови правила, които старото Ауди не покрива напълно. Та нищо чудно, че Аудито не беше по-бързо. Чудно е, че спечели.
ALMS никога не е било толкова важно за Ауди колкото ЛМ и прототипите им винаги са били правени главно да печелят 24-часовото състезание. Реален шампионат има чак от 2012 (WEC). Дори и сега 6-те часа на Спа са главно подготовка за ЛМ, какот навремето бяха 12-те часа на Себринг и 1000-та км на Спа.
Дизелът естествено винаги ще е по-голям обем, така както атмосферният бензин винаги ще е по-голям обем от турбо-бензиновия. Та това не е много релевантно. Не съм видял Ауди или Пежо да са страдали от лоша аеродинамика заради дизела, ами точно обратното. Даже последните години Ауди имат най-добрата аеродинамика (само можем да изключим Спа 2016 и ЛМ 2016, както и ЛМ 2009, но онези години Пежо бяха с по-добрата аеродинамика и без това). Нито са имали (или Пежо) проблем с центъра на тежестта. До колкото знам, прототипи с дизел на Къминс печелят още 50-те или 60-те в САЩ. През 90-те Нурбургинг се печели от дизелова БМВ 3-ка.
За WEC, и ссобено Льо Ман, дизелът е с природно приемущество, и мерките на АСО за изравняване на силите го доказат безкомпромисно - не знам от къде намираш информацята си. Не мощността, а именно въртежния момент а толкова важен като имаш толкова много даунфорс, защото ускоряваш по-бързо. Това приемущество се неутрализира с повече хибрид за бензините (или по принцип). Друго голямо приемущество е икономичността, и следователно по-дългите стинтове - също неутрализирано от правилата. Ако дизелът нямаше естествено премущество, АСО нямаше да балансира Бензин с 8MJ Хибрид и Дизел с 6MJ Хубрид. Дизелите нямаше да имат ограничение от средно по 6MJ по-малко енергия от бензините за една и съща хибринда класа (и още повече в класа на 8MJ, което прави 6MJ най-изгодния клас за дизелите), Ауди нямаше да има 3,3MJ по-малко за ДВГ дори и в клас с 2MJ по-малко хибрид, Диезлите нямаше да имат горивен поток ограничен с 9,2 кг/час по-малко от този на бензините (и пак това в по-нисък хибриден клас), нямаше да имат резеровар с 12,6 литра по-малък капацитет от бензините. И още една идиотщина, минималното гориво, което винаги трябва да е на борда е 0,5 литра повече за дизелите, така че резервоарът става 13,1 литра по-малък. Няма да е лошо да се запознаеш с правилата. И въпреки всичко това, миналата година на Льо Ман, Ауди бяха най-бързи, и то с 4MJ Хибрид, а Порше бяха с 8MJ. И трите Аудита записаха най-бързи обиколки за съсезанието и за историята на сегашната конфигурация на пистата. Порше станаха по-бърз през нощта, защото имаха по-добрите гуми, подготовка и насторйки за по-студените условия, но не се доближиха до рекордните времената на Ауди.
Колкото до Ванкела, не знам дали е позволен или не, но ми се струва, че по-скоро никой не иска да го използва. Ако Мазда дойдат при АСО утре и поискат да участват с Ванкел, веднага ще им благодарят. Имаше едно време една Мазда с Ванкелов двигател, 787В, която не беше конкурентна и от 21 състезания спечели Льо Ман 1991 с много късмет (другите две Мазди завършват на 6-то и 8-мо място). На квалификациите бяха някъде след първата десетка.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
[quote#9:"deutschwagen"]Истината е, че регулациите направиха дизелите неконкурентни. Известно ли ти е: [/quote]
Регулациите са безумни, това е безспорно. Но въпреки това в никакъв случай не ощетяват дизела, даже напротив.
Първо, няма никакви ограничения на вредните емисии. Ако имаше, директно пада ефективността на дизелите с 5 - 10% за сметка на допълнително повишаване на теглото.
Второ, променливото газоразпределение е все още забранено. Само то повишава ефективнотта на бензиновите двигатели с 5 - 7 %.
Трето, в реалността битката за ефективност е между хибридни бензини и не-хибридни дизели. Хибридните дизели са извън играта заради неоправдано високи цени.
Все пак, новината е добра, защото показва че най-накрая дори немските инженери са осъзнали безсмислието на дизела. Жалко само че това се случва след хиляди тонове канцерогенни емисии и десетки хиляди жертви.
Говори с някой инженер преди да ги пишеш тия фермани. Правиш частично-логически изводи от дадени обстоятелства като бъркаш години и факти.
2006-та Льоб стана втори, първата година на ТДИ. Огромен заводски отбор, огромен маркетингов ефект.
БМВ печели Нюрбургринг с 320тд когато са супер ограничени ГТ колите.
Дизела не е забранен така както ванкела, до ден днешен можеш да караш с дизел на Нюрбургринг, но го правят 2-3 от 150+ коли и никога не се борят за победи.
Прочети историята по-добре.
Цялата ера на забравянето на турбо-бензина през от края на 80-те до почти ден днешен за сметка на турбо-дизела ще остане като една от най-големите грешки в автомобило строенето.
Спомням си едно интервю от ревютата на сезоните във Ф1 с Мауро Форгиери. Той казваше още 80-те, турбо-бензина е логичното развитие на двигателите с вътрешно горене, правим огромна грешка като ги забраняваме, защото в бъдеще заради ефикасността им ще бъдем принудени да се върнем към тях.
Всичко е маркетинг. Дизел двигател винаги излиза по-скъп в дългосрочна перспектива, но маркетинга иска да има ниска цена и ниска цифричка за разхода на 100 км! Това е
Както казваш, сега никой не се сеща дори да прави турбо-дизел хибрид... това е показателното! Примерно всички Евро 5 бензини покриват Евро 6, но дизелите освен въглероден диоксид изхвърлят не изгорени много други боклуци и за Евро 7 не знаеш дори дали ще остане дизел...
Да, прави си. Льоб е завършил втори 2006-та. Но 2005-та Пескароло почти печелят, не 2006 (И Льоб се състезава и 2005). Не мога да кажа, че 4 обиколки изоставане е почти победа. Има много отбори, които изобщо не за вършват първат си година с нов прототип, а Ауди печели с 4 обиколки.
Какво изобщо се опитваш да кажеш, не е много ясно. 2007-ма дизелите напредват още повече, въпреки че единствените промени в правилата са намалени резервоари за дизелите. 2008-ма пак същото, въпреки облекченията в рестрикторите за бензините. И това се повтаря чак до 2014, когато започва баланса на силите (за което като гледам дори не си чул, ама даваш акъл) - включително срещу заводския отбор на Тойота, който 2013-та щеше да остане на 4-то и 5-то място за трите Аудита, ако не им се случиха разни неща.
И това не е ГТ, това е ЛМП1. Има разлика.
И Мазда е използвала RX-7 и RX-792P в моторните спортове доста време.
Можеш ли да обясниш с какво са били ограничени правилата когато БМВ дизел печели Нурбургринг, конкретно?
Ето ти статистика за времената за Льо Ман 2015, както споменах по-горе:
Ще ми бъде интересн и твоето обяснение защо с дизел Ауди правят значително по-къси стинтове (в случай, че не признаеш таблиците)
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
Ще трябва да обясниш как дизел, който прави по-къси стинтове от безнините, и който презарежда по-бавно за същото по-малко количество гориво не е ощетяване.
Ако няма минимално тегло и се премахне и EoT, дизелът пак ще е непобедим, дори с 4MJ по-малко хибрид. И това минимално тегло е без значение за дизелите в 8MJ класата, защото е най-неизгодна. По-голямото тегло (и размер) на дизела е пречка единствено за пакетирането на повече хибрид. Та напълно неутрализирано е в случая.
Какво ще прави Ауди не е ясно. Но няма смисъл да се конкурират с Порше, с абсолютно същата концепция. А тяхната концепция е печелившата с тези правила.
Но интересните и легендарни състезания с дизели си остават завинаги в паметта на феновете.
А последното хубаво решение отнонсо WEC беше отказа на Нисан.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
И защо реши, че турбо-безнините са били забравени? Не съм видял такова нещо, нито в моторните спортове, нито при серийните автомобили. Даже последните години малките турбобензини бият малките турбодизели.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
[quote#32:"deutschwagen"]Битка между нехибридни дизели и хибридни безнини няма, не знам кои серии гледаш. [/quote]
Има, и тя е най-важната - битката на пазара за клиенти. Нали основната идея на WEC е да е максимално приближен по дух до серийните автомобили за да бъде платформа за разработка на технологии които на следващ етап да навлязат серийно.
[quote#32:"deutschwagen"]Ще трябва да обясниш как дизел, който прави по-къси стинтове от безнините, и който презарежда по-бавно за същото по-малко количество гориво не е ощетяване. [/quote]
Никога не съм твърдял че точно това правило не ощетява дизела. Аз твърдя че като цяло регулациите ощетяват бензините в по-голяма степен от дизелите.
И все пак, логично обяснение би било че поради липсата на лимити за вредни емиии, на дизелите не им се налага да ползват селективен катализатор с урея и съответно времето за зареждане на дизела е искуствено удължено с времето за зареждане на АдБлу. Да не би да не звучи логично?
Хайде сега ти се пробвай да дадеш логично обяснение защо VVT e банната и защо няма лимити за вредни емисии - две напълно абсурдни правила.
Лично аз смятам че регулациите трябва да бъдат елементарни:
- лимит за енергия/СО2 емисии на обиколка
- лимит за вредни емисии (азотни окии, сажди и т.н.)
- еднакъв по количество енергия резервоар
- физичеки размери на болида.
Никакви хибридни класове, никакви ЕоТ, никакви минимални тегла, никакви ограничения кога колко хибридна мощност да бъде използвана и т.н. Толкова ли е трудно?
[quote#32:"deutschwagen"]Ако няма минимално тегло и се премахне и EoT, дизелът пак ще е непобедим .. [/quote]
Непобедим, само ако е канцерогенен. Когато му се наложи да спазва реални стандарти за вредни емисии, видяхме какво се случва - големи глоби, обратно изкупуване на автомобили и бягане с подвита опашка.
Не става, дизела загуби битката и бавно е отправя към историята. Дори ВАГ вече инвестират повече в хибриди и електромобили.
..а и като е толкова велик дизела, защо на ВАГ най-бързия им спортен автомобил е бензинов хибрид (918) а пък най-бързите им дизели а там някъде далеч назад?
Да, голямата заблуда с ниския разход на дизелите е че плътността на дизела всъщност е по-голяма и 1 литър бензин съдържа 15-20% повече въглеводороди от литър бензин. Особено пък новите бензини бленднати с етанол. Затова горивата трябва да е продават на килограм а не на литър и да имат еднаква цена - според съдържанието на въглеводороди, т.е. количеството суров петрол употребено за производството. Така или иначе цената е определя в много по-голяма степен от акцизите, а не от разходите за производство.
Да, затова всъщност Ауди нямат някакво предимство по-отношение на кг в прототипа и от там скоростта въпреки "по-ниския" разход като литри.
Като цяло дизел се продава силно само и единствено в Европа заради протекциите към френските и немските производители. Повечето бензини са на малки коли, а при луксозните е 80% дял има дизела. А Дойчланд произвежда предимно луксозни... В останалата част от света дизела или го няма или почти го няма. В Бразилия мисля, че дори е забранен! В Америка и Япония изискванията към дизелите от години не са базирани само на СО2, а на всичките гадости които отиват в атмосферата и затова дизелите почти ги няма. Японските производители правят дизелови двигатели специално за Европа...
Не знам дали хората знаят, но за да могат да карат дизел които да отговаря на изискванията се сипва една течност която има много различни търговски наименувания, но всъщност е свинска пикня! Това мисля, че най-добре описва ситуацията с дизелите.
Съгласен съм, че времето на дизела в серийните коли отминава. Но това се очаква да стане в близкото бъдеще, заради следващата серия от ограничения на емисиите. Според мен за момента дизелът остава най-ефективния метод за задвижване на големи лимузини/големи премиум автомоили и СУВ със спортни качества.
[quote#35:"DFGeneer"]И все пак, логично обяснение би било че поради липсата на лимити за вредни емиии, на дизелите не им се налага да ползват селективен катализатор с урея и съответно времето за зареждане на дизела е искуствено удължено с времето за зареждане на АдБлу. Да не би да не звучи логично? [/quote]
Интересна интерпретация, но никога не е ставало дума за това. Просто е част от ЕоТ, един от елементите за премахване на приемуществото на дизела. А и едва ли Ад Блу би се допълвал на абсолютно всяко презареждане с дизел. Колко презареждания с дизел изкарва едно Ад Блу?
[quote#35:"DFGeneer"]Хайде сега ти се пробвай да дадеш логично обяснение защо VVT e банната и защо няма лимити за вредни емисии - две напълно абсурдни правила[/quote]
За VVT не знам и ще трябва да почета за случая. За емисиите, има слухове, че скоро ще има ограничения за емисиите. Но няма да е само NoX, така че дизелът ще има известни приемущества при емисиите, не само проблеми (решими с Ад Блу). Освен това, R10 и може би R15 са имали катализатори, и предполагам и Пежата преди 2011 са имали катализатори. Не бяха по-бавни.
[quote#35:"DFGeneer"]Лично аз смятам че регулациите трябва да бъдат елементарни:
- лимит за енергия/СО2 емисии на обиколка
- лимит за вредни емисии (азотни окии, сажди и т.н.)
- еднакъв по количество енергия резервоар
- физичеки размери на болида.
Никакви хибридни класове, никакви ЕоТ, никакви минимални тегла, никакви ограничения кога колко хибридна мощност да бъде използвана и т.н. Толкова ли е трудно? [/quote]
Ами трудно им е на АСО, защото са се превърнали в някакви апаратчици. Съгласен съм с повечето препоръки. Ад Блу и филтърите ще означават повече тегло и по-малко място при дизеловите болиди, които е естествено наказание за емисиите. От друга страна ще имат по-ниско емисии на СО2. Освен това ще имат и много добра икономичност, мощност и въртежен момент. Естествен ЕоТ без бюрократични намеси - всяка технологя има вградени приемущества и слабости.
Не знам дали хибридните класи са лоша идея като баланс за самата технлогия (примерно бензин с 6MJ хибрид и бензин с 8MJ хибрид). Въпросът е какви са стимулите, а те за сега са за максималния позволен хибрид, което прави долните хибридни класове ненужни. От както има WEC няма хибридни зони и ограничението е единствено на обиколка.
[quote#35:"DFGeneer"]Непобедим, само ако е канцерогенен. Когато му се наложи да спазва реални стандарти за вредни емисии, видяхме какво се случва - големи глоби, обратно изкупуване на автомобили и бягане с подвита опашка[/quote]
Проблемът с дизелгейт не с канцерогенните емисии, които се филтрират ефективно от филтъра за твърди частици (поне при сравнително нови модели без премахнат филтър). Проблемът е само с NoX, който може да е замърсител в града, но не и канцерогенен. Но ако става въпрос, дизеловите автомобили съвсем не са най-големия източник на NoX. Дори във Великобритания, където типично за Европа има много дизели (някои от тях смърдящи, като черните таксита), едва 14% от NoX идва от автомобилите (всички типове). Има много да се мисли по тези въпроси. Като например откъде ще идва тока за EV-тата и каква ще е реалния ефект върху околната среда (освен, че са зависими и на субсидии за инфраструктурата).
Но аз като говоря за непобедим, имам предвид състезанията, а не техническите решения при серийните автомобили.
[quote#35:"DFGeneer"]Не става, дизела загуби битката и бавно е отправя към историята. Дори ВАГ вече инвестират повече в хибриди и електромобили[/quote]
Губи при серийните автомобили, защото идват нови технологии. Това освен ако не настане и някой пробив при дизелите, което не е невъзможно. Но мен ме касае WEC/Le Mans, не това колко дизелови автомобили ще бъдат продадени следващите 5 години. Ауди спокойно могат да се конкурират и с бензинови двигатели, но няма как да стане след като Порше правят това вече 3 години. Имаше даже слухове, че Ауди ЛМП1 ще се мести в бензиновия клас, и може би щяха да участват там известно време, но сега се режат разходи и се инвестира в "технологиите на бъдещето", каквото и да значи това. Освен това 919 е вече на години и сигурно ще трябва да се инвестира за следващата година, а после идват нови правила.
Но това не означава, че правилата трябва да отнемат залсужени и сигурни победи на Ауди. Имаха доста проблеми този сезон заради радикалните решения, затиснати от правилника, но на края намериха нужната скорост. Но както писах по-горе, тя не е продукт на качествата на дизела, които са неутрализирани от правилника. С по-адекватни правила, със сигурност биха останали за 2017 и новият прототип нямаше да отиде на вятъра. Това щеше да е в интерес и на съревнованието. За мен щеше и да е правилното решение да останат за следващия сезон и да изкарат целия цикъл на правилата. Жалко е и да няма никакъв дизел в надпреварата (но не се учудвам с тези правила и разходи). Може би не е идеален за целия WEC, но пасваше идеално на някои от пистите, и разбира се, на Льо Ман, където е почти ненадминат caeteris paribus.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨
[quote#39:"kozhouharov"]Повечето бензини са на малки коли, а при луксозните е 80% дял има дизела. [/quote]
Да, аз лично още не мога да проумея как автомобил с претенции за лукозен може да бъде с дизелов мотор - тракане, шум, вибрации.. БМВ 5-та серия дизел със старт-стоп система прави 2-3 подскока на място преди тръгване на всеки светофар. Страшен лукс направо..
[quote#40:"deutschwagen"]Според мен за момента дизелът остава най-ефективния метод за задвижване на големи лимузини/големи премиум автомоили и СУВ със спортни качества. [/quote]
Бензиновите хибриди, особено тези с e-CVT на Лексус са по-ефективни, имат стотици пъти по-ниски реални вредни емисии, а и като бонус са далеч по-рафинирани - нямат предавки да придърпват, а старт/стоп на ДВГ е неусетно заради ниската степен на компресия.
[quote#40:"deutschwagen"]Колко презареждания с дизел изкарва едно Ад Блу? [/quote]
Грубо, разхода на АдБлу е около 3% от разхода на дизел. При ЛМП прототипите може и да е повече, защото няма ЕГР който охлажда горенето за по-малко NOx, но пък за сметка на термодинамичната ефективност на ДВГ. А при ограничение MJ/обиколка, ефективността е най-важния фактор.
[quote#40:"deutschwagen"]Но няма да е само NoX, така че дизелът ще има известни приемущества при емисиите, не само проблеми (решими с Ад Блу).[/quote]
Не знам какви преимущества може да има дизела, при положение че бензините безпроблемно покриват всякакви стандарти за емисии, от Евро 5 насам практическа промяна за тях няма.
[quote#40:"deutschwagen"] От друга страна ще имат по-ниско емисии на СО2. [/quote]
Няма да имат. СО2 е продукт на горенето, при еднакво ограничение в MJ/обиколка, означава че СО2 емисиите на обиколка ще са еднакви.
[quote#40:"deutschwagen"]Проблемът е само с NoX, който може да е замърсител в града, но не и канцерогенен. [/quote]
NOx сам по себе си не е канцерогенен, въпреки че е токсичен, но води до образуването на финни частици, които са канцерогенни:
NOx gases react to form smog and acid rain as well as being central to the formation of fine particles (PM) and ground level ozone, both of which are associated with adverse health effects..
[quote#40:"deutschwagen"]Дори във Великобритания, където типично за Европа има много дизели (някои от тях смърдящи, като черните таксита), едва 14% от NoX идва от автомобилите (всички типове). [/quote]
Това не знам откъде си го взел, но в горния линк, специално за Лондон е цитирана City of London Air Quality Strategy 2011-2015, според която 65% от NOx идват от трафика, като общо за целия ЕС е 40%.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност.ОK
Колаборационист
Рейтинг: 889 НеутралноТака се прави !
Всички ТРЯБВА неумолимо да наказваме невежеството на администрацията и духовенството !volrath
Рейтинг: 479 Неутрално"Ще се включим в състезанието за бъдещето електрически"
Дневник...
Willy Messerschmitt
Рейтинг: 2198 НеутралноОтегля се една легенда!!
До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...globetrotter
Рейтинг: 471 ВеселоVW вече бягат надалечe от дизеловите двигатели. Забавно.
deymus
Рейтинг: 1097 ВеселоПоследните години ги набиха и избягаха
Alarmstufe Rot
Рейтинг: 5920 НеутралноТова вече си е сензация!
Мьi не простим. Мьi не забудем. Мьi накажем каждого, кто совершил зверства на Этой войне, на нашей зeмле. Найдем каждую сволочь, которая стреляла по нашим городам, по нашим людях, кoторая бомбила нашу землю, которая запускала ракетьi, которая давала приказ и нажимала на пуск. Вам не будет ни одного тихого места на Этой земле, кроме могильi. В. Зеленский.globetrotter
Рейтинг: 471 НеутралноДо коментар [#5] от "deymus":
Последните 2 години Порше (пак собственост на VW) ги набиха с бензинов хибрид.
Затова смятам, че решението на Ауди е по-скоро политическо и е свързано с проблемите с емисиите на дизеловите двигатели на компанията майка.
Петър Николов
Рейтинг: 298 НеутралноИма и още една причина... модела беше R18 и вече достигна тавана на възможностите си. Следващия модел трябваше да бъде R19... Обаче Рено имат такъв модел...
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#5] от "deymus":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Защо не си направиш труда да провериш правилата? Истината е, че регулациите направиха дизелите неконкурентни. Известно ли ти е:
- Дизелът е ограничен да изпозлва по-малко енергия на обиколка и по-нисък горивен поток от бензините
- По-малко енергия за хибрида (защото Ауди ще загуби пропорционално още повече енергия на обиколка за ДВГ ако мине на 8MJ Хибрид, защото АСО се опитва да балансира 8MJ бензин с 6MJ дизел)
- Значително по-малък резервоар за дизела, което всъщност прави стинтовете на Ауди пи-къси. Да, дизел с по-малък обсег! Това реалистично ли е?
- Не само, че са ограничени да носят по-малко гориво, но и са ограничени да презареждат с по-бавен горивен поток, което до повече време в бокса.
Това е някъде тройно-четворно ощетяване на дизела, което го прави неконкурентен. Ауди успяха въпреки това да са най-бързите последните няколко състезания, но по-кратктие стинтове (с 2-2 обиколки на писти като Мексико, Остин, Фуджи) не само им губи време, а и ги прави вечно губещи при стратегията. Винаги трябва да покажат първи картите си, и така изгубиха победата на Нурбургринг, Остин и Фуджи (и донякъде Мексико), въпреки че владееха състезанието. Особено смешно беше на Остин, където водиха с 20-30 секунди и го печелиха убеидтелно, но точно след спирането им в бокса рейс директорът обяви FCY и конкурентите им ги минаха с безплатно презареждане. Освен това Ауди са по-бързи единствено заради сложната аеродинамика. Могат да залагат само на нея, защото там няма изравняване на силите. Но тя е скъпа и леко изкуствена, и според мен такова разчитане на аеро няма място в тези серии, няма и релевантност със серийните автомобили.
Направи си труда и да провериш еволюцията на участниците в сегашните регулации. 2014-та имахме три вида двигатели (атмосферен бензин за Тойота, турбобензин за Порше, трубодизел за Ауди), съчетан с три вида хибрид (съответно суперкапаситор, батерия, и flywheel). От тази година вече няма атмосферен двигател и суперкапаситор или flywheel. Правилата ясно дават предимството на турбобензиновия двигател, съчетан с батерия (към който премина Тойота). Ауди ще бъде конкурентни само със същата формула, но Порше вече са там. Решението на борда през 2014 беше, че двете им марки могат да се състезават заедно само ако имат две отделни конпцепции. Но тази на Ауди не е печеливша с тези правила. Отделно и вече нямат причина да рекламират дизеловата технология. А АСО трябва доста да помисли какво прави със сериите, защото нещата вървят към колапс с изкривените им правила и вечно разстящи разходи. Вече няма дори Ребелиън в ЛМП1, а Пежо и БМВ са казали, че имат интерес, но няма да дойдат при сегашните обстоятелства и разходи.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#8] от "Петър Николов":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Това не е проблем, сегашният R18 е чисто нов прототип и беше представен едва след края на миналия сезон. Чак последните няколко състезания се научиха да го настройват правилно.
deymus
Рейтинг: 1097 НеутралноДо коментар [#9] от "deutschwagen":
Дрън дрън, че тази година дори Тойота ги изпревари, а са с дизелов хибрид
А аз просто коментирах факта, че им се насъбраха несполуки, а ти коментирай правилата, колкото сметнеш, че е необходимо.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#7] от "globetrotter":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Прав си само донякъде, прочети коментар #7. Няма да е лошо да проучиш въпроса защо Порше ги "набиха", както и това, че именно участието на Порше е една от основните причини Ауди да напуска вместо да мине на печелившата според регулациите концепция. Напълно правилно решение да напуснат, но според мен трябваше да останат за 2017.
Костадин Иванов
Рейтинг: 4140 ВеселоНай-чупливият в последните години премиум беше почти ненадминат в състезанията за издръжливост. Защо така се получава?
Еретикpariah
Рейтинг: 1081 НеутралноПиснАло им е да печелят почти безапелационно толкова време
- A witty saying proves nothing. Voltairedeutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#11] от "deymus":
z.png
Fahrer.jpg
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Къде са ги зипреварили? Ето това е от СОТА:
http://www.gt-eins.de/Berichte2016/wec/aus/lmp1hrd
И Мексико:
http://www.gt-eins.de/Berichte2016/wec/mex/LMP1-H_
Тойота бяха бързи единствено на Льо Ман (където Ауди не успяха да настроят сложната аеродимика и окачване), но не и на другите състезания. И защо дизеловият хубрид трябва да е по-бърз? Изобщо следиш ли сериите, та се обаждаш?
Pontif
Рейтинг: 3087 НеутралноНаправиха велика серия. Толкова години бяха непобедими ... чак не беше интересно по едно време. Трябва да им се отдаде заслуженото! Но също трябва да се отчете че формулата даваше предимство на дизелите, пак поради техния натиск.
California Über AllesСака като им писнаха ушите от този шамар от $14.7 милиарда ... и взеха политически коректно решение - електрички. Което не е никък лошо. Тесла започна. Тойота направи доста с Приуса. Сега ДжМ пуснаха чисто електрическа кола и Волт преди това. Надявам се като се включат и Германците сериозно да се получи добър напредък и цените да им паднат значително.
Smoke
Рейтинг: 806 НеутралноДо коментар [#9] от "deutschwagen":
Тъкмо щях да се опитвам да обясня на по-горните как всъщност стоят нещата, когато видях, че Вие сте го направили съвсем изчерпателно. Поздрави.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#17] от "Smoke":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Благодаря
Все пак е жалко, че Ауди напускат веднага след този сезон. Очакваше се да останат за 2017 и да разгърнат потенциала на сегашния прототип, и да напуснат преди поредните нови правила за 2018.
Някои дори подозираха, че Ауди се опитват да лобират именно за правилата за 2018. В тази група беше и Паскал Вазелон, шефа на Тойота. Обаче няма шега.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#16] от "Pontif А":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Решението не е само политическо коретно, а и технически коректно. Трудно е да се прецени и дали формулата е давала чак такова приемущество (предполагам се говори за 2006-2014). Едни казват, че е имало някакви опити за баланс чрез рестрикторите. Други казват, че АСО не биха направили всичко възможно да балансират с бензина защото Пежо участваха именно с бензин до 2011 включително. Но ако погледнеш в резултатите, имаше един период 2009-2010 (или 2011) когато Колес изпозлваха стария R10 като частен отбор, и завършваха някъде към средата на класа им, зад Астън Мартин и зад/в микс с отбори Орека, Пескароло, и на квалификациите, и в крайните резултати. Та едва ли дизелите са имали чак такова приемущество. Единствените обективни данни показват, че дизелите са изкуствено ограничени от 2014.
Жълтопаветник
Рейтинг: 262 НеутралноДа заповядат във Ф1
penetrating
Рейтинг: 7623 НеутралноТова горе на снимката изобщо не прилича на автомобил
камо ли пък Ауди
Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbertdeutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#20] от "jedimaster":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Напълно възможно след като се оправят с дизелгейт. Но може би първо и Порше ще трябва да завърши участието си във WEC. Порше най-вероятно ще останат един сезон след напускането на Тойота. Въпросът е само кога ще напусне Тойота - когато най-после спечелят Льо Ман, или когато се откажат да се опитват.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноТака или иначе нямаше много логика да участват с/у Порше при положение, че новите модели на Порше са в голяма степен алтернатива на Ауди модели...
))
))
Обаче велика страница в историята на Льо Ман е затворена! Ауди няколко години бяха единствения заводски отбор, поклон и благодарности!
До коментар [#8] от "Петър Николов":
Ами то си има и Рено 18, пък нямаха проблеми
До коментар [#19] от "deutschwagen":
Пежо бяха дизел, 12 цилиндров дизелов дзвер! Произведение на инженерната мисъл и изкуството
До коментар [#21] от "penetrating":
Бате верно ли? Тия са само некакви тунери от Люлин...
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#23] от "kozhouharov":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Пежото беше "дзвер", както и Аудитата, но именно защото бяха произведения на инженерната мисъл, а не (само) защото правилата са били в полза на дизеловата технология.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#24] от "deutschwagen":
В АЛМС пък Акюра и Порше ги биеха, въпреки че и те не бяха истински заводски отбори. Особено Порше на бързите писти с ЛМП2...
Тогава правилата бяха така направени по поръчка на производителите - Пежо и Ауди.
Иначе не е възможно дизел с еднакъв обем или дори мощност да се конкурира с бензинов двигател. Винаги ще е по-тежък двигателя, по-висок център на тежестта, по-големи изисквания за охлаждане и като цяло аеродинамиката доста страда.
В състезателни условия при коли с толкова много даунфорс не ти и трябва толкова въртящ момент, а мощност. Дизела е нещо като сегашните хибриди във Ф1, много въртящ момент - но и много кила. Старите бензинови бяха по 95 кг...
Първата година Пескароло с Льоб като пълен дебютант биха едното Ауди и завършиха втори. Абсолютно частен отбор, 20-30 човека
Такива бяха времената, ФИА позволяваше дизел. Така стана и в WTCC със СЕАТ... Преди това никой не ползваше дизел, макар и да е било позволено защото просто не е конкурентен в състезателни условия.
Единствено ванкеловия двигател би бил по-добър от бензина в състезателни условия. Много е лек, лесен за охлаждане и малък обем. Само че е забранен от ФИА
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#25] от "kozhouharov":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Както казах по-горе, ако правилата наистина бяха силно в позла на дизелите, тогава Колес трябваше да завършат веднага след заводските Пежо и Ауди през 2009 и 2010, а не зад Астън, Орека, Пескароло.
За това с Льоб, първо Ауди тогава също бяха частен отбор (оттеглят се като заводски след 2002, участват с частен отбор 2004 и 2005), изпозлваха R8 - бензинов прототип, който за пръв път участва през 2000-та. За разлика от новото Пескароло. Освен това Аудито носи специални регулаторни тежести, защото тогава има нови правила, които старото Ауди не покрива напълно. Та нищо чудно, че Аудито не беше по-бързо. Чудно е, че спечели.
ALMS никога не е било толкова важно за Ауди колкото ЛМ и прототипите им винаги са били правени главно да печелят 24-часовото състезание. Реален шампионат има чак от 2012 (WEC). Дори и сега 6-те часа на Спа са главно подготовка за ЛМ, какот навремето бяха 12-те часа на Себринг и 1000-та км на Спа.
Дизелът естествено винаги ще е по-голям обем, така както атмосферният бензин винаги ще е по-голям обем от турбо-бензиновия. Та това не е много релевантно. Не съм видял Ауди или Пежо да са страдали от лоша аеродинамика заради дизела, ами точно обратното. Даже последните години Ауди имат най-добрата аеродинамика (само можем да изключим Спа 2016 и ЛМ 2016, както и ЛМ 2009, но онези години Пежо бяха с по-добрата аеродинамика и без това). Нито са имали (или Пежо) проблем с центъра на тежестта. До колкото знам, прототипи с дизел на Къминс печелят още 50-те или 60-те в САЩ. През 90-те Нурбургинг се печели от дизелова БМВ 3-ка.
За WEC, и ссобено Льо Ман, дизелът е с природно приемущество, и мерките на АСО за изравняване на силите го доказат безкомпромисно - не знам от къде намираш информацята си. Не мощността, а именно въртежния момент а толкова важен като имаш толкова много даунфорс, защото ускоряваш по-бързо. Това приемущество се неутрализира с повече хибрид за бензините (или по принцип). Друго голямо приемущество е икономичността, и следователно по-дългите стинтове - също неутрализирано от правилата. Ако дизелът нямаше естествено премущество, АСО нямаше да балансира Бензин с 8MJ Хибрид и Дизел с 6MJ Хубрид. Дизелите нямаше да имат ограничение от средно по 6MJ по-малко енергия от бензините за една и съща хибринда класа (и още повече в класа на 8MJ, което прави 6MJ най-изгодния клас за дизелите), Ауди нямаше да има 3,3MJ по-малко за ДВГ дори и в клас с 2MJ по-малко хибрид, Диезлите нямаше да имат горивен поток ограничен с 9,2 кг/час по-малко от този на бензините (и пак това в по-нисък хибриден клас), нямаше да имат резеровар с 12,6 литра по-малък капацитет от бензините. И още една идиотщина, минималното гориво, което винаги трябва да е на борда е 0,5 литра повече за дизелите, така че резервоарът става 13,1 литра по-малък. Няма да е лошо да се запознаеш с правилата. И въпреки всичко това, миналата година на Льо Ман, Ауди бяха най-бързи, и то с 4MJ Хибрид, а Порше бяха с 8MJ. И трите Аудита записаха най-бързи обиколки за съсезанието и за историята на сегашната конфигурация на пистата. Порше станаха по-бърз през нощта, защото имаха по-добрите гуми, подготовка и насторйки за по-студените условия, но не се доближиха до рекордните времената на Ауди.
Колкото до Ванкела, не знам дали е позволен или не, но ми се струва, че по-скоро никой не иска да го използва. Ако Мазда дойдат при АСО утре и поискат да участват с Ванкел, веднага ще им благодарят. Имаше едно време една Мазда с Ванкелов двигател, 787В, която не беше конкурентна и от 21 състезания спечели Льо Ман 1991 с много късмет (другите две Мазди завършват на 6-то и 8-мо място). На квалификациите бяха някъде след първата десетка.
DFGeneer
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#9:"deutschwagen"]Истината е, че регулациите направиха дизелите неконкурентни. Известно ли ти е: [/quote]
Регулациите са безумни, това е безспорно. Но въпреки това в никакъв случай не ощетяват дизела, даже напротив.
Първо, няма никакви ограничения на вредните емисии. Ако имаше, директно пада ефективността на дизелите с 5 - 10% за сметка на допълнително повишаване на теглото.
Второ, променливото газоразпределение е все още забранено. Само то повишава ефективнотта на бензиновите двигатели с 5 - 7 %.
Трето, в реалността битката за ефективност е между хибридни бензини и не-хибридни дизели. Хибридните дизели са извън играта заради неоправдано високи цени.
Все пак, новината е добра, защото показва че най-накрая дори немските инженери са осъзнали безсмислието на дизела. Жалко само че това се случва след хиляди тонове канцерогенни емисии и десетки хиляди жертви.
DFGeneer
Рейтинг: 217 НеутралноА, забравих и изискването за минимално тегло, което задължава бензините да носят по-голям баласт и реално им отнема предимството пред по-тежкия дизел.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#26] от "deutschwagen":
Говори с някой инженер преди да ги пишеш тия фермани. Правиш частично-логически изводи от дадени обстоятелства като бъркаш години и факти.
2006-та Льоб стана втори, първата година на ТДИ. Огромен заводски отбор, огромен маркетингов ефект.
БМВ печели Нюрбургринг с 320тд когато са супер ограничени ГТ колите.
Дизела не е забранен така както ванкела, до ден днешен можеш да караш с дизел на Нюрбургринг, но го правят 2-3 от 150+ коли и никога не се борят за победи.
Прочети историята по-добре.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#27] от "DFGeneer":
Цялата ера на забравянето на турбо-бензина през от края на 80-те до почти ден днешен за сметка на турбо-дизела ще остане като една от най-големите грешки в автомобило строенето.
Спомням си едно интервю от ревютата на сезоните във Ф1 с Мауро Форгиери. Той казваше още 80-те, турбо-бензина е логичното развитие на двигателите с вътрешно горене, правим огромна грешка като ги забраняваме, защото в бъдеще заради ефикасността им ще бъдем принудени да се върнем към тях.
Всичко е маркетинг. Дизел двигател винаги излиза по-скъп в дългосрочна перспектива, но маркетинга иска да има ниска цена и ниска цифричка за разхода на 100 км! Това е
Както казваш, сега никой не се сеща дори да прави турбо-дизел хибрид... това е показателното! Примерно всички Евро 5 бензини покриват Евро 6, но дизелите освен въглероден диоксид изхвърлят не изгорени много други боклуци и за Евро 7 не знаеш дори дали ще остане дизел...
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#29] от "kozhouharov":
s/Statistiken/P1%20Fahrer.jpg
n17
ship/season-2016/fia-endurance-committee
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Да, прави си. Льоб е завършил втори 2006-та. Но 2005-та Пескароло почти печелят, не 2006 (И Льоб се състезава и 2005). Не мога да кажа, че 4 обиколки изоставане е почти победа. Има много отбори, които изобщо не за вършват първат си година с нов прототип, а Ауди печели с 4 обиколки.
Какво изобщо се опитваш да кажеш, не е много ясно. 2007-ма дизелите напредват още повече, въпреки че единствените промени в правилата са намалени резервоари за дизелите. 2008-ма пак същото, въпреки облекченията в рестрикторите за бензините. И това се повтаря чак до 2014, когато започва баланса на силите (за което като гледам дори не си чул, ама даваш акъл) - включително срещу заводския отбор на Тойота, който 2013-та щеше да остане на 4-то и 5-то място за трите Аудита, ако не им се случиха разни неща.
И това не е ГТ, това е ЛМП1. Има разлика.
И Мазда е използвала RX-7 и RX-792P в моторните спортове доста време.
Можеш ли да обясниш с какво са били ограничени правилата когато БМВ дизел печели Нурбургринг, конкретно?
Ето ти статистика за времената за Льо Ман 2015, както споменах по-горе:
http://www.gt-eins.de/Berichte2015/24h/Lemans/foto
Ето ти правилата за Льо Ман 2015. Долу има една таблица, направи си труда да я прочетеш:
http://www.fia.com/file/29655/download?token=7CWuO
Горе съм в #15 съм дал таблици за две други състезания. Намери правилата тук и сравни:
http://www.fia.com/events/world-endurance-champion
Ще ми бъде интересн и твоето обяснение защо с дизел Ауди правят значително по-къси стинтове (в случай, че не признаеш таблиците)
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#27] от "DFGeneer":
ship/season-2016/fia-endurance-committee
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Тези локуми ги разтягай на форума на http://tentenths.com/ да видим до къде ще го накараш - нали си направи акаунт преди време
Битка между нехибридни дизели и хибридни безнини няма, не знам кои серии гледаш.
Услужливо пак давам правилата за 2016 тук:
http://www.fia.com/events/world-endurance-champion
Ще трябва да обясниш как дизел, който прави по-къси стинтове от безнините, и който презарежда по-бавно за същото по-малко количество гориво не е ощетяване.
Ако няма минимално тегло и се премахне и EoT, дизелът пак ще е непобедим, дори с 4MJ по-малко хибрид. И това минимално тегло е без значение за дизелите в 8MJ класата, защото е най-неизгодна. По-голямото тегло (и размер) на дизела е пречка единствено за пакетирането на повече хибрид. Та напълно неутрализирано е в случая.
Какво ще прави Ауди не е ясно. Но няма смисъл да се конкурират с Порше, с абсолютно същата концепция. А тяхната концепция е печелившата с тези правила.
Но интересните и легендарни състезания с дизели си остават завинаги в паметта на феновете.
А последното хубаво решение отнонсо WEC беше отказа на Нисан.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#30] от "kozhouharov":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨И защо реши, че турбо-безнините са били забравени? Не съм видял такова нещо, нито в моторните спортове, нито при серийните автомобили. Даже последните години малките турбобензини бият малките турбодизели.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#33] от "deutschwagen":
Пич, научи се да четеш преди да отговаряш.
DFGeneer
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#32:"deutschwagen"]Битка между нехибридни дизели и хибридни безнини няма, не знам кои серии гледаш. [/quote]
Има, и тя е най-важната - битката на пазара за клиенти. Нали основната идея на WEC е да е максимално приближен по дух до серийните автомобили за да бъде платформа за разработка на технологии които на следващ етап да навлязат серийно.
[quote#32:"deutschwagen"]Ще трябва да обясниш как дизел, който прави по-къси стинтове от безнините, и който презарежда по-бавно за същото по-малко количество гориво не е ощетяване. [/quote]
Никога не съм твърдял че точно това правило не ощетява дизела. Аз твърдя че като цяло регулациите ощетяват бензините в по-голяма степен от дизелите.
И все пак, логично обяснение би било че поради липсата на лимити за вредни емиии, на дизелите не им се налага да ползват селективен катализатор с урея и съответно времето за зареждане на дизела е искуствено удължено с времето за зареждане на АдБлу. Да не би да не звучи логично?
Хайде сега ти се пробвай да дадеш логично обяснение защо VVT e банната и защо няма лимити за вредни емисии - две напълно абсурдни правила.
Лично аз смятам че регулациите трябва да бъдат елементарни:
- лимит за енергия/СО2 емисии на обиколка
- лимит за вредни емисии (азотни окии, сажди и т.н.)
- еднакъв по количество енергия резервоар
- физичеки размери на болида.
Никакви хибридни класове, никакви ЕоТ, никакви минимални тегла, никакви ограничения кога колко хибридна мощност да бъде използвана и т.н. Толкова ли е трудно?
[quote#32:"deutschwagen"]Ако няма минимално тегло и се премахне и EoT, дизелът пак ще е непобедим .. [/quote]
Непобедим, само ако е канцерогенен. Когато му се наложи да спазва реални стандарти за вредни емисии, видяхме какво се случва - големи глоби, обратно изкупуване на автомобили и бягане с подвита опашка.
Не става, дизела загуби битката и бавно е отправя към историята. Дори ВАГ вече инвестират повече в хибриди и електромобили.
DFGeneer
Рейтинг: 217 Неутрално..а и като е толкова велик дизела, защо на ВАГ най-бързия им спортен автомобил е бензинов хибрид (918) а пък най-бързите им дизели а там някъде далеч назад?
DFGeneer
Рейтинг: 217 НеутралноДо коментар [#30] от "kozhouharov":
Да, голямата заблуда с ниския разход на дизелите е че плътността на дизела всъщност е по-голяма и 1 литър бензин съдържа 15-20% повече въглеводороди от литър бензин. Особено пък новите бензини бленднати с етанол. Затова горивата трябва да е продават на килограм а не на литър и да имат еднаква цена - според съдържанието на въглеводороди, т.е. количеството суров петрол употребено за производството. Така или иначе цената е определя в много по-голяма степен от акцизите, а не от разходите за производство.
DFGeneer
Рейтинг: 217 НеутралноПоправка: 1 литър ДИЗЕЛ съдържа 15-20% повече въглеводороди от литър бензин.
kozhouharov
Рейтинг: 389 НеутралноДо коментар [#37] от "DFGeneer":
Да, затова всъщност Ауди нямат някакво предимство по-отношение на кг в прототипа и от там скоростта въпреки "по-ниския" разход като литри.
Като цяло дизел се продава силно само и единствено в Европа заради протекциите към френските и немските производители. Повечето бензини са на малки коли, а при луксозните е 80% дял има дизела. А Дойчланд произвежда предимно луксозни... В останалата част от света дизела или го няма или почти го няма. В Бразилия мисля, че дори е забранен! В Америка и Япония изискванията към дизелите от години не са базирани само на СО2, а на всичките гадости които отиват в атмосферата и затова дизелите почти ги няма. Японските производители правят дизелови двигатели специално за Европа...
Не знам дали хората знаят, но за да могат да карат дизел които да отговаря на изискванията се сипва една течност която има много различни търговски наименувания, но всъщност е свинска пикня! Това мисля, че най-добре описва ситуацията с дизелите.
deutschwagen
Рейтинг: 1083 НеутралноДо коментар [#35] от "DFGeneer":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won moreover by a car which should not have been winning 🟦🟨Съгласен съм, че времето на дизела в серийните коли отминава. Но това се очаква да стане в близкото бъдеще, заради следващата серия от ограничения на емисиите. Според мен за момента дизелът остава най-ефективния метод за задвижване на големи лимузини/големи премиум автомоили и СУВ със спортни качества.
[quote#35:"DFGeneer"]И все пак, логично обяснение би било че поради липсата на лимити за вредни емиии, на дизелите не им се налага да ползват селективен катализатор с урея и съответно времето за зареждане на дизела е искуствено удължено с времето за зареждане на АдБлу. Да не би да не звучи логично? [/quote]
Интересна интерпретация, но никога не е ставало дума за това. Просто е част от ЕоТ, един от елементите за премахване на приемуществото на дизела. А и едва ли Ад Блу би се допълвал на абсолютно всяко презареждане с дизел. Колко презареждания с дизел изкарва едно Ад Блу?
[quote#35:"DFGeneer"]Хайде сега ти се пробвай да дадеш логично обяснение защо VVT e банната и защо няма лимити за вредни емисии - две напълно абсурдни правила[/quote]
За VVT не знам и ще трябва да почета за случая. За емисиите, има слухове, че скоро ще има ограничения за емисиите. Но няма да е само NoX, така че дизелът ще има известни приемущества при емисиите, не само проблеми (решими с Ад Блу). Освен това, R10 и може би R15 са имали катализатори, и предполагам и Пежата преди 2011 са имали катализатори. Не бяха по-бавни.
[quote#35:"DFGeneer"]Лично аз смятам че регулациите трябва да бъдат елементарни:
- лимит за енергия/СО2 емисии на обиколка
- лимит за вредни емисии (азотни окии, сажди и т.н.)
- еднакъв по количество енергия резервоар
- физичеки размери на болида.
Никакви хибридни класове, никакви ЕоТ, никакви минимални тегла, никакви ограничения кога колко хибридна мощност да бъде използвана и т.н. Толкова ли е трудно? [/quote]
Ами трудно им е на АСО, защото са се превърнали в някакви апаратчици. Съгласен съм с повечето препоръки. Ад Блу и филтърите ще означават повече тегло и по-малко място при дизеловите болиди, които е естествено наказание за емисиите. От друга страна ще имат по-ниско емисии на СО2. Освен това ще имат и много добра икономичност, мощност и въртежен момент. Естествен ЕоТ без бюрократични намеси - всяка технологя има вградени приемущества и слабости.
Не знам дали хибридните класи са лоша идея като баланс за самата технлогия (примерно бензин с 6MJ хибрид и бензин с 8MJ хибрид). Въпросът е какви са стимулите, а те за сега са за максималния позволен хибрид, което прави долните хибридни класове ненужни. От както има WEC няма хибридни зони и ограничението е единствено на обиколка.
[quote#35:"DFGeneer"]Непобедим, само ако е канцерогенен. Когато му се наложи да спазва реални стандарти за вредни емисии, видяхме какво се случва - големи глоби, обратно изкупуване на автомобили и бягане с подвита опашка[/quote]
Проблемът с дизелгейт не с канцерогенните емисии, които се филтрират ефективно от филтъра за твърди частици (поне при сравнително нови модели без премахнат филтър). Проблемът е само с NoX, който може да е замърсител в града, но не и канцерогенен. Но ако става въпрос, дизеловите автомобили съвсем не са най-големия източник на NoX. Дори във Великобритания, където типично за Европа има много дизели (някои от тях смърдящи, като черните таксита), едва 14% от NoX идва от автомобилите (всички типове). Има много да се мисли по тези въпроси. Като например откъде ще идва тока за EV-тата и каква ще е реалния ефект върху околната среда (освен, че са зависими и на субсидии за инфраструктурата).
Но аз като говоря за непобедим, имам предвид състезанията, а не техническите решения при серийните автомобили.
[quote#35:"DFGeneer"]Не става, дизела загуби битката и бавно е отправя към историята. Дори ВАГ вече инвестират повече в хибриди и електромобили[/quote]
Губи при серийните автомобили, защото идват нови технологии. Това освен ако не настане и някой пробив при дизелите, което не е невъзможно. Но мен ме касае WEC/Le Mans, не това колко дизелови автомобили ще бъдат продадени следващите 5 години. Ауди спокойно могат да се конкурират и с бензинови двигатели, но няма как да стане след като Порше правят това вече 3 години. Имаше даже слухове, че Ауди ЛМП1 ще се мести в бензиновия клас, и може би щяха да участват там известно време, но сега се режат разходи и се инвестира в "технологиите на бъдещето", каквото и да значи това. Освен това 919 е вече на години и сигурно ще трябва да се инвестира за следващата година, а после идват нови правила.
Но това не означава, че правилата трябва да отнемат залсужени и сигурни победи на Ауди. Имаха доста проблеми този сезон заради радикалните решения, затиснати от правилника, но на края намериха нужната скорост. Но както писах по-горе, тя не е продукт на качествата на дизела, които са неутрализирани от правилника. С по-адекватни правила, със сигурност биха останали за 2017 и новият прототип нямаше да отиде на вятъра. Това щеше да е в интерес и на съревнованието. За мен щеше и да е правилното решение да останат за следващия сезон и да изкарат целия цикъл на правилата. Жалко е и да няма никакъв дизел в надпреварата (но не се учудвам с тези правила и разходи). Може би не е идеален за целия WEC, но пасваше идеално на някои от пистите, и разбира се, на Льо Ман, където е почти ненадминат caeteris paribus.
DFGeneer
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#39:"kozhouharov"]Повечето бензини са на малки коли, а при луксозните е 80% дял има дизела. [/quote]
Да, аз лично още не мога да проумея как автомобил с претенции за лукозен може да бъде с дизелов мотор - тракане, шум, вибрации.. БМВ 5-та серия дизел със старт-стоп система прави 2-3 подскока на място преди тръгване на всеки светофар. Страшен лукс направо..
DFGeneer
Рейтинг: 217 Неутрално[quote#40:"deutschwagen"]Според мен за момента дизелът остава най-ефективния метод за задвижване на големи лимузини/големи премиум автомоили и СУВ със спортни качества. [/quote]
lution.aspx
Бензиновите хибриди, особено тези с e-CVT на Лексус са по-ефективни, имат стотици пъти по-ниски реални вредни емисии, а и като бонус са далеч по-рафинирани - нямат предавки да придърпват, а старт/стоп на ДВГ е неусетно заради ниската степен на компресия.
[quote#40:"deutschwagen"]Колко презареждания с дизел изкарва едно Ад Блу? [/quote]
Грубо, разхода на АдБлу е около 3% от разхода на дизел. При ЛМП прототипите може и да е повече, защото няма ЕГР който охлажда горенето за по-малко NOx, но пък за сметка на термодинамичната ефективност на ДВГ. А при ограничение MJ/обиколка, ефективността е най-важния фактор.
[quote#40:"deutschwagen"]Но няма да е само NoX, така че дизелът ще има известни приемущества при емисиите, не само проблеми (решими с Ад Блу).[/quote]
Не знам какви преимущества може да има дизела, при положение че бензините безпроблемно покриват всякакви стандарти за емисии, от Евро 5 насам практическа промяна за тях няма.
[quote#40:"deutschwagen"] От друга страна ще имат по-ниско емисии на СО2. [/quote]
Няма да имат. СО2 е продукт на горенето, при еднакво ограничение в MJ/обиколка, означава че СО2 емисиите на обиколка ще са еднакви.
[quote#40:"deutschwagen"]Проблемът е само с NoX, който може да е замърсител в града, но не и канцерогенен. [/quote]
NOx сам по себе си не е канцерогенен, въпреки че е токсичен, но води до образуването на финни частици, които са канцерогенни:
NOx gases react to form smog and acid rain as well as being central to the formation of fine particles (PM) and ground level ozone, both of which are associated with adverse health effects..
линк: http://www.icopal-noxite.co.uk/nox-problem/nox-pol
[quote#40:"deutschwagen"]Дори във Великобритания, където типично за Европа има много дизели (някои от тях смърдящи, като черните таксита), едва 14% от NoX идва от автомобилите (всички типове). [/quote]
Това не знам откъде си го взел, но в горния линк, специално за Лондон е цитирана City of London Air Quality Strategy 2011-2015, според която 65% от NOx идват от трафика, като общо за целия ЕС е 40%.