Макс Верстапен беше сравнен с "дъждовните" Сена и Шумахер


Феноменалното каране на мокро на 19-годишния Макс Верстапен в Гран при на Бразилия в неделя му донесе сравнения с двамата велики пилоти във Формула 1 Аертон Сена и Михаел Шумахер.




Пилотът на "Ред бул" трябваше да наваксва след късна смяна на гуми, след като се отказа, че неговите "интермедия" не са достатъчно подходящи. Холандецът сложи гуми за екстремно мокро време.


След като се оказа на 14-о място, той направи серия от сензационни изпреварвания и само за 12 обиколки се изкачи на трето място. По-рано по впечатляващ начин изпревари втория Нико Розберг.


Ръководителят на отбора му Кристиан Хорнер заяви, че в неделния ден зрителите са видели нещо специално.


"Не мога да си представя нещо по-добро от това. Мисля, че станахме свидетели на нещо много специално", заяви Хорнер.


Попитан дали карането на Верстапен може да се сравни с емблематичните изпълнения на Сена в Монако през 1984 г. и на Шумахер в Испания през 1996 г., Хорнер отговори: "Мисля, че е точно такова. Трябва да се сравнява с тези велики моменти."


"Не виждаме често подобни състезания в моторните спортове, а това, което видяхме днес, беше много, много специално", добави той.


Верстапен спечели похвали и заради интелигентното си поведение в необичайните условия. Той използва честите излизания на колата за сигурност, за да разбере къде по завоите има по-добро сцепление. Той експериментираше с различни линии, за да разбере как може да варира със скоростта.


"Той просто изследваше. Дори зад колата за сигурност можеше да го видите да минава по различни трасета в търсене на сцепление. Знаете, че тези момчета идват от картинга. Това изглеждаше точно картинг подход - да търси външната линия, външната линия на завой 3, външната линия на правата", каза Хорнер.


"Не видях никой друг да използва тези възможности така, както Макс. Всички минаваха по една и същия линия, но Макс беше от съвсем друга класа днес", добави той.

Коментари (10)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2069 Неутрално

    Не се знаеше как щеше да завърши състезанието,ако не бяха объркали нещата с гумите.

  2. 2 Профил на 1gmbh1
    1gmbh1
    Рейтинг: 476 Неутрално

    Също така Верстапен баща беше много добър на мокра писта.

  3. 3 Профил на hill875
    hill875
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Безпорно добро представяне, НО е малко прекалено това превъзнасяне:

    1. Видя се, че и двата болида на РедБул (Макс и Рикардо) бяха много бързи т.е. или и двамата са страхотни на дъжд или самата кола и настройките й за дъжд бяха доста по-добри.

    2. При "занасянето" на Макс може да се каже, че добре овладя колата, но и имаше късмет.

  4. 4 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 5664 Неутрално

    До коментар [#3] от "hill875":

    Не става въпрос кои болиди са по-добри, а става въпрос за това, кой каква траектория избира в завоите и какъв стил на каране има.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  5. 5 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1465 Неутрално
  6. 6 Профил на Korkma!
    Korkma!
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Като го знам какво е времето из Холандско си има хас да не кара добре на мокър асфалт.

  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5222 Неутрално

    Не мисля че има слаби пилоти във Ф1, разликата е в качеството на автомобилите. И малко в уменията на отделните пилоти.

  8. 8 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 269 Неутрално

    Пак си остава нагло малко лайненце....

  9. 9 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1232 Неутрално

    Защо го сравняват с хора, които са извън спорта? Защо не го сравняват с Хамилтън?

  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1907 Неутрално

    Винаги съм казвал, че има нещо специално в него. Дано само не се надуе на тази крехка възраст.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK