Джими Джонсън изравни рекорда за най-много титли в НАСКАР

Джонсън се изравни с легендите Ричард Пети и Дейл Ърнхард

© Associated Press

Джонсън се изравни с легендите Ричард Пети и Дейл Ърнхард



Пилотът на "Хендрик моторспорт" Джими Джонсън изравни рекорда за най-много титли в НАСКАР. 41-годишният калифорниец триумфира за седми пъти в сериите "Спринт къп" след победа в последното състезание за сезонa - "Форд ЕкоБуст 400" в Хоумстед, Флорида.


Джонсън постигна изключителен и малко очакван успех във френетично състезание, в което успя да си проправи път от последното до първото място.


Той се завърна на върха след тригодишна пауза и се изравни с легендите Ричард Пети и Дейл Ърнхард, които също имат по седем титли в НАСКАР.




Джонсън спечели на овала в Хоумстед за пръв път в своята кариера. Това беше една от едва четирите писти, на които той никога не беше финиширал пръв.


Тазгодишното състезание също не предполагаше негов успех, след като му се наложи да стартира последен. Той беше изтеглен от стартовата решетка и пратен в бокса, тъй като инспекцията преди надпреварата установи нерегламентирана модификация по неговия "Шевролет".


Така калифорниецът се оказа в най-лошата позиция сред всичките четирима претенденти за титлата. И Карл Едуардс, и Джои Логано, и защитаващият титлата си Кайл Буш изглеждаха много по-близо до успеха в третото издание на шампионата, откакто беше въведена "плейофна система" за последните десет състезания от сезона.


"Сигурен съм, че целият свят си е мислил, че всеки освен мен има шанс да спечели титлата. Не вярвах, че ще имаме шанс да победим. Късметът обаче ни се усмихна и ние успяхме да използваме шанса си", коментира Джонсън след финала.


41-годишният пилот успя да изпревари 34 коли в първите 50 обиколки, но след това прогресът му спря и не се виждаше как ще стигне до първото място.


Едуардс беше в най-предна позиция от четиримата претенденти. Десет обиколки преди края обаче се стигна до рестарт, при който той опита да блокира Логано, удари се в него, завъртя се и след това се разби в предпазните стени.



В мелето пострадаха общо девет коли, а след като автомобилът на Мартин Труекс-младши се запали, бяха развети червените флагове. Състезанието беше подновено след 31-минутно прекъсване, но три обиколки преди края се стигна до нов рестарт.


Джонсън успя да се придвижи до второто място, а тур преди края изпревари Кайл Ларсън за победата. Последната обиколка се оказа и единствената, в която шампионът беше начело.


Логано финишира четвърти, а Буш - шести. В крайното класиране Джонсън завърши с 5040 точки и аванс от три пред Логано, пет пред Буш и 33 пред Едуардс.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на rumensokolov
    rumensokolov
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Макуин Светкавицата. Нещо подобно като в анимационния филм.

  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 3435 Весело

    2017 година приближава, а ерата с карбураторите в НАСКАР не свършва!?

    Не мога да виждам коментарите си и тези към мен, и не мога да отговарям, ако случайно не ги видя.
  3. 3 Профил на Бай Благой
    Бай Благой
    Рейтинг: 782 Неутрално

    Браво на човека! Сега остава да се науи да завива и надясно!

  4. 4 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 408 Неутрално

    До коментар [#3] от "Бай Благой":

    Има няколко подиума на 24-те часа на Дейтона, така че знае





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK