В "Мерцедес" са раздвоени за поведението на Хамилтън

Тото Волф тепърва ще оценява дали има опасен прецедент с действията на бившия световен шампион

© Associated Press

Тото Волф тепърва ще оценява дали има опасен прецедент с действията на бившия световен шампион



Изпълнителният директор на "Мерцедес" Тото Волф заяви, че ще му трябва време, за да оцени точно действията на Люис Хамилтън в Гран при на Абу Даби.


Английският пилот реагира остро на заповедите от бокса да вдигне скоростта, за да осигури победа за отбора в последното състезание от сезона във Формула 1.


Вместо това той продължи да кара бавно, за да даде шанс на преследвачите да задминат основния му конкурент за титлата Нико Розберг, който беше втори. За да спечели титлата Хамилтън, трябваше германецът да завърши поне четвърти.




Волф заяви, че включването на техническия шеф на отбора Пади Лоуи по радиото с нареждане за Хамилтън да вдигне скоростта са били продиктувани от притеснението, че наближаващият с високо темпо Себастиан Фетел може да отмъкне победата за "Ферари".


"Бях в леко шизофренична ситуация. Имаме един обсебен от контрола лидер на отбора, който знае правилата в тима и знае, че всички ги спазват. Така стигнахме до тази ситуация", заяви той след състезанието, спечелено все пак от Хамилтън.


Фотогалерия: Нико Розберг - 33-ият световен шампион във Формула 1 >


"След това се поставям на мястото на пилота и се питам какво бих направил. Имаше две ситуации - едната беше да изчезне напред и да покаже, че е най-добрият пилот и че това можеше да е неговият сезон. Или да блокира Нико. Той реши да направи това. Малко съм раздвоен", добави Волф.


"Това е, което си представям като състезател. Можеше да ми дойде като идея и това го имаше като идея в главите на други хора. Кристиан (Хорнер от "Ред бул") имаше същата идея преди уикенда. Той следваше инструкциите на Кристиан, може пък да иска да кара за него! Виждате, че се колебая от едното решение до другото", добави той.


"Нико запази хладнокръвие под напрежение. Може би щеше да опита изпреварване, една друга игра. Знам колко трудно е да имаш решение на всеки отделен казус", каза австриецът.


Попитан защо от "Мерцедес" са се намесили в тактиката на Хамилтън, той отговори: "Можеше да го пуснем да кара свободно без никакви правила, но последствията ще са, че ще спечелим по-малко състезания и ще губим шампионати, защото в питлейна има доста умни глави", каза той.


"Има едно философия, която следваме през годините. Тя е: няма да се намесваме, докато можем да си гарантираме победата. Ние калкулирахме, че можем да загубим това състезание, защото Люис караше все по-бавно и по-бавно", каза той.


"Затова решихме да се намесим, той реши да не изпълни. Има само едно важно нещо - дали това е прецедент за бъдещето? Това е нещото, което трябва да оценим. Но фундаментално трябва да се радваме - имаме 19 победи и нов световен шампион", завърши Волф.

Коментари (61)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 571 Весело

    няма никакво раздвоение - волф за първи път говори за прецедент по отношение поведението на хамилтън. прецедент няма, той си е такъв (сложи подходящ епитет тук) през цялото време.
    браво, нико, удържа на истерията през целия сезон и оцеля с достойнство след долните номерца на съотборника си!!

  2. 2 Профил на kdesen
    kdesen
    Рейтинг: 309 Неутрално

    Хайде сега да си представим обратната ситуация - че Нико Розберг опитва да блокира и забавя по този начин Хамилтън. Естествено, че щеше да бъде задминат на втория завой.

    Нико доказва през целия сезон, че има класата на световен шампион, включително и в това съзтезание при изпреварването на Верстапен. Ако беше изпреварил и Хамилтън, титлата му щеше да е безапелационна.

  3. 3 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 536 Неутрално

    Нико не показа нищо - няма едно изпреварване срещу Хамилтън.Видя се че е калпав шампион.

    Горд българин с три години стаж в Испания .Вече в България и занимаващ се с крипто валути .
  4. 4 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    Ич даже не съм му фен на кипрото цигане с Мерцедес, но ... да погледнем от негова гледна точка.
    Защо да подарява шанс на Бритни?

    И да не забравяме още нещо ... колко пъти му гърмя колата?
    А на Бритниту - не?
    Помните ли приказките тогава, включително и неговите "тънки намеци"?
    И да натиска на всяка цена, в последните обиколки? Щото така му нареждат от бокса точно шефовете?
    Да не е луд!

  5. 5 Профил на роджър
    роджър
    Рейтинг: 909 Неутрално

    [quote#2:"kdesen"]Ако беше изпреварил и Хамилтън, титлата му щеше да е безапелационна. [/quote]
    Може би хамилтън това искаше, и да не завършат и двамата при изпреварването, след "неволен" инцидент ...

    https://www.youtube.com/watch?v=7wBkJ8oIvRg
  6. 6 Профил на Mark Twain
    Mark Twain
    Рейтинг: 461 Любопитно

    Да имаш най-много победи и да не си шампион е кофти. Има нещо гнило в тоя сезон...

    "Мисленето е най-тежката работа и това, вероятно, е причината толкова малко хора да я вършат." Хенри Форд
  7. 7 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 233 Неутрално

    При еднакви условия, Нико не е по-добрият. Но Луис беше невероятен карък тоя сезон.

  8. 8 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3177 Весело

    До коментар [#5] от "роджър":
    Мооже ...
    Ама Розберг не дойде на срещата

    Такива са си спрятали Сена и Прост, Шуми с Хил, с Хакинен ...
    Алонсо, Кими - когато опреше също не прощаваха.
    Ферел също се скюскваше с Уебър ...
    Хамилтън, не мога да му го отрека, също е от тая порода ...

    А Розберг ... Не е ...

  9. 9 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 792 Неутрално

    [quote#6:"Mark Twain"]Да имаш най-много победи и да не си шампион [/quote]
    Не е прцедент нито във формулата, нито в спорта. Просто такива са правилата на играта...

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  10. 10 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 792 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":

    Класиката беше Шумахер-Вилньов през 1997 г.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  11. 11 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nil satis nisi optimum":
    Тц!
    Класиката е Сена-Прост.

  12. 12 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 4342 Неутрално

    Мерцедес хич да не се раздвояват , а да накарат мургавия да си търси друг отбор. Да привлекат спортсменски състезател, който да зачита отбора , а не да мисли само за себе си. И да бъде почтен, да уважава съперника си и да не му прави мръсни номера. Мерцедес и без Хамилтън отново ще са първи.

  13. 13 Профил на Nil satis nisi optimum
    Nil satis nisi optimum
    Рейтинг: 792 Весело

    До коментар [#11] от "xm...":

    Може и да си прав. Въпрос на лична преценка... Разликата е, че Сена си постигна целта, Шумахер не.

    Не поставям нищо - нищо, над преценката на собствения си разум.
  14. 14 Профил на subaru
    subaru
    Рейтинг: 750 Неутрално

    "Затова решихме да се намесим, той реши да не изпълни. Има само едно важно нещо - дали това е прецедент за бъдещето? Това е нещото, което трябва да оценим.
    Оценката вече я направи Никол.

  15. 15 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1609 Неутрално

    Просто Люис е разочарован от изгубената титла..!

  16. 16 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5242 Неутрално

    Хамилтън се опита с всички средства да спечели но Розберг беше железен. Заслужен световен шампион.

  17. 17 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    Волф е причината за титлата на Нико. Много ясно е, че ще плюе срещу Люис.
    Като не им харесва как побеждава да го гонят и да се радват на Барби. Не може да побеждава, но е красив германец.

  18. 18
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  19. 19 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":

    И аз не разбирам сега тези приказки. Защо Хамилтън да изпълнява нареждане от бокса, което гласи "Вдигни темпото, за да не загубим победата", щом за него означава "Вдигни темпото, за да изгубиш титлата"! Какво им липсва на Мецедес като отбор този сезон (Шампионска титла за пилот и отбор, победи и т.н.), та с тези радио приказки опорочиха последното състезание?
    Не чух от Мерцедес да наредят на Нико да вдигне темпото, защото отзад го застигат?!

  20. 20 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 456 Неутрално

    А не е ли вероятен и следния сценарий, замислен от Люис - да намаля скоростта така, че да даде възможност на Нико да го доближи максимално и да опита да го изпревари, като при изравняване на двете коли да притисне Нико и да го изхвърли от пистата, при което последният непременно би бил изпреварен от движещите се плътно зад него коли. Естествено след края на състезанието Луис би се оправдавал и тълкувал постъпката си като спортен инцидент, борба рамо до рамо?

  21. 21 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#12:"tacheaux"]Да привлекат спортсменски състезател, който да зачита отбора , а не да мисли само за себе си.[/quote]
    спортсмен? Нико?
    абе стига с тия вицове бе....на пистата има трима спортмени в момента според мен...и каква случайност, нито един от тях не е немец

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  22. 22 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 786 Весело

    До коментар [#18] от "Ogiigo":
    "Британско лайно е този Хамилтън!"
    Ла//йна сте чукчите, които умеете само да се плюнчите по форумите...Я да ни кажеш тия шефове от Мерцедес дали са ла//йна, та цяла година фаворизираха Розберг, саботираха с разни смешни заповеди Хамилтон, техниците провалиха най-малко една сигурна победа на Хамилтон, Ники даваше интервюта как Розберг трябва да спечели титлата...А да знаеш защо Фетел не отиде в Мерцедес?

  23. 23 Профил на joro4900
    joro4900
    Рейтинг: 786 Весело

    До коментар [#20] от "bek":

    „...да даде възможност на Нико да го доближи максимално и да опита да го изпревари, като при изравняване на двете коли да притисне Нико и да го изхвърли от пистата...“
    А тоя сценарии не беше ли разигран еди път от Нико? Я се напъни малко, белким си спомниш. Тогава май и двамата не завършиха...

  24. 24 Профил на maddrum
    maddrum
    Рейтинг: 562 Неутрално

    Ми цигането се държи като истински циганин!

  25. 25 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3177 Неутрално

    До коментар [#19] от "sbk":
    Е, това, което ни пускат като комуникация, е не само със съзнателно закъснение, но и филтрирано.
    Та не бих се зарекъл кой какво на кого говорел.
    Гледам фактите, а те си бяха, че Хамилтън все пак получи строго нареждане от бокса, но не го изпълни.
    Вярно, че Розберг също се влачеше, но не знаем на него какво са му казали.
    Ама никой не знае как са им били спирачки, прегрявания ... шубетата, които са ги гонели, да не им гръмне колата ...
    За мен Хамилтън си беше в случая прав да си прави състезанието за себе си, а не да играе по чужди свирки и, май, за чуждо състезание.

  26. 26 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3177 Весело

    [quote#17:"yavooor"]Волф е причината за титлата на Нико. Много ясно е, че ще плюе срещу Люис. [/quote]
    Спомням си намръщената му физиономия в бокса при последните обиколки.
    А Хамилтън водеше, Розберг ставаше шампион, Мерцедес също шампион при производителите, последно състезание ...
    Пък Тото смръщен едно недоволно такова ...
    Май е имало друг сценарий, ама на, Хамилтън не слуша!

  27. 27 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 559 Неутрално

    Последните 10 обиколки Розберг не можа да намали разликата под 1 сек. Как го е забавял Хамилтън?

  28. 28 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#3] от "Петър Петров":

    Хехе, добре. А Хамилтън колко пита изпревари Розберг? Освен ако не броиш шускането на Монако и пародията в Австрия за изпреварване.

    Същото и за 2015. Сузука и Остин, и двете бяха мръсни изпреварвания, избутвайки Розберг извън пистата.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#4] от "xm...":

    Тези "намеци" бяха пълни глупости. И на "Бритнито" му гърмя колата миналата година. Тази година си смениха механиците. Освен това "цигането" кара като луд и натиска повече. Очевидно не си от тези, които се интересуват от детайлите, след като пишеш такива лаишки постове, но нека все пак да ти кажа. На Малайзия двигателят на #44 беше настроен доста агресивно, включително доста тънко масло за повече мощност. Дава ти по-добра скорост, но може да ти скапе двигателя. Очевидно в случая станаха и двете.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#8] от "xm...":

    За Хакинен не си спомням да имаше нещо. Шуми с Вилнюв! Това е класиката. Но според мен беше по-скоро паника, от колкото план. Шуми не беше толкова добър колело до колело и често се панираше.

    Това със Сена и Прост също се съмнявам, че е било планирано да стане точно така. 1989-та Прост беше казал, че нямало да "отваря врати". Обаче направи точно това на шикана. Дали е очаквал Сена да го мине? Съмнявам се, според мен се е опитвал да го зариби и да направи глупост (самият Прост си признава, че се е занимавал с игрички). Обаче Сена го мина, и тогава Прост сигурно го е обхванала паниката. 1990-та наистина имаше конкретен план. Сена ясно казва, че след като са му върнали стартовата позиция на мръсната страна пистата, ако изгуби първото място преди завоя, няма да отпусне газта, каквото и да стане. Това и прави, но не е било толкова сигурно, че ще изгуби тази позиция, и че Порст ще сече през вътрешната страна. Този инцидент си е и отмъщение - за 1989-та, и за връщането на пол-позицията преди състезанието.

    Същото с Хамилтън. Какъвто и да е, едва ли е планирал да се блъска в Розберг. Освен това двойно оптадане помагаше на Розберг, не на Хамилтън. Според мен по-скоро се е надявал тази работа да я свърши Верстапен. За това и не му сработи тактиката, и за това започна да забавя така прогресивно към края - за да пробва да помогне на Верстапен да се доближи.
    Но можеше да стане белята, както в изброените случаи, и без план. Хамилтън много често е бил агресивен срещу съотборника си, и Розберг в много случаи излизаше от пистата за да избегне контакт.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  31. 31 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#13] от "Nil satis nisi optimum":

    Сена си постигна целта 1990-та. Прост си постигна целта 1989-та.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  32. 32 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#27] от "Рол":

    Знаеш ли какво става с аеродинамиката ако караш плътно зад някой? Крие и други рискове. Настигането на Фетел е неоспоримо доказателство, че имаше забавяне. Също и времената. Всички го видяха, дори Мартин Бръндъл изглеждаше доста сдухан заради това поведение. А Розберг просто не се подаде и си прибра това, което му трябваше.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  33. 33 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#13] от "Nil satis nisi optimum":

    И още нещо - Шумахер си постигна целта през 1994-та

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#17] от "yavooor":

    Хехе, два пъти поред световен шампион, платиха космическа сума за да продължат договора му, обаче му пречели Няма оправия за някои фенове

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#19] от "sbk":

    Мерцедес искат двойна победа. Това им е интереса. А Хамилтън пак изгуби. Беше грешка да се прави на интересен и да отговаря остроумно. Вече се видя, че няма как да спечели титлата. Като не му харесва, защо не отиде в Ред Бул? Хем ще има отборни заповеди, хем по-слаб болид. Да види как е "при добрите", които "не му пречат"?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#21] от "beatles":

    Какво имаш против Хълк? Нещо конкретно, или пак драскаме?

    И кои са тези "спортсмени"? Аз ще ти дам един - Алонсо! Може и да не ти хареса, ама питай Вандорн за неговите впечаления.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 480 Неутрално

    Хамилтън направи каквото зависи от него, за да се опита да спечели титлата - бе първи в Абу Даби и успешно забави Розберг, без Нико да получи какъвто и да е шанс да пробва атака. Не случайно Люис им каза "защо не ни оставите да се състезаваме" - реакцията на Мерцедес не беше коректна и не разбирам защо беше такава, след като им е пределно ясно (както и на цял свят), че Хамилтън няма да се подчини. Още повече, че единственият реален шанс на Хамилтън за титла бе само при спечелване на състезанието.

    Догодина ако Мерцедес не са в същата позиция пред останалите ще им е много трудно да управляват пилотите си.

  38. 38 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#22] от "joro4900":

    Баси глупостите. Хамилтън и повечето негови търди фенове не можете да губите. Disgraceful.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#25] от "xm...":

    Хамилтън не е тъп. Адкси забавяше там, където не можеше да се изпреварва, и после даваше пълна газ на местата, годни за изпреварвания. Има си начин....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 289 Неутрално

    Предните 2 години повредите и проблемите бяха в пъти повече при Розберг. Сега, на шоколадко му гръмна един път двигателя и вече воя беше оглушителен. Приеми загубата с достойнство, бе.

  41. 41 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    Луис не е направил нищо по-мръсно от "големите" в този спорт - Мишо, Прост, Сена - които не се церемониха да изхвърлят от пистата прекия си конкурент.
    Да, може да е грозно или каквито там епитети му слагайте, но пък джентълмен многократен световен шампион не се сещам да има. Е, Мика може би, но той е едва 2-кратен...

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  42. 42 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2173 Любопитно

    До коментар [#35] от "deutschwagen":
    Какво е изгубил? Конструкторската титла на Мерцедес отдавна е подпечатана. Първите 2 места при пилотите - също. Единствено двойната победа вчера бе под въпрос, но и с нея и без нея тяхното не се губи.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  43. 43 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 480 Неутрално

    До коментар [#40] от "general_patton":

    Не е вярно - 2014 Хамилтън има 3 отпадания срещу 2 на Нико + проблеми с техниката в Квалификацията. 2015 им бе равностойна и Хамилтън спечели титлата 3 състезания преди края. През 2016 от всички отбори с двигатели на Мерцедес само Хамилтън имаше повреди. Източник:
    https://f1.f-e-n.net/index.php/url133048
    https://f1.f-e-n.net/index.php/url111104

  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#42] от "vesolr":

    Просто точки и престиж.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2173 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Tочки никой не изгуби. А всички тези топ пилоти са мега егоисти и е нормално да гледат личния си интерес. Нико едва ли би постъпил по-различно ако му се наложи да прецака другарчето си.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#45] от "vesolr":

    Точки щяха да се изгубят, ако тактиката на Хамилтън беше сработила. Беше очевадно, че Хамилтън няма да спечели титлата. Има си вече две с този отбор и можеше да бъде отборен играч на края. Розберг как го пусна на Монако?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#43] от "The HunteR":

    Настройки. Потърси да видиш какво са правили с настройките и маслото за Хамилтън.

    Колкото до 2015-та, Розберг също така имаше и бременна в последния месец жена, точно когато за малко не се преби на Спа.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  48. 48 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 2173 Весело

    До коментар [#46] от "deutschwagen":

    Ами не трябваше да го пуска. Луис за мен е по-подмолния и безмилостен пилот от двамата. Затова има и 3 титли. Не ми е от най-симпатичните, но не отричам качествата му на пистата както и "таланта" за всякакви политически игрички. Иска ми се да се събере отново с другия Звезделин - Алонсо и тогава да гледаме цял сезон блъскащи се колички.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  49. 49 Профил на general_patton
    general_patton
    Рейтинг: 289 Неутрално

    До коментар [#43] от "The HunteR":

    Това категорично не е вярно. Розберг имаше редица състезания с проблеми предните сезони, особено миналия. То не бяха проблеми със спирачките, трансмисията и т.н. От тях губеше скорост и завършваше примерно 4-5-6-7ми, от което губеше много точки. Проблемите не са само като отпаднеш, а и като нещо ти пречи да караш на максимум и не си конкурентен.

  50. 50 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#41] от "vesolr":

    Сена никога не е забавял съперниците си с такава стратегия, камо ли съотборници. През 1992-ра имаше стратегия да забавя на определени места когато зад него беше по-бързия болид на Уилямс, но не с цел Уилямса да го настигат разни рискови пилоти отзад, а за да се пази да не го мине един доста по-бърз болид. Демек, борба за позиция, а не за позициите на тези зад него. Има и един интересен пример, когато на Силвърстоун '93 Сена правеше всичко възможно да държи Прост зад него, след кат Хил вече го беше задминал. Но си беше борба за позиция на всеки завой с могъщия FW-15C зад него, когато Макларънът страдаше от невероятна липса на скорост. И стратегията щеше да сработи, ако на Хил не му гръмна двигателя на последната обиколка.
    Прост наистина се опитваше да се играе със Сена през 1989 и после го засече след като бе изненадан. Освен, че си беше мръсно, не беше точно борба за позиция, защото Прост дори не се опита да продължи състезанието.
    Шумахер също не си спомням да е забавял така, но пък си имаше други номерца. Освен това винаги си е бил първи пилот в отбора и дори са му спирали пред финиша за да може да победи
    Колкото и да е бил агресивен, Сена не правеше номера като Шумахер или Хамилтън. При него винаги е било невероятен тактически подход, съчетан с невероятна прецизност и усет. Няма избутвания от пистата. Както Мартин Бръндъл казва в едно интервю, Сена просто знаеше как да се сложи със съперника си в една спорна ситуация, където съперникът му може да избере дали да отсъпи, или да попаднат в инцидент, който ще е 50 на 50.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#48] от "vesolr":

    Сигурно не трябваше. Но Розберг е отборен играч. Или поне беше.

    Хамилтън е наистина много добър пилот. Не знам дали е по-добрия, но със сигурност е по-мотивирания и с повече хъс.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#35] от "deutschwagen":

    Нищо не беше ясно, защото нищо не е ясно, докато всички не пресекат финала. Питай Маса!

  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#52] от "sbk":

    Така е. Но тогава пред Хамилтън беше Глок, и то с Тойота. А двамата пилота (Маса и Хамилтън) се състезаваха за позиция.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Неутрално

    [quote#27:"Рол"]Как го е забавял Хамилтън? [/quote]
    че го е забави, забавил го е, но розберг не искаше да натиска, първо защото не му трябва да е първи, и второ защото не иска да рискува катастрофа.

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  55. 55 Профил на sbk
    sbk
    Рейтинг: 598 Неутрално

    До коментар [#53] от "deutschwagen":

    Да, ситуацията не е идентична, но казвам, че надеждата умира последна.
    Победа за ЛХ, а 4 място за НР по предварителни разчети си беше почти невъзможно при чисто каране. В подобни моменти т.е. когато не си си оплел кошницата овреме, започваш да се надяваш на чудо - КС, колизии, повреди,..., едва ли се е надявал на дъжд И след като, по чудо, се появява шанс, макар и минимален, мечтите да сбъднат, от бокса ти нареждат да спреш да се надяваш, да спреш да играеш твоята си игра, да спреш да мечтаеш, а побеждавайки категорично, да изгубиш?!?

  56. 56 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Весело

    [quote#36:"deutschwagen"]И кои са тези "спортсмени"? Аз ще ти дам един - Алонсо! [/quote]

    с теб няма смисъл да се спори.....алонсо бил спортсмен...като викаше моля другарко, бразилеца не ме пуска....дето по радиото казваха, алонсо е по0бърз от теб, потвърди че разбираш какво ти казваме. а заповедите от бокса бяха официално забранени...или като нелсиньо се бутна заради него в стената....
    може много да я разбираш формулата исторически, но си пристрастен към барби, а явно и към галфонсо....

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  57. 57 Профил на beatles
    beatles
    Рейтинг: 853 Любопитно

    [quote#47:"deutschwagen"]Колкото до 2015-та, Розберг също така имаше и бременна в последния месец жена[/quote]
    за това дават вече точки ли?

    Всички животни са равни, но някои са по-равни от други
  58. 58 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#55] от "sbk":

    Не виждам какво можеше да направи Хамилтън. Но поне да не беше казвал дни преди състезанието, че няма да изпозлва тази стратегия на задържане, и после да го направи, "когато се появи шанс шанс". В кавички, защото не беше чак шанс, ами си вървеше по план. Втората смяна на гуми мина много добре за Розберг (за разлика от първата) и Верстапен, който имаше само едно спиране и съответно износващи се гуми, бе прекалено назад и прекалено бавен. Само Фетел беше заплаха, но на Розберг третото място му беше достатъчно, докато Хамилтън не можеше да рискува първата позиция, в случай, че Розберг беше пуснал Фетел (което не направи). И вече нямаше да има забавяне.
    Аз лично, на мястото на Хамилтън, бих правил каквото има да се прави в началото на състезанието. Подлъгване на Розберг да почне да изпреварва рисково след като го фрустрира, може би забавяне, за да го минат, и после дава газ към края за да вземе първата позиция и да покаже колко е добър. Тогаво и Розберг не би могъл да кара лежерно, защото може да не завърши трети. Но не се прави така когато си казал, че няма да го правиш.

    http://www.f1fanatic.co.uk/2016/11/24/backing-rosberg-up-not-practical-says-hamilton/

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#56] от "beatles":

    Абе аз си мисля, че този койо използва нарицателни като "барби" и "галфонсо" е пристрастен

    Това "Fernando is faster than you" всъщност си беше така. Но заповедта си беше на Ферари и единствено защото Алонсо беше по-напред по точки. Ако Маса беше по-напред, щяха да подкрепят него.
    То иначе и Райконен стана шампион с де-факто отборна заповед, когато в последното състезание за 2007 в Бразилия, Ферари накараха Маса да мине първи за последно спиране от п1 без никаква причина, и така Райконен излезе първи. Ама това не се коментира толкова...

    А това за Сингапур, Алонсо изобщо знаел ли е? Защото не той беше наказан.

    Алонсо е отборен играч. Нямаше проблеми с Бътън, Вандорн остана доволен от помощта и вниманието, без Алонсо да му е длъжен и без да има гаранция, че ще остане още дълго в отбора.

    Кажи сега, кои спортсмените, любопитно ми е.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  60. 60 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2226 Неутрално

    До коментар [#57] от "beatles":

    Айде не се прави на забавен Обяснявам какво му е било в главата на Розберг. Не е било победи и титла на всяка цена.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  61. 61 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5843 Неутрално

    Мерцедес ако искат да печелят купата по спортсменство, да сменят Хамилтън. Ако искат да са шампиони, да си налягат парцалите и да го задържат. Дори на 2 място Хамилтън е с повече победи от Розберг.

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK