Липсата на гориво е най-вероятната причина за падането на самолета на "Шапекоенсе"

Двете черни кутии на самолета са открити и предстои изследването им

© Reuters

Двете черни кутии на самолета са открити и предстои изследването им



Липсата на достатъчно гориво е най-вероятната причина за катастрофата на самолета, в който пътуваха отборът на "Шапекоенсе", журналисти и привърженици, сочат медиите в Колумбия и Бразилия.


Машината падна в Колумбия на път за Меделин. Бразилският футболен отбор трябваше да стигне до града за първия мач с "Атлетико насионал" от финала в Копа Судамерикана.


При катастрофата оцеляха шестима от 77 пътници. Тримата живи играчи на отбора са в критично, но стабилно състояние.




Пилотът на полета е дал знак за "пълен електрически срив" и за липса на гориво в едно от последните си съобщения до контролната кула, съобщават медиите в Колумбия. Той поискал да му бъде дадено предимство при кацането.


Самолетът, с който летял отборът, може да измине около 3000 км. Толкова е и разстоянието между Санта Крус де ла Сиера в Боливия (от където е излетял) до Меделин. Според Би Би Си Бразилия в летателния план е било предвидено кацане за презареждане в Кобиха (Северна Боливия) или в Богота.


"Властите в авиацията никога не биха позволили полет на самолет, който може да прелети толкова, колкото е предвиденото разстояние. Или самолетът е имал някаква модификация като поставянето на допълнителен резервоар, или пилотът е решил да не каца поради друга причина - метеорологична или техническа", коментира пред сайта специалистът Лито Соуза.


Данните в сайта FlightRadar24 показват, че самолетът е направил две обиколки във въздуха, след което е започнал да се спуска и е паднал. Засега не е ясно каква е причината за това самолетът да кръжи. Едната е, че е изчаквал разрешение за кацане, тъй като в същото време полет на VivaColombia - също заради проблем - вече имал получено предимство за кацане.


Друг специалист - Леал Мадейрос, изчислява, че ако не са били направени двете обиколки, горивото е щяло да стигне за още осем минути или 37 км полет - достатъчно да се достигне крайната точка.


Пред АФП колумбийски военен заявил, че е "много съмнително, че въпреки удара не е имало експлозия". "Това засилва теорията за липса на гориво".


Колумбийската асоциация на гражданските авиатори защити действията на служителите в контролната кула. Според президента на организацията Хайме Ернандес Сиера пилотът на полета не е дал информацията на време.


"Сега е много лесно да анализираме, но екипажът е бил под много голямо напрежение", добави Сиера.


Черните кутии са открити и са взети за анализ.

Ключови думи към статията:

Коментари (59)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на loko_boko
    loko_boko
    Рейтинг: 221 Неутрално
  2. 2 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 701 Неутрално

    Май се оказва, че някой малоумен тарикат се е опитал да спести пари и да мине 3100 мили със самолет който лети максимум на 2900...

    Аман от алчни идиоти... Жалко за невинните жертви..

  3. 3 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    От първите снимки видях, че самолета е планирал при разбиването си.
    Има логика историята с липса на гориво.

    Няма логика, обаче ЗАЩО по дяволите.

    Имаше такъв случай с голям Боинг в Канада, но там грешката беше на техниците при зареждането му. Изчисляването на фунтове в метрични единици и....половин резервоар.
    Но в онзи случай пилота успя да намери отдавна зарязано летище и кацна като планер на него. Самолета още лети, но има прякор - "Планерът от Гимли".
    Оня Боинг има резервна система за електрозахранване при спиране на двигателите.

    Този тук е нямал явно. Няма ли хидравлика...край. Това го знае всеки тираджия.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  4. 4 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#1] от "loko_boko":


    [quote#1:"loko_boko"]

    Случва се.[/quote]
    То се случват и убийства, но не може да се приеме за нормално.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  5. 5 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#2] от "ОГРАДА с Турция - ВЕДНАГА!":

    Падналият самолет е на Венецуелската компания La Mia за чартърни полети,
    но с лиценз за летене издадена от Боливия.
    A пилотът е и собственикът на компанията!!!
    Има само 3 самолета и единствен падналият е бил с разрешителни за летеж (другите два са били на ремонт)
    Имал и гориво точно да стигне.
    Самолета е BAe-Avro 146 (четири турбинен)



    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#3] от "Росен (Путлер капут)":

    Ами пропуснали за междинно кацане за презареждане, вероятно нарочно. И горивото е щяло да стигне едва-едва. Обаче се е случила ситуация с друг самолет и този на ЛАМИА е бил принуден да кръжи в изчакващ режим, като е бил едва трети на ред.
    И най-важното - пилотът не е комуникирал. Питал е с тревожност колко още ще ги бавят (радио комуникации) и едва по-късно е съобщил за "ситуация с горивото". И тогава е напуснал режима за изчакване и се е насочил към пистата. По-късно съобщава за загуба на електрозахранването се губи контакт.
    Защо е мълчал и не е казал, че няма гориво? Някои спекулират, че не го е направил от страх, защото дори да бяха кацнали по план, горивото на борда е щяло да бъде под минималния резерв според регулациите. И ако се беше обадил, че горивото свършва, след кацането би следвало разследване и ,съответно, наказание.
    Друга спекулация е, че акумулаторът, който единствен може да снабдява самолета с електричество след изразходване на горивото на този самолет, може да е бил изтощен, защото самолетът е висял известно време на летището. Или пък просто се е изразходвал.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#5] от "Starkad":

    [quote#5:"Starkad"]A пилотът е и собственикът на компанията[/quote]

    Сигурно ли е? Казаха, че бил акционер. Тоест, съсобственик.


    [quote#5:"Starkad"]Има само 3 самолета и единствен падналият е бил с разрешителни за летеж[/quote]

    Това е интересно


    [quote#5:"Starkad"]четири турбинен[/quote]

    Не знам, на български може и да се казва така. Но на мен ми звучи смешно, защото почти със сигурност, всеки един от двигателите на този самолет има четири турбини. По-практично е да броим двигателите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на Bai nik
    Bai nik
    Рейтинг: 2135 Неутрално

    ами дебили ,затова на такива не бива да се разрешава сами да си карат самолетите ,а и да носят тежка финансова отговорност,ама колумбия .

  9. 9 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#6:"deutschwagen"]И най-важното - пилотът не е комуникирал.[/quote]

    Точно, плюс от мен, извадили са супер къса клечка. Четох, че това не е първия случай на подобен полет на този пилот, който си е и собственик на компанията. Разминавало му се е досега, но каква ирония - "On Nov 30th 2016 the crew of Avianva Airbus A320-200 registration N411AV performing flight AV-9771 from Cartagena (Colombia) to Medellin reported they were arriving at Medellin at about the same time the VivaColombia Airbus A320 diverted to Medellin with priority due to a suspected fuel leak and the LAMIA aircraft arrived at Medellin. They (Avianca) and the LAMIA were sent into holds while the VivaColombia received priority to land in Medellin. The LAMIA crew, told to be number 3 for the approach, queried about the estimated delay, then transmitted they were commencing the approach due to problems with the fuel, then declared Mayday due to electrical failure and contact was lost."

    Съмнения за изтичане на гориво при еърбъса, а този пък няма гориво! Кулата нито е знаела за проблемите на първия, но и да е знаела - как бихте постъпили вие? Кого бихте пуснали пръв? Обикновенно питат кой колко пътника превозва!

  10. 10 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 569 Неутрално

    т.е. не на първия, а на втория де ...

  11. 11 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Още при първите откъслечни съобщения за случая се мярна информация, че пилотът бил изхвърлил горивото, за да спаси хора при падането. Няма как тамошните репортери да го знаят, ако някой не им го подхвърли. Сега вече при анализа на черните кутии... те в една европейска България какви чудеса откриват, за да замажат нечий ръководен гаф, какво да предположим за корумпирана Колумбия?

  12. 12 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#11:"Приказки под шипковия храст"]какво да предположим за корумпирана Колумбия? [/quote]


    То щото България хич не е корумпирана. Представи си кво става на високо ниво в Южна Америка! На тоя самолет да му се даде разрешение за подобен полет и то без да зареди на междинно кацане! От този континент изключвам единственно Чили - бяла държава благодарение на мистер Пиночет!

  13. 13 Профил на convince
    convince
    Рейтинг: 1233 Неутрално

    Керосина, струва все някви пари, ама кат ги нямаш...

  14. 14 Профил на Приказки под шипковия храст
    Приказки под шипковия храст
    Рейтинг: 274 Неутрално

    [quote#12:"rincewind"]Чили - бяла държава благодарение на мистер Пиночет![/quote]
    Като зомбирани сме. Въртяхме - сукахме и си дойдохме на думата. Мислех, че това е тема, в която никой няма да спомене това име, но - не; гледам - един тук се нарекъл "Путлер".

  15. 15 Профил на rincewind
    rincewind
    Рейтинг: 569 Неутрално

    [quote#14:"Приказки под шипковия храст"]гледам - един тук се нарекъл "Путлер". [/quote]

    Не бъркай! Представи си какво би било ЧИли при Алиенде! Само си представи последното земетресение! 1978-9 не помня точно, цялото Сантяго заминава в океана! Кой прероди тая държава? Кой забрани на комунягите да си развяват червения флаг? Кой установи правила за иконимката (и строитеслтвото) ?

    Въпрос, ако тук трусне 9,2 кво ше стане? Отговор за Чили - 3-ма клошари фира!

  16. 16 Профил на galapagas
    galapagas
    Рейтинг: 1814 Неутрално

    Ако наистина това е причината, е безумие.

  17. 17 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#3] от "Росен (Путлер капут)":

    Е не всички самолети са с хидравлика в управлението, някой са с въжетс и хидравлика не им трябва.

  18. 18 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 759 Неутрално

    До коментар [#3] от "Росен (Путлер капут)":

    Управлението на БаЕ е точно с въжета и не им трябва хидравлика, не са имали късмета на онези с бойнг да им свърши горивото на голяма височина и да има летище на близо. А разчита ли се на късмет в авиацията резултата е видим.

  19. 19 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5865 Неутрално

    Пилотът е умолявал диспечерката за кацане, подавал е сигнали отначало за липса на гориво после и за отказ на захранването, но тя го е пратила да обикаля
    Предизвестено падане...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  20. 20 Профил на valtoro
    valtoro
    Рейтинг: 941 Неутрално

    Принципно във авиацията всички системи
    са тройно осигурени, а мерките за сигурност
    са строги, тук има сериозни нарушения !!!

  21. 21 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Весело

    До коментар [#7] от "deutschwagen":

    Сигурно е.Собственикът е
    И не се е предвиждало междинно кацане,
    просто е бил с гориво "точно" до дистанцията,
    което е нарушение на нормативата.
    Трябва да има плюс гориво за изчакване +да стигне до най-близкато друго летище + за изчакване и там(такава е норматовата,колко гориво е необходимо за един полет)
    А проблемът с захрабването се е появил след спиране на 1ви и 4ти мотор(поради липса на гориво)после са спрели 2ри и 3ти и тогава казва и за липсата на говори и започва да планира.

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  22. 22 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1234 Любопитно

    Имало и по-бунаци от нас!

  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#9] от "rincewind":

    Според мен този самолет е бил с по-належаща ситуация. Трябвало е веднага да каже. Вероятно диспечерите са могли да се справят и с двата самолета.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#13] от "convince":

    Имат ги. Обаче в Боливия керосинът е много по-евтин за тази компания, субисидиран е от Венецуела. Сметкаджиите не са искали да се прецакат с по-скъпия керосин.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#21] от "Starkad":

    [quote#21:"Starkad"]И не се е предвиждало междинно кацане,
    просто е бил с гориво "точно" до дистанцията[/quote]

    Това е притеснително. Има ли източник?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#25] от "deutschwagen":

    Това го правят и други.
    Летят с "точното" гориво, прескачайки нормативата.
    Разбира се в Европа има контрол.
    2011 Rayner който прави чартарите до Испания ,
    AESA при 15 полета установява "дифицит на гориво".Глобиха ги с 167.000 евро.
    През 2012 искат 3 презимявания пак поради лиспса на гориво!!След като се изнeсоха тези данни,плюс глобите,не е имало повече подобни случаи с тази компания.(въпреки че го отричаха )Rayner ordered to review fuel policy after making three emergency landings because almost ran out"
    Не съм пилот но баща ми беше до скоро Air traffic controllеr в едно от най-транзитираните летища.
    В Европа контролите са много стриктни,но за Венецуела или Боливия(с цялото ми уважение) може би е по-лесно да се избягнат нормативите.

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  27. 27 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#25] от "deutschwagen":

    Планът за полетът е излезнал със заключение ,че автономията на самолета е недостатъчна да стигне директно до Medellín

    Но отговорът на собственикът-пилот Miguel Quiroga е бил,че има автономия и в излишък!

    Останали са с някаква препоръка,в случай на нужда да зареди в Богота.!?(при положение ,че той твърди,че такава нужда няма и има автономия за директен полет!??)

    Това е явно една предизвестена катастрофа и сега ще си прехвърлят вина едни на други.След като има 5 предупреждения,че този полет не трябва да се осъществи,
    а в крайна сметка излита ???

    Жалко за всички загинали.


    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  28. 28 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#6] от "deutschwagen":

    Вероятно да, но що се отнася до акумулатора...хидравлика няма. Не е просто до липса на ток. Днес гледах изораното от самолета.
    Явно е дърпал без хидравлика пилота. До последно е опитвал да го изправи, не го е забил. Как е виждал какво има отпред нямам идея.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  29. 29 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#28] от "Росен (Путлер капут)":

    Има и иинструменти, които искат ток. Било е тъмно все пак, а там е планини. Има и колесниците, както и конфигурацията на крилото и спойлери, които едва ли са без хидравлика.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  30. 30 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#29] от "deutschwagen":

    Не може с акумулатори. Иначе на Боинга нямаше да има онова динамо с перката дето пада при отказ на двигателите, но пък сега се замислям как управляват в такъв случай? Явно има някакъв начин да задействат хидравликата на Боинга.
    Така или иначе това самолетче май беше витлово и едва ли има такива екстри.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  31. 31 Профил на Peni Nikol
    Peni Nikol
    Рейтинг: 5364 Неутрално

    Що за безотговорност погуби толкова млад народ.

  32. 32 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#23] от "deutschwagen":

    Пилот без гориво няма начин да си мълчи.
    Има и друго нещо. Ще излезе при разследването.
    Никой не е самоубиец. Поне в такова положение.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  33. 33 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#31] от "Peni Nikol":

    Разследването обикновено отнема дълго време.
    В този случай няма пожар и черните кутии вече са проговорили и може и по-рано да научим.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  34. 34 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#26] от "Starkad":

    Мисля, че си прав (права? ). Боливия и Венецуела, а и до скоро повечето Южна Америка си е разхлабена работа.

    Колкото до Райън Еър, важно е кога са решили да направят аварийното кацане в изброените случаи - когато наистина са нямали никакво гориов, или когато са почнали да влизат в резерва. Но е тревожно, че казват "аварийно кацане", а не извъндредно кацане. Сравнителнло често се случва американски компании, летящи от Европа до изочния бряг на САЩ с 757 да правят извънредни кацания за презареждане когато джетстрийма е по-силен. Проблемът е, че за случаите за Райън Еър има информация предимно от разни таблоиди, а AV Herald май казва, че само един от полетите е бил под резерва.

    За този самолет сега има информация от някои източници, че боливийските регулатори са отказали летателния план, докато не са го променили с междинно кацане за гориво.


    [quote#26:"Starkad"]Не съм пилот но баща ми беше до скоро Air traffic controllеr в едно от най-транзитираните летища[/quote]

    Понаучил си нещо и ти май

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  35. 35 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#32] от "Росен (Путлер капут)":

    Ами ако се бяха обадили, че нямат горива, щеше да има разследване след като евентуалното аварийно кацане. То и сега ще има разследване, ама каква файда? Сигурно този пилот и друг път е правил този номер и е минавало. Този път са се случили непредвидени събития, точно заради които трябва да има резерв от гориво. Знаел е, че е в нарушение (още при първоначалното приближаване на летището) и за това си е мълчал. Надявал се е, че пак ще му се размине и ще кацне без да му задават неудобни въпроси. Спекулации, но е много вероятно да се е случило нещо подобно.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  36. 36 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#27] от "Starkad":

    Ако това е вярно, урпавлението на въздушния трафик в Боливия също има вина. А на ЛАМИА са им взели лиценза.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  37. 37 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#30] от "Росен (Путлер капут)":

    Боингите и Еърбъсите имат такова динамо RAT (Ram Air Turbine) и то дава ток и хидравлика. Така е станало с онзи канадски А330, който е направил най-дългия глайд (120 км! ) на пътнически самоле в света, кацайки на Азорските Острови.

    Но този самолет няма таков чудо. Иначе не е витлов. Има малки реактивни двигатели със скоростна кутия на вентилатора (Lycoming ALF 502).

    https://pbs.twimg.com/media/CX_Fo-TWcAEhj1x.jpg

    http://www.fspilotshop.com/images/TSS-1080a.jpg

    http://www.shockcone.co.uk/bae146/alf502r.jpg

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  38. 38 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#34] от "deutschwagen":

    Летателният план е бил отказан от контролът във Viru Viru !!!
    защото разстоянието Santa Cruz-Мedellin e 4H22мунути,колкото е максималната автономия на самолета,
    сиреч според нормативата не може да лети директно,
    защото се изисква и плюс гориво(в случай за изчакване,отклоняване към друго летище и възможно изчакване и там)И освен това контролът казва,че самолетът няма и алтернативен план!!!
    И въпреки това по някаква причина е излетял!??( В този свят подкупите са в сила,не че искам да кажа ,че такъв е и конкретният случай)

    И пилотът ли е собственикът наистина(или е поставено лице) е друг въпрос.
    Бил е с голям опит,обучаван в Швейцария за да действа в стил "ако имам късмет,ще ми стигне горивото".

    А иначе нещо от самолети и от медицина поназнайвам от родители ми,
    но реално съм профан в тези области.



    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  39. 39 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#35] от "deutschwagen":

    Не вярвам пилота да рискува живота си.
    Никой не е толкова тъп.
    Изпадал съм в подобна ситуация.
    Е, не точно подобна, защото въобще нямаше опасност за самолета или за мен.
    Та в подобно положение пилотите си спомняме съвсем точно правилата и НЕ лъжем по радиото.

    Нарушавал съм правилата при полети. Често съм го правил, но когато яйцето веднъж опря до гъза си признах по станцията точно къде съм и, че в резултат на простотията ми (пренебрегване на силен вятър) се налага да кацна на поляна.
    Познавах поляната от дете, обясних това по станцията, но....си признах.
    Просто бях на 500 метра височина. От тази височина нямам право да мисля за летене. Само за кацане. Където и да е това.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  40. 40 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#37] от "deutschwagen":

    Аха, последният линк сигурно е турбината на големите самолети.
    А този го мислех за витлов.
    [quote#37:"deutschwagen"] А330, който е направил най-дългия глайд (120 км! ) на пътнически самоле в света, кацайки на Азорските Острови. [/quote]
    За този случай не знам.
    Изкефи ме професионализма на пилотите в Канада...планера от Гимли.
    И после факта, че при всички опити на тренажор други екипажи са се провалили.
    Тоест само този пилот е могъл да направи безмоторно кацане на къса писта без навигация, няма кула на нея.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  41. 41 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#36] от "deutschwagen":

    Изглежда историята на тази компания LaMia е доста интересна
    като се има предвид фауната , която е свързана с нея.

    Реалният собственик Ricardo Albacete и връзките му с правителството на Чавес.
    Онзи китаец Sam Pa, който е озаптен в Китай за корупция
    Roger Pinto Molino ех сенатор от Боливия също със CV достойно за мафиотски екшън и тъст на пилота на падналият самолет......

    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  42. 42 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#39] от "Росен (Путлер капут)":

    О, ти си бил пилот! Не знаех. За какво точно става дума? Интересна история.

    Иначе ти може да си бил разумен, ама не всички са такива, за съжаление. Предполагам, че скоро ще разберем какви ги е вършил капитана на ЛАМИА-та.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  43. 43 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#42] от "deutschwagen":

    Безмоторно летене.
    Стигнах до кандидат майстор на спорта и соца рухна малко след това.
    [quote#42:"deutschwagen"]разумен[/quote]
    Желателно е да си малко страхлив. Това помага за оцеляване.
    Установи се още в началото, че не блокирам в опасни ситуации, но след това....е страшно, след като мине всичко.
    То това е важното и при шофирането, да не блокираш, въпреки всичко.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  44. 44 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#40] от "Росен (Путлер капут)":

    Последното е двигателчето на този самолет, BAE-146. Последните четири диска са турбините.

    А случая с безмоторния А330 е Air Transat 236. Има епизод още от първия сезон, но на български намирам само това:

    https://www.vbox7.com/play:e19dd92b67

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  45. 45 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#38] от "Starkad":
    До коментар [#41] от "Starkad":

    Скандално. Започва да звучи като случая с Адам Еър, само още по-безобразно.


    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  46. 46 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#43] от "Росен (Путлер капут)":

    Да, важно е да не блокираш. Ама ще бъдеш изненадан и колко много пилоти има от другата крайност. Викат им каубои. Импровизират, минават "напряко", едва поглеждат списъците за различните процедури, и се мислят за прекалено добри пилоти за да спазват различните процедури за сигурност.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  47. 47 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    https://www.youtube.com/watch?v=nybhusk-nG0
    На руски е, но е точно този случай. Има го плъзгането.
    Не може да го няма в "Замундата". Когато имам малко време ще погледна. Много е интересно решението на пилота.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  48. 48 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#46] от "deutschwagen":

    Те тия списъци с процедури трябва някак да им ги наложат за потвърждение по електронен път. Когато ги прекъснат от кулата и проведат разговор много от тях забравят докъде са стигнали и трябва да почнат всичко отначало или....да зарежат процедурите, което и правят. Повечето съвременни пилоти не разбират значението на протокола. Подготовката им също не е на ниво, както казах. Не може да си пилот и никога да не си правил фигури от висшият пилотаж. А те не са. Тоя от Гимли е бил безмоторен летец и затова е знаел как да направи плъзгането. По принцип е толкова лесно, но трябва да се отренира на малък самолет. Навеждаш носа надола, навеждаш крилото, даваш на вертикалното кормило обратна на наклона команда и това е. Самолета почва да трепери като преди срив, но знаеш, че не е това. Следиш си скоростта и няма грижи.

    Липсата на подготовка си личи и при много катастрофи. Не знае пилота какво е при ъгъл 60 и повече градуса и блокира. Не знае какво да прави, а първата работа при проблем е да наклониш носа надолу, каквото и да става. После с педалите да оправиш самолета в една посока. После бавно изтегляне до необходимото, но за да направиш това трябва да не те стряска положението и натоварването, което усещаш, а те се шашкат точно, колкото и пътниците в салона и после краят е близо.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  49. 49 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    На български го открих.
    https://www.vbox7.com/play:fb28ffea1d

    На 27,35 минута се вижда плъзгането ясно, защото е кадър от земята. Разбира се анимация вероятно, но се вижда точно какво е плъзгане с Боинг 767.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  50. 50 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#44] от "deutschwagen":

    Освен лицензът на компанията
    са отстранени и функционери от високите етажи на Aeronáutica de Bolivia.
    A планът за полетът който е представен на Colombia е ,че самолета излита от Cobija !!!???каква лъжа!
    (когато реално излита от Santa Cruz!!)Cobija e na 970 km на север и ако наистина е излетал от там не би трабвало да има проблем с горивото.

    Не че в Оксиденталният свят няма корупция,
    има я,но в третият е на всички нива-от горе до долу и обратно
    Тук в Оксидентална Европа ,поне никой политик или бизнесмен не дава нареждания на авио-контрольорите кой полет да пускат и кой не и лекарите не изнудват с пари пациентите
    Някой от "горе" е дал нареждане-разрешение за този полет,въпреки докладът на контролът в Santa Cruz,че няма автономия да осъществи директен полет,нито има алтернативен emergency план.

    Аудио записът на контактът между госпожата авио контрол в Chapecoense и пилотът се излъчиха!!!Госпожата е получила смъртни заплахи от игноранти"специалисти"! Ако знаеш испански(разговорът е на испански) го има и в YouTube.Или записът който е излъчен по Blu radio (напиши Bluradio conversación torre control-avion Chapecoense и ще ти излезне)Почти да края пилотът избягва думата "Emergency"!??






    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  51. 51 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#47] от "Росен (Путлер капут)":

    Аз съм ги гледал всичките. Но говорих за другия инцидент, с Еър Трансат. Онзи със 767 също е много интересен, обаче на Трансат е бил над океана....просто да те побият тръпки. Можеше да не се стигне до там, ама пак.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  52. 52 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#48] от "Росен (Путлер капут)":

    [quote#48:"Росен (Путлер капут)"]Те тия списъци с процедури трябва някак да им ги наложат за потвърждение по електронен път[/quote]

    Те май вече ги гледат на таблети, ама винаги можеш да маркираш без да четеш.



    [quote#48:"Росен (Путлер капут)"]Подготовката им също не е на ниво, както казах. Не може да си пилот и никога да не си правил фигури от висшият пилотаж. А те не са. Тоя от Гимли е бил безмоторен летец и затова е знаел как да направи плъзгането[/quote]

    Да, това е бил голям късмет. Но много други инциденти са ставали защото пилотите не са следвали процедурите, а импровизират. После някои от тях правят огромни глупости и става белята.



    [quote#48:"Росен (Путлер капут)"]По принцип е толкова лесно, но трябва да се отренира на малък самолет. Навеждаш носа надола, навеждаш крилото, даваш на вертикалното кормило обратна на наклона команда и това е. Самолета почва да трепери като преди срив, но знаеш, че не е това. Следиш си скоростта и няма грижи[/quote]


    Просто като най-обикновено кацане при страничен вятър, само мааааалко по-сложно Мисля, че доста пилоти не се биха и сетили.
    Ето моята каубойска идея - вдигаш носа максимално нагоре и чакаш да почнеш да падаш като камък. Губиш височина, губиш и скорост. ТОЧНО В ПРАВИЛНИЯ МОМЕНТ забиваш носа надолу и излизаш от срива И хоп, пистата е пред тебе и си на правилната височина и скорст за кацане. Интересно дали може да се пробва в симулатора


    [quote#48:"Росен (Путлер капут)"]Липсата на подготовка си личи и при много катастрофи. Не знае пилота какво е при ъгъл 60 и повече градуса и блокира. Не знае какво да прави[/quote]

    И уж го тренират това. Учат ги и изобщо да не се стига до там

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  53. 53 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#50] от "Starkad":

    Не знам испански, но чух част от разговора. Сега въпросът е защо пилотът не е казал за ситуацията на време.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  54. 54 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    До коментар [#52] от "deutschwagen":


    [quote#52:"deutschwagen"]вдигаш носа максимално нагоре и чакаш да почнеш да падаш като камък. Губиш височина, губиш и скорост. ТОЧНО В ПРАВИЛНИЯ МОМЕНТ забиваш носа надолу и излизаш от срива[/quote]
    Не.
    Това е самоубийство.
    Шанса да уцелиш правилният момент, дори да си майстор пилот е минимален.
    Самолета и сам клюмва, когато дойде срива. Загубата на височина е непредвидима.
    В симулатор със сигурност може да се пробва, но както писах в симулатор всички опити на други екипажи за кацане като в Гимли са се провалили.
    Обаче плъзгането е бил единственият начин да кацне този самолет.
    За оцеляването му също така е важно, че предният колесник не се е заключил. Ако беше здрав колесника пистата нямаше да стигне и щеше да стане мазало.
    [quote#52:"deutschwagen"]И уж го тренират това.[/quote]
    Не ги тренират за това. То дори Ербъса не го може това нещо. Зададеш му не добри команди и компютъра ти блокира действията. Не бих летял в самолет, чийто капитан няма правомощия да може да прави каквото той реши.
    Така се разби един Ербъс при демонстрационен полет. Заби се в гората след прелитане над малко летище. Оказа се, че компютърът е решил, че самолета каца и въпреки, че капитанът е дал пълна газ двигателите не са се задействали.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  55. 55 Профил на Росен    Радославов
    Росен Радославов
    Рейтинг: 1341 Неутрално

    [quote#54:"Росен (Путлер капут)"]ко беше здрав колесника пистата нямаше да стигне и щеше да стане мазало. [/quote]
    И още нещо.
    Шанса им за оцеляване се крие в причината за нещастието.
    Самолета е без грам гориво. Не може да се взриви и е по-лек от нормалното.
    Пълен с гориво можеше да не издържи плъзгането. Или пък да не му стигне пистата, поради теглото.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  56. 56 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#54] от "Росен (Путлер капут)":

    [quote#54:"Росен (Путлер капут)"]Това е самоубийство.
    Шанса да уцелиш правилният момент, дори да си майстор пилот е минимален[/quote]

    За това и казвам, че е за да се пробва в симулатора Но ако има алфа индикатор може и да се оцели момента. Модерните пътнически самолети нямат.



    [quote#54:"Росен (Путлер капут)"]Не ги тренират за това. То дори Ербъса не го може това нещо. Зададеш му не добри команди и компютъра ти блокира действията. Не бих летял в самолет, чийто капитан няма правомощия да може да прави каквото той реши[/quote]

    Блокира опасни маневри - прекомерно натоварване, опасно накланяне, срив, както и автономно намаляване на скоростта при опасно висока такава. Помогнало е при много потенциално катастрофални инциденти, защото пилотите се панират или действат непремерено в много стресови ситуации (тунелно зрение му викат), и много други инциденти може би нямаше да се случат с такива протекции (каквито имат и последните модели на Боинг - 777 и 787, макар там да можеш да ги пребориш със сила). Като цяло в такива случаи, когато пилотът почва да дърпа или върти стика, самолетът дава максималното възможно, което пилотът иска, без да позволи срив или разпад от претоварване. А и не е толкова трудно да отхвърлиш протекциите на Еърбуса - натискаш две копчета едно до друго отгоре.
    Да не забравяме и, че протекциите са направени да се изключват сами в извънредни ситуации, когато има проблем с някои сенсори и данните им са ненадеждни. тогава екипажът трябва да поеме. Да не говорим, че сривовете и наближаването до срив са елементарни пилотски умения и няма компания, която да не ги тренира. Понякога неодстатъчно.



    [quote#54:"Росен (Путлер капут)"]Така се разби един Ербъс при демонстрационен полет. Заби се в гората след прелитане над малко летище. Оказа се, че компютърът е решил, че самолета каца и въпреки, че капитанът е дал пълна газ двигателите не са се задействали[/quote]


    Провери си източника Дори ако гледаш клипа (има ги доста в ютюб) можеш да чуеш двигателите как се форсират. Няма как компютърът (всъщност са три независими летателни компа) да решава вместо теб и да не ти дава да позлваш двигателите. как тогава ще се прави рутинно отказване на кацането и зидигане обратно във въздуха?
    Причината въпросния полет да свърши в дърветата е много проста - няма как самолет, който лети с минимална скорост и максимален ъгъл на атака (алфа макс), и който среща препятствие пред него (в случая дървета) да се издигне над препятствието само с дърпане на носа нагоре. Без протекцииите, носът щеше да се вдигне, но не и самолета. сигурно знаеш, че в подобни ситуации, един срив не само би сгромолясал самлета в земята, но би могъл да доведе до накланяне на една страна и пълна липса на контрол. Следователно, 133 човека нямаше да са живи.
    Естествено, за да направяъ въпросната маневра, двигателите са били сложени в "покой" (особено след като се е наложило да променят захода и да се спуснат рязко към пистата). На двигателите има трябва малко време да се задвижат от "покой" - за това добрите пилоти слагат двигателите в покой едва през поскедните секунди на кацане, ад тогава държат някаква тяга. И това са били двигатели от края на 80-те - по-бавни от тези днес. Но пак, какво може да стане за 4 секунди?
    Да не говорим, че сигурно си чувал за минималните височини - височина, при която или кацаш, или отказваш кацането. Капитанът е бил доста под минималната за въпросното летище, което е сериозно нарушение. Въобще, във Франция има (или поне е имало) регулация, че такива демонстрации не може да се правят под 170 фута. По някаква причина, Еър Франс, в нарушение на тази регулация, са позволявали да се прави на 100 фута. На края, нашият герой се е оказал на 30 фута..... и не е бил разбрал, че това оред него е гора, а не трева. И така, до като не е било прекалено късно.
    Още един шокиращ момент - за да изпълни демонстрацията, капитанът е бил изключил енда от важните протекции на Еърбъса, напълно съзнателно. Има Alpha Floor - когато самолетът губи скорост и ъгълът на атака започва да се увеличава към алфа макс, самолетът сам пуска двигателите на пълна тяга. И с тази протекция, този инцидент нямаше да се случи.
    Не знам защо все още се разправя, че компютрите били виновни. Самолетът се е озовал в ситуация, в която един професионален пилот никога не би трябвало да попада. И самолетът е предоставил максималното възможно катерене за параметрите.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  57. 57 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#50] от "Starkad":
    До коментар [#9] от "rincewind":

    Каква ужасна ирония

    http://avherald.com/h?article=4a1740d4&opt=0

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  58. 58 Профил на Starkad
    Starkad
    Рейтинг: 328 Любопитно

    До коментар [#57] от "deutschwagen":


    Реалността надскача винаги измислиците в киното

    Ето ти един сценарий.
    Два самолета и пътници.
    В кой ще се качат!?

    И двата самолета свършват с проблем в горивото!!
    едният губи гориво,на другият му свършва.
    Единият отцелява,другият се разбива.

    Има един филм с Gwyneth Paltrow "Sliding Doors"- Дори само един ежедневен факт ,да се качи или да изпусне метрото,
    определя две последващи различни истории за един и същи човек.





    Oh,wonder!!! How many goodly creatures are there here!!!
  59. 59 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2944 Неутрално

    До коментар [#58] от "Starkad":

    Той и Сет Макфарлън за малко е изпуснал един от самолетите от 9/11, май защото предишната нощ купонясвал прекалено яко.

    Но това, че не е имало реален проблем с онзи а320 и не е имало теч на гориво си е голяма жестокост. Екипажът е действал правилно, но е било много лош късмет за самолета на ЛАМИА.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK