Самолетът на "Шапекоенсе" е бил без гориво при падането, потвърдиха властите

Самолетът на "Шапекоенсе" е бил без гориво при падането, потвърдиха властите

© Reuters



Самолетът, с който е пътувал отборът на "Шапекоенсе", е бил без гориво при падането, потвърди секретарят по сигурността на към Аеросивил (въздухоплавателните власти) в Колумбия Фреди Бония.


Думите му накланят допълнително везните към основната теория, че катастрофата е причинена от липсата на гориво.


"Можем да потвърдим категорично, че самолетът не е имал гориво в момента на удара. Заради това започваме процес на разследване, за да можем да открием причината", каза Бония, цитиран от медиите в страната.




Полетът на бразилския футболен отбор към Меделин завърши трагично. Самолетът се разби на път към първия мач с "Атлетико насионал" от финала за Копа Судамерикана. Шестима души оцеляха, а 71 загинаха, като сред тях е и шампионът с ЦСКА Филипе Машадо.


"Международните норми гласят, че за да извърши полет между две летища, самолет трябва да има минимум гориво за времето на полета плюс още 30 минути, както и още пет минути допълнително", обясни Бония.


Според специалистите характеристиките на самолета на компанията "Ламия" (LaMia) позволяват полет от около 3000 км. Толкова е приблизителното разстояние между началната и крайната точка, което поставя въпроса дали е трябвало да има допълнително кацане за презареждане.


Той даде да се разбере, че изтеклите записи от разговора между пилота Мигел Кирога и контролната кула не са автентични.

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Long One
    Long One
    Рейтинг: 605 Неутрално

    Просто не е за вярване.

    "We dance like marionettes, Swaying to the symphony... Of destruction"
  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4488 Неутрално

    Някой се е опитал яко да пести...

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4752 Неутрално

    Използвания самолет е можел да лети най-много 2965 км, а разстоянието от летището в Боливия до това в Меделин е било 2960 км. Никакъв толеранс, а за "Международните норми гласят, че за да извърши полет между две летища, самолет трябва да има минимум гориво за времето на полета плюс още 30 минути, както и още пет минути допълнително", да не говорим.... Престъпно! Авиокомпанията, обслужващият екип на летището в Боливия - там някъде е причината.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Някой не си е направил сметката.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  5. 5 Профил на mr.lottalove.
    mr.lottalove.
    Рейтинг: 1257 Неутрално

    Поели са голям риск.
    Един насрещен вятър и горивото е нямало да им стигне.

    В моя чуден свят всеки сън е толкова реален!
  6. 6 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2091 Неутрално

    Може да се окаже,че хората са си отишли от някаква немърливост на пилота или механиците,а не от някаква непоправима техническа неизправност получила се горе във въздуха.

  7. 7 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    Ниско ниво на безопасност в авиокомпанията. Липса на авиационна култура в екипажа.

  8. 8 Профил на marker
    marker
    Рейтинг: 738 Разстроено

    Че е бил без гориво в момента на катастрофата се вижда дори от снимката. Друг е въпросът защо е бил без гориво. Дали някой с престъпна небрежност е позволил използването на този тип самолет за тази дистанция, дали е имало насрещен вятър удължил времето на полета, дали диспечери са забавили недопустимо дълго кацането, дали дори поради авария или друга причина не е изтекло гориво по време на полета и т.н.
    А установяването на причината не е просто любопитство, а е изключително важно за предотвратяване на бъдещи подобни инциденти.

  9. 9 Профил на seth
    seth
    Рейтинг: 228 Неутрално
  10. 10 Профил на Molossian
    Molossian
    Рейтинг: 2033 Неутрално

    Изроди, за няколкостотин галона керосин затриха затриха момчетата.

    Panta rhei....
  11. 11 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    Или самолетът дълго е кръжал,или не е бил зареден с достатъчно гориво.

  12. 12 Профил на pariah
    pariah
    Рейтинг: 1089 Гневно

    Жалка история.
    Латино-безхаберие.

    - A witty saying proves nothing. Voltaire
  13. 13 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#11] от "Cara Mia":

    Според флайтрадар е направил точно 2 кръгчета или около 5мин. Това не е дълго кръжене. По наредби трябва да има много повече гориво над летището за кацане.

  14. 14 Профил на Cara Mia
    Cara Mia
    Рейтинг: 388 Неутрално

    До коментар [#13] от "foure":

    Благодаря Ви за инфото.Това означава,че някой не е заредил достатъчно самолета с гориво.Всъщност има черни кутии,има и оцелели,истината ще се разбере.

  15. 15 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 8726 Неутрално
  16. 16 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 622 Неутрално

    До коментар [#13] от "foure":

    Гориво за целия полет + 30 мин допълнително + 5 мин допълнително. По график това е трябвало да имат.

  17. 17 Профил на edin drug
    edin drug
    Рейтинг: 2414 Неутрално
  18. 18 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamilton F1":
    [quote#3:"hamilton F1"]Престъпно![/quote]
    =====
    Действително не е за вярване(пост 1).
    Никой капитан няма да тръгне без навигационен запас от гориво.
    Причината е техническа(теч на гориво), но както винаги виновен ще е този, който за съжаление го няма.

  19. 19 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#13:"foure"]Според флайтрадар е направил точно 2 кръгчета или около 5мин. Това не е дълго кръжене. По наредби трябва да има много повече гориво над летището за кацане. [/quote]
    Трябва, трябва ... Ама са нямали ...
    Споменава се, че са ги врътнали, защото в този момент е бил в заход за кацане вече друг самолет с проблем.
    Добре, ама те нали са били наясно, че горивото им е докапчено?
    Не може да ме убедят, че кулата не е можела да ги вкара проблемните самолети веднага един след друг да кацнат в авариен режим, а не вторият да го праща да върти обиколки на изчакване, па едва след като оправят първия - да пуснат и него ...

  20. 20 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2252 Неутрално

    [quote#18:"костича"]Причината е техническа(теч на гориво), но както винаги виновен ще е този, който за съжаление го няма. [/quote]

    Мисля че сред оцелелите имаше и член(ове) на екипажа.

    I Want To Believe
  21. 21 Профил на Хриси
    Хриси
    Рейтинг: 1647 Неутрално

    [quote#20:"2.5"]Мисля че сред оцелелите имаше и член(ове) на екипажа.[/quote]
    Стюардеса. Казала е, че горивото им е свършило.

    If I had a tail, I'd swat the flies.
  22. 22 Профил на traveler1
    traveler1
    Рейтинг: 961 Неутрално

    [quote#21:"Хриси"]Стюардеса. Казала е, че горивото им е свършило. [/quote]
    Добре де, пилота в кабината няма ли уред дето да му показва колко гориво има? Дори най-евтината кола го има това. И пилота като е чул пискането от уреда че свършва горивото защо не е предприел кацане на някое подходящо место.
    Въобще толкова прости въпроси с толкова прости решения, а насреща имаме неадекватност и 70 убити...

    ВѢРНОСТЬ И ПОСТОЯНСТВО
  23. 23 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#16] от "Over":

    Почти. Гориво за целия път + 5% или 5минути + гориво до резервното летище + 30мин. за реактивни самолети (45 Мин за бутални)

  24. 24 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#18] от "костича":

    Никой? Не е хубаво да генерализираш с никой, всеки.... Повярвай правят го. Горивото се следи на всеки 30мин и се сравнява с оперативният флайт план. Ако падне под минималното за определена точка трябва да се търси близко подходящо летище за кацане и дозареждане. Защо не е направено и как са обучени пилотите ще отговори авиокомпанията.

  25. 25 Профил на bpcorp
    bpcorp
    Рейтинг: 619 Неутрално

    Някой трябва да изгние в затвора!

  26. 26 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#22] от "traveler1":

    Човешката психика въобще не е просто нещо.

  27. 27 Профил на петро
    петро
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#24] от "foure":
    [quote#24:"foure"]Никой? Не е хубаво да генерализираш с никой, всеки.... Повярвай правят го. [/quote]
    ´´´´´´´´´´´´´´
    Съгласен.
    Това са малкото самонадеяни "смелчаци", които забравят, че всички инструкции и ръководства за полети са писани с кръв.

  28. 28 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Всеки самолет има достатъчно аларми за намаляващо гориво! Даже при масивен теч на гориво по някаква причина можеха да опитат някакво аварийно кацане. Не винаги се получава, но има известен шанс. Този самолет просто е паднал.

  29. 29 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 3170 Неутрално

    Явно това е причината...

  30. 30 Профил на nenad
    nenad
    Рейтинг: 442 Разстроено

    Случилото се е потресаващо...Жалко за загиналите!

  31. 31 Профил на j.h.jazz
    j.h.jazz
    Рейтинг: 550 Неутрално

    Интересно..Преди два дни четох информация, че пилотът нарочно е изпуснал горивото, за да се предпази самолета от експлозия, и все пак да се даде някакъв минимален шанс да има оцелели...

  32. 32 Профил на tigervi
    tigervi
    Рейтинг: 1875 Неутрално

    [quote#22:"traveler1"]защо не е предприел кацане на някое подходящо место. [/quote]
    Подходящото място се нарича писта за кацане, но без гориво дори и това е проблем.

    Eddie lives... somewhere in time!
  33. 33 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#31] от "j.h.jazz":

    Няма начин пилота да хвърли гориво от този самолет. Този самолет няма система за изхвърляне на гориво, всъщност много малко модели имат подобни системи.

  34. 34 Профил на foure
    foure
    Рейтинг: 551 Неутрално

    До коментар [#28] от "vvy":

    Ми няма аларма за намаляващо гориво. Аварийно кацане в планински терен.....забрави. почти им се е получило все пак има оцелели.

  35. 35 Профил на Гарван
    Гарван
    Рейтинг: 880 Неутрално

    Не трябва да се правят изводи на база минимална информация и журналистически писаници. Една беда никога не идва сама. Горивото може да е правилно изчислено със задължителният запас при нормален полет. Ако е имало техн. проблем разходът на гориво може да се увеличи до 60-80% повече от нормалния.
    Подобен случай, но без жертви е полет 3378 на Hapag-Lloyd.

  36. 36 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3211 Неутрално

    [quote#22:"traveler1"]Добре де, пилота в кабината няма ли уред дето да му показва колко гориво има? [/quote]
    Ами май са рискували и са се надявали, че уредът "лъже" и все пак имат още малко, за да додрапат ...
    По-долу хвърлих вина на кулата, ама ако от кокпита са им казали, че могат все пак да изчакат... Това е твърде вероятно, защото дали могат или не могат да изчакат се определя от това какво съобщават пилотите, кулата ги поема достатъчно отдалече, та ако е хептен на зор има време да се уточнят ...
    И ми се струва, че може би на пилотите не им е за първи път да я карат "на ръба". Както и компанията, защото подобни номера не могат да останат незабелязани, а ако продължават - явно са толерирани. Особено при тоя натиск в авиопревозите за сваляне на разходите. Че и са латиноси ...
    И този път "стомната" ...

  37. 37 Профил на vvy
    vvy
    Рейтинг: 225 Неутрално

    До коментар [#34] от "foure":

    Ще трябва да изчакаме NG да направи епизод за Разследване на самолетни катастрофи Жалко за загиналите хора!

  38. 38 Профил на Мойше! Толкоз!!!
    Мойше! Толкоз!!!
    Рейтинг: 1068 Неутрално

    [quote#32:"tigervi"]Подходящото място се нарича писта за кацане, но без гориво дори и това е проблем. [/quote]
    Подходящо място може да бъде и шосе, и ливада, и всяка равна местност с/без шубраци/ниска растителност. Много ВВС тренират постоянно кацане (и излитане) от шосета, с най различни сАмАльоти.

    Случаят май е различен. Жалко, поне ТАЗИ катастрофа би могла да бъде предотвратена, ако някой не е "ходил" на ръба
    До коментар [#32] от "tigervi":

    THOSE ARE MY PRINCIPLES! AND IF YOU DON'T LIKE THEM...WELL, I HAVE OTHERS, TOO!
  39. 39 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1418 Любопитно

    [quote#24:"foure"]Ако падне под минималното за определена точка трябва да се търси близко подходящо летище за кацане и дозареждане. Защо не е направено и как са обучени пилотите ще отговори авиокомпанията. [/quote]

    Това, което аз чух е, че пилотът е рискувал голяма глоба, а може и отнемане на лиценза заради това, че е решил да направи полета, без спиране за дозареждане, което е в противоречие със закона, че горивото трябва да е за времето на полета плюс още 30 минути, както и още пет минути. Затова допоследно се е надявал, че ще успее да кацне за където е тръгнал, без да не налага да обявява тревога и да си докара наказание.
    Доколко е вярно - не знам, като приключи пълното разследване ще разберем какво точно е станало.
    Гледах репортаж от самолета, точно преди излитането - всички футболисти и придружаващите ги бяха усмихнати, въодушевени... и за един миг свършва всичко.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  40. 40 Профил на Bicho Raro
    Bicho Raro
    Рейтинг: 1418 Неутрално

    Откриха нарушения при авиокомпанията, превозвала Чапекоензе

    Боливийската авиокомпания за чартърни полети "ЛаМия", с чиито единствен самолет катастрофира бразилският футболен тим Чапекоензе, не е спазвала боливийското трудово законодателство и е оперирала в разрез с него.

    Според боливийското министерство на труда, въпреки наличието на валидно разрешително да упражнява дейността си, "ЛаМия" не фигурира в задължителния регистър на работодателите.

    Тези твърдения звучат още по-странно, като се има предвид, че "Liena Aerea de Merida" (LaMia) e добре позната в цяла Южна Америка с това, че предлага услугите си на голям брой различни футболни екипи не само от Боливия, но и от други страни. "Чартърните полети на LaMia спестяват усложненията от прекачванията на футболистите и умората им", обяснява боливийското издание Diez.

    Преди около 10 дни със същия самолет пътува националния тим на Аржентина, заедно с Лео Меси на борда.

    "Корпорасион ЛаМия" е базирана в Санта Крус де ла Сиера в Боливия. От януари 2016 година тя е регистрирана като чартърен авиопревозвач.

    "Tolerance is a crime when what is tolerated is evil or sin" - Thomas Mann
  41. 41 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4342 Неутрално

    До коментар [#1] от "Long One":

    Прекалено абсурдно звучи,но като нищо точно това може да е причината за тази тежка трагедия.

  42. 42 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10407 Неутрално

    Пилотът си е казал, че му свършва горивото, но не са му влезли в положението и накрая всичко е купчина ламарини...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK