Новата ера във WRC започна с тежък инцидент и смъртен случай

Себастиен Ожие (вдясно) и навигаторът му Жулиен Инграсия ще има трудната задача да защити титлата с нов отбор и нова кола

© Associated Press

Себастиен Ожие (вдясно) и навигаторът му Жулиен Инграсия ще има трудната задача да защити титлата с нов отбор и нова кола



След седмици на приказки, оттегляния, трансфери и прогнози един от най-очакваните сезони в Световния рали шампионат (WRC) започна с рали "Монте Карло". Тази година се отваря нова глава в историята на шампионата, тъй като организацията и колите навлизат в ново поколение.


За съжаление на всички, свързани с надпреварата, в първия специален етап в Монте Карло се случи тежък инцидент със смъртен случай. Хейдън Падон се блъсна със своя "Хюндай", а зрител загина.


Това доведе до отмяната на етапа и оттеглянето на новозеландския пилот. Той обясни, че е поднесъл и е изгубил контрол над автомобила си.




Заедно с навигатора му са излезли невредими. Въпреки разнопосочните информации в началото организаторите потвърдиха за загиналия зрител.


"Трудно е да говоря в момента, тъй като сме в шок от случилото се", заяви Падон в Twitter.

Това със сигурност е огромен удар за надеждите на организаторите за успешно начало на новата ера в спорта.


Изглеждащите по нов начин WRC автомобили ще порят пътищата във Френските Алпи, а четири от най-големите производители ще се борят за титлата в един от най-трудните автомобилни шампионати.


Тази година календарът предвижда 13 състезания на четири континента в рамките на 11 месеца, като пилотите ще трябва да карат в редица екстремни условия - от 35 градуса в Сардиния до минус 25 градуса в шведската зима.


Много неща са нови през 2017-а, а управляващият директор на WRC Promoter Оливер Сиесла смята, че мощните и агресивни коли ще бъдат звездите на шоуто. След промените в правилата автомобилите бяха разработени от нулата.


"Нашите фенове ще харесат тазгодишния шампионат. Кадрите от предсезонните тестове показват колко вълнуващи са тези коли. Има много повече мачо излъчване и подобрено поведение, които ще накарах феновете да се усмихват от удоволствие, независимо дали гледат на живо или по телевизията", каза той.



"Има много позитивно очакване сред хората в шампионата. На старта ще застанат големи имена от автомобилната индустрия и за нас е комплимент, че те предпочетоха да покажат колите си в една среда, която предлага глобална аудитория от януари до ноември", добави Сиесла.


Най-големият производител на автомобили "Тойота" се завръща във WRC след 17-годишно отсъствие. Японският гигант ще се конкурира с многократния шампион "Ситроен", който се връща след едногодишна почивка. Миналогодишният номер 2 "Хюндай" и "Форд" чрез британския отбор "М-спорт" допълват стартовия списък.


Бившият пилот Мико Хирвонен заяви, че изцяло новият "Ярис" WRC вероятно не е напълно готов за новия сезон. Финландецът имаше възможност да тества колата миналата година. Сега той смята, че не трябва да се очакват победи поне в първите няколко кръга от сезона.


"Мисля, че не сме още напълно готови. Те имаха много стегната програма за разработката на колата, но доколкото чувам им остава още работа по нея", заяви той в навечерието на "Монте Карло"-


Големият отсъстващ е световният шампион "Фолксваген", който прекрати програмата си покрай съкращаването на разходите заради "дизелгейт".


Автомобилите ще бъдат агресивни, шумни и по-леси, което вероятно ще им даде предимство от една секунда на километър. Това, според експертите, не е стъпка напред, а гигантска крачка.


"Тойота" се завръща в рали шампионата след 17 години

© Associated Press

"Тойота" се завръща в рали шампионата след 17 години


Миналогодишният сезон беше разочароващ за голяма част от пилотите, които имаха възможност да тестват колите за 2017 г., но трябваше да карат старата версия. Сега автомобилите са с 10 кг по-леки, 15 мм по-широки и с около 25% по-мощни. Очаква се 1.6-литровите двигатели да достигат до 380 к.с. вместо досегашните 300 к.с. благодарение на по-по-големите турбокомпресори.


Благодарение на усилената работа на FIA колите ще бъдат оборудвани със значително повече елементи за гарантиране на по-висока безопасност.


Извън новите технически изисквания, има редица промени и в спортния правилник, които ще направят надпреварата възможно най-честна. От този сезон телевизионното излъчване също се очаква да е подобрено благодарение на партньорството с Red Bull TV.


Една от най-големите новини по време на кратката пауза между двата сезона беше оттеглянето на "Фолксваген", който освободи част от най-добрите пилоти. Световният шампион Себастиен Ожие. Той подписа с "М-спорт" и неговият номер 1 ще бъде изписан на вратите на "Фиеста" WRC. Съотборници на французина ще бъдат изгряващата звезда От Танак и Елфин Еванс.


Четирикратният шампион Ожие вече предупреди хората от "М-спорт" да не очакват чудеса в първото състезание за сезона. "Това е нов сезон във всяко отношение - нова ера, нова кола и нов отбор. Знаем, че опитът е важен фактор в рали спорта и щеше да е хубаво да съм прекарал повече време с отбора, но в последния месец научихме много", каза той.


"През годините се научих да бъда прагматичен в моето отношение към работата и да бъда изцяло фокусиран. Това смятам да правя и в следващите дни. Нямахме много време да подготовка, но ще направим най-доброто от себе си", добави Ожие.


Мико Хирвонен смята, че с привличането на Ожие "М-спорт" има потенциал да атакува световната титла.


"Възможно е. Отборите има доста време, за да оформят дизайна на новата кола, а "Форд" винаги прави конкурентоспособни коли. Не знам със сигурност, но е възможно. Надявам се да се върнат към победите, защото отборът на Малкълм Уилсън направи много за моята кариера. Надявам се, че ще направят най-доброто", каза той.


Букмейкърите очакват битката за титлата да се води между Ожие и Крис Мийк, който е основният пилот на "Ситроен". Коефициентите между двамата нямат голяма разлика, като Sportingbet дава леко предимство на Ожие (2.75) пред Мийк (3.00).


В екипа на френския производител са още младите Крейг Брийн и Стефан Льофебвър. "Тойота" заложи на изцяло финландски екипажи - Яри-Мати Латвала, Юхо Ханинен и Есапека Лапи. В "Хюндай" няма промени и там продължават със своя изпитан отбор - Тиери Нювил, Хейдън Падон и Дани Сордо.

Коментари (14)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на chicago514
    chicago514
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Както се казва в клишето-Успех на всички,нека по добрия победи и без тежки катастрофи.

  2. 2 Профил на paul_proteus
    paul_proteus
    Рейтинг: 515 Неутрално

    "Нямахме много време да подготовка, но ще направим най-доброто от себе си", добави Ожие.

    Най-вероятно са искали да кажат "ще дадем най-доброто от себе си". Когато превеждате мислете дали преведеното има смисъл на български.

    Лек ден.

    "Nothing succeeds as planned" - J. Heller in "Good As Gold"
  3. 3
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото не беше по темата на материала, за който се отнася.

  4. 4 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 1060 Любопитно

    "15 мм по-широки " автомобили ,интересно как това е изобщо осезаема промяна!!

  5. 5 Профил на pavlin.s.
    pavlin.s.
    Рейтинг: 226 Неутрално

    До коментар [#3] от "marks_nazi":
    Лада са в шампионата за туристически автомобили. Не знам какво наблягаш на Русия. То по тая логика няма нито немски, нито италиански автомобили.

  6. 6 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 1834 Неутрално

    И такива неща се случват..

    DANKE JUPP,DANKE BAYERN!!!
  7. 7 Профил на Фат Ким
    Фат Ким
    Рейтинг: 864 Неутрално

    До коментар [#3] от "marks_nazi":

    Предозиране!!!

    Колкото до ралито, наистина жалко за загиналия зрител и то при инцидент със сравнително малка скорост, но заемането на позиция до пътя от външната страна на завоя е дърпане на дявола за опашката. Аз лично очаквам Нювил да се представи на ниво и да спечели ралито. Новите коли ЗА 2017 изглеждат зверски и наистина очаквам един интересен сезон.

  8. 8 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 374 Неутрално

    До коментар [#5] от "pavlin.s.":

    Вече не са, изтеглиха се за този сезон. Рублите станали много евтини и не могат да плащат на французите от Орека да им правят колата...

  9. 9 Профил на Митев
    Митев
    Рейтинг: 1945 Неутрално

    Това изобщо не е никакъв спорт - нито състезателите, нито зрителите му са с акъла си. Според мен моторните състезания трябва строго и категорично занапред да се провеждат само на писта!

  10. 10 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2507 Весело

    До коментар [#9] от "Митев":

    Верно? Викаш не е като бейзбола или американския футбол? Това са спортове за хора с мнооооого акъл...

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  11. 11 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 217 Неутрално

    До коментар [#8] от "kozhouharov":

    Прав си и това е правилният отговор....вместо 3 кила рубли требва един камаз ...технологии ич !добре ,че франсетата купиха гниещата Лада..

    Долу рушистите и фашистите
  12. 12 Профил на kozhouharov
    kozhouharov
    Рейтинг: 374 Весело

    До коментар [#9] от "Митев":

    Не миличък, точно това е спорт, а повечето от останалите са игрички.
    Това е спорт за смели мъже, а не за такива които се прививат от болка проливайки сълзички при всяко едно докосване
    Спорт е, защото изисква две топки, а не една!

  13. 13 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Дано пилотът да не е получил някакъв стрес или други психични последствия. Имаше един случай преди много години. Естонският пилот Марко Мартин, който катастрофира и на едно състезание и уби своя навигатор. Мартин ми беше от любимите пилоти тогава. След катастрофата прекрати кариерата си в шампионата, изпадна в някакво психическо състояние и в последствие се отказа от спорта.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  14. 14 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 793 Неутрално

    много от зрителите на живо на тези ралита са пълни идиоти, погледайте малко къде стоят разчитайки че пилотите няма начин да сгрешат, тотално малоумие

    twitter.com/voxybg




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK