Добрите, лошите и... политическите реклами по време на Супербоул

"Бъдвайзър" привлече вниманието още в дните преди Супербоул

© Associated Press

"Бъдвайзър" привлече вниманието още в дните преди Супербоул



Ако сте си мислили, че след седмици на политическата въртележка Супербоул ще ви даде възможност да слезете и да се насладите на добрия стар футбол... Е, сгрешили сте.


С това описание "Вашингтон пост" започва материала си, посветен на рекламите около най-голямото шоу в американския спорт. И действително - някои клипове имаха очевидна политическа препратка. При други се усети скрит замисъл, а е много вероятно при трети актуалната политическа тематика просто да се е "прикачила", без това да е било планирано. Още повече че част от рекламите са подготвяни преди месеци.


Докато на терена на стадиона в Хюстън "Ню Инглънд пейтриътс" правеше велик и невиждан обрат за победата срещу "Атланта фалкънс", компаниите бяха в здрава надпревара за вниманието на зрителската аудитория. Те бяха платили по 5 млн. долара за излъчването на 30-секунден клип в опит да постигнат целите си.




Традиционно компаниите залагаха на различни похвати, имаше хумор, имаше емоционални клипове. Видяха се и политическите препратки, свързани с идеите на новия президент на САЩ Доналд Тръмп за издигане на стена по границата с Мексико и за "отрязване" на пътя на жители на седем мюсюлмански държави.


Петте "най-политически" реклами


"Вашингтон пост" избра петте реклами с най-силен политически елемент. Там очаквано попадна и тази на "Бъдвайзър".


Едноминутна реклама, наречена "Родени по трудния начин", разказва историята как Адолфус Буш емигрира в САЩ от Германия през 19-и век, което води до създаването на пивоварната компания Anheuser-Busch. Сега AB InBev е най-голямата компания за бира в света.



В тази графа попадна и клипът на Airbnb. Популярното приложение за настаняване на туристи в частни домове директно заяви #Weaccept ("Ние приемаме"). Което отново обърна вниманието към спорната забрана на
Тръмп.


Компанията '84 Lumber' също подходи смело, като показа преживяването на мексиканско момиче и майка й, опитвайки да достигнат до САЩ незаконно. Клипът, първоначално върнат за преработка, дори показва как двете преминават през високата гранична стена.


Пълната версия на "проимигрантското" послание е близо 6 минути. По FOX зрителите видяха първата част, а останалото беше излъчено онлайн.


Макар и не с този тон, Google също привлече вниманието. В клипа на компанията бяха показани щастливи хора от различен произход, а накрая се появи надпис върху торта "Добре дошли у дома".


Може да не е като при "Бъдвайзър" и '84 Lumber', но Google ни казва, че всички в Америка трябва да се чувстваме уютно и сигурно вкъщи (където по възможност сте свързани с гласово-задействано устройство на Google), пише в коментара си изданието.



Към графата с "политически намесените" клипове попада и този на "Ауди". В него се засяга темата за равноправието между половете и за това дали една жена - колкото и да е добра в професията си - би получавала толкова, колкото и мъжете.


Политическата препратка е свързана с контекста на "Маршът на жените", протестиращи срещу Тръмп.



Най-добрите и най-лошите реклами


За това дали една реклама е добра или лоша най-голямо значение има анализът дали си е свършила целта, с която компанията я е създала. А това е много трудно да се каже в деня след Супербоул.


Специализираният сайт adweek.com дава своята петица на най-добрите реклами. Там на трето място е "Дъщерята" на "Ауди", а на върха е поставена тази на '84 Lumber'.


На пето и четвърто място са реклами, заложили на хумора - Mr. Clean (познат в България като "Мистър Пропър") с 'Cleaner of Your Dreams' и T-Mobile с '#NSFWireless'.


Второто място заемат продуктите за коса 'It’s a 10' с клипа 'Four Years' ("Четири години").


Рекламите на Мr. Clean и It’s a 10 са сред отличниците и на друг специализиран сайт - adage.com. На дъното е поставен клипът на Fiji's Water - единственият, получил само една звезда (отличниците са с по четири).


Според специалистите недостатъкът е в това, че детски глас разказва поучително, че това е най-добрата минерална вода.

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 538 Неутрално

    "Бъдвайзър" - една от най-рекламираните марки по света

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на osl19549478
    osl19549478
    Рейтинг: 581 Неутрално

    Нищо необичайно.
    Супербол е най-подходящото единично събитие, при което възможно най-голяма част от масовката да получи последните мозъчни ъпдейти как да мисли и какво да харесва (или както в случая - какво да мрази), спуснати от пропагандната машина на корпоративния олигопол, при това в удобно кратък интервал от време.

    НЕ НА ЦЕНЗУРАТА ВЪВ ФОРУМА !!! Освен това новият дизайн на Дневник е скапан !!!
  3. 3 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 1885 Неутрално

    Сега да чакаме ли по време на мачовете на Гришо да се появи 8 милионния жител на България, дундуркан от Корнелия?

  4. 4 Профил на dorko
    dorko
    Рейтинг: 735 Весело

    Тръмп мисли, че Ауди са силно надценени.

  5. 5 Профил на Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Буда Леевски / Опашката на свинята /
    Рейтинг: 524 Весело

    Да им пуснат нашите велики реклами за простатата, вагината и диарята.....може и всичките за хазарта на чичко Ч ереп

    Простщината победи с ИПОН
  6. 6 Профил на m_hakkinen
    m_hakkinen
    Рейтинг: 237 Любопитно

    Уникално тъпа статия...някой не спират да търсят под вола теле. Изгледах ги всички реклами и смятам че автора си е изсмукал изводите от пръстите само и само да напише нещо. иначе колегата над мен е прав...Тръмп смята ауди за силно надценени, както и аз!

    Never hold discussions with the monkey when the organ grinder is in the room.
  7. 7 Профил на primaxm
    primaxm
    Рейтинг: 466 Неутрално

    Добрият стар футбол. хахахах Щом това е добрият стар футбол, то всички там са марсианци.
    А политическите послания са си ясна пропаганда, която продължава и със споделнето им тук. Да не би случайно да ги пропуснем. хахах

  8. 8 Профил на За да останат ХОРА в България.
    За да останат ХОРА в България.
    Рейтинг: 753 Неутрално

    абе мача беше уникален..

  9. 9 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2450 Весело

    Рекламата на Мерцедес е убийствена(Хареса ми повече от тази на Ауди)! За съжаление Денис Хопър се спомина, иначе сигурен съм и той щеше да намери място в клипчето!

    Клипчето на Вudweiser изобщо не ме грабна, още повече имайки предвид, че американците даваха мило и драго да прилапат марката от чехите, за да се изкарат автентичния бранд!

    I Want To Believe
  10. 10 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 294 Неутрално

    [quote#2:"Щ"]Супербол е най-подходящото единично събитие,[/quote]

    И как разбра , че е единично събитие , все едно да кажеш , че финалът на световното първенство или шампионската лига са единични събития .

  11. 11 Профил на Доналд Радев
    Доналд Радев
    Рейтинг: 459 Неутрално

    ...а накрая се появи надпис върху торта "Добре дошли у дома".
    ----
    Такава торта да подготви Танте Меркел.

    "Америка преди всичко" означава "Майната му на останалия свят"
  12. 12 Профил на princess_x
    princess_x
    Рейтинг: 1326 Неутрално




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK