"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press



Порше" спечели 85-ото издание на най-авторитетното автомобилно състезание в света "24-те часа на Льо Ман". Втората кола на немците, управлявана от пилотите Тимо Бернхард, Брендън Хартли и Ърл Бамбър и завъртя 367 обиколки със средна скорост от 245.6 км/ч.


Победата изглеждаше немислима за екипажа, който прекара дълго време в гаража четири часа след началото за смяна по предния мост.

На подиума на легендарното трасе "Сарт" се качиха два прототипа от LMP2 на "Джаки Чан Рейсинг" с номер 38 и "Ребелиън" номер 13.




Големите фаворити от "Тойота" отново бяха застигнати от проклятието, като водеха в състезанието с колите си с номера 7 и 9, но различни повреди ги извадиха от надпреварата.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година


Драмата в клас LMP1 беше най-голяма, след като победата беше на път да се изплъзна от ръцете на "Порше". Първата кола на немците с пилоти Ник Танди, Андре Лотерер и Нийл Яни водеше убедително след повредите на "Тойота" и имаше аванс от 17 обиколки начело, но 3 часа преди финала също напусна заради проблем налягането на маслото.


Шокиращо начело в "Льо Ман" за първи път в историята излезе прототип от класа LMP2, пилотиран от Оливър Джарвис, Хо-Пин Тунг и Томас Лаурент.


Втората кола на "Порше" обаче даде всичко от себе си, като точно час и 7 минути преди края успя да излезе начело.


Успехът е 19-и в историята и трети пореден за "Порше" , която е най-успешната марка в "Льо Ман".


Началото


Фаворитите от "Тойота", които започнаха от първите две места с колите № 7 и 8 стартираха уверено и се откъснаха напред. Рекордните обиколки в квалификациите бяха затвърдени със страхотно темпо в състезателни условия за японския производител.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Екипажът на кола 7 Камуй Кобаяши, Стефан Саразен и Майк Конуей водеше уверено, докато за второто място имаше битка между първия прототип на "Порше" и кола 8 на "Тойота".


Третият прототип на японците караше с по-ниско темпо от първите два, сякаш за да гарантира успешно финиширане. Проблем имаше и втората кола на "Порше", която спря продължително в гаража за поправка по предния мост.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Драма през нощта


Нощните часове, за които говореше и легендата Том Кристенсен преди състезанието, наистина се оказаха най-важни. Темпото за водещите коли беше стабилно, но проблемите дойдоха след излизане на кола за сигурност.


Камуй Кобаяши изгуби мощност веднага след рестартирането на състезанието и 10 часа след началото лидерите трябваше да спрат. По-късно стана ясно, че автомобилът има проблем със съединителя.


"Порше" покори "Льо Ман" за трета поредна година

© Asociated Press


Ситуацията се влоши и за останалите две коли, като №9 беше ударена Менър от LMP2 и отпадна. №8 пък получи повреда в хибридния двигател и влезе в гаража, като се върна едва на 14-то място.


Развръзката


Победата изглеждаше в кърпа вързана за "Порше", като екипажът на кола №1 се движеше много уверено към финала. Немците занижиха режимите на двигателя, за да не рискуват, но 3 часа преди края налягането в маслото падна и колата спря край пистата.


До финала имаше лудо преследване от страна на втората кола на "Порше", която въпреки началните проблеми успя да грабне победата.


В останалите класове най-интересно беше сред GTE Pro, където "Астън Мартин" грабна победата в последната обиколка, благодарение на Джони Адам.


"След първите 4 часа ситуацията беше ужасна за нас. Няма как да предвидиш какво ще се случи в това състезание, това е духът на "Льо Ман". Когато загубихме другия автомобил просто карахме на пълна газ, за да излезеначело. Това е сбъдната мечта за мен", каза веднага след финала един от щастливите победители Тимо Бернхард.

Ключови думи към статията:

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK