"Ферари" окупира първа редица за Гран при на Унгария

"Ферари" окупира първа редица за Гран при на Унгария

© Reuters



Себастиан Фетел и Кими Райконен ще стартират от първа редица в утрешното състезание за Голямата награда на Унгария. Пилотитите на "Ферари" се представиха страхотно в квалификацията и оставиха зад себе си най-големите си конкуренти от "Мерцедес".


Съботният ден принадлежи изцяло на Фетел, който по обяд оглави класирането в третата тренировка. В квалификацията немецът беше още по-убедителен и с 1:16.276 спечели своя 48-и полпозишън в кариерата. Обиколката му е и нов рекорд на пистата.





Райконен беше далеч от съотборника си през цялата квалификация, но в последната обиколка намери необходимата скорост и прескочи болидите на "Мерцедес". Ледения изостана само с 0.168 сек от Фетел, заради грешка в спирането за шикана.


Валтери Ботас ще стартира трети, а Люис Хамилтън не успя да изравни рекорда на Михаел Шумахер от 68 полпозишъна и утре ще тръгне четвърти.


"Колата беше страхотна, имахме нужната скорост. Това обаче не значи нищо, защото е още събота, а ни предстои тежко състезание. Дано утре отново финишираме първи и втори", каза Фетел след квалификацията.


Първите трима от квалификацията на "Хунгароринг".

© Reuters

Първите трима от квалификацията на "Хунгароринг".


Това е едва втори полпозишън за четирикратния световен шампион през сезона, след като той тръгна първи и в Русия. "Ферари" за втори път взе първа редица, повтаряйки постижението си от Монако, когато двамата пилоти бяха с разменени места.


В първата част на квалификацията очаквано отпаднаха двамата пилоти на "Заубер" Паскал Верлайн и Маркус Ериксон, Пол Ди Реста, който замени Фелипе Маса и Ланс Строл с други "Уилямс", както и Кевин Магнусен.


В драматична битка Серхио Перес и Ромен Грожан успяха да се измъкнат от елиминацията, след като французинът изпревари с една стотна съотборника си Магнусен.


Датчанинът обаче имаше равно време с Перес – 1:19.095, но отпадна, защото мексиканецът беше записал първи своя опит.


Пол Ди Реста замени болния Фелипе Маса направо за квалификацията и се класира 19-и.

© Reuters

Пол Ди Реста замени болния Фелипе Маса направо за квалификацията и се класира 19-и.


Във втората част Фетел зададе темпото, като в началните опити единствено Макс Верстапен се доближи до него. Германецът беше и първия, който слезе под 1:17 минути за обиколка.


Едва в края на 15-те минути Люис Хамилтън намери нужния баланс на колата си и успя да запише най-добро време с 1:16.693, с една десета по-бързо от това на Фетел.


Извън Топ 10 за първи път този сезон останаха пилотите на "Форс Индия" Естебна Окон и Серхио Перес, давайки 12-о и 14-о време. Освен тях отпаднаха още Джолиън Палмър, Даниил Квят и Грожан.


За сметка на това и двамата пилоти на "Макларън" Фернандо Алонсо и Щофел Вандорн затвърдиха прогреса си, класирайки се за третия сегмент на квалификацията.


В заключителните 12 минути от сесията Фетел даде много силна отправна точка за всички, като най-близко до него беше Ботас, на повече от три десети от секундата.


Тази грешка на Хамилтън не му позволи да направи бърза обиколка.

© Reuters

Тази грешка на Хамилтън не му позволи да направи бърза обиколка.


Люис Хамилтън не можа да завърти бърза обиколка, заради грешка и лош баланс на гумите и хвърли всичко в един единствен опит в последните три минути. Той обаче не се оказа достатъчен за нещо повече от четвърто място.


При вторите опити двамата пилоти на "Ферари" бяха недостижими за останалите.


В десятката се класира и Нико Хюлкенберг, но той получи наказание от пет места, заради сменена скоростна кутия и ще стартира 12-и.


Стартова решетка Гран при на Унгария
1. Себастиан Фетел "Ферари" 1:16.276
2. Кими Райконен "Ферари" +0.168 сек
3. Валтери Ботас "Мерцедес" +0.254
4. Люис Хамилтън "Мерцедес" +0.417
5. Макс Верстапен "Ред Бул" +0.521
6. Даниел Рикардо "Ред Бул" +0.542
7. Фернандо Алонсо "Макларън" +1.273
8. Щофел Вандорн "Макларън" +1.618
9. Карлос Сайнц "Торо Росо" +2.035
10. Джолиън Палмър "Рено" +2.139


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на ЗаНиЗа
    ЗаНиЗа
    Рейтинг: 2681 Весело

    Комплектувани направо! Но - кончето напред!

    Направи съд от глината, празнината вътре в него го прави полезен.
  2. 2 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 317 Весело

    Хамилтън предполагам пак беше с грешните гуми, нали?!

  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    Уау, вижте къде са Макларън! Това показва, че шасито става, а проблемите идват от пауър юнита

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5408 Неутрално

    Добре се представиха Ферари, но утре е важно да са бързи.

  5. 5 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#4] от "pet_fire":

    Ако не се издънят, трябва да устискат първо и трето място.

  6. 6 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3883 Неутрално

    "Люис Хамилтън не успя да изравни рекорда на Михаел Шумахер от 68 полпозишъна и утре ще тръгне четвърти"

    Хамилтън има повече полпозишъни отколкото победи на състезания , което показва , че не е силен в на пистата в режим на надпревара с колегите си. При Шумахер е обратното. Той има рекордните 80 победи при само 68 полпозишъни. Шумахер е печелил състезания когато е стартирал от последна позиция. Майсторството се проявява в състезателен режим, когато се налага да изпреварваш съперниците си. Хамилтън това не го умее.

  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2948 Неутрално

    Предстои интересна борба !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1477 Неутрално
  9. 9 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 811 Неутрално

    Браво на Ферари, дано утре Фетел направи добър старт и после състезанието да е протоколно.

  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#6] от "tacheaux":

    Голяма част от това майсторство си беше на Рос Браун:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 317 Неутрално

    До коментар [#10] от "deutschwagen":

    Сайким колата на Мерцедес не е силна.

  12. 12 Профил на qwerty 500
    qwerty 500
    Рейтинг: 312 Неутрално

    До коментар [#6] от "tacheaux":

    Каквито и постижения да има Шумахер, Сена е човека.

    I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1939 Неутрално

    До коментар [#11] от "primerno":

    Никога не бих казал, че не е. Даже според мен за периода 2014-2016 е по-силна спрямо другите в сравнение с онези години на Ферари (макар много по-добрата надеждност срямо другите болиди да е била една от най-силните страни на Ферари). Според мен Ферари бяха толерирани повече от ФИА в отношение на техническите решения, но пък днес ФИА май толерира Мерцедес относно спорните ситуации, особено един определен пилот:)
    Но да си спомним как Алонсо би Шумахер когато Ферарито вече не беше единиствения конкурентнен и надежден болид с талантлив пилот зад волана.
    Но пак относно стратегията, онези години на Браун бяха шеметни. Мерцедес дори с Пади Лоу се излагаха от време на време.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK