Кубица даде четвърто време на тестовете в Унгария

Кубица даде четвърто време на тестовете в Унгария

© EPA



Роберт Кубица се завърна зад волана на болид от Формула 1 и впечатли с представянето си по време на тестовете в Унгария. Полякът даде четвърто време с колата на "Рено" за сезон 2017.


Двудневните изпитания на "Хунгароринг" се проведоха непосредствено след състезанието миналия уикенд, спечелено от Себастиан Фетел.


Именно пилотът на "Ферари" завъртя най-бърза обиколка сутринта – 1:17.124 минути. Германецът направи общо 40 обиколки на "Хунгароринг" и постави най-доброто си време с гумите суперсофт. По-късно Фетел отстъпи пистата на съотборника си Кими Райконен, чието най-добро време беше със седем десети по-бавно (1:17.842).




С изключение на "Ферари" и "Торо Росо", всички останали отбори дадоха шанс на резервни и тест пилоти, както и на млади таланти да пробват болидите.


Фетел даде най-добро време в сутрешната сесия, след което Кими Райконен го замени.

© EPA

Фетел даде най-добро време в сутрешната сесия, след което Кими Райконен го замени.


Между Райконен и Фетел успя да се класира единствено 17-годишният Ландо Норис. Талантът на "Макларън" записа обиколка за 1:17.385 с гумите ултрасофт – най-меката смес на "Пирели".


Голямата новина обаче беше завръщането на Роберт Кубица, който от 2011 г. не беше пилотирал болид от Формула 1. В началото на годината полякът седна зад волана на стара кола на "Рено", но на "Хунгароринг" имаше възможност да види машините от последното поколение.


Кубица завъртя общо 142 обиколки в рамките на деня, а най-доброто му постижение беше 1:18.572 минути. Макар, че изостана с близо секунда и половина от Фетел, пилотът на "Рено" даде много по-добър резултат от състезателите на "Торо Росо" – Карлос Сайнц и Даниил Квят.


"Прекалено е рано да се говори каква ще бъде следващата ми стъпка. Засега дължа огромна благодарност на всички в "Рено", че ми дадоха тази възможност", каза Кубица след теста.



В последните седмици в падока усилено върви слуха, че полякът ще замени Джолиън Палмър, който се представя слабо през сезона.


Кубица се възстанови след много тежка контузия през 2011 г. Той катастрофира с кола от WRC, но движенията на дясната му ръка все още са ограничени. Въпреки това той успява да пилотира болид от Формула 1.


"Ферари" доминираше тотално в двата тестови дни. Във вторник най-добър резултат записа Шарл Леклер, който се състезава във Формула 2, но е част от академията на Скудерията.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4722 Неутрално

    Браво на Кубица, много обиколки, при новите, по големи натоварвания, и както каза в интервюто - нямал е никакви проблеми с ръката. А представянето на новия британски талант - Ландо Норис, е меко казано впечатляващо! Дори и със ултра софт, предвид годините му, първи официален тест с болид от Ф1, както и сравнително крехката физика за тези изключителни физически натоварвания, даде време по-добро от 7-ия в квалификацията!

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на Edge404
    Edge404
    Рейтинг: 465 Неутрално

    Браво на Кубица, голямо сърце се иска за това.

  3. 3 Профил на zhobov
    zhobov
    Рейтинг: 34 Неутрално
  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1249 Неутрално

    Няма как Кубица да не се върне 2018-та. Преди седмица успешно мина и теста на ФИА за бърза евакуцация от болида. Винаги ме е впечатлявал във Ф1 и според мен беше огромна гршка да се прави на рали пилот - нещо, което не е.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK