Хуан Антонио Флеча: "Скай" не е виновен, че другите отбори не са достатъчно конкурентни

Хуан Антонио Флеча: "Скай" не е виновен, че другите отбори не са достатъчно конкурентни

© Евроспорт



Хуан Антонио Флеча е участвал цели 19 пъти в обиколките на Франция, Италия и Испания. Той е един от най-големите испански специалист в класиките през 21 век, а след края на кариерата си през 2013 г. се изявява успешно като коментатор. Часове преди старта на последната за годината триседмична обиколка - испанската "Вуелта", "Дневник" разговаря с един от най-популярните отборни играчи от близкото минало. Той сподели очакванията си за неговата домашна надпревара и мнението си за случващото се в колоездачния свят. 39-годишният испанец отново ще влезе в ролята на експерт на "Евроспорт", която ще излъчи на живо всички етапи от Вуелтата от 19 август до 10 септември.


Крис Фрум има шанс да запише исторически дубъл. Той влиза в обиколката като абсолютен фаворит. Ще успее ли да триумфира?


- Фрум се представя силно в големите надпревари, а в момента е в чудесна форма. На теория шансовете му са много големи. Във "Вуелта" обаче много често се случват сензации и не е изключено и сега да се появи млад талант, който да обърка сметките на големите. Няма да е никак лесно за Фрум. Победата му във Франция не беше чак толкова категорична и сега ще трябва да докаже, че умее да доминира продължително. Без съмнение върху него ще има доста напрежение.




Хуан Антонио Флеча: "Скай" не е виновен, че другите отбори не са достатъчно конкурентни

© Associated Press


Шефът на "Мовистар" Еусебио Унсуе заяви, че според него маршрутът тази година е доста по-тежък от миналогодишния. Съгласен ли сте?


- "Вуелта" по традиция е доста тежко състезание, особено в последните години и не мисля, че тази година ще бъде по-тежко от обикновено. Затруднението може да дойде от по-голямата дължина на етапите, както и от това, че състезателите ще преминават през някои доста ветровити местности. Вятърът ще бъде ключов елемент, тъй като обикновено първите етапи на обиколката започват при по-мек климат и съответно състезателите могат да си позволят малко по-ниско темпо. Сега обаче се очакват силни ветрове още от първите етапи. Сиера Невада този път ще бъде с по-сериозен наклон, а друго емблематично изкачване - Ла Тандера, също е с леко променен маршрут.


Големи имена като Ромен Барде, Винченцо Нибали, Фабио Ару и Алберто Контадор ще участват в надпреварата. Мислите ли, че това ще е една от най-оспорваните вуелти в историята?


- Не смятам така. Мисля, че преди няколко години, когато се състезаваха Хоаким Родригес, Найро Кинтана, Алехандро Валверде и Алберто Контадор, беше доста по-оспорвано, отколкото ще бъде сега. Вярно, има двама състезатели, които вече са печелили вуелтата, но като цяло този път испанските състезатели са по-малко. Това има значение, тъй като за испанците това състезание е предизвикателство и винаги искат не само да победят, но и да запишат добри резултати. В джирото например видяхме, че Тибо Пино не се опита да запише резултати за генералното класиране, етапната победа му беше достатъчна. Според мен това категорично няма да е най-оспорваната вуелта.


Другият голям фокус тази година ще е върху Алберто Контадор, тъй като това е последното състезание в кариерата му. Как според вас ще се представи той и дали с неговото оттегляне ще приключи "златната ера" на испанското колоездене?


Хуан Антонио Флеча: "Скай" не е виновен, че другите отбори не са достатъчно конкурентни

© Associated Press

- Контадор записа силни резултати в последните етапи на "Тур дьо Франс" и мисля, че добрата му форма ще се пренесе и на вуелтата. Фактът, че това е последното му състезание, със сигурност ще го мотивира още повече.


Разбира се, няма гаранции, че всичко ще мине гладко. Видяхте какво се случи с Юсейн Болт на световното първенство по лека атлетика. При всички положения ще бъде много интересно да наблюдаваме Контадор. Каквото и да се случи обаче, резултатът от вуелтата няма да повлияе на наследството, което той ще остави след себе си.


Колкото до втория въпрос - да, нормално е да има спад след една такава силна епоха. Такъв е кръговратът. Имаме талантливи състезатели като Микел Ланда, но този път младите таланти не са толкова много. През последното десетилетие испанците спечелиха всичко възможно, а когато стигнеш до върха, пътят след това е само надолу. Както казах, това е напълно нормално.


Като състезател с 19 издания големи обиколки зад гърба си какво мислите, че отличава "Вуелта" от "Тур дьо Франс" и "Джиро Д‘Италия"?


- Вуелтата е по-подходяща за младите състезатели, тъй като маршрутът е по-труден, а надпреварата е в края на сезона, когато умората вече се е натрупала. Също така това е последното състезание за годината и всички млади състезатели искат да се представят силно, за да получат шанса да преминат в по-голям отбор. Смятам, че това отличава "Вуелта" от останалите надпревари.


Във вуелтата има доста изкачвания, съответно и доста спускания. Някои от тях са много опасни и са водили до не една и две катастрофи. Какъв е съветът на Хуан Антонио Флеча към колоездачите, на които им предстои да преминат през тях?


- Към слизането след "Ла Ковертория" трябва да се подходи с повишено внимание, защото е по-опасно, отколкото изглежда на пръв поглед. Ако времето е дъждовно, шансовете за катастрофа ще се увеличат многократно. Това е доста опасно място и колоездачите трябва да имат едно наум още с приближаването си.


Какво е мнението ви за доминацията на "Скай". Добре ли е това за спорта и ще имат ли британците достойна конкуренция в Испания?


- Може би да. "Скай" се фокусираха върху "Тур дьо Франс" и ще дойдат на "Вуелта" с доста по-млад и неопитен отбор, което може да е сериозна спънка в такава коварна надпревара. "Скай" изглеждаха напълно удовлетворени след успеха във Франция и е доста спорно дали мотивацията им в Испания ще бъде също толкова висока. Но надпреварата е много дълга. Три седмици са страшно много време и много неща могат да се объркат.


Другите отбори не са достатъчно конкурентни в момента, но това, разбира се, не е по вина на "Скай". От една страна е хубаво да има доминиращ отбор, който да определя стандартите, но от друга страна, ще бъде добре за спорта да има повече интрига.


Хуан Антонио Флеча: "Скай" не е виновен, че другите отбори не са достатъчно конкурентни

© Associated Press


Какво трябва да се направи, за да стане колоезденето още по-интересно и динамично. Да се премахне радиовръзката, етапите да станат по-къси или нещо друго?


- Според мен намаляването на колоездачите в един отбор от девет на осем беше добра идея. Също така мисля, че етапите наистина трябва да станат малко по-къси. Сега се вижда, че в последните километри колоездачите са твърде изморени и темпото на състезанието пада значително. Преди години имаше доста скандали, свързани с това, че във вуелтата не бяха включени много етапи, които да са подходящи за спринтьори. Може би трябва специално да се обособят етапи за спринт, тъй като те са доста зрелищни и винаги са интересни на феновете. Може би трябва да има повече равнинни етапи, където да може да се развие по-висока скорост. Само че на тези етапи обикновено спринтьорите бързо успяват да избягат напред и вместо да се получи по-интересен етап, накрая ефектът е точно обратният.


Какъв ще бъде ефектът от намаляването на състезателите в отборите за големите обиколки. Ще подобри ли това безопасността на колоездачите?


- По отношение на отборите сами по себе си - да, със сигурност. Изключените състезатели обаче най-вероятно ще сформират друг отбор или отбори и по този начин броят на колоездачите, участващи в състезанията, на практика няма да се промени. От друга страна, това ще облекчи отборите тактически, тъй като по-малките групи се координират по-лесно. Като цяло обаче не смятам, че тази промяна ще има кой знае колко значим ефект.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  2. 2 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 333 Неутрално

    защо говориш глупости, кажи ми един от съотборниците му който преди Скай е бил лидер на отбора си в многоетапно състезание, Ланда си беше помощник на Ару в Астана

  3. 3 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 728 Неутрално

    Надеждата ми за отворено състезание са ми AG 2R - дано Барде и Позовиво направят нещо интересно, че Нибали, Ару и Конта са зле.

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  4. 4 Профил на Vidin_123
    Vidin_123
    Рейтинг: 455 Неутрално

    А Мовистар тази година съвсем сдадоха багажа...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK