Клубовете от Висшата лига ще спечелят близо 40 млн. паунда от спонсорите на ръкавите

"Манчестър сити" сложи логото на южнокорейския производител на автомобилни гуми Nexen.

© Reuters

"Манчестър сити" сложи логото на южнокорейския производител на автомобилни гуми Nexen.



Висшата лига от години е най-скъпото и най-гледаното футболно първенство и това скоро няма да се промени. С мегасделка за телевизионните права на стойност 5.1 млрд. паунда и още близо 230 млн. паунда сумарно от спонсори клубовете в Англия трудно могат да бъдат свалени от върха на най-добре печелещите.


И въпреки това на Острова намериха начин да печелят още повече пари, добавяйки втори спонсор на екипите. Дълги години това беше забранено, но в момента клубовете могат да разполагат лого на свой партньор на левия ръкав на екипите.


Подобно нещо обаче отдавна е практика във Франция, където клубовете са свободни да подписват с повече от един рекламодател на екипа си, както и в Испания, където фирмите се надпреварват за "Реал" (Мадрид) и "Барселона".




От този сезон спонсор на ръкавите има и в Бундеслигата, след като общият договор на първенството с логистичната фирма Hermes изтече.


Условията за английските клубове са две: сделката да не надвишава 20% от тази с основния спонсор, който има лого на гърдите на играчите, и рекламната площ да бъде максимум 100 квадратни сантиметра.


"Тотнъм" е един от 9-те отбора без втори спонсор на екипа си.

© Reuters

"Тотнъм" е един от 9-те отбора без втори спонсор на екипа си.


До този момент 11 отбора успяха да сключат сделки, продавайки местата на ръкавите си. Тези, които не го направят, ще носят логото на Висшата лига, както беше до момента.


Спонсорите на ръкавите на клубовете от Висшата лига


"Челси" - Alliance Tyres
"Кристъл палас" - Dongqiudi
"Хъдърсфилд" - PURE Legal
"Лестър" - Siam Commercial Bank
"Ливърпул" - Western Union
"Манчестър сити" - Nexen Tire
"Саутхемптън" - Virgin Media
"Стоук сити" - Top Eleven
"Суонзи" - Barracuda Networks
"Уотфорд" - 138 Bet
"Уест Бром" - 12 Bet

Изчисленията показват, че общо клубовете на Острова ще си докарат допълнителни близо 40 млн. паунда от реклама.


"Ливърпул" е пионер в спонсорските лога


Първият отбор от Висшата лига, който представи спонсор за ръкавите на своите екипи, беше "Ливърпул". Носителят на 40 значими трофея подписа с американската компания за парични преводи Western Union, като параметрите на контракта са 25 млн. паунда за срок от пет години.

За червените от "Анфийлд" не е новост да бъдат първи в него. Клубът е пионер в поставянето на лого, като през 1979 г. поставя Hitachi на екипите си. Две години по-късно "Ливърпул" е и първият британски клуб, който слага имената на играчите си над номерата.


Независимо от сделката с Western Union, както и тази с основния спонсор банката Standard Chartered, която дава по 30 млн. паунда на година, "Ливърпул" трудно може да се мери с "Манчестър юнайтед" извън терена.


"Червените дяволи" имат рекорден контракт с американския автомобилен производител "Шевролет" (по 53 млн. паунда годишно до 2021 г.) и изглеждат недостижими.


Всички са равни, но някои са по-равни от другите

Ако трябва да перифразираме романа на Джордж Оруел, същата е ситуацията и във Висшата лига. Анализаторите се опасяват, че наличието на втори спонсор ще увеличи пропастта между големите клубове и тези, които влизат в елита и се борят за оцеляването си.


С ограничение от 20% за спонсора на ръкавите от сделката с основния рекламодател това удря сериозно по отборите от дъното.


Така например "Манчестър юнайтед", който е пред договор с мобилната платформа за запознанства Tinder, вероятно ще получава по 10 млн. паунда. Дебютантът във Висшата лига "Хъдърсфилд", който има на гърдите си логото на Ope Sports срещу 1.5 млн. паунда годишно, пък подписа с фирмата PURE Legal срещу минималните 300 хил. паунда.


Дебютантът "Хъдърсфилд" взима най-малко от спонсори - 1.5 млн паунда от основния и едва 300 хил. от този на ръкавите.

© Reuters

Дебютантът "Хъдърсфилд" взима най-малко от спонсори - 1.5 млн паунда от основния и едва 300 хил. от този на ръкавите.


През миналия сезон разликата между клуба, който спечели най-много - "Челси", и опашкаря в тази класация "Съндърланд" беше точно 57 млн. паунда, което е колосална разлика за малките клубове от елита.


Висшата лига и всички останали


На Острова печелят от всичко и знаят как да го правят. Сделката за телевизионните права на мачовете от Висшата лига надхвърля като стойност тези на Примера дивисион и Бундеслигата, взети заедно.


"Юнайтед", "Сити", "Челси" и останалите обаче получават и в пъти повече пари от спонсорите на фланелките си в сравнение с другите клубове от топ 5 първенствата на Европа.


Въпреки наличието на "Реал" (Мадрид) и "Барселона" испанската Ла лига не може да достигне дори до 100 млн. паунда годишно приходи от реклами на екипите. Клубовете в Испания заработват по 82 млн. срещу колосалните 226 за клубовете от Висшата лига.


На второ място е Бундеслигата със 101 млн. паунда. Клубове от френската Лига 1 печелят общо по 70 млн. паунда, а Серия А остава далеч назад с едва 61 млн.

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 3833 Весело

    Скоро ще почнат да печелят и от надписи на петите на чорапите.

  2. 2 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 303 Неутрално

    С парите, които се въртят във Висшата лига, може да се орпави из основи БДЖ, както и да се вдигнат пенсиите на пенсионерите.
    Само примери...

  3. 3 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 837 Любопитно

    За червените от "Анфийлд" не е новост да бъдат първи в него. Клубът е пионер в поставянето на лого, като през 1979 г. поставя Hitachi на екипите си. Две години по-късно "Ливърпул" е и първият британски клуб, който слага имената на играчите си над номерата.
    --------------
    Абе имам спомен от ранните 90те за фланелки без имена в английското.

  4. 4 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 773 Неутрално

    GM при условие, че се изтеглиха от Европа, за какво ги дават тия пари за реклама на Шевролет незнам? Предполагам, че основната платежо-способна публика на висшата лига е в Европа

    Dosis sola facit venenum!
  5. 5 Профил на OOPS
    OOPS
    Рейтинг: 285 Неутрално

    При такива приходи, за какво им е да се напъват в ШЛ?

  6. 6 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 855 Любопитно

    Едно едни тичаха само с лого и надпис UNICEF,
    Барса ли да бяха...?

  7. 7 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 855 Любопитно

    Едно време де... още гледах мачове и аз кат нормалните хора 😊





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK