Футбол на камерна сцена: Къде е публиката на Първа лига

Новакът "Септември" изигра три от четирите си домакинства пред около 100 души на "Васил Левски"

© LAP.bg

Новакът "Септември" изигра три от четирите си домакинства пред около 100 души на "Васил Левски"



Ако в понеделник вечер сте минали покрай националния стадион и сте се зачудили защо осветлението работи, но пък е необичайно тихо като за футболен мач - спокойно, Валери Симеонов няма нищо общо. По това време "Васил Левски" прие четвъртото домакинство на "Септември" в Първа лига - при загубата с 0:1 срещу "Берое".


На стадиона са присъствали... 80 зрители. Общо в четирите си домакински мача от началото на сезона новакът в елита събра 1670 души (според данните на bulgarian-football.com). Казано по друг начин в тези срещи отборът изпълни малко по-малко от 1% от капацитета на "Васил Левски".


Темата с посещаемостта не е проблем единствено за "Септември", нито дори за другите новаци "Витоша" и "Етър". Тя засяга и останалите участници - от отборите с традиционно най-голяма посещаемост до шампиона "Лудогорец".


Ехото на празния стадион




След шест изиграни кръга и общо 39 мача (две срещи бяха отложени, а "Ботев" прие "Пирин" пред празни трибуни в първия кръг заради наказание) на стадионите се събраха общо 62 370 души. Или средно по 1599 на мач.


Близо половината от мачовете (17) се играха пред по-малко от 1000 зрители. На 12 двубоя (или 30% от всички до момента) посещаемостта беше под 500 души.


Фотогалерия: Борба, емоции и малко зрелище в дългоочаквания мач >


Един мач пък държи цели 11.7% от общата посещаемост. Това е най-посетеният двубой до момента - между ЦСКА и "Лудогорец" на "Българска армия" със записани 7300 зрители. Само още една среща успя да събере повече от 4000 души - тази между "Пирин" и "Левски".


В първия си сезон в настоящия формат миналата година Първа лига събра 76 751 души до седмия кръг или средно по 1827 зрители. Година по-рано в последния сезон от старата А група при десет отбора след шест кръга зрителите са 73 220 или по 2440 на мач.


Данните ясно показват спад в средната посещаемост в последните четири години.


Новаците номади


Една част от причините за проблема могат да се търсят в ранното започване на сезона и отпускарския сезон. Обяснение може да бъде намерено с това кои са новите отбори в Първа лига. "Септември" и "Витоша" постигнаха голям успех с изкачването си в елита, но по-трудно могат да се борят да привлекат вниманието в столицата в компанията на още три софийски отбора.


Досега те ползваха "Васил Левски", като в предстоящия кръг "Витоша" ще играе в Бистрица. "Етър" трябваше да домакинства в първите си два мача в Ловеч, като събра по около 380 души. Посещаемостта скочи близо седем пъти за мача с "Пирин" (2050 зрители), който беше първият във Велико Търново.


"С добро представяне и постигане на резултати ще можем да привлечем хора. Пример за това е "Дунав". Ние и "Септември" сме нови клубове и е необходимо време, за да се привлекат зрители", каза треньорът на "Витоша" Костадин Ангелов пред "Дневник".


Според него всеки клуб трябва да познава целевата си публика и да развива маркетингова стратегия. "Ние не разчитаме на феновете, за да се издържаме. Не мисля, че изобщо някой клуб в България го прави. Нашата политика е насочена към децата, тъй като те са бъдещите ни фенове", добави той.


Ангелов допълни, че в борбата с останалите клубове в София "Витоша" разчита на зрителите от околните райони - "Младост" и "Дружба", от където са основна част от децата в школата. "Доколкото знам, рейтингът на мачовете е висок, хората се интересуват. Може би един от проблемите са високите цени - има билети по 10-15 лева, а българският футбол предлага продукт за 5 лева", каза треньорът.


Това касае пряко "Септември" - за мача с ЦСКА клубът обяви билети по 12 и 15 лева, което отблъсна част от привържениците на червените. Въпреки това на стадиона имаше 1400 души, а в останалите си три домакинства с "Дунав", "Славия" и "Берое" бяха привлечени съответно 110, 80 и 80 зрители.


В момента "Витоша" строи нова трибуна на стадиона в Бистрица. Ангелов уточни, че това се прави не заради очакване на публика, а за да се отговори на изискванията на БФС.


Грандове в застой


Водещите отбори са по-напред по посещаемост, но резултатите в никакъв случай не са успокояващи. За шампиона "Лудогорец" темата с публиката традиционно e болезнена, макар тимът да играе хубав футбол, да има резултати и да разполага със стадиона, предлагащ най-добри условия за зрителите.


В първия си мач у дома разградчани играха с "Локомотив" (Пловдив) пред 850 зрители. За второто домакинство - срещу "Верея", беше отворен и новият сектор В, но броят на привържениците беше 870.


Миналата година средната посещаемост на шампионите е била 1842 души, а година по-рано 2905 души.


"Левски" събра общо малко над 2000 зрители за двете си домакинства

"Левски" събра общо малко над 2000 зрители за двете си домакинства


Проблемът е валиден с пълна сила и отборите с традиционно най-голяма публика. "Левски" събра общо малко над 3000 души за мачовете си с "Витоша" и "Дунав". ЦСКА тръгна със 7300 зрители срещу "Лудогорец", но след това въпреки добрите резултати и убедителните победи игра пред по-малко от 2000 души срещу "Витоша".


Наскоро финансовият директор на "Левски" Красимир Иванов каза пред "Дневник", че ръководството на клуба се надява вдигането на качеството да доведе до повишаване на посещаемостта на домакинските мачове. Срещу "Витоша" в състава на сините бяха двете нови звезди - игралите във Висшата лига Жорди Гомес и Габриел Обертан. Дори идването на Делио Роси като треньор не предизвика раздвижване на "Георги Аспарухов".


"Клубовете би трябвало да има подход към различните групи фенове. Засега концентрацията остава единствено насочена към организираните фенове, а определено това е само една малка част от потенциалната зрителска аудитория, като често тези зрители в България не са най-платежоспособните. Работата с останалите, които могат да дадат повече и трябва да бъдат убедени да го направят, не се върши или не се върши качествено. Това, което е пропуснато от много години, е, че не се работи с деца и младежи. Това са хората, които в един момент ще са бъдещите потребители на футболния продукт", каза наскоро финансовият експерт Юлиян Михов в интервю пред "Дневник".

Ключови думи към статията:

Коментари (72)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    За шампиона "Лудогорец" темата с публиката традиционно с болезнена, макар тимът да играе хубав футбол, да има резултати и да разполага със стадиона, предлагащ най-добри условия за зрителите.
    ---------------------------------------------------------------------------------------------------

    Темата с публиката за Лудогорец хич не е болезнена.
    Тепърва ще се вижда и осъзнава, че именно Лудогорец
    е клубът, който поставя основите на
    НОВИЯ ТИП ПУБЛИКА
    Публика, в която НЯМА алкохолиците, наркоманите
    и кварталните мутрички НА ЗАПЛАТА.
    Няма ги ПЛАТЕНИТЕ НАРКОФРАКЦИИ, отглеждани от
    босовете на доскорошните СОЦ ГРАНДОВЕ.
    Няма ги БАНДИТЕ МУТРИ, маскирани като "футболни
    агитки" каквито категорично не са.
    Профилът на зрителите на Лудогорец
    тепърва ще се изчиства и ще се сведе до кръга
    средно и над средното заможни и образовани хора,
    със статут в обществото, които ще имат
    потребността не да отидат на стадиона да се
    накрещят и да си отпсуват, люпейки семки
    и седейки на стар вестник.
    Тези хора ще имат потребността да отидат
    на празник, ползвайки паркинг, кетъринг и прочее
    непознати на бащите и дядовците им неща.

  2. 2 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1240 Неутрално

    Някои отбори имат повече точки отколкото привърженици.

  3. 3 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    Това с новия профил зрители е необратима тенденция
    поне в Англия, където футболните хулигани и фукатара
    бяха отдавна изгонени от Стадиона.
    Сега на трибуните са средната класа, плащаща добри пари
    за добър продукт.
    Това е истината.
    Другото е "Опера за два гроша" играна пред клошари.....

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    Някои отбори имат повече точки отколкото привърженици.
    —цитат от коментар 2 на zhivko6461


    Това с броя на привържениците е огромна тема за дълъг разговор.
    По инерция 3 милиона българи биха казали, че са левскари,
    и още 3 милиона примерно биха казали че са цесекисти
    Но в какво се състои левскарството и цесекарството им,
    когато стадионите са празни,
    и поне половината, ако не и повече от рехавата публика
    са "фенове" на заплата......

  5. 5 Профил на yellow_hater
    yellow_hater
    Рейтинг: 464 Неутрално

    Няма как да се върне. Вярно, че преди да бутнем стадиона, ходихме на всеки мач поне по 4-5 хиляди души. Поне.
    Сега оправданията са, че "Коматево" било далеч, трябвало да се заобикаля и дрън-дрън. Това не са истинските фенове. Защото, от центъра до "Герена" също е затруднен достъпът. Живеейки близо до "Герена", перфектно знам каква е пътната обстановка. И макар и в "син" квартал, съм сигурен, че идват фенове и от другите части на София.
    Не може "Коматево" да е оправдание. Взехме 2 купи за 77 дни. Подарени или не - във витрината ни са.
    И пак не пълним стадиона. Е, няма как да стане. При нас това е абсурдно. Както и трите домакински загуби от началото на сезона.
    При отбори като "Витоша" и "Септември", това е разбираемо. Ами "Берое"? Цяла Стара Загора поддържа този отбор. Зарата не е като Пловдив и София, където има поне по два отбора с големи публики.
    Жалко. Много жалко. И ще продължи да е така, докато няма коренни промени в БФС и манталитета на футболистите.

  6. 6 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 1994 Неутрално

    Не виждам никаква тайна в намаляващата публика, ако нормална такава въобще е останала и все още съществува.
    Даже и човек да е привърженик на някой от отборите, няма как да рискува да му счупят главата бандата глупаци, които се изживяват като фенове, за да запълват с нещо свободното си време и празните си глави.
    Но основния проблем е и си остава калпавата игра - докато поне половината от тези уж елитни отбори не заиграят приличен поне на балканско ниво футбол, няма как да привлекат интереса на потенциалните зрители.

  7. 7 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    И във връзка с броя и количеството на феновете съм сигурен,
    че ако утре се започне организиране на феновете, както е
    в големите футболни държави - с членски карти, с членски внос,
    с абонамент за клубните телевизия, вестник, списание и прочее....
    добре организираната маркетингова машина на Лудогорец
    ще събере ПОВЕЧЕ ПРИВЪРЖЕНИЦИ отколкото ВЕХТИТЕ СОЦ-ВЕЛИЧИЯ
    ЛЕВСКИ и МЕНТЕТО,искащо да мине за ФАЛИРАЛОТО ЦСКА

  8. 8 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    над средното заможни - ?!?

    Модератора е неадекватен!
  9. 9 Профил на paf
    paf
    Рейтинг: 646 Неутрално

    С такова качество на играта - толкова. Дори и по ТВ не искам да ги гледам. Плащам си за качествени английски, немски и испански мачове.
    Отделен въпрос е и с футболните хулигани.

  10. 10 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4882 Весело

    "Агитките на Витоша и Септември са се сбили в асансьор."
    Из протоколите на пето районно.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  11. 11 Профил на 65vesso
    65vesso
    Рейтинг: 458 Неутрално

    Нищо не разбирате! "Специалистите"още ли не са се сетили? Трябва от държавния бюджет по 5 милиона лева да се дават на всеки "професионален"футболен отбор, та да им стане интересно на данъкоплатците за какво им се прахосват парите.

  12. 12 Профил на Гуси Гуси
    Гуси Гуси
    Рейтинг: 221 Разстроено

    Интересна статия. Дава повод за много въпроси....като на първо място за броя на отборите във "ВИШАТА НИ ЛИГА''.

  13. 13 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1212 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    Айде айде, ходил съм на мачовете на лудогорец (като техен привърженик) - заможни и среднозаможни хора не са. Факт е обаче, че са нормални хора и то от всички възрасти. Цените на билетите не са евтини за град с профила на разград и човек със средна по размер заплата в града. Кетъринг ала бала и тн може да има в ложите, но стадионът не е театър, а и нито е полезно нито е приятно да не чувам подкрепата на привържениците. Това куца все още стабилно в публиката в града - все още няма достатъчно организация и достатъчно креативни хора в агитката, които да измислят /дори копират/ кратки, запомнящи се и лесно хващащи рефрени и скандирания. Гостуващи отбори с добре организирани агитки лесно надвикват местната публика макар, че са в пъти по малко. В крайна сметка вероятно с времето ако отборът се задържи ще се родят и такива рефрени и феновете ще участват по дейно в мачовете. Ако трябва да избирам обаче предпочитам моментната ситуация пред лумпените в някои отбори.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  14. 14 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":над средното заможни - ?!?
    —цитат от коментар 8 на ivan_


    Точно така.
    "Над средното заможни"
    ВИП зоната е точно за това.
    Там цената се плаща, не за да се наядеш и напиеш със скъпи ястия и напитки,
    а да се срещнеш с хайлайфа, гравитиращ около съответния клуб....
    Това е дълга тема, но смисълът е този.

  15. 15 Профил на kae33530133
    kae33530133
    Рейтинг: 0 Неутрално

    Тъпа схема, много селски отбори без традиции в А група, слаби грандове, игра на чужди стадиони, посредствен футбол, морално остарели стадиони и пр. и пр. Затова и нема публика.

  16. 16 Профил на musashii
    musashii
    Рейтинг: 754 Неутрално

    До коментар [#5] от "yellow_hater":

    Нито БФС е виновно, нито футболистите.Просто в България футболните фенове са малко.По времето на комунизма имаше фенове на стадионите, щото беше голяма тъпня и нямаше никаква развлечения. Та футболът беше едно от малкото развлечения. Сега има мачове от цял свят по телевизията, филми, торент сайтове, компютърни игри, Интернет.На хората не им се ходи по мачове.Аз като бях студент в Пловдив гледах всяка седмица мач на Ботев, Локото и Марица.Плюс ходех в София на мачове на ЦСКА.Да не мислиш, че сегашните студенти го правят?

  17. 17 Профил на PublicImage
    PublicImage
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Профилът на зрителите на Лудогорецтепърва ще се изчиства и ще се сведе до кръгасредно и над средното заможни и образовани хора,със статут в обществото.
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    Само информативно - колко е населението на Разград и процентно колко са хората в дрийм профила ти за публика?

  18. 18 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Весело

    Абе,тя цялата държава се събира вече на един стадион !!какво осткаквда се гледат "мега-гига "вечните дербита?!???" супердербитата в бегето като среднат заплатка е по малка и от африканска ,от ВАС кой отвас ще даде 25 евро да влезе да гледа мач?????коя фирма ще купи скапан продукт който мирише на чалга и перука?!??! Какво предоставят измислените беге футболери(преди поне някви сърбежи идваха да играят)?ами нищо ,особенно с изкл на проекта Лудогорец.до коха?ами докато Басри перуков му порасте вълната отгоре

    Долу рушистите и фашистите
  19. 19 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Весело

    Абе,тя цялата държава се събира вече на един стадион !!какво осткаквда се гледат "мега-гига "вечните дербита?!???" супердербитата в бегето като среднат заплатка е по малка и от африканска ,от ВАС кой отвас ще даде 25 евро да влезе да гледа мач?????коя фирма ще купи скапан продукт който мирише на чалга и перука?!??! Какво предоставят измислените беге футболери(преди поне някви сърбежи идваха да играят)?ами нищо ,особенно с изкл на проекта Лудогорец.до коха?ами докато Басри перуков му порасте вълната отгоре

    Долу рушистите и фашистите
  20. 20 Профил на allin
    allin
    Рейтинг: 225 Неутрално

    Докато има мачове в 16:00 в сряда и в 21:00 в неделя - така ще е :)

  21. 21 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2442 Неутрално

    Ще има повече посещаемост при по–добра игра и когато се изхвърлят наркоманите , водещи се за фенове, от стадионите.

  22. 22 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    Интересна статия. Дава повод за много въпроси....като на първо място за броя на отборите във "ВИШАТА НИ ЛИГА''.
    —цитат от коментар 12 на Гуси Гуси


    Точно! И 10 отбора са много за България но това е минимума. При тоя формат на първенството догодина ако влязат Царско село или Панагюрище, посещаемостта ще е още по-зле! Да не говорим за тъпотията отбор от втората половина на таблицата да играе с 3-тия за място в Европа!

    Прост народ - слаба държава!
  23. 23 Профил на Иво
    Иво
    Рейтинг: 4500 Любопитно

    "Футбол на камерна сцена: Къде е публиката на Първа лига"

    Публиката се занимава с нещо по интересно от това да гледат мачове от българското първенство. Няма качество на играта при нас няма и интерес от страна на феновете. Другата причина е, че стадионите повечето са гола вода в България.

    В същото време вижте една 2 Бундеслига в Германия. Стадионите винаги пълни, мачовете, които се играят са на много добро ниво, интересни, динамични, резултатни. Има интрига, има качество има и публика (най-посещаваното от зриители второ ниво на футболните лиги в Европа има точно в Германия). Ето това са причините според мене. Но има и други, като например уговорени мачове и непрекъснати скандали в родния ни футбол. Тези неща отблъскват феновете също.

    В този смисъл няма и как да не кажа! Перуката ВЪН от БФС!

    "Каква е ползата за човека, ако придобие цял свят, a повреди на душата си? "Евангелие на Марко, Глава 8:36
  24. 24 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 901 Неутрално

    причините:
    1. на собствениците на клубове не им пука дали има зрители на трибуните...
    2. продуктът е с ниско качество
    3. часовете и дните в които се играят мачовете са неудобни и различни всяка седмица, за да е удобно за телевизията, което е абсурдно.
    4. клубовете на Левски, ЦСКА, Локо Пд, Ботев имат лумпени и опасни фенове, заради които малко нормални фенове ходят на стадиона




    Истината ни прави свободни.
  25. 25 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    Само информативно - колко е населението на Разград и процентно колко са хората в дрийм профила ти за публика?
    —цитат от коментар 17 на PublicImage


    В днешно време не е проблем бързо и удобно,
    цели групи от този профил публика да се
    придвижат от съседни и не толкова съседни
    на Разград градове.
    Въпрос на време е, дай Боже с парите от
    Евротурнирите ще се ангажират талантливи
    играчи, заради които ще си заслужава човек да отдели
    един следобед да ги погледа, в нормална и уютна обстановка
    и без да си жител и живеещ в Разград..

  26. 26 Профил на Вонин
    Вонин
    Рейтинг: 550 Любопитно

    Истината е, че просто и рекламата ни е слаба, и "продуктъ" е смотан и часовете са безумни...отделно не разбирам, защо трябва да се наема Националния, ами не се ходи на "Армията" или "Герена"...

    Аз не съм лош - просто съм ПРОЗОРЛИВ! ЕВРОПО, събуди се! https://www.youtube.com/watch?v=F5UzHfsC5zw
  27. 27 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 901 Неутрално

    Тепърва ще се вижда и осъзнава, че именно Лудогореце клубът, който поставя основите наНОВИЯ ТИП ПУБЛИКА
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    голям мечтател си, в Разград по чисто демографски причини не може да има много публика, още по-малко пък голяма средна класа. 30 000 души жители и сигурно повечето не се интересуват от футбол. 850 зрители средно на мач, числата са многозначителни.
    колкото фенове имаше в Ловеч, толкова има и в Разград. създаването на такъв клуб в Разград няма логика, каквото и да говори Домусчиев.

    Истината ни прави свободни.
  28. 28 Профил на carmello
    carmello
    Рейтинг: 1096 Разстроено

    в България от години няма футбол - няма как всеки отбор да е на загуба ВСЕКИ сезон

    просто се препират едни пари от едни мутри, и едни баламурници ходят да изкарат малко стрес викайки на трибуните, участвайки и те в цирка по този начин

    аз съм фен на Левски, но това което се прави в отбора е тотална свинщина, по всеки един параграф - сложиха некъв палячо за шеф, доведоха некъв треньор, дето е в отбора да прибере някое евро, ще вземат пак няколко тотални пиянки и ''обещаващи'' кот'дивоарци централни нападатели дето ще вкарат 1 гол за 1 сезон, а наркоманите в сектор Б пак ще се събират да покрякат, да се напият, може и да се сбият с някой случаен около стадиона

    БГ футболът трябва да се изчисти от Бат Венцита, Лупита, Борати и всекви такива и да се тръгне от 0-лата

  29. 29 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Любопитно

    Да не говорим за тъпотията отбор от втората половина на таблицата да играе с 3-тия за място в Европа!
    —цитат от коментар 22 на Гадьо


    И в тази връзка само ще отбележа, че ако МЕНТЕТО, което
    за ПРЕД УЕФА е ЛИТЕКС, за пред ПРИПОЗНАВАЧИТЕ е ФАЛИРАЛОТО ЦСКА
    Ако това НЕЩО заеме третото място, това значи
    СЕДМИЯТ ПО СИЛА И ПО КЛАСИРАНЕ ОТБОР
    ДА ИГРАЕ В ЕВРОТУРНИРИТЕ ДИРЕКТНО - БЕЗ КВАЛИФИКАЦИИ

  30. 30 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Смешно ми става, като чуя от припознали настанилия се на стадиона им чужд клуб фенове , че "били най-многобройни".
    "Най-многобройни", при средна за тях посещаемост 2500 души .
    Няма да се впускам да обяснъявам, че ЦСКА, когато наистина бе ЦСКА, а не Мултигруп, Титан или Литекс имаше същата посещаемост - 2500 души, но по време на тренировка.

    .
  31. 31
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 32 Профил на Пламен Василев
    Пламен Василев
    Рейтинг: 5 Любопитно

    Докато лайнения тумбак,чандъра и ко. искат по 12-20 лв за билет,за да се напечелят от един мач не чакайте пълни стадиони !

  33. 33 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Още по-важен е разреза в социалния профил и психохарактеристика на "зрителя", който сега посещава стадиона.
    На последния мач на "Българска армия" видях разгънат огромен транспарант /по-голям от всички други/, на който беше изписано : "От любов към пиротехниката!"
    Майтап няма! Това е самата реалност.
    В столичния голям град и околните селища с общо почти двумилионно число население има поне хиляда такива, обсебени от тази болезнена страст - Пиромания.
    Тези хора, когато не е Нова година и Коледа просто няма къде да заситят глада си за бомби, димки, гърмежи и експлозиви.
    Единствено на стадиона те могат да си начешат мерака и да си покажат бабаитлъка.
    Ако към тях добавим други подобни групи като алкохолици, наркомани, социални аутсайдери и всякаква друга обществена измет, плюс платените посетители, лесно можем да си обасним, защо публика има само в един сектор, а другите са ужасяващо празни.

    .
  34. 34 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 590 Неутрално

    До коментар [#7] от "Hawaii":

    Нещо да не си слънчасал? Проектчето на Гела няма публика - факт! Левски е в голяма управленска криза, нормално е феновете да се отдръпнат и бойкотират. Но във важните мачове и когато отбора има нужда от подкрепа - винаги сме на стадиона. Та ние ходим повече фенове в Словения на мач с Марибор отколкото вие на "дербито" с Дунав.
    Не се излагай повече с подобни тези като тази от коментар н.7. Това и Петричев не би го написал.

  35. 35 Профил на Billy Pilgrim
    Billy Pilgrim
    Рейтинг: 2085 Неутрално

    До коментар [#7] от "Hawaii":

    Така величаените от теб Лудогорец могат да разчита на фенове само и единствено от Разград и региона, другите ще им симпатизират от време на време но фенове няма да им станат.

  36. 36 Профил на Явор Рг
    Явор Рг
    Рейтинг: 274 Неутрално

    Фенове, за които 12 лв. /шест евро/ са съкрушителна сума , и които носят за клуба си повече глоби и разходи, отколкото приход по-добре да ги няма.
    В Англия , след трагедията на "Хейзъл" взеха на пръв поглед немислимо решение да разкарат всякакви димкаджии, бомбаджии и факлоносители. Сложиха намордник на побеснелите ултраси и изритаха пияни, дрогирани и прочее долнопробна измет.
    И тогава , най-неочаквано за мнозина английското първенство не само не остана без зрители, а точно напротив - взе да се връща по стадионите нормалната и платежоспособната публика,
    а това от своя страна докара и телевизиите и спонсорите, а с тях и големите футболисти.
    Големите футболисти пък са тези, които правят големия спектакъл, и точно поради това клубовете във Висшата английска лига си разпределят вече 3-4 милиарда , а правата за излъчване на българското първенство струват 3-4 милиона /и то в лева/.

    .
  37. 37 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Защо няма хора по стадионите? Отиваш до допотопния стадион за мач, сядаш на мръсна, прашка седалка, където ако не си носиш вестник ставаш на прасе. Понеже козирки няма, ако пече може да се изпържиш, ако вали ставаш вир вода, ако духа и т.н. Веднъж вътре, "кетърингът" обикновено е ограничен до вода, семки и няколко вида джънк (чипсове, кроасанчета и т.н.). На по-малките стадиони има огромен шанс да си в близост до бабаити от всякакви възрасти, с брънсати глави и "десни", които са склонни да проявят агресия спрямо теб ако решат, че "се правиш" (което вклювчва хиляда възможности). Ако си ОК да изтърпиш всичко това - идва футболът, изпълняван от спорни атлети със спорна мотивация, с имена като Джони Обонго, Мангалиньо и т.н., които очевидно са там за да заработят някой лев за няколко месеца.

  38. 38 Профил на Гадьо
    Гадьо
    Рейтинг: 688 Неутрално

    И в тази връзка само ще отбележа, че ако МЕНТЕТО, което
    за ПРЕД УЕФА е ЛИТЕКС, за пред ПРИПОЗНАВАЧИТЕ е ФАЛИРАЛОТО ЦСКА
    Ако това НЕЩО заеме третото място, това значи
    СЕДМИЯТ ПО СИЛА И ПО КЛАСИРАНЕ ОТБОР
    ДА ИГРАЕ В ЕВРОТУРНИРИТЕ ДИРЕКТНО - БЕЗ КВАЛИФИКАЦИИ
    —цитат от коментар 29 на Hawaii


    То ако е 7-мия , пак добре! Защото може и някой по-назад в класирането да е.

    Прост народ - слаба държава!
  39. 39 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Неутрално

    а правата за излъчване на българското първенство струват 3-4 милиона /и то в лева/.
    ------------------------------------------------------------------------------------------------------------

    При това плащани от година на година от все по-малък брой абонати.
    Впрочем, платената телевизия за първенство като българското е нещо
    повече от самоубийствено.
    Много хора, които иначе биха гледали български футбол,ако е безплатно
    излъчван по телевизиите, категорично отказват да плащат за да го гледат.
    Това от своя страна удря по популярността на отборите и играчите.
    При това ниско качество на продукта който предлагат, вместо да плащат
    за да бъдат излъчвани, съответно гледани от по-голям брой зрители,
    клубовете искат на тях да им се плаща.
    Сега, ако попиташ 100 човека дали могат да изброят поне 5 футболисти
    от любимия отбор, 99 от тях няма да могат да го направят.
    Така с течение на времето все повече и повече зрители няма да искат
    да плащат за да гледат порното предлагано от някакви анонимници....

  40. 40 Профил на kae33530133
    kae33530133
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#16] от "mushashi":

    Интерес към българските мачове има, но ги гледат по телевизията, ТВ-рейтингите го показват. Всичко е въпрос и на маркетинг, по времето на Балъков в Черноморец на мач се събираха по 15-20 хиляди, доколкото си спомням, но се работеше целенасочено с феновете, по европейски, по учебник, имаше сериозна реклама, томболи и пр. истории. Верно май не им искаха пари за вход, но все пак те билетите са и евтини. Спортът е един бизнес, нищо не става от само себе си.

  41. 41 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4240 Любопитно

    Публиката на Първа Лига/А група/ е масово пред телевизора,пие бира/или друг алкохол/ и гледа качествен футбол с марка Висша Лига на Англия,Примера-дивизион ,Бундеслига и т.н.-:)

  42. 42 Профил на bat_plamen
    bat_plamen
    Рейтинг: 4240 Любопитно

    До коментар [#2] от "zhivko6461":

    Ами така се получава на практика-:)

  43. 43 Профил на laveol
    laveol
    Рейтинг: 635 Неутрално

    И пари да ми давате Дриша лигата няма да я гледам на живо. Не подкрепям настоящото ръководство на БФС и склонността му да кляка пред всяка мутра (и най-вече пред една конкретна, която се явява и "кръстник" на Лигата).

    Интересно е и как така се стигна дотук след възторжените публикации в същата медия, че нещата се били подобрявали.

  44. 44 Профил на Martin Pustinqx
    Martin Pustinqx
    Рейтинг: 228 Неутрално

    До коментар [#1] от "Hawaii":

    да, публика която няма понятие от играта, както и футбол който няма нищо общо с футбола... не на модерния футбол!

  45. 45 Профил на Stan Todorov
    Stan Todorov
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Аз съм фен на Септември София. Това е отбор на квартал Красна поляна и там са му концентрирани феновете. Единствената причина да не посетя нито един мач досега е началният час на мачовете- от четирите домакинства 2 бяха в 21 часа и 2 бяха в 20:30. За хора без кола като мен това значи към 23 часа да чакам неpедовния в този час градски тpанспорт за да се прибера към полунощ вкъщи. Някои от мачовете дори бяха в понеделник, и много хора са на работа във вторник, как да се прибират по нощите ? Ако мачовете бяха по-рано щях да ида.

  46. 46 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2470 Неутрално

    До коментар [#13] от "bludniq_sin":

    В крайна сметка вероятно с времето ако отборът се задържи ще се родят и такива рефрени и феновете ще участват по дейно в мачовете.

    ----
    Ето ви няколко

    Лудогорец, оле! За победа давам гел и едно прасе!

    част от агитката - "Къде си бе!???" другата част - "Олигофрен!" (За предпочитане тази част до ВИП-а)
    Лудогорец,але,але,але!

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  47. 47 Профил на Stavrogin
    Stavrogin
    Рейтинг: 788 Неутрално

    За шампиона "Лудогорец" темата с публиката традиционно с болезнена, макар тимът да играе хубав футбол, да има резултати и да разполага със стадиона, предлагащ най-добри условия за зрителите.---------------------------------------------------------------------------------------------------Темата с публиката за Лудогорец хич не е болезнена.Тепърва ще се вижда и осъзнава, че именно Лудогореце клубът, който поставя основите наНОВИЯ ТИП ПУБЛИКА Публика, в която НЯМА алкохолиците, наркоманитеи кварталните мутрички НА ЗАПЛАТА.Няма ги ПЛАТЕНИТЕ НАРКОФРАКЦИИ, отглеждани отбосовете на доскорошните СОЦ ГРАНДОВЕ.Няма ги БАНДИТЕ МУТРИ, маскирани като "футболниагитки" каквито категорично не са.Профилът на зрителите на Лудогорецтепърва ще се изчиства и ще се сведе до кръгасредно и над средното заможни и образовани хора,със статут в обществото, които ще имат потребността не да отидат на стадиона да сенакрещят и да си отпсуват, люпейки семкии седейки на стар вестник.Тези хора ще имат потребността да отидатна празник, ползвайки паркинг, кетъринг и прочеенепознати на бащите и дядовците им неща.
    —цитат от коментар 1 на Hawaii


    хаха ти шегуаш ли се, дори по телевизията се вижда лицето на лудогорската публика - диви, злобни, банални лица, натъпкани с бира и кебапчета

    Отишло едно джудже при Веско Маринов за автограф и му казало: „Г-н Маринов, пораснах с вашите песни“.
  48. 48 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 5197 Весело

    Публиката на Първа Лига/А група/ е масово пред телевизора,пие бира/или друг алкохол/ и гледа качествен футбол с марка Висша Лига на Англия,Примера-дивизион ,Бундеслига и т.н.-:)
    —цитат от коментар 41 на bat_plamen


    Със спестените пари от билетите за българските мачове,
    драгият зрител може освен качествения алкохол да си
    позволи и качествена скара и други мезенца...

  49. 49 Профил на edin slep
    edin slep
    Рейтинг: 642 Неутрално

    От години казвам същото - разкарат ли се лумпените от стадионите - там ще идат нормалните хора. Сега няма да си закарам детето на мач. Та на Герена някакви малоумници от Б сектор изстреляха ракета към ВИП лошата.

    На Б. Армия пък някакъв малоумник наби сегашния треньор на Витоша - Лаптопа - който пък си е кадър на ЦСКА, защото коментирал с някакъв човек играта на отбора. Как можело да критикува отбора ...

    Стадионите са трибуна на всявъзможна измет и докато е така ще останат празни.

    Фенове, за които 12 лв. /шест евро/ са съкрушителна сума , и които носят за клуба си повече глоби и разходи, отколкото приход по-добре да ги няма. В Англия , след трагедията на "Хейзъл" взеха на пръв поглед немислимо решение да разкарат всякакви димкаджии, бомбаджии и факлоносители. Сложиха намордник на побеснелите ултраси и изритаха пияни, дрогирани и прочее долнопробна измет.И тогава , най-неочаквано за мнозина английското първенство не само не остана без зрители, а точно напротив - взе да се връща по стадионите нормалната и платежоспособната публика, а това от своя страна докара и телевизиите и спонсорите, а с тях и големите футболисти. Големите футболисти пък са тези, които правят големия спектакъл, и точно поради това клубовете във Висшата английска лига си разпределят вече 3-4 милиарда , а правата за излъчване на българското първенство струват 3-4 милиона /и то в лева/.
    —цитат от коментар 36 на Явор Рг


    preklara rara
  50. 50 Профил на marks_nazi
    marks_nazi
    Рейтинг: 221 Весело

    Сега си гледам по ITV. Хайдук-евертън и ми дреме на хаспела Мисшата лига и всеки ритнитопковци в бегето...само за справка в Хърватия стадиона е пълен и е уникално теренът с торсидата.да го дуфат мишкарите от бфс

    Долу рушистите и фашистите
  51. 51 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2472 Весело

    Сега на трибуните са средната класа, плащаща добри париза добър продукт.
    —цитат от коментар 3 на Hawaii

    Не знаех че, любимото лакомство на богатата средна класа са безплатните кренвирши на стадиона :)

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  52. 52 Профил на Fred
    Fred
    Рейтинг: 2472 Весело

    Не се излагай повече с подобни тези като тази от коментар н.7. Това и Петричев не би го написал.
    —цитат от коментар 34 на VR|46 ДНЕВНИК с нова визия менте=ЛИТЕКС с тире

    Ти сигурен ли си, че Hawaii не е Петричев? :) :)

    Юда се продаде за 30 сребърника, ДБ за 8 районни кмета.
  53. 53 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    Интересна статия. Дава повод за много въпроси....като на първо място за броя на отборите във "ВИШАТА НИ ЛИГА''.
    —цитат от коментар 12 на Гуси Гуси


    Броят на отборите по-скоро би трябвало да се увеличи, поне от гледна точка на интереса. В Монтана, Враца, Горна Оряховица, Бургас, Сливен ще има повече интерес, отколкото към новите софийски отбори. Теоретично, щото повечето провинциални градове нямат стадиони, които отговарят на изискванията, а ако трябва да пътуваш на 150-200 километра...

  54. 54 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    причините:1. на собствениците на клубове не им пука дали има зрители на трибуните...2. продуктът е с ниско качество3. часовете и дните в които се играят мачовете са неудобни и различни всяка седмица, за да е удобно за телевизията, което е абсурдно. 4. клубовете на Левски, ЦСКА, Локо Пд, Ботев имат лумпени и опасни фенове, заради които малко нормални фенове ходят на стадиона
    —цитат от коментар 24 на Forrest Gump


    Само с първото не съм съгласен. Собствениците много искат да има публика, и заради приходите, и заради рекламата, която ще си направят, просто не могат да я привлекат, поради другите причини.

  55. 55 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1754 Неутрално

    в Разград по чисто демографски причини не може да има много публика, още по-малко пък голяма средна класа. 30 000 души жители и сигурно повечето не се интересуват от футбол. 850 зрители средно на мач, числата са многозначителни.
    колкото фенове имаше в Ловеч, толкова има и в Разград. създаването на такъв клуб в Разград няма логика, каквото и да говори Домусчиев.
    —цитат от коментар 27 на Forrest Gump


    То в Дупница, Петрич или Сандански ходеха повече хора, отколкото е населението на съответния град, ако е въпрос. Ама и там интересът в ново време намаля.

  56. 56 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    Няколко години (не няколко, ми около 20) държавата упорито се опитва да намали драстично публиката по мачовете. Причини - достатъчно, но не те са темата.
    Медиите, при това съвсем не без подкрепата на Дневник услужливо грачи в тоя хор и отвсякъде ни дебнат заглавия за лошите фенове, наркомани, пияници и не знам си какви. Средностатистическият читател е убеден, че стават поне по 3 убийства на мач, 20 изнасилвания и неизброим брой грабежи и пребивания.
    В комбинация, някак по случайност стана така, че четирите отбора с фенове у нас - Ботев, Локо ПД, Цска и Левски глътнаха вода. Точно тези отбори. Затова пък се появиха други без публика, но с пари, кой знае откъде. Е така стават нещата.

    А сега, какво? Катарзис в Дневник? Верно ли? Не ставайте смешни.
    Ако искате публика, дайте и своя принос за това. Напишете поне веднъж програмата за детския футбол. Напишете къде какви млади таланти има, какви регионални първенства има. Напишете нещо интересно от агитките (статията в Капитал за сектор Б беше чудесен пример, но до тук). Пишете неманипулативно, отразявайте реалността такава, каквато е. Интересът си е тук, хората са тук, вие журналистите ги изгонихте от стадионите.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  57. 57 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#14] от "Hawaii":

    И къде във България ако смея да попитам има над среднот озаможни?

    Всъщност дефинирайте заможен, че да не се бъркаме!

    Модератора е неадекватен!
  58. 58 Профил на Черна Станция
    Черна Станция
    Рейтинг: 221 Неутрално

    Много е просто. Повечето клубове в България са перални за пари. Поддържат си дрогираните ултраси, изпита парите симулирайки футбол, играят си тотото и напускат, за да дойде следващият и всичко отначало. И на всичкото отгоре ти искат пари и по телевизията да ги гледаш. Ха! Не плащам за да гледам картофени ниви, сеири и надрусани, пияни кретени.

    Нищо не е каквото изглежда...
  59. 59 Профил на serafin
    serafin
    Рейтинг: 854 Неутрално

    До коментар [#40] от "kae33530133":

    Да де. Със свободен вход, с раздавани на входовете шапки, шалчета, кречетала, с безплатния кетъринг на официалната трибуна, с раздаваните покани и карти... името балъков привлече част от публиката... като следствие - издуха около 25 милиона лева за две години, взе си шапката и замина като остави в отбора "велики" футболисти на свежата възраст по около 30-35 години, събрани от кой знае къде с едни хайдушки заплати... и се свърши! Че в един от сезоните Черноморец беше вкарал за 15 мача ЦЕЛИ 2 ГОЛА! Е как да ходи публика, макар и безплатно???

    Ако искаш нещо да НЕ бъде свършено създай комисия
  60. 60 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#57] от "ivan_":

    Отговорът е отдавна измислен: средно заможен = средна класа = човек, който може да си позволи да пътува за почивка със самолет веднъж годишно.
    Средна класа в западния свят, където е и България, макар и на дъното, е горе долу като много богат човек в бедните страни.
    В този смисъл в България има голям брой средно заможни хора.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  61. 61 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#58] от "Черна Станция":
    Много точно казано.

    А всъщност статията носи супер новина - все по-малко хора се занимават с малоумното занимание да гледат футбол. Дано и гледането по телевизията намалее.
    Човек не бива да е фен и да претендира, че е ментално зрял.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  62. 62 Профил на citoyen
    citoyen
    Рейтинг: 1139 Неутрално

    Вече споменах по някакъв повод, че за последно ходих на мач в средата на 90-те, ако не се лъжа. Откакто разни агитки-фенове станаха доминиращ фактор в българския футбол нищо не е в състояние да ме закара на стадиона. Да не говорим за скуката, която вее като цяло от играта. Гледам по ТВ от време на време чужди клубни мачове, европейски и световни първенства. Предостатъчно ми е.

  63. 63 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#60] от "motochristo":

    Ще си позволя да не се съглася, затова и зададох въпросът!
    Заможен навсякъде се разбира богат. Средно богат/заможен означава средната част на богатите (средна висша класа съгласно стандартната класификация).
    Съмнява ме във България да има много такива хора, които пък и да са в района на Разград и да се събират на стадиона.

    Колегата просто да си прецизира терминологията и да използва средна класа!

    Модератора е неадекватен!
  64. 64 Профил на kae33530133
    kae33530133
    Рейтинг: 0 Неутрално

    До коментар [#59] от "serafin":

    Това че Балъков не го бива за треньор е ясно, но що се отнася до маркетинга тогава направиха показно как се привлича публика. Тия шалчета и шапки - това са рекламни материали, едва ли са им стрували скъпо. Ходеха много деца на мач, семейства, хора които иначе не биха отишли, т.е. създаваха навици у гражданите, които с последователна политика и стабилност в клуба щяха да дадат резултат впоследствие и да пълнят клубната каса с пари от билети.

  65. 65 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#58] от "Черна Станция":


    До коментар [#61] от "motochristo":

    Когато съществуват подобни дебилни мнения, логично е да не очакваме много хора по стадионите. Щял да пере пари през футбола у нас, баси и гениите има тук...

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  66. 66 Профил на Yotce
    Yotce
    Рейтинг: 901 Весело

    Медиите, при това съвсем не без подкрепата на Дневник услужливо грачи в тоя хор и отвсякъде ни дебнат заглавия за лошите фенове, наркомани, пияници и не знам си какви. Средностатистическият читател е убеден, че стават поне по 3 убийства на мач,
    —цитат от коментар 56 на Darth Plagueis

    Разбира се, ако питат теб, това не е вярно, "София-Запад", примерно, са добри момчета, не се докосват до алкохол, наркотици, неонацистка символика, не се препитават от случайни и/или престъпни доходи, не изнудват клуба за пари, не събличат фланелки на треньори... Посещението им на футболен мач е заради играта, а не за да задоволят низките си страсти...

  67. 67 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#66] от "Yotce":

    София Запад редовно са шампиони по футзал в страната. Вероятно за теб е нормално да пиш, друсаш и после да си добър на терена. Разликата е, че зад моето мнение стоят факти, зад твоето - нищо.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  68. 68 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1130 Неутрално

    До коментар [#65] от "Darth Plagueis":

    Вярно е, че има хора с дебилни мнения.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  69. 69 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3013 Неутрално

    До коментар [#68] от "motochristo":

    Що, разпозна ли се?

    От години чакам някой експерт да ме светне как се перат пари през родния футбол.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  70. 70 Профил на Ivan_
    Ivan_
    Рейтинг: 2691 Неутрално

    До коментар [#69] от "Darth Plagueis":

    Сериозно ли?

    И от къде според вас се издържат тези клубове?

    При тази посещаемост, колко смятате са продажбите на фен артикули, остават телевизиони права и рекламни договори, коти са също недостатъчни.

    Пране има, какво има да се съмнявате?

    Модератора е неадекватен!
  71. 71 Профил на Пешката
    Пешката
    Рейтинг: 2470 Весело

    [quote#52:"Fred - Дневник, защо скапахте дизайна?"][/quote]

    това отдавна съм го заподозрял - ПР пропаганда, лизане на гел, всякакви слагания на Киро О.

    Ако го боли, както го мързи, отдавна да е умрел.
  72. 72 Профил на Балканиеро
    Балканиеро
    Рейтинг: 232 Неутрално

    Няма как да е, докато футболът ни се крепи на самозвани деятели, мутри и капиталисти с бели якички от комунистически семейства. А едно джудже уби няколко отбора, сред които и местния отбор, който подкрепях от дете, за да се пръкне новият цирей.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK