"Уилямс" избира между трима пилоти за едно място през сезон 2018

"Уилямс" избира между трима пилоти за едно място през сезон 2018

© Associated Press



Уилямс" е съкратил до трима души кандидатите за едно свободно място сред пилотите в тима за сезон 2018, твърди Motorsport.com. Според изданието новакът Ланс Строл, който дебютира през тази година и дори се качи на подиума в състезанието за Гран при на Азербайджан, е сигурен и за новия сезон.


За другото свободно място се борят ветеранът Фелипе Маса, резервният пилот Пол ди Реста и Роберт Кубица.


Мениджмънтът на "Уилямс" е доволен от Строл и затова ще го задържи с нов договор, а освен това канадецът носи сериозни постъпления в отбора. По неофициална информация бащата на Ланс, милиардерът Лорънс Строл, налива около 30 млн. долара в тима от Гроув. Средствата са много важни за "Уилямс" и англичаните не искат да се отказват толкова лесно от надежден партньор като канадския бизнесмен.




Кубица впечатли на тестовете в Унгария през лятото.

© EPA

Кубица впечатли на тестовете в Унгария през лятото.


На този етап не е сигурно дали Кубица ще се завърне в световния шампионат. Полякът направи първи обиколки с болид от Формула 1 през август на тестовете в "Хунгароринг" и впечатли с четвърти резултат. Той караше за "Рено", но догодина във френския отбор няма свободно място, след като Нико Хюлкенберг е с дългосрочен договор, а в тима пристига и Карлос Сайнц–младши.


Кубица се възстанови след много тежка контузия през 2011 г. Той катастрофира с кола от WRC, но движенията на дясната му ръка все още са ограничени. Въпреки това той успява да пилотира болид от Формула 1.


Полякът е считан за един от най-бързите пилоти и от "Уилямс" обмислят дали да не го ангажират.


Другият основен кандидат е Фелипе Маса, който беше пенсиониран за три месеца. След края на сезон 2016 бразилският ветеран обяви оттеглянето си, но малко след това се върна в кокпита, след като Валтери Ботас пое към "Мерцедес".


Фелипе Маса вече веднъж се пенсионира, но остана само три месеца далеч от пистите.

© Associated Press

Фелипе Маса вече веднъж се пенсионира, но остана само три месеца далеч от пистите.


Маса, който кара във Формула 1 неизменно от 2002 г. насам и има 263 старта, е считан и за ментор на Ланс Строл.


Третият вариант е резервният пилот на "Уилямс" Пол ди Реста. Шотландецът, който е и анализатор на Sky Sports F1, не се е състезавал от 2013 г., но в Унгария замени болния Маса, като не впечатли с представянето си. Според специалистите шансовете на Ди Реста са нулеви, а това води до сериозна изненада, която е свързана с...


Шокиращ трансфер на Алонсо


Въпреки че основните претенденти за единственото свободно място в "Уилямс" са ясни, в падока се носи слух, че английският тим сондира ситуацията около Фернандо Алонсо.


Испанският ветеран още не е подписал нов договор с "Макларън", макар че според шефовете на тима от "Уокинг" това е само формалност. Легендарният тим прекрати партньорството си с "Хонда" и от следващия сезон ще използва двигатели на "Рено", като се надява да се бори за челни места и победи.


Алонсо все още не е подписал нов договор с "Макларън", въпреки че тимът се отказа от двигателите "Хонда".

© Associated Press

Алонсо все още не е подписал нов договор с "Макларън", въпреки че тимът се отказа от двигателите "Хонда".


Именно това е желанието на Алонсо, който от завръщането си в "Макларън" през 2015 г. няма подиум, а най-доброто му класиране е пето място.


Испанецът е сред най-скъпоплатените пилоти във Формула 1 със заплата около 40 млн. долара (плюс бонусите за представяне, които няма как да вземе – бел. ред.) в "Макларън". "Уилямс" трудно може да му предложи подобни параметри, но техническият директор Пади Лоу се надява да убеди Алонсо да подпише с тима.


Информацията не е официална, но беше тиражирана от известния журналист Джеймс Алън, който има пълен достъп до състезанията от календара.


Освен това "Уилямс" се надява на факта, че Алонсо често води големи спонсори със себе си. При първия си престой в "Макларън" през 2007 г., както и когато караше за "Ферари", двукратният шампион заведе в тима банка "Сантандер", която плащаше заплатата му.


"Уилямс" е сред най-уважаваните отбори в падока, като тази година отбеляза своята 40-а годишнина. Тимът от Гроув има девет титли при конструкторите и седем при пилотите, но последните дойдоха точно преди 20 години – през 1997 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (1)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Mia san Bayern
    Mia san Bayern
    Рейтинг: 2908 Неутрално

    Дано Кубица се върне.Голям фаворит ми беше още от времето му в БМВ Заубер ;)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK