Хамилтън уби интригата за титлата във Формула 1 с безупречна победа в САЩ

Хамилтън уби интригата за титлата във Формула 1 с безупречна победа в САЩ

© Associated Press



Люис Хамилтън отложи шампионските тържества във Формула 1 въпреки победата си в Гран при на САЩ. Британецът стартира от първа позиция на пистата в Остин и увеличи аванса си пред Себастиан Фетел на 66 точки три кръга преди края, но все още математически не е шампион за четвърти път.


Фетел завърши на втора позиция, на 12 секунди зад големия си съперник. Германецът беше много бърз в началото на състезанието, дори успя да поведе след първия завой, но после нямаше отговор на темпото на Хамилтън.


Успехът на "Мерцедес" все пак имаше цената на световна титла при конструкторите. Германският отбор спечели трофея за четвърти пореден път.




Подиумът допълни Макс Верстапен, който финишира трети, изпреварвайки Кими Райконен в последната обиколка. Пилотът на "Ред Бул" стартира от последното място, но направи много силно състезание. Минути след финала драмата стана пълна, защото Верстапен получи 5-секундно наказание за маневрата си срещу Райконен, което го свали от третата позиция и прати финландеца на подиума.


Хамилтън триумфира за 62-и път в своята кариера, а успехът е 9-и за него през сезон 2017. Пилотът на "Мерцедес" печели общо за 6-и път в САЩ (1 на "Индианаполис" и пет в Тексас), освен това го прави за четвърти пореден път.


"Обичам тази писта, мисля че тя вече е моята любима. Харесва ми всичко тук, защото шоуто е страхотно, поздравления за моя отбор, който свърши отлична работа и заслужиха правото да са световни шампиони. Цялото ми семейство е тук и много се радвам, че успях да спечеля пред техния поглед", каза след финала Хамилтън.


Една от най-коментираните теми преди състезанието, дали ще коленичи Люис Хамилтън по време на американския химн получи отговор, като британецът остана прав през цялото време. Още преди състезателния уикенд той обясни, че най-вероятно няма да прави нищо, но подкрепя протеста на американските спортисти срещу расовото неравенство.


Фетел (вдясно) успява да влезе от вътрешната страна на завой №1 на старта.

© Associated Press

Фетел (вдясно) успява да влезе от вътрешната страна на завой №1 на старта.


Надпреварата започна по страхотен начин и още в първия завой Себастиан Фетел поведе колоната. Германецът стартира по-добре, ускори на правата и влезе от вътрешната страна на завой №1. Той успя да натрупа аванс в първите няколко тура, но след това Хамилтън показа по-добро темпо.


В шестата обиколка британецът настигна съперника си, събра по-висока скоросто, благодарение на системата DRS и го изпревари на спирането за завой №12. Пилотът на "Ферари" опита да остане близо, но нямаше никакъв отговор на темпото на Хамилтън. Лидерът в световния шампионат започна да прави обиколки с между шест десети и една секунда по-добри и бързо се откъсна напред.


След 12-ата обиколка Фетел се оплака и от прекомерно износване на предната лява гума, заради което намали и темпото си.


Първи в боксовете за смяна на гуми влезе Даниел Рикард от "Ред Бул", който сложи гуми суперсофт и беше много бърз. За негово нещастие обаче австралиецът спря три обиколки по-късно, след като двигателят "Рено" отказа.


Сред лидерите Фетел влезе първи в бокса, а Хамилтън три обиколки след него, но успя да защити позицията си.


Панорамна гледка на пистата в Остин.

© Associated Press

Панорамна гледка на пистата в Остин.


В средата на колоната прекрасно каране показа другият пилот на "Ред Бул" Макс Верстапен, който си пробиваше път и влезе лесно в Топ 10. Той остана максимално късно на пистата с гумите суперсофт, с които стартира и след първите смени дори поведе в класирането за кратко.


Между лидерите ситуацията се запази, но след средата на дистанцията Фетел започна да губи темпо. Той избра различна стратегия, влизайки за втори път в бокса и с гумите суперсофт успя наново да се доближи до Валтери Ботас и съотборника си Райконен. Германецът първо се справи с Ботас, а после беше пропуснат от Райконен, но време за атака на първото място нямаше.


В последните обиколки драмата стана пълна, след като Ботас се отказа да упорства и влезе в бокса за нови гуми, предпочитайки да финишира сигурно на петото място. Пред него Макс Верстапен се пребори с агресивна маневра с Райконен, но след финала беше наказан с пет секунди.


Шести финалът пресече Естебан Окон от "Форс Индия". Впечатляващо състезание в първия си старт за "Рено" направи и Карлос Сайнц, който се класира седми. Останалите в Топ 10 бяха Серхио Перес, Фелипе Маса и Даниил Квят.


С 66 точки аванс, Хамилтън може да си осигури на теория титлата още в следващия старт за Гран при на Мексико. Състезанието на пистата "Ерманос Родригес" е след една седмица.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1123 Неутрално

    Безупречен Люис в решаващите състезания

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4370 Неутрално

    Този фантастичен, този невероятен №44! Играеше си на пистата Люис. За тактиката на Фетел: преди смяната - 6,7 сек., а след смяната и на финала - 10,1.
    Честито на Мерцедес!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 587 Неутрално

    Мда, ама Верстапен взе тая тесла и е 4-ти все пак....

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...
  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4370 Неутрално

    Бляскаво награждаване (кой ли е очаквал друго). Бил Клинтън и Юсеин Болт?! Трудно може да се повтори...
    А пистата, невероятна, една от най-добрите в целия календар.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5484 Неутрално

    Интересно състезание, но мисля че вече няма никаква интрига :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 1230 Неутрално

    И преди това състезание нямаше интрига за титлата. Реално Фетел се бори за второто място и вероятно ще го спечели след като Кими към края на състезанията все ще трябва да пести гориво.

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    Честито на Мерцедес. И пилотската титла май вече е решена. Трагични Ферари и безличен Ботас. Практически последните няколко състезания има само една силна комбинация пилот-болид. Верстапен оабче впечатлява, а Сайнц радва и ми вдъхва някакви надежи за догодина, ако Рено успеят най-после да се съвземат, което ще помогне и на Макларън.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1708 Неутрално

    Честито.Размислите остават за Ферари,А празненствата за Люис и Мерцедес!

  9. 9 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 787 Неутрално

    Ботас си свърши работата, отначало не позволи на РБ да доближат лидерите, а после се опитваше да пресира Фетел, като цяло си го играе патерица.
    Явно Мерцедес са наваксали, моментното вложаване спрямо Ферари и наистина Хамилтън бе над нивото на Фетел.
    Много се радвам, че показаха, че имат топки и наказаха Верстапен.

  10. 10 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 660 Неутрално

    Ами освен да кажем браво на Мерцедес и да им пожелаем, другия сезон да не доминират. Иначе по-добре да закриваме формулата.

    Такава техническа доминация не е имало никога. Даже и по времето на Шумахер, колите бяха далеч по изравнени.

    В момента всеки пилот от топ 5 сядайки в болид на Мерцедес става напрактика недостижим на 70% от пистите.

  11. 11 Профил на vesolr
    vesolr
    Рейтинг: 3622 Неутрално

    Сезонът отдавна приключи за Фетел и Ферари. Нелепи повреди и катастрофи им отнеха и малкото надежди да се преборят за нещо повече от второто място. Мерцедес продължават доминацията си.

    От клеветника https://goo.gl/QdmktQ
  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    До коментар [#9] от "deymus":

    Ботас си свърши работата, отначало не позволи на РБ да доближат лидерите, а после се опитваше да пресира Фетел, като цяло си го играе патерица
    —цитат от коментар 9 на deymus



    Точно! Вероятно им свърши дорба работа този сезон, защото имаха известни проблеми в началот. Но предишните години имаха двама претенденти за титлата и пак печелиха. Някак си беше много по-достойно за уважение, поне според мен. Да не говорим, че беше много по-интересно. Почваше да напомня на 1988 и 1989.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK