Иновации и дигитален маркетинг - новият път пред футболния "Интер"

Иновации и дигитален маркетинг - новият път пред футболния "Интер"

© Associated Press



Иновациите и новите технологии навлизат все повече във футбола, като с тяхна помощ той се превърна в доходоносен продукт в ръцете на тези, които имат нюх към бизнеса. В последните години се усеща стремежът на част от футболните клубове да надскочат чисто спортния аспект и да се развият като успешни марки на нови, обещаващи пазари.


В постоянно променящия се дигитален свят тимовете вече не могат да си позволят да съществуват, осланяйки се единствено на старата слава и успехите от миналото.


Италианският "Интер" е поредният клуб, който оправя поглед към бъдещето, за да привлече свежи средства чрез нов бизнес модел. Планът на "нерадзурите" започва с модернизирането на клубната база на тима. Освен тренировъчните игрища и залите за физическа подготовка на най-високо ниво, това лято клубът представи новия дигитален център - Inter Media House.


Добре дошли в бъдещето




Центърът предоставя мултимедийно съдържание за феновете по света с цел клубът да бъде по-близо до тях. Изграждането му е част от усилията на "Интер" да утвърди репутацията си на световната сцена и същевременно да достигне до нови възможности.


"Искаме да построим интегрирана и хармонична дигитална екосистема, която да създава качествено и разнообразно съдържание на всичките ни канали в социалните медии, уебсайта, мобилното приложение, телевизията и други", заяви шефът на дигиталния отдел в "Интер" Роберто Монзани.



Студиото Media House разполага с най-съвременното оборудване с 3.6-километрово окабеляване, висококвалифициран дигитален и редакторски екип, който заснема и улавя в реално време случващото се в клуба.


Според Монзани днешните клубове се държат като медийни компании, осъзнавайки стойността и важността да задържат феновете близо до отбора и в дните около мачовете. "Ние не сме просто традиционен футболен клуб, а медийна компания. Inter Media House и нейната структура са видимото доказателство за този нов подход".


Италианецът смята, че "Интер" е влязъл в дигиталния свят с "леко забавяне" в сравнение с повечето европейски клубове. Монзани поясни, че от клуба не си правят илюзии и знаят, че са едва в началото на своето развитие.


"Гледайки данните и анализите, не разполагаме с нищо по-малко от другите отбори по отношение на качеството на съдържанието. Знаем, че сме в началото, но това е нещо, за което се гордеем".


"Дигиталният свят е много конкурентен и нещо ново се случва всеки ден, като нещата винаги се променят. Интересно е да наблюдаваме какво правят другите и как работят. Но най-важното в случая е виждането ви и подходът, който се основава на ежедневни подобрения, които са фокусирани към центъра на нашия проект - феновете на "Интер", допълни Монзани.


Легендата на "нерадзурите" и настоящ вицепрезидент на тима Хавиер Санети подкрепи новия път към дигитално развитие, което според него ще помогне на клуба да стане "още по-силен".


"Започна нова ера, макар и на ниво комуникационна стратегия. Inter Media House е международен проект, който ще ни позволи да разширим географията на фенската база. Всекидневно ще предоставяме съдържание по целия свят от различни канали", заяви Санети пред "Газета дело спорт".


По стъпките на "Ювентус"


Шампионът на Италия беше първият клуб на Апенините, който реши да загърби старите традиции и предприе рискован ход с изграждането на нов имидж на клуба. Промените включваха построяването на нов стадион, променена емблема и устойчиво управление, насочено към успехи в дългосрочен план.


Новият стадион беше построен през 2011 г. на мястото на предишния "Деле Алпи". Клубът разчиташе на качеството за сметка на количеството и въпреки че капацитетът беше значително намален от 69 000 на 41 254, атмосферата на стадиона се подобри драстично.


"Деле Алпи" беше изключително непопулярен сред феновете, които бяха настанени твърде далеч от терена заради пистата. Стадионът се пълнеше рядко, като в последния сезон в Шампионската лига средната посещаемост беше 12 285 души", коментира анализаторът Анди Брасел.


Изцяло новият имидж на клуба беше завършен с драстичната промяна на клубната емблема. Тя показа желанието на "бианконерите" да бъдат приети като един уникален продукт.


"Новото лого е символ на начина на живот на "Ювентус". Този бранд е синоним на амбиция и съвършенство, а това са принципите, които могат да вдъхновят уникални преживявания", каза при представянето президентът на клуба Андреа Аниели.

Ключови думи към статията:

Коментари (0)




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах