Себастиен Ожие спечели пета поредна титла във WRC

Себастиен Ожие спечели пета поредна титла във WRC

© Associated Press



Себастиен Ожие спечели титлата в Световния рали шампионат (WRC) за пета поредна година, след като завърши на трето място в рали "Уелс" 12-и кръг за сезона. Едно състезание преди края французинът е недостижим на върха в подреждането с 215 точки.


Пилотът на "М-Спорт" събра 215 точки, благодарение на двете допълнителни точки в последния пауър стейдж, които му гарантираха титлата. Втори в генералното класиране със 183 точки остава Тиери Ньовил с "Хюндай". Белгиецът финишира втори в ралито и за втора поредна година най-вероятно ще се задоволи с второ място в крайното подреждане.


Ньовил спечели три ралита през 2017 г. - Франция, Аржентина и Полша, но имаше сериозни проблеми с издръжливостта на своя автомобил.




"Невероятна година за нас. В началото не знаех точно колко бързи ще бъдем с този автомобил, нямахме толкова много време за подготовка, но момчетата свършиха отлична работа. Много съм щастлив, защото се трудихме доста, бяхме бързи и постоянни", каза Ожие след финала.


Французинът не пожела да коментира бъдещето си преди края на сезона: "Сега е време да се порадваме на титлата, но и да мислим за последния старт. Има още работа, която трябва да свършим."


Той спечели едва две ралита през сезона – стартът на годината в Монте Карло и шестия кръг в Португалия. С голямо постоянство и още седем качвания на подиума, Ожие си гарантира пета корона във WRC. Французинът отпадна само в рали "Финландия", а най-слабото му класиране в точките е пето място в Италия.


От 2013 г. Ожие неизменно доминира в Световния рали шампионат и наследи по отличен начин сънародника си и бивш съотборник Себастиен Льоб.


Ожие излезе еднолично на второ място по спечелени титли. До момента той имаше четири, колкото великите финландци Юха Канкунен (1986, 1987, 1991 и 1993 г.) и Томи Макинен (1996-1999). Пред Ожие вече е единствено Льоб с девет титли (2004-2012 г.).


Елфин Еванс беше най-бърз по трудните пътища в Уелс.

© Associated Press

Елфин Еванс беше най-бърз по трудните пътища в Уелс.


Победата в рали "Уелс" грабна Елфин Еванс. Той е първият британец, който печели домашното си състезание от Ричард Бърнс, който триумфира през 1998, 1999 и 2000 г. За Еванс това е първи успех в световния шампионат в неговия 61-и старт.


Успехът е много ценен за състава на "Д-Мак", за който кара Еванс. Това е частен тим, който изполсва автомобил "Форд Фиеста" на "М-Спорт", но той е подготвен с британски гуми и от британски екип.


Британецът спечели девет скоростни отсечки и до голяма степен си осигури успеха в събота, когато беше с класа над съперниците си. Единствено Ньовил и Яри-Мати Латвала с "Тойота" успяха да му вземат по една отсечка.


В неделния ден Еванс само поддържаше разликата, а победите в етапите взеха От Танак с "Форд", Андреас Микелсен с втория "Хюндай" на два пъти, Латвала и Ньовил в пауър стейджа.


Еванс финишира с аванс от 37.3 секунди пред Ньовил и 45.2 пред Ожие.


Освен титлата при пилотите, "М-Спорт" си осигури и тази при конструкторите. За първи път от 2007 г. насам тимът на Малкълм Уилсън печели, но бъдещето на отбора засега остава неясно, тъй като Ожие няма договор за сезон 2018, а Танак напуска в посока "Тойота".


Последният старт за тази година е между 17 и 19 ноември в Австралия.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4705 Неутрално

    Невероятен е Ожие! А отборът му, "М-Спорт", не знае накъде ще потеглят през новия сезон...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    То и този сезон не се знаеше, ама са определено най-силния отбор. Нювил и Хюндай сами изгубиха титлата, а Ситроен направо се издъниха.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    Да, ама Ситроен са направили много силна кола и ако Ожие се навие да я кара... Нювил ще остане вечния втори - като Мико Хирвонен :)

    От цялата ситуация ми е криво за Уилсън. Този сам толкова години подържа интригата във Световния шампионат. В един момент остана само той и Ситроен. Бори се със заводски отбори, от време на време Форд се ангажира, но много вяло. Ако го нямаше Уилсън, преди години целия клас ВРЦ можеше да изчезне. Не съм почитател на марката, но искрено се радвам за титлата до , която достигна

  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    До коментар [#3] от "niakoi_si":

    Защо ти е тъжно за Уилсън? На път е да спечели и двете титли като бос на частен отбор, което май е нечувано в нашта ера.

    И каква е тази силна кола на Ситроен, защото пред това рали са някъде на 4-то място, след Тойота! Може би има нещо ново, което да съм пропуснал?

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 329 Неутрално

    А беше време когато четирите поредни на Макинен изглеждаха нещо непостижимо още дълги години, после Льоб с 9 поредни и веднага след него съперника му в края Ожие с 5 поредни, някак си тръпката кой ще е шампион е умряла отдавна

  6. 6 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 531 Весело

    До коментар [#4] от "deutschwagen":

    питай крис мийк. ама не му се връзвай като ти обясни колко силна е колата. щото ако наистина е, то той не може да кара : )))

    що се отнася до тазгодишния шампионат - малкълм спемели всичко, което можеше да спечели. но няма да получи заводски отбор на форд. може да му дадат друга залъгалка, но не и това.

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1791 Неутрално

    По малко и от двете:)

    Не съм толкова запознат със ситуацията с Малкълм - стоял ли е върпоса да има заводски отбор? Щото ако не е, то по-добро да нямаш заводски отбор и в същото време да си спечелил и двете титли - и то срещу цели три производителя:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK