Ботас ще стартира от полпозишън на "Интерлагос", Хамилтън потегля 20-и след катастрофа

Ботас ще стартира от полпозишън на "Интерлагос", Хамилтън потегля 20-и след катастрофа

© Reuters



Пилотът на "Мерцедес" Валтери Ботас спечели квалификацията за Гран при на Бразилия и ще стартира първи в утрешното състезание на "Интерлагос". Финландецът записа нов рекорд на трасето с 1:08.322 и изпревари само с 38 стотни от секундата Себастиан Фетел. Трети на стартовата решетка се нареди вторият пилот на "Ферари" Кими Райконен.


Това е трети полпозишън за Ботас, който в дебютния си сезон за Сребърните стрели стартира първи в Бахрейн и Австрия. На "Сахир" победата грабна Фетел, докато на "Ред Бул ринг" финландецът не допусна изненада.


"Много е хубаво да стартираш от първо място, разполагаме с добър автомобил, но утре състезанието ще е много оспорвано. Много е важно да не правим грешки, защото разликата между нас и "Ферари" е много малка цял уикенд. Всичко може да се случи в състезанието", каза Ботас.




Неговият съотборник Люис Хамилтън отпадна още в първата част на квалификацията заради катасторфа. Британецът не записа време, но ще стартира 20-и.


Топ 10 в квалификацията на "Интерлагос" допълниха Маск Верстапен, Даниел Рикардо, Серхио Перес, Фернандо Алонсо, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц и местният любимец Фелипе Маса.


Заради наказание на Рикардо ще стартира едва 15-и и това прати Алонсо на шестата позиция на стартовата решетка, негова най-добра за годината.


Световният шампион Люис Хамилтън отпадна в първата част на квалификацията за първи път от 27 състезания насам (Белгия 2016). Британецът излезе рано на трасето, веднага след Паскал Верлайн от "Заубер", използвайки най-меките гуми суперсофт, с цел да запише добро време и да си гарантира продължаване напред.


При влизането в шести завой пилотът на "Мерцедес" изгуби контрол над болида си заради ниското ниво на сцепление и се заби странично в предпазната ограда. "Добре съм", каза Хамилтън по радиото.


В момента, в който Хамилтън се удари температурата на въздуха беше едва 18 градуса, а на асфалта само 28. От тима му се надяват да няма поражения по скоростната кутия, за да не се налага смяна и той да получи наказания.


Кими Райконен даде най-бързото време в първата част, независимо че беше със средно твърдия комплект гуми софт. Зад него, на много малка разлика беше Валтери Ботас, с по-меките гуми.


Освен Хамилтън в първата част отпаднаха още Верлайн, Пиер Гасли от "Торо Росо", Ланс Строл от "Уилямс" и вторият пилот на "Заубер" Маркус Ериксон. За канадеца Строл това беше 12-о отпадане още в първия сегмент на квалификацията през сезона.


"Всичко се случи много бързо, така че и аз не знам точно какво го причини. Важното е, че съм добре, няма ми нищо, току що бях в медицинския център, за да ме прегледат. Доста необичайно е за мен да отпадна в тази част на квалификацията, но аз съм човешко същество, така че случва се", каза Хамилтън пред репортерите в падока.


Люис Хамилтън беше прибан до боксовете от медицинската кола на ФИА.

© Reuters

Люис Хамилтън беше прибан до боксовете от медицинската кола на ФИА.


Световният шампион обеща да се забавлява в състезанието и да опита да стигне възможно най-напред.


Във втория сегмент температурата продължи да пада, което се оказа голям проблем за някои от отборите. За сметка на това пилоти като Фернандо Алонсо се възползваха, за да бъдат сред най-бързите.


Дълго време Валтери Ботас беше с най-бързото врме, но в самия край Себастиан Фетел направи много добра обиколка и успя да запише 1:08.494, с което подобри рекорда на "Интерлагос".


Даниел Рикардо, който ще стартира от дъното на решетката заради смяна на елементи по задвижващата система избра да кара с гуми софт и въпреки това се класира на петата позиция преди третата част.


От битката опаднаха Естебан Окон, Ромен Грожан, Щофел Вандорн, Кевин Магнусен и Брендан Хартли, който дори не записа време във втората част.


Двукратният световен шампион от Бразилия Емерсон Фитипалди си говори с четирикратния първенец и шеф в "Рено" Ален Прост.

© Reuters

Двукратният световен шампион от Бразилия Емерсон Фитипалди си говори с четирикратния първенец и шеф в "Рено" Ален Прост.


Във финалните 12 минути от борбата за стартовите позиции пилотите имаха по два шанса да направят бързи обиколки. Ботас успя да слезе под 1:08.5 с първия си опит, но времето му бързо беше подобрено от Фетел.


Германецът записа още една поправка на рекордното време с 1:08.360 и изпревари с 82 стотни финландския пилот на "Мерцедес". За разлика от него Райконен беше по-далеч и изостана с четири десети от съотборника си.


При второто си минаване Фетел не успя да подобри времето си и изостана с 58 стотни от върховото си постижение. Кими Райконен намали двойно изоставането си, но това се оказа недостатъчно за финландеца да се класира на първа редица, оставайки трети.


Вместо това Ботас летеше по трасето и записа обиколка за 1:08.322. Финладецът подобри рекорда на трасето, а освен това се класира за първи път пред съотборника си след лятната пауза.


Тимът на "Ферари" пропусна да се класира на полпозишън в Бразилия за първи път от 2008 г. Тогава Фелипе Маса стартира първи и след това спечели на "Интерлагос".


"Беше важно да се преборим за полпозишъна, но разликата е много малка. Мисля, че спрях прекалено рано в първия завой на последната обиколка, от там дойде разликата ми Валтери. Освен това върнах газта в последния завой", каза Фетел след квалификацията.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    Страхотен Валтери! Жалко за Люи, вкл. и за изпуснатия пореден пол позишън. Нелепо, на 5-та скорост... Направи две-три обиколки и тогава газ на макс. Явно беше много уверен... Утре - дано превали, и победата е възможна!

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  2. 2 Профил на primerno
    primerno
    Рейтинг: 301 Неутрално

    До коментар [#1] от "hamiltonf1":

    Верстапен е доста по-напред от Хамилтън, но никога не се знае, ако излезе кола за сигурност и т.н. В Бразилия винаги стават хубави съзтезания, аз си мисля, че ако не вали един от двамата финландци ще е първи.

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4598 Неутрално

    До коментар [#2] от "primerno":

    Този път, мога да те поздравя за обективното мнение. Втория финландец вече има шанс за победата, просто защото шампиона е ясен.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1236 Неутрално

    Липсва голямата интрига в предстоящата надпревара

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1816 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":

    Само където вторият финландец (по съвпадение и вторият ферарист) е доста бавен и немотивиран да спечели каквото и да е. Но ще видим.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4598 Весело

    До коментар [#5] от "deutschwagen":

    Е, сега поне, липсва интрига. Макар че, като си мисля, борбата за 2-то място на Фетел, е достатъчно основание за стратезите от Ферари...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  7. 7 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5657 Неутрално

    След като няма интрига за шампиона, състезанието може да се окаже доста по- интересно.

  8. 8 Профил на Gunners
    Gunners
    Рейтинг: 1757 Неутрално

    Шанс за Ферари за по-дпбро клсиране





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK