
© Associated Press
Деветкратният шампион в Световния рали шампионат (WRC) Себастиен Льоб (2004-2012) ще се завърне към състезанията през сезон 2018. Това обяви пилотът във видеообръщение, заявявайки, че отново ще застане зад волана на "Ситроен" C3 WRC.
Льоб, който е най-успешният пилот в историята на рали надпреварите, не се е състезавал от 2015 г., когато се включи за любимата си надпревара рали "Монте Карло". Последният му пълен сезон беше през 2012 г., когато спечели последната си титла, а през 2013 г. се включи едва за три старта, но спечели два от тях ("Монте Карло" и "Аржентина") и остана втори в Швеция.
"Чувството да участваш в рали е едно от най-страхотните, които човек може да изпита, така че аз съм развълнуван от възможността, която ми се открива. Още по-хубаво е, че мога да го направя с отбора, с който постигнах толкова много успехи", каза Льоб.
Французинът ще участва в три старта през сезона – рали "Мексико" от 8 до 11 март, "Корсика" (5-8 април) и "Каталуня", което ще се проведе между 25 и 28 октомври. Всяко едно от тях е на различна настилка, надпреварата в Мексико е на макадам, а тази във Франция изцяло на асфалт. Испанското рали е едно от най-трудните в шампионата, като се кара смесено на чакъл и асфалт.
Loeb back in WRC - https://t.co/wbqRcGcaAZ pic.twitter.com/Wo3lQXWMox
— WRC (@OfficialWRC) December 20, 2017
В колата на "Ситроен" до Льоб ще застане неговият дългогодишен навигатор Даниел Елена. Титулярен пилот на "Ситроен" през 2018 г. ще бъде Крис Мийк, който ще кара във всички 13 старта. Мийк спечели две надпревари през миналата година. Съотборникът му Крейг Брийн пък ще кара в 10 от състезанията.
Слуховете за завръщането на Льоб във WRC започнаха още през септември, когато той не изключи възможността. През лятото деветкратният шампион направи тест с C3 WRC, който впоследствие помогна на отбора да направи силна втора половина на сезона.
Льоб държи голяма част от рекордите в Световния рали шампионат. Освен броят на титлите, той има и най-много победи в състезания – 78, както и най-много етапни победи (909). Французинът е първи по подиуми (116), втори по точки (1625), а също така е вторият най-възрастен шампион. Льоб беше на 38 години и 224 дни, когато спечели последната си титла.
EXCLU @TF1 @TF1LeJT : @SebastienLoeb annonce son retour en Rallye @OfficialWRC avec @CitroenRacing en 2018 pour 3 épreuves dans le 13h de @pernautjp pic.twitter.com/iT1ohXi676
— Sylvain Millanvoye (@MonsieurSylvain) December 20, 2017
Ако спечели състезание през 2018 г., французинът може да се нареди и сред най-възрастните победители. В момента Льоб е на 43 години.
"Себ доказа, че не е загубил и частица от своята скорост, както и уменията си. В момента колите са много по-различни от периода, в който той караше, но те му харесаха още повече. Сигурен съм, че ще се насладим на най-доброто от него, а "Ситроен" ще му помогне да напише още една страница в богатата си кариера", каза шефът на отбора Ив Матон.
Дундурук
Рейтинг: 459 НеутралноТоз чиляк се появява във WRC през 2002г. и печели първа победа. През 2003г. остава втори във шампионата с 1 !!! точка след Солберг. И след това 9 !!! години подред. Такова влизане в някакъв спорт не съм виждал.
Smoke
Рейтинг: 713 НеутралноДо коментар [#1] от "Дундурук":
Майсторът на спорта Милчо Младенов има 16 (!!!) поредни републикански титли (мотоциклетизъм-сайдкар). Записан е в рекордите на Гинес.
Спомям си как навремето в едно интервю той обясняваше, че машината му Краузер ("Бялата лястовица" на Балканкар) развива 110 км/ч на 1-ва скорост. А над 280 км/ч вече не се чувал ревът на двигателя, а само свистенето на въздуха.
anton83
Рейтинг: 864 НеутралноДо коментар [#2] от "Smoke":
Младенов просто нямаше конкуренция в България. Особено през 90те години. Помня, че реално се състезаваха освен него още два екипажа. Като сайдкара на единия дори беше без общивка. Виждаше се скелета на мотора. Изобщо няма база за сравнение с Младенов, който дори се е състезавал в немския шампионат, ако не се лъжа.
Smoke
Рейтинг: 713 НеутралноДо коментар [#3] от "anton83":
Разбира се, че няма място за сравнение между WRC и нашия републикански шампионат по сайдкар :). Уникални, обаче, бяха постоянството и ентусиазмът на Милчо Младенов. За това ставаше въпрос.