Формула 1 готви революция в телевизионното отразяване през сезон 2018

Формула 1 готви революция в телевизионното отразяване през сезон 2018

© Associated Press



До началото на новия сезон във Формула 1 остават по-малко от 70 дни и подготовката в заключителната си фаза. Тепърва предстоят представянето на новите болиди и зимните тестове, но работата през паузата никога не спира.


Работа имат и новите собственици от "Либърти медия", които реално през 2018 г. трябва да покажат какви са плановете им за промяна на спорта. Компанията придоби спорта през миналата зима и нямаше никакво време за революции, тъй като сезон 2017 чукаше на вратата. Сега ситуацията е различна, а търговският директор Шон Братчис заяви, че се работи много сериозно по промяна както на пистата, така и извън нея.


Около Коледа Братчис се е срещнал с представители на всички отбори, като им е презентирал какви идеи има "Либърти" за новия сезон, а също така е събрал най-различни препоръки.




"Шон беше много откровен и каза, че идеята е за голяма стъпка напред. Както знаем, 2017 г. беше встъпителна година за тях, те влязоха буквално в движение и повече тестваха нещата, за да видят дали ще се харесат на хората", каза шефът на "Макларън" Зак Браун.


Американските собственици планират бурно развитие на Формула 1 в дигитален аспект, където според тях най-високотехнологичният спорт изостава.


През 2018 г. ще бъде създадено ново приложение F1 App, което да бъде по-добро от предишното. То се използва на всички мобилни устройства, ползващи операционните системи на Apple, Android и др. Предвижда се използване и на платформите OTT (Over the top/Streaming), а не само на излъчване по телевизията.


"Шон е наясно, че вече сме в 21 век и хората искат да имат достъп навсякъде. Точно това ни беше презентирано и аз съм много развълнуван. Силно се надявам да запалим и по-младите по Формула 1, както се запалих аз като хлапе", добавя Браун.


Преразглеждане на сделките


От "Либърти медия" обмислят да преразгледат всички настоящи сделки с телевизионни оператори, които излъчват състезанията от Формула 1. Това няма да бъде правено заради по-големи приходи, а заради възможността на всяка телевизия да предложи и дигитално съдържание, което да ангажира още по-голяма аудитория.


Много бързо дойде и новината за подписването на нов договор между Формула 1 и испанския телевизионен оператор Movistar, който е собственост на Telefonica. Партньорството е продължено за територията на Испания от 2018 до 2020 г. включително.


Чрез своето приложение Movistar + от компанията се ангажират да предложат възможност за гледане на стартовете в онлайн в мрежата на своите абонати.


В момента единствената телевизия, която има ексклузивно съдържание, е британската Sky Sports F1. Специализираният 24-часов канал беше създаден през 2012 г., а договорът за излъчване на състезанията е до 2024 г. включително.


Sky предлага на своите абонати възможност да следят състезанието от болид, който изберат (единствено за абонатите на платформата Red Button – бел. ред.), както и им предлага данни в реално време за движението на всеки пилот по пистата.


Телевизионните зрители искат да имат по-голям достъп до това какво се случва в боксовете и от "Либърти медия" планират да им го осигурят.

© Associated Press

Телевизионните зрители искат да имат по-голям достъп до това какво се случва в боксовете и от "Либърти медия" планират да им го осигурят.


Международният сигнал, който получават всички телевизии по света, се свежда до радиокомуникацията между пилотите и боксовете, но от "Либърти медия" смятат, че това е крайно недостатъчно.


От компанията планират да направят ексклузивно съдържание, което да е платено и с което да се тества доколко феновете на спорта са склонни да отделят, за да гледат.


Растеж през миналия сезон


Сезон 2017 във Формула 1 се запомни с оспорваната битка за световната титла, а това от своя страна е отчело и сериозен ръст на аудиторията.


Според данните 20-те най-големи пазара (отчетени на база на аудиторията) са имали общо 1.4 милиарда телевизионни зрители през годината. Това е увеличение с 6.2% от 2016 г.


От водещите пазари най-сериозен е ръстът в Италия – 19.1%, следван от Бразилия (13.4), Великобритания (3.9) и Германия (0.9).


Китай също се хвали с рекордни цифри, като увеличението на аудиторията е 42.2%.


В Швейцария и Дания, които традиционно не са притегателна сила за феновете на Формула 1, отчитат цифри от 14.3 и 14.1%. Не случайно наскро дойде и новината, че Дания може да приеме улично състезание в Копенхаген.


През 2017 г. 352.3 милиона зрители са превключили на Формула 1 поне веднъж. За първи път от 2010 г. не се отчита намаляване на аудиторията в това отношение.


Формула 1 може да се похвали със сериозен ръст и в присъствието си в социалните мрежи. Според цифрите на компанията последователите във "Фейсбук", "Туитър", Youtube и "Инстаграм" са 11.9 милиона. Това е увеличение с близо 55% от 2016 г., а по този начин Формула 1 е най-бързо разрастващият се спортен бранд в социалните мрежи.


Това се дължи най-вече на сериозния ръст на постове, видеа и снимки във "Фейсбук", информацията в реално време, която се подава в "Туитър", както и новите възможности на "Инстаграм" за заснемане на кратко видеостори и излъчване на живо.


Формула 1 очита сериозен ръст на телевизионната аудитория.

© Associated Press

Формула 1 очита сериозен ръст на телевизионната аудитория.


"Окуражени сме от цифрите в първата ни година,откакто поехме спорта. Аудиторията се увеличава в целия свят, а дигиталното ни разрастване е забележително. Това обаче ни кара да продължаваме и да реалзираме нови идеи", каза Братчис.


Той обяви, че 2018 г. ще бъде революционна за Формула 1, в която ще се въведат много нови неща. "Това е добро време да си фен на Формула 1. Ние ще зарадваме всички, които обичат този спорт".


Най-големите 20 пазара на Формула 1 за 2017 г. са Австралия, Австрия, Белгия, Бразилия, Канада, Китай, Дания, Финландия, Франция, Германия, Гърция, Унгария, Италия, Полша, Румъния, Русия, Испания, Швейцария, Великобритания и САЩ.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (12)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Lou
    Lou
    Рейтинг: 2153 Неутрално

    Аз пък и без новите дигитални технологии знам кой ще е новият шампион. Изобщо няма да е нов, а пореден. Ще спечели минимум 2/3 от състезанията през сезона и отборът му Мерседес отново ще спечели отборната надпревара. Ферари и останалите отново ще пълзят отзад Мерседесите като охлюви и ще се борят за трето място на подиума. Интригата ще бъде в кой кръг Люис ще вземе титлата - последния, предпоследния или пред-предпоследния.

    "Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"
  2. 2 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Ако страдате от безсъние си пуснете Ф1. :-)

  3. 3 Профил на Messerschmitt
    Messerschmitt
    Рейтинг: 4188 Любопитно

    Ако и премахнат някой глупави ограничения и технически забрани доста повече хора ще гледат състезанията.Лимитите за изразходван бензин са смехотворни,както и ограниченията в оборотите на двигателите.

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на shule
    shule
    Рейтинг: 778 Неутрално

    Преди години ги гледах и то главно заради коментарите на Иван Тенчев. Изключително компетентен, който на достъпен език обясняваше техническите параметри на болидите. Кои неща вече са въведени в серийното производство, кои предстои да бъдат, изобщо неща интересни за лаици като мен. След като предаванията тръгнаха по ДОПЪЛНИТЕЛНО платените канали не ги гледам и интересно, че не чувствам липсата им.

  5. 5 Профил на graham
    graham
    Рейтинг: 511 Неутрално

    авторът не особено успешно е преписал моторспорт и подопечните им. от целия материал не става ясно за каква революция иде реч. щото 1 ап ако е революция, аз съм китаец. останалото (отт и пр.) го дъвчат вече от половин година и никаква новина не е.
    що се отнася до сделките за тв-излъчването и кавъриджа в интернет, либърти може да ги чете колкото си иска, но е в състояние да работи единствено по изтичащи договори. бърни има клаузи за драконовски неустойки, ексклузивитет и какво ли още не.

  6. 6 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4831 Неутрално

    И все пак най важното е какво става на пистата

    klimentm
  7. 7 Профил на greenhrast
    greenhrast
    Рейтинг: 945 Разстроено
  8. 8 Профил на globetrotter
    globetrotter
    Рейтинг: 1136 Неутрално

    До коментар [#3] от "Messerschmitt":

    Както и задължителната употреба на гуми от различен тип... Да го духа Бърни. Дано никога вече не стъпи на асфалтиран път.

  9. 9 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1326 Неутрално
  10. 10 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    Мамините революционери ненагледни!

  11. 11 Профил на anty
    anty
    Рейтинг: 564 Неутрално

    До коментар [#10] от "Вячеслав Атанасов":

    Хе,хе,ако се включат пияните руснаци по заповед на Кремър и император Путин първи късия ,като за целта се направи сдружение между Волга,Лада и ония дето правят танкове,които закъсват на Червения площад,друга песен ще запееш.А може и да включат и инженерния екип на подводницата Курск,също така и руските специалисти за производство на бръснарски ножчета.

  12. 12 Профил на Вячеслав Атанасов
    Вячеслав Атанасов
    Рейтинг: 1326 Неутрално

    До коментар [#10] от "Вячеслав Атанасов":Хе,хе,ако се включат пияните руснаци по заповед на Кремър и император Путин първи късия ,като за целта се направи сдружение между Волга,Лада и ония дето правят танкове,които закъсват на Червения площад,друга песен ще запееш.А може и да включат и инженерния екип на подводницата Курск,също така и руските специалисти за производство на бръснарски ножчета.
    —цитат от коментар 11 на anty


    Няма да е друга.Все тая ми е.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
Този сайт използва бисквитки (cookies). Ако желаете можете да научите повече тук. Разбрах