Прототип на "Кадилак" спечели "24-те часа на Дайтона" с нов рекорд

Прототип на "Кадилак" спечели "24-те часа на Дайтона" с нов рекорд

© Associated Press



Кристиан Фитипалди, Жоао Барбоса и Филипе Албукюрке спечелиха 56-ото издание на "24-те часа на Дайтона". Екипажът на "Мустанг рейсинг" с прототип на "Кадилак" записа нов рекорд, като за едно денонощие завъртя 808 обиколки на пистата. Това е значително по-добър резултат от 1992 г., поставен на същата конфигурация на трасето – 762 обиколки.


Прототипът управляван от Фитипалди, Барбоса и Албукюрке водеше здрава борба с другата кола на отбора с екипаж Майк Конуей, Ерик Къран, Фелипе Насър и Стюърт Мидълтън. Те завършиха на 1:10 минути зад победителите.


За Барбоса и Фитипалди това не е първа победа. Двамата бяха в екип и през 2014 г., когато триумфираха с прототип на "Шевролет" и бяха заедно със Себастиен Бурде. Фитипалди е племенник на двукратния световен шампион във Формула 1 Емерсон Фитипалди.




Трети на подиума в Дайтона се качиха Лойк Дювал, Ромен Дюма, Джон бенет и Колин Браун с прототип на "Орека". Те също направиха 808 обиколки и завършиха с 1:31 минути зад победителите.


В първите часове на състезанието в спора за победата беше и прототипът на "Акура", но Елио Кастроневес удари съперник и трябваше да влиза в бокса, за да може колата да бъде поправена.


Дебютът на Фернандо Алонсо в 24-часовите надпревари не беше толкова успешен, като двукратният шампион във Формула 1 остана едва 38-и. Испанецът, заедно със съотборниците с Ландо Норис и Филип Хансън, с прототип на "Лижие" направиха с 90 обиколки по-малко от победителите.


Алонсо и компания отпаднаха от битката за подиума, след като в средата на дистанцията имаха проблем със спирачките, а след това трябваше да престоят дълго в бокса, заради проблеми с мощността на прототипа. По-късно повередата в спирачките се повтори, но екипът все пак продължи.


За Алонсо това е подготовка преди дебюта му в "24-те часа на Льо Ман". През лятото испанецът ще кара за "Тойота", в преследване на "Тройната корона на моторспорта".


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (7)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на честита промяна
    честита промяна
    Рейтинг: 1061 Неутрално

    "Прототипът управляван от Фитипалди, Барбоса и Албукюрке водеше сериозна с другата кола на отбора"
    Като разправям, че такива аматьорски грешки са вече ежечасие в Дневник, никой не обръща внимание.

  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    Oh wow, Орека на подиума. Ще е много интересно ако наистина LMP и DPi направят една обща класа която да може да се състезава навсякъде.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4456 Неутрално

    Алонсо, Алонсо, където и да се качиш, следват технически проблеми.

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  4. 4 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 1162 Неутрално

    Oh wow, Орека на подиума. Ще е много интересно ако наистина LMP и DPi направят една обща класа която да може да се състезава навсякъде.
    —цитат от коментар 2 на deutschwagen


    Може ли повечко разяснения? Затова се говореше преди две години и от тогава не съм попадал на информация за предстоящо унифициране. Всъщност защо изобщо възниква идеята американския шампионата да си има свой Дейтона прототип. Сега вече големите в ВЕЦ не се отбиват в Себринг или Атланта.

  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#4] от "anton83":

    До колкото знам първоначално ДПи е трябвало да бъде спецификация, която да позволява да се състезават заедно с ЛМП2 на някои състезания, но не са се разбрали с АСО, които не са искали да приемат двигателите и някои други елементи да бъдат уникални за всеки отбор. Иначе 3/4 прозводителя на шасита/монокок в ДПи са в ЛМП2. ЛМП2 обаче стана нещо като спек серия на АСО, където всеки отбор може да избира между 2-3 прототипа и 2-3 двигателя. Отделно в ДПи има много агресивно балансиране на силите (още използват рестриктори и ограничения на оборотите, които се нагласят отделно за всеки отбор спрямо скоростта им с цел изравняване). АСО изравняват само енергийната алокация на ДВГ, резервоарите и горивния поток на прототипите в ЛМП1 но само спрямо различните технологии, кеото в случая се получи силно ощетяване на Ауди (единствения участник с дизел) српямо водещия отбор с бензинов двигател (2014 Тойота, после Порше).
    След това Ауди напуснаха края на 2016, а лятото на 2017 се заговори, и че Порше ще напуснат края на сезона, както и стана. И тогава пак се заговори за сливане с ДПи, и то дори на ЛМП1 (Тойота остана единствения производител и единствен участник в ЛМП1-Х), разни отбори от ИМСА започнаха пак да изразяват интерес от ЛМ. От АСО обаче се правеха на интересни и лятото представиха този план за 2020:

    http://www.fiawec.com/en/news/2020-lmp1-hybrid-regulations-announced/5198

    След това обаче им дойде акъла и се сългасиха на различни правила, които никой още не знае какви ще бъдат (което дава и надежда за сливане):


    http://sportscar365.com/lemans/wec/2020-lmp1-regulations-to-be-substantially-altered/

    http://sportscar365.com/lemans/wec/aco-open-to-common-dpilmp1-platform-for-new-2020-regs/

    http://www.racer.com/wec-le-mans/item/145263-future-lmp1-rule-set-begins-to-take-shape


    Та ще видим. До тогава АСО се опитват да направят Ребелиън и отбори от ЛМП2 (вече с готови прототипи за ЛМП1) способни да се състезават с Тойота в предстоящие суперсезон 2018-2019

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на Filofob
    Filofob
    Рейтинг: 1162 Неутрално


    До коментар [#5] от "deutschwagen":

    То това със стандартизираните доставчици на шасита и двигатели в ЛМП2 е от 2 сезона. А ДПи или както се наричаха преди си е от доста години. Значи ли, че отборите в ДПи сами си развиват шаситата или двигателите? Преди като съм се интересувал, можеше да се наричат Понтиак, Шевролет, Кадилак, но всички бяха направени от Далара. За двигателите нямам спомен. Предполагам и сега Кадилак, например, не е реално заводски отбор?
    Настоящите ДПи в какво положение се намират спрямо ЛМП 1 като възможности и до колко са гъвкави правилата за развитие при тези прототипи? Щом има толкова силно изравняване на силите предполагам, че явно не могат да развиват много прототипите?


  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1751 Неутрално

    До коментар [#6] от "anton83":

    Стандартизирането при ЛМП2 май почна малко по-рано, но от последните няколко години си е баш спек калса. За ДП не знам много, но мисля, че в предишни години са се казвали просто ДП (ген 1, ген 2, т.н.), даже май са били с тръбни конструцкии. А ДПи е нещо сравнително ново. А и до сравнително скоро имаше Американски ЛМ Серии.

    Кадилак още си го има в ДПи, даже сега спечелиха 24 ч. на Дайтона с прототип на Далара. но двигателят и името са на Кадилак. Има и други елементи, които отборите сами си развиват, но не съм толкова запознат. Сигурно има информация в нета. Това някакси го съчетават с балансиране на силите по старата методология, та предполагам нещата са подобни на ЛМ преди 2014 (и особено преди 2011). Иначе ДПи са по-съпоставими с ЛМП2 и не мисля, че са на нивото на ЛМП1.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK