Фернандо Алонсо потвърди, че ще участва в "24-те часа на Льо Ман"

Фернандо Алонсо потвърди, че ще участва в "24-те часа на Льо Ман"

© Associated Press



Двукратният световен шампион във Формула 1 Фернандо Алонсо получи разрешение от отбора си "Макларън" да участва в "24-те часа на Льо Ман" през настоящия сезон. Испанският пилот ще кара прототип на "Тойота" в търсене на успех в най-престижната 24-часова надпревара.


Алонсо направи дебют в състезанията за издръжливост през уикенда, когато участва в "24-те часа на Дайтона", но технически проблеми го провалиха. Заради две повреди в спирачките и проблеми с мощността на неговия прототип "Лижие" испанецът направи 90 обиколки по-малко от победителите от "Кадилак".


Освен разрешение да кара в "Льо Ман" Алонсо ще може да участва и в останалите кръгове от Световния шампионат за издръжливост (WEC), за да се подготви още по-добре. Сезонът започва с "6-те часа на "Спа" на 5 май, а освен "Льо Ман" следват "6-те часа на "Силвърстоун", "6-те часа на "Фуджи" и тези на Шанхай. Единствено състезанието в Япония съвпада със старт от Формула 1 – Гран при на САЩ на 21 октомври.




"Никога не съм крил желанието си да спечеля Тройната корона – победа в Монако, "Инди 500" и "24-те часа на Льо Ман", каза Алонсо. "През миналия сезон се пробвах в Индианаполис, бях близо, но не успях".



Той благодари на "Макларън" за възможността да се състезава и в други шампионати и изрази намерение да се бори за победата на легендарната френска писта.


"Тойота" беше фаворит за успеха в "Льо Ман" през миналата година, но трите прототипа на японския производител имаха технически проблеми, когато водеха в класирането, и по този начин подариха победата на "Порше".


До момента "Тойота" има два потвърдени екипажа за състезанието през юни. Прототип №7 ще бъде пилотиран от Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес, а №8 от Себастиен Буеми, Казуки Накажима и Алонсо. На практика испанецът заменя Антъни Дейвидсън, който беше трети пилот на екипаж №8, който миналата година завърши на осмо място.


Хосе Мария Лопес пък беше в третата кола на "Тойота" преди година, но сега заменя Стефан Саразен в №7.


Алонсо от своя страна се бори да стане едва вторият пилот в историята на моторспорта, който печели Тройната корона. До момента единствено легендарният Греъм Хил е постигал това. Британецът печели "Инди 500" през 1966 г., "Льо Ман" шест години по-късно, а в Гран при на Монако триумфира пет пъти (1963, 1964, 1965, 1968 и 1969 г.). Той е и двукратен световен шампион – 1962 и 1968 г.


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на jif44392826
    jif44392826
    Рейтинг: 237 Неутрално
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4543 Неутрално

    От Тойота сигурно не смеят много, много да се зарадват. Хем много бърз пилот, хем рекордьор по счупени болиди през последните години...

    Старши подофицер Сава Геров, Първа пехотна софийска дивизия, герой, за когото се знае твърде малко... Вечна му памет!
  3. 3 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5669 Неутрално

    Алонсо какво да помогне в състезание за издържливост.

  4. 4 Профил на Alarmstufe Rot
    Alarmstufe Rot
    Рейтинг: 5884 Неутрално

    Чакам с нетърпение Льо Ман. А и по начало моторните спортове, че с тия ски бягания, скокове и снукър умирам от скука.

  5. 5 Профил на 4efo1979
    4efo1979
    Рейтинг: 237 Разстроено

    След оттеглянето на Порше, състезанието в ЛМП1 става надбягване с един кон.
    Ако и сега Тойота не спечелят...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK