Рекламите на Супербоул LII: златна мина за 500 млн. долара

Рекламите на Супербоул LII: златна мина за 500 млн. долара

© Associated Press



Рекламите около Супербоул са горе-долу толкова чакани и обсъждани, колкото и самият мач, с който се определя шампионът в Националната футболна лига (НФЛ). Тази година "Ню Инглънд пейтриътс" и "Филаделфия ийгълс" ще спорят за титлата на 5 февруари в Минеаполис, а вълнението около събитието вече се усеща.


Еволюцията на рекламите доказва и цената им. По време на първия Супербоул през далечната 1967 г. 30-секунден рекламен клип е струвал 37 500 долара, а в началото на 21 век сумата достигна 2.2 милиона. През 2018 г. цената е двойно по-висока – телевизията, която ще излъчи двубоя - NBC, продава 30-секундно рекламно време за 5 милиона долара.


Най-голямата телевизионна компания в САЩ на практика държи всички козове в ръката си през 2018 г., тъй като освен Супербоул LII (всяка година NBC, CBS и Fox се редуват – бел. ред.), ще излъчва и зимните олимпийски игри в Пьонгчанг.




Компанията очаква приходите от двете най-големи спортни събития за страната да надхвърлят 1 милиард долара. Допълнителен плюс за NBC е, че интересът към световното по футбол, което ще се излъчва от конкурента Fox, спадна заради неуспеха на отбора на САЩ в квалификациите.


Кой ще се рекламира в Супербоул LII


Милиони се вълнуват дали Том Брейди и Бил Беличик ще спечелят шестите си шампионски пръстени с "Ню Инглънд пейтриътс" или "орлите" от Филаделфия ще си върнат за загубата през 2005 г.


Милиони очакват и парада на рекламите. От NBC обявиха три седмици преди мача, че две трети от рекламните слотове вече са продадени. В средата на януари свободните позиции са по-малко от десет. Най-желаното рекламно време в последната четвърт, както и това преди началото на двубоя вече отдавна е продадено.


"Очакваме да поставим нов рекорд за приходи от реклама в рамките на един ден от една компания", каза Дан Ловингър - шеф на спорта в NBC. И добави, че прогнозите са приходите да са около или дори над 500 милиона долара.



Някои от брандовете, чиито реклами до момента изтекоха в интернет, са производителите на бонбони M&M's и Skittles. Главните роли в тях изпълняват актьорите Дани де Вито и Дейвид Шуимър, известен от сериала "Приятели". Най-големият производител на чипс Pringles също ще използва Супербоул, за да представи най-новите си вкусове.


Една от най-коментираните реклами е на дъщерните компании на "Пепси" - Doritos и Mountain Dew, които имат общ 60-секунден клип. Рекламата представлява "фрийстайл рапиране" между актьорите Питър Динклидж и Морган Фрийман, които всъщност са озвучени от рапърите Бъста Раймс и Миси Елиът.


Други холивудски актьори също се появяват в рекламните клипове. Крис Прат е звездата в 30-секунден клип на нискоалкохолната бира Michelob Ultra, a Киану Рийвс за пета поредна година участва в клип на софтуер компанията Squarespace.


Реклама със социална насоченост пък обеща автомобилният производител "Хюндай". Компанията пусна подгряващи видеа във финалните мачове на двете конференции AFC и NFC, а по време на Супербоул ще излъчи 60-секунден клип. "Хюндай" участва в мача за десети път в последните 11 години.


Голямото завръщане на "Кока-кола"


След 21 години извън най-големия мач в Америка "Кока-кола" се завръща на "Супербоул". Една от най-популярните американски марки в последните години беше тотално засенчена от конкурента си "Пепси", но сега ще има реклама на своята диетична напитка.


Завръщане ще направи и автомобилният производител "Лексус" след седем години отсъствие. Компанията избра да се включи със съвместен клип, препратка към предстоящия блокбъстър на Marvel "Черната пантера", който ще излезе по ината на 16 февруари.


Първа поява на Супербоул ще направят брандове като производителя на озвучителни системи Beats.



"Стела Артоа", която е част от AB InBev, също се завръща в шоуто. Звезда в рекламата на белгийската бира ще бъде актьорът Мат Деймън.


Някои компании избраха да не излъчват свои рекламни клипове по време на големия мач, въпреки че имаха предварителна договорка. Това са Youtube, Google и GoDaddy, която беше редовен участник.


В Супербоул ще участва и Синди Крауфорд чрез реклама на "Пепси". В 30-секунден клип тя ще направи римейк на своето знаменито участие в Супербоул от 1992 г.


Микаела Шифрин ще е сред звездите в шоуто


Освен рекламите на различни марки зрителите могат да очакват в Супербоул да се появи и голямата олимпийска надежда на САЩ Микаела Шифрин. Американката, която спечели златен медал в слалома в Сочи през 2014 г., има специална реклама, заснета от NBC. В нея 22-годишната звезда на американските ски е показана като вдъхновение за децата в САЩ и подписва картичка с посланието ABFTTB (Винаги бъди по-бърз от най-добрия, Always be faster than the best), което е изписано на каската ѝ.


Традиционно рекламни спотове са купени и от най-големите филмови студиа, които представят най-очакваните филми през годината. Преди година първият трейлър на "Карибски пирати: Отмъщението на Салазар" се появи по време на Супербоул - три месеца преди премиерата в кината.


Рекламни спотове за купили Paramount и Universal. Миналата година те представиха някои от най-големите си заглавия, едната компания излъчи трейлър на "Спасители на плажа" с Дуейн Джонсън – Скалата, а другата - осмия филм от поредицата "Бързи и яростни".

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4308 Неутрално

    Пейтриътс пристигнаха със собствения си самолет!
    Май само този отбор има такъв, доколкото знам.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  2. 2 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4492 Неутрално

    РЕКЛАМИТЕ или по-точно
    умишлено нагаждане правилата на Американския футбол
    така, че да има повече свободни промеждутъци за реклама
    е причината за това, далеч по-атрактивни игри, като
    РЪГБИ или СОКЪР - Европейският традиционен футбол
    да нямат популярност в САЩ.
    Обратното - това е и причината за това, Амер.футбол
    да няма никаква популярност извън САЩ.
    Няма по-скучно нещо от това да гледаш Амер.футбол
    в изпълнение на аматьори.
    Относно ПЕЙТРИЪТС
    Те са ДОМИНАТОРИТЕ НА 21-ви ВЕК
    От 2001 г. до днес - ПЕТ ТИТЛИ плюс ДВА ФИНАЛА
    Това в неделя е отделно и не влиза в горното 5 плюс 2
    Дай Боже всекиму !

  3. 3 Профил на eminem9876
    eminem9876
    Рейтинг: 640 Неутрално

    РЕКЛАМИТЕ или по-точно умишлено нагаждане правилата на Американския футболтака, че да има повече свободни промеждутъци за рекламае причината за това, далеч по-атрактивни игри, катоРЪГБИ или СОКЪР - Европейският традиционен футболда нямат популярност в САЩ.Обратното - това е и причината за това, Амер.футболда няма никаква популярност извън САЩ.Няма по-скучно нещо от това да гледаш Амер.футбол в изпълнение на аматьори.Относно ПЕЙТРИЪТСТе са ДОМИНАТОРИТЕ НА 21-ви ВЕКОт 2001 г. до днес - ПЕТ ТИТЛИ плюс ДВА ФИНАЛАТова в неделя е отделно и не влиза в горното 5 плюс 2Дай Боже всекиму !
    —цитат от коментар 2 на Hawaii


    Европейския футбол да не би да е интересен. Правят малко голове в един мач и другото е мотане по терена с цел да мине времето и да спечелят мача.
    Каквото и да говорим финала на еврофутбола се гледа 99 процента от мъже докато Супербоул се гледа от всякакъв вид хора и затова и рекламите са скъпи.

  4. 4 Профил на Hawaii
    Hawaii
    Рейтинг: 4492 Неутрално


    Европейския футбол да не би да е интересен.
    —цитат от коментар 3 на eminem9876


    Много по-интересен е.
    Фактът, че в цял свят сокърът е най-гледания и популярен спорт
    и 1е вече дори в САщ набира лавинообразно популярност
    е показателен.
    Обратното е факт - въпреки милиардите за реклама,
    Амер.футбол не може да се отлепи от това да е
    популярен само и единствено в САщ






За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK