Рекламите на Супербоул LII изоставиха политиката и се насочиха към хумора (видео)

Рекламите на Супербоул LII изоставиха политиката и се насочиха към хумора (видео)

© Reuters



Виждали ли сте Морган Фрийман да рапира? Холивудският актьор беше въвлечен в шоуто на рекламите по време на Супеброул LII.


Той участва във 60-секундното видео на Doritos и Mountain Dew, които излязоха с общ 60-секунден клип. Двамата с Питър Динклидж влязоха в рап-съревнование, като всъщност бяха озвучени от рапърите Бъста Раймс и Миси Елиът.


Точно този лек и небрежен тон беше зададен от рекламите по време на Супербоул LII. Компаниите, платили по 5 млн. долара за 30-секунден клип, избраха да се отдалечат от тежките теми - политиката и движението #MeToo останаха встрани. Фирмите предпочетоха хумористични реклами, които не обиждат никого.




Според професора по маркетинг от Университета във Вирджиния Кимбърли Уитлър, цитирана от Си Би Ес, хората са в настроение за забавление, лишено от политика. Нещо, с което компаниите се бяха съобразили.


Преди година имаше много силни послания, свързани с актуалните по това време обществени вълнения. Тогава американците се интересуваха от избирането на Доналд Тръмп за президент и от намеренията му за изграждане на стена с Мексико, а това се отрази върху рекламите по време на Супербоул. Сега картината беше различна.



Специалистите отчитат, че повече от всякога хората имат нужда да се забавляват и да се усмихват. "Те искат да отворят бира, да погледат футбол и да се посмеят на забавните реклами, които не опитват да осигурят световен мир. И компаниите, които осигурят това, са тези, които ще бъдат запомнени", каза анализаторът Келехер, цитиран от adweek.com.


Анди Гьолър от маркетинг отдела на пивоварната Bud Light обясни, че обществото е изложено "на толкова много постоянен негативизъм". "Доставянето на нещо по-леко и забавно е свързано със същността на бирата", каза той.


Няколко компании си позволиха да пуснат по няколко рекламни клипа. Сред тях бяха "Тайд", "Бъдвайзър", "Тойота" и "Джип". Маркетинг специалистът Райчъл Шпигелман коментира пред adweek.com, че сега повторението е по-важно от всякога.



"Данните за това как потребителите вършат много други неща, докато гледат телевизия, стигат нови висини. А по време на Супербоул тези показатели се увеличават (десет пъти) заради увеличената социална активност. Достигането до огромната зрителска аудитория от около 115 милиона души е един от начините, по които големите играчи могат да се възползват от това, че са големи играчи", заяви тя с уточнението, че това става все по-трудно.


"Тайд" беше посочен от adweek.com като добър пример заради играта, с която опита да въвлече зрителите. Кампанията, създадена от Saatchi & Saatchi, предизвикваше хората да гледат клиповете и да познават всеки по отделно дали е реклама на "Тайд" или не.


"Додж" (Dodge) понесе критики заради рекламата си, в която включи част от речта на Мартин Лутър Кинг.


Запомнящ се беше и гафът с половинминутното изчезване на картината, когато зрителите видяха черен екран. На полето "Филаделфия" победи шампиона "Ню Инглънд" в зрелищен мач и за пръв път стъпи на върха в американския футбол.


Сега за компаниите е време за анализи. Adage.com, съветва компаниите да си извлекат поуките от вълненията сред зрителите и коментарите им в социалните мрежи. А след това идва ред да се мисли върху Супербоул LIII.


Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 5682 Неутрално

    Благодарно време за реклами сред "профилирана затворена" публика, която не може да избяга...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на Костадин Иванов
    Костадин Иванов
    Рейтинг: 3014 Весело

    Супербоул LII ?
    Признавам, че не знам какво е това.

    Еретик
  3. 3 Профил на wnl03619584
    wnl03619584
    Рейтинг: 281 Неутрално

    До коментар [#2] от "Костадин Иванов":

    Най-общо казано едни хора лежат плюскат и гледат други хора как стоят по терена на един стадион и от безобразната скука и нямане какво да правят се радват на рекламите. :-)

  4. 4 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2774 Весело

    Рекламата на Turbotax включваше суерзвездата Рози О'Донъл.

    https://www.youtube.com/watch?v=YrzxVhbDc-4

  5. 5 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3710 Весело

    Благодарно време за реклами сред "профилирана затворена" публика, която не може да избяга...
    —цитат от коментар 1 на penetrating


    "...Специалистите отчитат, че повече от всякога хората имат нужда да се забавляват и да се усмихват. "Те искат да отворят бира, да погледат футбол и да се посмеят на забавните реклами, които не опитват да осигурят световен мир..."

    Не ви ли писна вечно да осигурявате световен мир!?

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  6. 6 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 3710 Весело

    Супербоул LII ?Признавам, че не знам какво е това.
    —цитат от коментар 2 на Костадин Иванов


    52

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  7. 7 Профил на simval
    simval
    Рейтинг: 1001 Неутрално

    Как мислите - дали ще дойде време у нас да обсъждаме рекламите по време на финалния мач за Купата?

    Аз не зареждам в Лукойл.
  8. 8 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 331 Весело

    До коментар [#7] от "simval":


    Как мислите - дали ще дойде време у нас да обсъждаме рекламите по време на финалния мач за Купата?
    —цитат от коментар 7 на simval


    Не . Ние тук мъдро се заяждаме , бистрим политиката и люто попържваме ( псуваме ) както евроатлантическите либерасти , така и православните путЕничари :)

  9. 9 Профил на v.n.t.news
    v.n.t.news
    Рейтинг: 331 Весело

    Апропо - моите фаворити са рекламите на Тайд и бонбонките М&М

  10. 10 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#7] от "simval":

    гледал си американски футбол нали, ми че тя реална игра от 2-3 часа мач я е доста по-малко от половината, как се запълва оснаналото- с реклами. В Европа най-голямото ежегодно събитие е финала на ШЛ мача е около два часа реалното игрово време около 60 мин но самият начин на игра не позволява реклами при всяко прекъсване освен на полувремето

  11. 11 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#10] от "Nozo No":

    грешка не реално игрово време във футбола е време в което топката е в игра

  12. 12 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1176 Неутрално

    https://www.youtube.com/watch?v=2sD_8prYOxo

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  13. 13 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 423 Неутрално

    До коментар [#12] от "motochristo":

    любимо клипче





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK