Формула 1 се насочва към бъдещето с онлайн телевизия

Формула 1 се насочва към бъдещето с онлайн телевизия

© Associated Press



Новият сезон във Формула 1 ще бъде излъчен по революционен начин, обявиха собствениците от "Либърти медия". Най-престижната автомобилна надпревара вече ще може да бъде наблюдавана по-детайлно и разнообразно благодарение на платформата F1TV Pro.


Тя ще бъде основана на платформата OTT (over the top), която навлезе в последните години и беше популяризирана от "Нетфликс" и "Амазон". Феновете ще могат да наблюдават състезанията без реклами и да имат много по-разнообразно съдържание, различно от това на всяка една телевизия по света. F1TV Pro ще предлага гледна точка от всеки един от 20-те болида в колоната с възможност да се следят двама пилоти едновременно.


Освен това за първи път ще могат да се следят в реално време постиженията на пилотите, а също така зрителите ще имат достъп и до радиокомуникацията. Платформата ще бъде достъпна на четири езика – английски, френски, немски и испански. Засега е потвърдено, че ще се предлага на над 20 пазара в Европа, Северна Америка и Латинска Америка (за България все още няма информация).




Сред интересните нововъведения е разделянето на екрана на две, като всеки зрител ще може да избира дали да гледа двама пилоти едновременно, или да се следи общият международен сигнал. Той не се различава по нищо от сигнала, който телевизиите, притежаващи правата за Формула 1, ще излъчват в ефира си.


F1TV Pro ще бъде достъпна от всякакви платформи - както от компютри, така и от мобилни устройства с операционна система на Apple или Андроид. Цената, която ще се плаща месечно, е между 8 и 12 долара, а годишната такса ще бъде съобразена с пазара.


Освен състезанието, свободните тренировки и квалификациите зрителите ще могат да гледат пресконференцията на пилотите, както и всички интервюта след сесиите. Ще се предлагат и разширени репортажи.


Абонатите на F1TV Pro ще могат да следят по същия начин и всички съпътсващи серии – Формула 2, GP3 и "Порше суперкъп". Ще има и пакет F1 TV access, който ще бъде по-евтин. Той обаче ще предлага само радиокоментар и лайв тайминг на състезанието.


В крак с тенденциите


"Либърти медия" анонсира промяна в излъчването на спорта още в края на сезон 2017. В началото на новата година компанията съобщи, че работи много дейно по новото мобилно приложение, което "да изкачи спорта на следващото стъпало". В основата на проекта за новата телевизия е Шон Братчис – търговският директор и един от тримата души в "Либърти медия" заедно с Рос Браун и Чейз Кери, които имат тежката дума.


На практика Формула 1 тръгва по пътя на Световния рали шампионат (WRC), който от 2018 г. вече може да бъде наблюдаван изцяло чрез приложението WRC Plus. То също е платено и за първи път в историята предлага ралитата да се следят от самия старт до финала.


С F1TV Pro от "Либърти медия" търсят нова целева група, която е склонна да плаща, за да има ексклузивно съдържание. Още през 2017 г. американската компания съобщи, че начинът, по който се излъчваха състезанията до момента, е крайно недостатъчен за най-големите фенове.


Феновете вече ще имат по-детайлен поглед какво се случва по време на състезателния уикенд.

© Reuters

Феновете вече ще имат по-детайлен поглед какво се случва по време на състезателния уикенд.


Освен развитието на собствен начин за излъчването на състезанията от "Либърти" ще преразгледат и много от сделките, които имат с телевизиите към момента. Испанският телевизионен оператор Movistar, който е собственост на Telefonica, вече подписа нов договор. Партньорството е продължено за територията на Испания от 2018 до 2020 г. включително.


Чрез своето приложение Movistar + от компанията се ангажират да предложат възможност за гледане на стартовете в онлайн в мрежата на своите абонати.


В момента единствената телевизия, която има ексклузивно съдържание, е британската Sky Sports F1. Специализираният 24-часов канал беше създаден през 2012 г., а договорът за излъчване на състезанията е до 2024 г. включително.


Sky предлага на своите абонати възможност да следят състезанието от болид, който изберат (единствено за абонатите на платформата Red Button – бел. ред.), както и им предлага данни в реално време за движението на всеки пилот по пистата.


Приходи от 100 милиона за пет години


С влизането си в най-гледаната автомобилна надпревара "Либърти медия" съобщи, че иска да увеличи приходите от различните източници. Освен рекламните права и продажбата на билети американците се насочиха и към алтернативни начини. Един от тях е по-сериозното навлизане в интернет, като по този начин Франк Артхофер, директор на дигиталния нов бизнес във Формула 1, обяснява стартирането на F1 TV.


"Със започването на този проект ние искаме да променим излъчването на спорта. Продуктът е насочен изцяло към най-големите фенове на Формула 1, защото сме наясно, че докато опитваме да заразим все повече хора, трябва да предлагаме винаги по нещо повече на тези, за които Формула 1 е начин на живот", каза Артхофер.


Формула 1 се насочва към бъдещето с онлайн телевизия

© Reuters


Смята се, че годишният абонамент за F1 TV Pro ще бъде около 100 долара. От "Либърти медия" вече имат начертан предварителен план, според който приходите от новото приложение трябва да достигнат 100 милиона долара.


"Ние имаме около 500 милиона фенове по цял свят и смятаме, че е реалистично поне един милион от тях да се абонират. Ако не в първата година, то с течение на времето. F1 TV е дългосрочен проект и до пет години можем да достигнем 100 милиона приход от този източник", обясни Артхофер пред "Ройтерс".


Плановете на "Либърти" се подкрепят и от данните за 2017 г., според които имат ръст на зрителите. Двадесетте най-големи пазара (отчетени на база на аудиторията) са имали общо 1.4 милиарда телевизионни зрители през годината. Това е увеличение с 6.2% от 2016 г. От водещите пазари най-сериозен е ръстът в Италия – 19.1%, следван от Бразилия (13.4), Великобритания (3.9) и Германия (0.9).


Китай също представи рекордни числа, като увеличението на аудиторията е 42.2%.


В Швейцария и Дания, които традиционно не са притегателна сила за феновете на Формула 1, отчитат 14.3 и 14.1%. Не случайно наскоро дойде и новината, че Дания може да приеме улично състезание в Копенхаген.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (11)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1188 Неутрално

    Хубаво, ама 100 $ ми се вижда скъпичко.

  2. 2 Профил на hifi_hifi
    hifi_hifi
    Рейтинг: 342 Неутрално

    Бих го ползвал. но 100 долара са малко множко... може би 50-60 и съм ОК

  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4107 Весело

    "... за България все още няма информация".


    Има, и България влиза в сметките:

    https://pbs.twimg.com/media/DXIoaecX0AA6B-r.jpg :large

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  4. 4 Профил на Рол
    Рол
    Рейтинг: 553 Неутрално

    За Бг100 дол. е много но за УСА е 12 часа на мин.ставка т.е при 510 лв около 40 лв.

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4107 Весело

    До коментар [#4] от "Рол":

    100 долара били много, за 1 година?! Верно?

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  6. 6 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 697 Неутрално

    Засега смятам да остана на телевизията, особено ако се окаже поредния скучен сезон.

  7. 7 Профил на DS
    DS
    Рейтинг: 540 Неутрално

    До коментар [#4] от "Рол":100 долара били много, за 1 година?! Верно?
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf1


    Домашният ми Интернет е по евтин.....

    Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"
  8. 8 Профил на georgi_ww
    georgi_ww
    Рейтинг: 767 Неутрално

    Те по-добре да направят състезанията по-интересни, и тогава да мислят какво и как ще излъчват. Засега повече внимание се отделя на снобарията около Ф1.

  9. 9 Профил на znayko84
    znayko84
    Рейтинг: 569 Неутрално

    Яко! Отсвирвам диемите на мига. Защо да си давам парите на Шиши? По-добре да платя на тия пичове 8 долара за месеците, когато има Ф1.

  10. 10 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Цената е отлична за нормалният свят - за справка какво иска он-лайн издание:
    https://www.motorsport.com/prime/

    10$ са две бири в заведение там - ако Бърни правеше такава платформа щеше да е поне х2. В България този тип услуги са много по-евтини и заради това цената ни се вижда солена.

    Годишен абонамент сигурно би бил с най-малко 20% по-евтин. Бих се замислил ако всичко се предлага и на запис, за да мога да гледам в удобно за мен време. Също така е важно дали качествето на коментара е на нивото на SkySports, което е доста високо.

  11. 11 Профил на Хи-хи
    Хи-хи
    Рейтинг: 1515 Неутрално

    Сега всичките като се юрнат да искат едни кинти ще треба само за тех да се бачка. Спортовете толкоз изпростяха, че който иска нещо интересно да си купи един плей стейшън





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK