Предсезонните тестове във Формула 1 приключиха с най-добри постижения за "Ферари"

Предсезонните тестове във Формула 1 приключиха с най-добри постижения за "Ферари"

© Reuters



Ферари" даде най-добър резултат и в последния ден от предсезонните тестове във Формула 1. Кими Райконен, който беше зад волана на SF71H, записа 1:17.221 с най-новите гуми на "Пирели" от сместа хиперсофт.


Райконен се доближи до темпото на своя съотборник Себастиан Фетел, който в четвъртък постави нов неофициален рекорд на пистата "Каталуня" край Барселона. Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.


За първи път от началото на изпитанията през 2018 г. температурите на въздуха достигнаха 20 градуса, а тази на трасето беше 37. Това позволи на всички екипи да натоварят техниката и да извлекат най-доброто от болидите си. От "Ферари" останаха доволни от темпото си в дълга серия от обиколки, а Райконен завъртя общо 157 тура.




"Общо взето се чувствах добре и болидът се представя добре. Времето преди това не беше идеално, но сега условията се подобриха. Тепърва ще видим как ще се чувстваме в Мелбърн", каза Райконен.



Той работи през целия ден, като успя да направи пълна състезателна симулация. Райконен използва различни типове гуми, както и разични нива на горивото. В сутрешните часове финландецът работеше по различните настройки на своето "Ферари".


Най-накрая по-добър ден имаха и от "Макларън", като Фернандо Алонсо показа впечатляваща скорост. Испанецът завъртя 93 обиколки и беше най-близо до Райконен. Двукратният световен шампион направи най-добрата си обиколка за 1:17.784 с гумите хиперсофт.


Той беше по-бърз с три десети от Карлос Сайнц с "Рено", както и Даниел Рикардо, който караше със суперсофт.


Пилотът на "Макларън" имаше проблем с турбото при първото си излизане на пистата, което наложи и смяната на двигателя му. Едва след обедната пауза Алонсо се върна на пистата, но успя да изпълни голяма част от програмата си.


"Денят беше много особен за нас, защото в сутрешните часове имахме проблем, но след това момчетата свършиха невероятна работа. След обедната пауза компенсирахме загубата на време", каза Алонсо.


От "Мерцедес" "крият" темпото си


Пилотите на "Мерцедес" Люис Хамилтън и Валтери Ботас отново си поделиха деня, като караха по една сесия преди и след паузата. Световните шампиони завъртяха общо 201 обиколки, но се концентрираха върху дълги серии от турове с по-твърдите смеси гуми, вместо да преследват рекордни резултати.


"Определено вече чувствам колата доста по-добре от първите дни. Мисля, че свършихме най-важната работа и разбираме по-добре настройки и как да извлечем скорост от болида", каза Валтери Ботас.


Люис Хамилтън предпочете да прави дълги серии от обиколки с гуми медиум.

© Reuters

Люис Хамилтън предпочете да прави дълги серии от обиколки с гуми медиум.


В рамките на осемте дни изпитания пилотите на "сребърните стрели" завъртяха общо 1040 обиколки или 4841 километра с новия болид W09.


"Мерцедес" записа и най-високата скорост по време на предсезонните тестове – 334.3 км/ч, с близо пет километра повече от това, което реализира двигателят на "Ферари" в болида на Кими Райконен.


В тестовете двете най-добри времена бяха на пилотите на "Ферари", поставени в последните два дни. Фернандо Алонсо единствен, заедно с Фетел и Райконен слезе под 1:18 минути за обиколка, а бързи обиколки с гумите хиперсофт направиха още Даниел Рикардо и Карлос Сайнц, съответно във втория и четвъртия ден от изпитанията.


На пистата "Каталуня" най-добрите времена на "Мерцедес" бяха записани с гуми ултрасофт. Хамилтън изостана с повече от 1.3 секунди от Фетел, което беше ясен признак, че "сребърните стрели" предпочитат да крият своята скорост.


Първото състезание за сезон 2018 във Формула 1 е на 25 март на пистата "Албърт парк" в Мелбърн.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    Мерцедес крият темпото си, а в края Макларън излязоха почти без гориво, за да прикрият проблемите си.

    Нямам търпение да дойде 23 март

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    Дано Макларън си оправят непрестанните дребни и не толкова дребни проблеми, иначе спрямо миналата година са с най-голямото подобрение в скоростта от всички отбори.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    До коментар [#1] от "Darulio":

    Не е баш така, повечето дни Макларън бяха с най-доброто подобрение спремо миналата година, макар малкия брой обиколки. Иначе проблеми има.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5109 Неутрално

    ....приключиха с най-добри постижения за "Ферари"

    Дано и на състезанията е така

  5. 5 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 1077 Неутрално

    До коментар [#3] от "deutschwagen":

    Като тръгваш от ниска точка, лесно се бележи напредък. Само дето в тоя спорт не се дават точки за прогрес спрямо миналата година, ами се гледа къде седиш по отношение на съперниците си. А там Макларън ги няма нито откъм скорост, нито откъм надеждност. А най-големият резил за тях е, че основен конкурент им се явява отборът на Торо Росо, а дори и от тях са по-бавни. 😕

    До коментар [#4] от "pet_fire":

    Дано никога вече не е така. 😁

    Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКА
  6. 6 Профил на vassilun
    vassilun
    Рейтинг: 4320 Неутрално

    За мое съжаление май F1 пак ще бъде "състезание с един кон"! Мерцедес са пак с много по-добри! Кими ми е любимец от години и му желая успех! Верстапен ми е любимец от миналата кампания. И на него желая успех! Оказва се, че нямам тим - фаворит. Искам да има конкуренция! Харесвам и Феррари, и Ред Бул, и МакЛарън, а дори изпитвам носталгия към успехите на Уйлямс! От пилотите харесвам Кими, Верстапен, Рикардо в този ред. А Хамилтън - не! Ама на мен и Шумахер не ми харесваше, а ми харесваше Сена. Та - пристрастен съм! Лека!

  7. 7 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1891 Неутрално

    До коментар [#5] от "Darulio":

    Не можем на този етап да говорим дали Торо Росо са по-бързи или по-бавни. Дори самият факт, че Макларън навъртяха прекалено малко обиколки им пречи да развият скорост, просто няма как да се измери потенциала само от тези тестове. Макларън правят доста гафове, и предричам трудно начало на сезона, но според мен ще се съвземат и най-млкото ще имат по-добра година. А и силно се съмнявам Хонда да са оправили и проблемите с надеждността, и слабите параметри. Ще бъде голяма изненада ако е така.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  8. 8 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 546 Неутрално

    “Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.“
    Всъщност са 4 стотни, ама където са 4 там са и 40. Да не издребняваме.

    Sapere aude




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK