
© Reuters
Ферари" даде най-добър резултат и в последния ден от предсезонните тестове във Формула 1. Кими Райконен, който беше зад волана на SF71H, записа 1:17.221 с най-новите гуми на "Пирели" от сместа хиперсофт.
Райконен се доближи до темпото на своя съотборник Себастиан Фетел, който в четвъртък постави нов неофициален рекорд на пистата "Каталуня" край Барселона. Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.
За първи път от началото на изпитанията през 2018 г. температурите на въздуха достигнаха 20 градуса, а тази на трасето беше 37. Това позволи на всички екипи да натоварят техниката и да извлекат най-доброто от болидите си. От "Ферари" останаха доволни от темпото си в дълга серия от обиколки, а Райконен завъртя общо 157 тура.
"Общо взето се чувствах добре и болидът се представя добре. Времето преди това не беше идеално, но сега условията се подобриха. Тепърва ще видим как ще се чувстваме в Мелбърн", каза Райконен.
#F1Testing done!🏁 Here are today's final results @Circuitcat_eng
(Spoiler: softer and faster news from #Pirelli available here https://t.co/TeCixOdvcn!) pic.twitter.com/QDlS5In1DQ
— Pirelli Motorsport (@pirellisport) March 9, 2018
Той работи през целия ден, като успя да направи пълна състезателна симулация. Райконен използва различни типове гуми, както и разични нива на горивото. В сутрешните часове финландецът работеше по различните настройки на своето "Ферари".
Най-накрая по-добър ден имаха и от "Макларън", като Фернандо Алонсо показа впечатляваща скорост. Испанецът завъртя 93 обиколки и беше най-близо до Райконен. Двукратният световен шампион направи най-добрата си обиколка за 1:17.784 с гумите хиперсофт.
Той беше по-бърз с три десети от Карлос Сайнц с "Рено", както и Даниел Рикардо, който караше със суперсофт.
Пилотът на "Макларън" имаше проблем с турбото при първото си излизане на пистата, което наложи и смяната на двигателя му. Едва след обедната пауза Алонсо се върна на пистата, но успя да изпълни голяма част от програмата си.
"Денят беше много особен за нас, защото в сутрешните часове имахме проблем, но след това момчетата свършиха невероятна работа. След обедната пауза компенсирахме загубата на време", каза Алонсо.
От "Мерцедес" "крият" темпото си
Пилотите на "Мерцедес" Люис Хамилтън и Валтери Ботас отново си поделиха деня, като караха по една сесия преди и след паузата. Световните шампиони завъртяха общо 201 обиколки, но се концентрираха върху дълги серии от турове с по-твърдите смеси гуми, вместо да преследват рекордни резултати.
"Определено вече чувствам колата доста по-добре от първите дни. Мисля, че свършихме най-важната работа и разбираме по-добре настройки и как да извлечем скорост от болида", каза Валтери Ботас.
© Reuters Люис Хамилтън предпочете да прави дълги серии от обиколки с гуми медиум.
В рамките на осемте дни изпитания пилотите на "сребърните стрели" завъртяха общо 1040 обиколки или 4841 километра с новия болид W09.
"Мерцедес" записа и най-високата скорост по време на предсезонните тестове – 334.3 км/ч, с близо пет километра повече от това, което реализира двигателят на "Ферари" в болида на Кими Райконен.
В тестовете двете най-добри времена бяха на пилотите на "Ферари", поставени в последните два дни. Фернандо Алонсо единствен, заедно с Фетел и Райконен слезе под 1:18 минути за обиколка, а бързи обиколки с гумите хиперсофт направиха още Даниел Рикардо и Карлос Сайнц, съответно във втория и четвъртия ден от изпитанията.
На пистата "Каталуня" най-добрите времена на "Мерцедес" бяха записани с гуми ултрасофт. Хамилтън изостана с повече от 1.3 секунди от Фетел, което беше ясен признак, че "сребърните стрели" предпочитат да крият своята скорост.
Първото състезание за сезон 2018 във Формула 1 е на 25 март на пистата "Албърт парк" в Мелбърн.
Darulio
Рейтинг: 1077 НеутралноМерцедес крият темпото си, а в края Макларън излязоха почти без гориво, за да прикрият проблемите си.
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАНямам търпение да дойде 23 март
deutschwagen
Рейтинг: 1891 НеутралноДано Макларън си оправят непрестанните дребни и не толкова дребни проблеми, иначе спрямо миналата година са с най-голямото подобрение в скоростта от всички отбори.
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningdeutschwagen
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#1] от "Darulio":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНе е баш така, повечето дни Макларън бяха с най-доброто подобрение спремо миналата година, макар малкия брой обиколки. Иначе проблеми има.
pet_fire
Рейтинг: 5109 Неутрално....приключиха с най-добри постижения за "Ферари"
Дано и на състезанията е така
Darulio
Рейтинг: 1077 НеутралноДо коментар [#3] от "deutschwagen":
Perhaps you and I have lived with this miracle too long to be properly appreciative. Freedom is a fragile thing and is never more than one generation away from extinction. It is not ours by inheritance; it must be fought for and defended constantly by each generation, for it comes only once to a people. Those who have known freedom and then lost it have never known it again. #ОСТАВКАКато тръгваш от ниска точка, лесно се бележи напредък. Само дето в тоя спорт не се дават точки за прогрес спрямо миналата година, ами се гледа къде седиш по отношение на съперниците си. А там Макларън ги няма нито откъм скорост, нито откъм надеждност. А най-големият резил за тях е, че основен конкурент им се явява отборът на Торо Росо, а дори и от тях са по-бавни. 😕
До коментар [#4] от "pet_fire":
Дано никога вече не е така. 😁
vassilun
Рейтинг: 4320 НеутралноЗа мое съжаление май F1 пак ще бъде "състезание с един кон"! Мерцедес са пак с много по-добри! Кими ми е любимец от години и му желая успех! Верстапен ми е любимец от миналата кампания. И на него желая успех! Оказва се, че нямам тим - фаворит. Искам да има конкуренция! Харесвам и Феррари, и Ред Бул, и МакЛарън, а дори изпитвам носталгия към успехите на Уйлямс! От пилотите харесвам Кими, Верстапен, Рикардо в този ред. А Хамилтън - не! Ама на мен и Шумахер не ми харесваше, а ми харесваше Сена. Та - пристрастен съм! Лека!
deutschwagen
Рейтинг: 1891 НеутралноДо коментар [#5] от "Darulio":
In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winningНе можем на този етап да говорим дали Торо Росо са по-бързи или по-бавни. Дори самият факт, че Макларън навъртяха прекалено малко обиколки им пречи да развият скорост, просто няма как да се измери потенциала само от тези тестове. Макларън правят доста гафове, и предричам трудно начало на сезона, но според мен ще се съвземат и най-млкото ще имат по-добра година. А и силно се съмнявам Хонда да са оправили и проблемите с надеждността, и слабите параметри. Ще бъде голяма изненада ако е така.
Neal Oliver
Рейтинг: 546 Неутрално“Ледения изостана само с 40 стотни от постижението на Фетел.“
Sapere audeВсъщност са 4 стотни, ама където са 4 там са и 40. Да не издребняваме.