Хамилтън ще стартира от полпозишън в Австралия след изумителна квалификация

Хамилтън ще стартира от полпозишън в Австралия след изумителна квалификация

© Reuters



Люис Хамилтън грабна 73-и полпозишън в кариерата си след невероятна квалификация в Гран при на Австралия. Световният шампион отказа конкурентите си с перфектна обиколка в края на сесията, която му позволи да изпревари пилотите на "Ферари" Кими Райконен и Себастиан Фетел.


"Сърцето ми продължава да бие много учестено, беше невероятна квалификация. Много съм щастлив от тази обиколка, винаги се боря за перфектното преминаване и мисля, че този път се получи. Беше изненадващо за нас да видим колко добре се справят "Ферари", но при последната ми обиколка успях да работя по-добре с гумите", каза Хамилтън след квалификацията.


За седми път Хамилтън ще стартира първи на пистата "Албърт парк", което е рекорд за австралийското трасе. Преди година ситуацията беше същата, но в състезанието британецът беше изпреварен от Фетел.




Квалификацията се проведе при променливи условия, след като в последната свободна тренировка трасето беше мокро. То изсъхна, но температурите постоянно падаха. Кими Райконен беше първият пилот, който записа бърза обиколка в първата част от квалификацията. Световният шампион за 2007 г. постигна добър резултат веднага след излизането на пистата и всички се равняваха по постижението му 1:23.096.


Хамилтън опита два пъти да подобри времето му, но изостана на една десета от финландеца. Все пак в седмата си обиколка след излизането от бокса световният шампион записа рекордни преминавания на първи и трети сектор, за да изпревари Райконен с 1:22.824.


След първата част от сесията отпаднаха двамата пилоти на "Алфа Ромео Заубер" Шарл Льоклер и Маркус Ериксон, тези на "Торо Росо" Брендън Хартли и Пиер Гасли, както и дебютантът в "Уилямс" Сергей Сироткин.


Условията на пистата ставаха все по-добри и това доведе до още по-бързи обиколки. Въпреки понижаващата се температура на асфалта, пилотите записваха по-добри опити.


Разликата между "Мерцедес" и "Ферари" беше съкратена драстично в самия край на втората част на квалификацията.


Отново Райконен даде първата бърза обиколка, но Хамилтън мигновено подобри неговия резултат с почти половин секунда. Едва в края на втората част "Ферари" се върнаха на пистата и Себастиан Фетел направи обиколка за 1:21.944, с което оглави класирането. Хамилтън беше втори с 1:22.051.


Макс Верстапен записа 1:22.416 с по-твърдия тип суперсофт, а не ултрасофт като останалите си съперници.


Нико Хюлкенберг с "екскурзия" извън пистата.

© Reuters

Нико Хюлкенберг с "екскурзия" извън пистата.


За последната част от квалификацията не успяха да се класират пилотите на "Макларън" Фернандо Алонсо и Щофел Вандорн, тези на "Форс Индия" Серхио Перес и Естебан Окон, както и Ланс Строл с "Уилямс".


Решителната трета част беше спряна 9:47 минути преди нейния край след тежък инцидент на Валтери Ботас. Финландецът тъкмо започваше бързата си обиколка и атакува бордюра на втория завой, заради което левите му гуми "стъпиха" на мократа трева. Задницата на Ботас изгуби сцепление и болидът "Мерцедес" се заби в предпазната стена.


"Изцяло пилотска грешка на Валтери, който атакува много амбициозно бордюра. Вероятно ще има сериозни поражения по скоростната кутия", каза експертът на RTL Нико Розберг за инцидента на Ботас.


Първите опити на пилотите бяха изключителни, като Хамилтън, Фетел и Верстапен се събраха в по-малко от една десета от секундата. Световният шампион направи много силна обиколка – 1:22.051, а макар че Фетел беше с рекордно преминаване в първи и втори сектор, изостана с 34 хилядни. Верстапен пък беше на 61 хилядни зад Хамилтън.


Райконен и Даниел Рикардо бяха по-назад, съотвено на две и три десети.


При втория опит Хамилтън отключи огромния потенциал на "Мерцедес" и използва максимално специалния квалификационен режим на своя болид, подобрявайки постижението си. Британецът премина обиколката за 1:21.164 минути и никой не успя да се доближи до него.


Кими Райконен изпревари съотборника си Фетел и ще стартира втори в неделя.

© Reuters

Кими Райконен изпревари съотборника си Фетел и ще стартира втори в неделя.


Кими Райконен остана втори, но на повече от шест десети зад Хамилтън с 1:21.828, с точно 10 хилядни пред съотборника си Фетел. Макс Верстапен допусна грешка в третия сектор и изостана със 715 хилядни от резултата на световния шампион.


Топ 10 допълниха Даниел Рикардо, който завърши пети, но ще стартира с три позиции назад заради наказание, Кевин Магнусен, Ромен Грожан, Нико Хюлкенберг, Карлос Сайнц и Ботас.


"Изглежда, че разликата във времената все още е доста голяма. Трябва да сме щастливи от позициите си в квалификацията, нещата не са толкова зле", обобщи деня за "Ферари" Кими Райконен.


Съотборникът му Фетел изрази надежда за по-малки разлики в неделното състезание.


Първите трима след квалификацията на "Албърт парк".

© Reuters

Първите трима след квалификацията на "Албърт парк".


"Определено тук изпреварванията са много трудни, ще бъде много важно каква ще бъде стратегията и спиранията в бокса. Опитах се да дам всичко от себе си, пробвах да спирам по-късно в 13-и и 14-и завои, но не се получи, така че нямаше как да бъда по-бърз. Разликите бяха много малки и щеше да бъде много интересно, ако се бяха запазили. За съжаление Люис направи прекрасна обиколка в края", каза Фетел.


Първото състезание за сезона във Формула 1 започва в неделя в 8.10 часа българско време.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 3052 Неутрално

    Оле....Мерца смачка фасона на Фиаритата.....

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4107 Весело

    Стряскаща обиколка, но, все пак говорим за най-бързия пилот в историята на Формула 1 в една обиколка. Честит нов рекорд, Люис и перфектен старт утре!

    Икономедиа Етичен кодекс на българските медии. 3. РЕДАКЦИОННА НЕЗАВИСИМОСТ 3.1 Няма да се поддаваме на политически или икономически натиск или влияния.
  3. 3 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 294 Неутрално

    Безапелационен в последната обиколка! Да си знаят магаретата и лимонадите... ;)

    Допада ли ви шрифта на времената?

    I shave with Occam's razor
  4. 4 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 624 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    Говорим за най-бързата кола. Пилота е един от топ 5 и всеки от останалите щеше да е начело с тази кола.

  5. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#2] от "hamiltonf1":

    но, все пак говорим за най-бързия пилот в историята на Формула 1 в една обиколка.
    —цитат от коментар 2 на hamiltonf1


    Объркал си се:)

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    А за Ботас просто нямам думи. Обяснявах, че не е добър сигнал ако един пилот се е застоял цели 4 години в Уилиямс. Просто поредния Култард, Ървайн, Барикело, Фисикела, etc.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  7. 7 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2716 Весело

    Давай Мерчо !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  8. 8 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    Хамилтън те гледа в очите докато лъже

    In an exchanged with Sebastian Vettel during the post-qualifying press conference Hamilton suggested he hadn’t engaged a high-power setting.

    “I can assure you we don’t have a party mode,” said Hamilton. “I used the same mode from Q2 to end of Q3. So there was no extra mode that I engaged.”

    “So what were you doing before?” Vettel asked. “I was waiting to put a good lap in, wipe the smile off your face,” replied Hamilton.
    Speaking to media afterwards Wolff confirmed “there is a party mode in the car, we switched the party mode on in Q3.”

    However Wolff credited Hamilton for finding the extra performance between his two runs in Q3.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  9. 9 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 378 Неутрално

    Спекулации са това, колко по-бърз става двигателя не Мерц. Ферари имат най-бързата максимална скорост на всички точки замервани по трасето:
    https://www.fia.com/file/66655/download?token=0MJ-l8hX

    Може би Хамилтън наистина само в последната си обиколка е успял да подготви наистина добре гумите си.

    Топ отборите имат нужда от надеждни, но все пак не супер бързи пилоти, какъвто е Ботас. Според мен дали Ботас ще остане в Мерцедес зависи много повече от какви са намеренията на Хамилтън за следващите години, за да знае отбора дали да търси от рано топ-пилот.

    За мен голямото разочоравние са Макларън - излезе наяве, че нито шасито им е кой знае какво (повече от секунда зад Ред Бул), както и сглобката на всичко около двигателя. Явно Хонда не са единствените виновни за лошата форма.

    Уилямс пък копаят дъното - както миналата година Маса беше по 0.8 пред Строл това днес щеше да означава днес Q3 за тяхната кола....

  10. 10 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 1517 Неутрално

    Люис нахъсан за нов отличен сезон

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1688 Неутрално

    До коментар [#9] от "The HunteR":

    Макларън са значително по-добре от миналата година и само Рено имат по-голямо подобрение. Торо Росо с Хондата са единствените, които са по-зле спрямо миналата година

    https://www.racefans.net/2018/03/24/new-cars-up-to-1-9s-faster-than-last-year-but-one-team-is-slower/

    Алонсо е на път да завърши 5-ти, Вандорн 9-ти. Торо Росо са последна позиция и аут. Изглежда Макларън са взели правилното решение, дори и да имат и други проблеми.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2125 Весело

    Изумително зер. И накрая ко стана... 😁

  13. 13 Профил на ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    ВЪРНЕТЕ СТАРИЯ САЙТ!!!
    Рейтинг: 566 Неутрално

    Га-га-га ;)

    Just in general, any government throughout history hasn't really wanted its people to be educated, because then they couldn't control them as easily ...




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK