Световната антидопингова агенция обмисля мащабно ребрандиране в търсене на приходи

Президентът на WADA Крейг Рийди

© Reuters

Президентът на WADA Крейг Рийди



Промяна на името и разширяване на дейността са част от мащабните промени, които Световната антидопингова агенция (WADA) обмисля. Целта на пълното ребрандиране на организацията е да се увеличат приходите, идващи от правителства и други организации, обясни изпълнителният директор по въпросите за международните партньорства Оливие Рабен, цитиран от insidethegames.biz.


Според информацията в последните десет години WADA е била принудена да свие с 80% бюджета си за научни изследвания заради разпределянето на средствата в други пера. Сега организацията отчита 8% ръст в годишния си бюджет, който за 2018 г. е 32 млн. долара. Надеждите са до 2021 г. сумата да се увеличи с 10 милиона.


В WADA смятат, че средствата ще ѝ помогнат "да стигне там, където трябва да бъде", но не и да осигури драстично подобрение в антидопинговия подход.




Според Рабен стои въпросът дали WADA не трябва да има по-голямо влияние в обществото, като излезе извън спорта. "Мисля, че работата ни е много над това (антидопинговите програми в спорта). Все повече и повече се свързваме с проблема с наркотиците в обществото, което е по-голяма тема."


Световната антидопингова агенция обмисля мащабно ребрандиране в търсене на приходи

© Reuters


"Ако поискам пари за УНИЦЕФ, вие знаете за какво ще ги използвам - за изграждане на кладенец в африканска държава, за образование на деца, ваксиниране... Ако се явя като представител на WADA и поискам пари, хората ще кажат: "За какво". Така че трябва да покажем положителната динамика зад работата", каза той.


По думите му WADA иска да обясни ясно какво иска да постигне, за да защити спорта и обществото. Той смята, че източници на средства за организацията могат да бъдат частни дарители, организации, филантропи, които се интересуват от спорт, и евентуално спонсори на олимпийските игри.


Директорът по комуникациите в WADA Кейтрин Маклийн посочи, че може да се търси промяна в името на организацията. "Днес е спорно дали голяма компания би искала да се свърже с "антидопинг". Може да се обмисли промяна в името. И не само заради търсене на финансиране, но и като обръщение към спортната общност."

С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK