Повече от две трети от спонсорите в американския спорт са вредни храни и напитки

Повече от две трети от спонсорите в американския спорт са вредни храни и напитки

© Associated Press



В последните години обяснението, че спортът помага на хората да живеят здравословно придоби друг смисъл поне в САЩ. Напоследък вредните храни и спортът са толкова преплетени, че, изглежда, не могат едни без други. Специализирано проучване, публикувано в списание Pediatrics, показва, че 76% от хранителните продукти, които са рекламирани в спорта, са вредни (junk food). Същото се отнася и за напитките, от които 52.4% съдържат захар.


Проучването се фокусира върху десетте най-популярни спорта сред децата и младежите, както и най-популярните спортни отбори в САЩ. Според предоставените данни са отчетени само случаите, в които логото на дадена компания присъства в рекламен видеоклип, чрез банер или пък в специална рекламна кампания.


"Ние сме сериозно загрижени, че всичко това може да има негативен ефект и въздействие върху избора на децата какво да ядат", казва Мари Браг, един от авторите в проучването и асистент в катедрата по безопасност на храненето в Медицинската школа в Ню Йорк.




"Разбира се, че има тясна връзка между спортните клубове, както и компаниите, които рекламират, но те трябва да обмислят какво предлагат, а не само да търсят печалба", добавя тя.


"Пепси" е една от компаниите, потърсени за отговор на проучването. В официално съобщение се казва, че "компанията е поела отговорност да представя своите посланици като модели на подражание. Затова ние не рекламираме на деца под 12 години".


Проучването осъжда и слагането на етикети на отделни храни, както беше направено по време на Супербоул LII. Мачът за титлата в Националната футболна лига (НФЛ) винаги привлича огромен брой рекламодатели. В една от тях един от чипсовете беше представен като "официалния чипс на НФЛ", а според авторите на проучването това не е добре.


"Логото на компанията беше до това на НФЛ, което подтиква хората да консумират вредната храна, докато гледат футболните мачове", обясняват още авторите на изследването.


Пиенето на бира и яденето на вредна храна е част от културата на феновете в САЩ.

© Associated Press

Пиенето на бира и яденето на вредна храна е част от културата на феновете в САЩ.

В Съединените щати затлъстяването сред децата е един от големите проблеми. Неговото разпространение е 17%, което засяга 12.7 милиона деца и тийнейджъри. Изчислено е, че почти едно на всеки пет деца и тийнейджъри на възраст от 6 до 19 години има проблем със затлъстяване. Световната здравна организация нарече детското затлъстяване едно от най-сериозните здравни предизвикателства на 21 век.


"Телевизията и интернет се превърнаха в платформа за програмиране. И можем да кажем, че те програмират децата да искат нездравословна храна", казва д-р Дейвид Лудвиг, който е професор в Медицинския институт в Харвард. "Така че родителите трябва да защитават домашната среда. Също така и спортовете са длъжни да мислят какво рекламират".


Американската асоциация за напитки също взе отношение след публикуването на изследването. Според нея "продуктите са изцяло насочени към възрастните и не са за деца. Това е ясно упоменато". На практика обаче ситуацията се превръща в омагьосан кръг, където никой няма вина.

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на SS
    SS
    Рейтинг: 2790 Весело

    Джънк фуда постепенно ги преобразува в зтлъстяла джънкнация ...

  2. 2 Профил на crusible
    crusible
    Рейтинг: 730 Неутрално

    Лошото е, че далеч не са само те. Същите проблеми имаме и у нас. Нямаме култура на здравословно хранене и спорт.

  3. 3 Профил на Лео
    Лео
    Рейтинг: 1604 Неутрално

    До коментар [#2] от "crusible":

    Нямаме култура, защото нямаме държава, понеже държавата не била добър стопанин. Опитват да докажат, че държавата не е добър стопанин и на образованието и здравеопазването, ама на запад вече започнаха да се усещат, че е обратното, но ние сме с едни 30-40 години назад. А изборът на децата какво да ядат трябва да зависи от родителите, не от рекламите.

  4. 4 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 881 Неутрално

    само ебън!
    Там СПОНСОРИРА, тоз, който има ПАРИ! ЩОТ НЕ Е 2 СТОТИНКИ, РЕКЛАМАТА....
    АРОМА НАПРИМЕР, ЩО НЕ ПУСНЕ СПОТ У ПУЛОВРЕМЕТО НА СУПЕРБОЛА, А?

  5. 5 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 2178 Неутрално

    До коментар [#3] от "Лео":

    Стига с тая държава. Всеки знае кои храни и напитки са вредни. Всеки знае, че цигарите са вредни. Какво да направи тая държава - да назначи по един милиционер до всеки човек, който да му бута вредните неща от устата ли?

  6. 6 Профил на #43c6dB
    #43c6dB
    Рейтинг: 1081 Неутрално

    Ха добрутро!

    Двата октопода - хранителната индустрия наедно с фармацевтичната, рамо до рамо, държащи цели правителства в джоба си.
    Но в крайна сметка никой не идва и не ни отваря (все още) на сила устите.
    Човешката необразованост и незаинтересованост са всъщност факторите от които те се възпозлват.

    Fail with honour then succeed by fraud
  7. 7 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2165 Неутрално

    До коментар [#2] от "crusible":


    Лошото е, че далеч не са само те. Същите проблеми имаме и у нас. Нямаме култура на здравословно хранене и спорт.
    —цитат от коментар 2 на crusible


    Точно това ми беше на акъла.
    У нас и въобще навсякъде, обичайните спонсори и реклами по време на спортни състезания са на разните марки бира, всякакви чипсове и сладки изделия тип разни модификации на шоколадови вафли и за по-сигурна комбинация маса лекарства, особено такива които се купуват без рецепта. Е, има и банкови продукти, но това е друга тема.

  8. 8 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 639 Весело

    Абе я папкай и недей разсъждава!

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  9. 9 Профил на Веселин Дечев
    Веселин Дечев
    Рейтинг: 639 Весело

    У нас и въобще навсякъде, обичайните спонсори и реклами по време на спортни състезания са на разните марки би
    —цитат от коментар 7 на tsvetko_51


    Абе има ли още хора освен бабите и дядовците дето да гледат телевизия?!
    АЗ не гледам откак тръгнах по моретата. Въобще не ми липсва.
    Плюс един адблок в браузъра. Не съм виждал жива реклама от сума ти време.

    Съболезнования към всички либераст-толерасти за евроатлантическите ви ценности!
  10. 10 Профил на proza
    proza
    Рейтинг: 2037 Неутрално

    Това непрестанно промотиране на вредните храни и напитки сред децата трябва да спре. И без това американските ученици се хранят много нездравословно. Но тук става въпрос за много пари и не знам как доброто на децата ще се пребори с ламтежа на компаниите за тлъсти печалби. Едното не се връзва с другото.

  11. 11 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 2106 Неутрално

    Голяма им е мъката на либералните фашисти, че не могат отведнъж и по свое усмотрение да забранят всичко, което те нарочат за "вредно". Ама иначе са големи демократи, де. Че и грижовни - знаят по-добре от вас какво е полезно за вас и какво - вредно.

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.
  12. 12 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    Лошото е, че далеч не са само те. Същите проблеми имаме и у нас. Нямаме култура на здравословно хранене и спорт.
    —цитат от коментар 2 на crusible


    Няма да стане само с култура и възпитание. Тези храни водят до зависимост и децата не могат да спрат да се тъпчат. Натриевия глутамат например.
    Трябва държавата да се намеси и единствената ефективна рестрикция според мен ще е да наложи данък на захарта и то голям. Вредните храни трябва да са по-скъпи от полезните.

  13. 13 Профил на half truth
    half truth
    Рейтинг: 1646 Неутрално

    Повече от две трети от спонсорите в американския спорт са вредни храни и напитки
    —цитат от коментар 0 на 0


    А защо американската служба за храните и лекарствата, FDA просто не налага ограничения над вредните храни?

    *FDA - U.S. Food and Drug Administration

  14. 14 Профил на hope
    hope
    Рейтинг: 2524 Неутрално

    По детските канали, Дисни ченъл, Никълалдийън, Картун, Бейби тв, постоянно се рекламират вафли, шоколади и бонбони.
    Това също трябва да се забрани. По добре да има два часа на ден един канал с детски, отколкото десет канала, по 24 часа и през половината време да рекламират неща, вредни за децата.

  15. 15 Профил на Conservative Future
    Conservative Future
    Рейтинг: 2106 Весело

    До коментар [#14] от "hope":

    А най-хубаво да има не само един детски канал, а само една телевизия изобщо. Разбира се, държавна - така социалните инженери ще можете да филтрирате до публиката да не достига каквото и да било вредно за ума ѝ съдържание. Евентуално когато сме сигурни, че експериментът е постигнал целта си, след двадесет години въпросната телевизия може да пусне и втора програма, която да излъчва по половин ден основно повторения на излъченото по първа програма предния ден. Системата си работеше перфектно при социализма и тогава една вредна храна не можеше да се добере до ефир, ама ха!

    Формулата за спасение на Европа и на България: християнство, патриотизъм, капитализъм. Другото е от лукавия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK