Шефът на "Ред бул" иска забрана на специалния режим на "Мерцедес" във Формула 1

Шефът на "Ред бул" иска забрана на специалния режим на "Мерцедес" във Формула 1

© Reuters



Специалният квалификационен режим на "Мерцедес" във Формула 1 стана емблематичен за "Сребърните стрели" и им позволи да спечелят 16 от общо 21 проведени квалификации от сезон 2017 насам. В началото на новата кампания в Австралия Люис Хамилтън отвя съперниците си, като най-бързата му обиколка беше с шест десети по-добра от тази на Кими Райконен. Всичко това накара шефа на "Ред бул" Кристиан Хорнър да поиска нови ограничения в спорта.


"След като има закрит парк между квалификацията и състезанието, в който не могат да се правят промени, смятам, че не трябва да има и специални режими. Мисля, че двигателят трябва да бъде в един и същ режим от момента, в който напуснеш гаража, до края на състезанието", каза Хорнър.


Шефът на "биковете" призова ФИА да преразгледа правилата си по тази точка и да се отнесе по-строго. От началото на този сезон вече е забранено изгарянето на допълнително масло, което беше считано като една от причините за този специален режим на "Мерцедес".




"Видяхме каква беше разликата във времената на Люис в Q2 и Q3. От "Мерцедес" отключиха този режим за последната част, защото по-рано не им беше нужно, нямаше смисъл да натоварват двигателя", каза още Хорнър.


Доминацията на "Мерцедес" в турбохибридната ера на Формула 1 е огромна, след като тимът стана шампион при пилотите и конструкторите неизменно в последните четири сезона. "Сребърните стрели" грабнаха и 71 полпозишъна в общо 80 квалификации.


Люис Хамилтън доминира в квалификациите в последната година.

© Reuters

Люис Хамилтън доминира в квалификациите в последната година.


"При нас има напредък, има такъв и при двигателите на "Рено". Имаме бърза кола в състезанията, доказахме, че скоростта е налице, след като Даниел Рикардо направи най-бърза обиколка в Австралия, когато имаше чиста писта. Засега изоставаме само заради този специален режим", завърши шефът на "Ред бул".


От "Ферари" също коментираха надълго и широко допълнителната мощност, която от "Мерцедес" имат на разположение за квалификациите. От Скудерията обаче не коментират дали искат забрана. В състезателна дистанция болидите на "Ферари" показаха, че са конкурентни на световните шампиони, и Фетел грабна победата на "Албърт парк".


Следващият старт във Формула 1 е на 8 април в Бахрейн на пистата "Сахир".


Фотогалерия: Стартът на новия сезон във Формула 1 >


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    Е какъв пък е толкова този режим, че другите да не могат да го направят?

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4590 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Ами специален е. Като Моуриньо. Другите не могат така. Доколкото разбрах - гори се и масло. Мерцедесът става турбо-дизел.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на xm...
    xm...
    Рейтинг: 3471 Весело

    Ти да видиш!
    Не стига, че го "излъгаха" и му отнеха победата в състезанието на Хамилтън, ами му посягат и връз медийния образ на най-феноменалния шофьор?
    Щото в Q2 най-бърз беше Фетел, а в състезанието - Рикиардо ...

  4. 4 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1392 Неутрално

    До коментар [#1] от "niakoi_si":

    Всички могат да го направят, но се опасяват за надеждността.
    Въпросът е по-скоро принципен - дали да има специален квалификационен режим или не. В края на 80-те - началото на 90-те, през първата турбо-ера, двигателите в квалификационен режим развиваха по 1400-1500 конски сили, а в състезателен режим - наполовина, иначе не издържаха състезателната дистанция. Тогава обаче електрониката беше на далеч по-ниско ниво и нямаше възможност да се сменят режимите в движение.
    Лично аз смятам, че стига да има регламент, може и така, и така - въпрос на решение.

    Знанието е сила, информацията - власт
  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 2670 Неутрално

    На мен точно това ми е интересно, как вадят тая допълнителна мощност. Защото регулациите са разписани стриктно и напрактика трудно може да се изтиска нещо по "конвенционалния" начин - най-вече с турбото. Явно ползват някаква хитрина която обаче е силно проблемна за живота на мотора, интересно ми е каква е.

    Горенето на масло си е добра хипотеза, ама го забраниха. И пак имат предимство, значи е нещо друго...

  6. 6 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Това са приказки за пред публиката. Двигателите могат да работят в различни режими и Хорнер много добре знае, че няма как да се дефинира как някакъв режим да се забрани. Точно Ред Бул използват по-специални режими от останалите двигатели Рено, защото софтуера за управление на двигателите го правят те. Или пък Хорнер се цели по-далеч и ще се опитва да прокара идеята всички отбори да са с един и същ двигател. Тогава Ред Бул ще са фаворити в състезанията и само ще спечелят от това, защото не произвеждат двигатели.

  7. 7 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10028 Неутрално

    Ако е допустимо, не виждам проблеми :)
    Умни са, сетили са се :)

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  8. 8 Профил на blagoj
    blagoj
    Рейтинг: 700 Неутрално

    Допълнителна и доста по-висока мощност може да извади всеки двигател на Ф1, но има 2 ограничения - разхода на гориво, който е ограничен от правилата и износването на двигателя така че да не издържи необходимия ресурс. Просто Мерцедес имат по-добър двигател. Ако не го форсират по време на квалификацията и в определени моменти на състезанията пак ще имат предимство, защото ще могат да повишат мощността му по време на цялото състезание.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK