"Мерцедес" не вижда нищо нередно в специалния квалификационен режим на двигателя си

"Мерцедес" не вижда нищо нередно в специалния квалификационен режим на двигателя си

© Reuters



Световните шампиони във Формула 1 "Мерцедес" дадоха разяснения как работи двигателят им в различните режими, които се оказаха много коментирани от началото на сезона. Люис Хамилтън се пошегува, че специалният квалификационен режим трябва да бъде наричан "парти режим", а квалификацията в Австралия предизвика огромни дискусии.


В първите две части от квалификацията "Ферари" и "Ред бул" бяха близо до световния шампион, преди в третия сегмент Хамилтън да даде време с шест десети от секундата по-добро от преките си конкуренти.


Съвременните задвижващи системи във Формула 1 са много сложни и се състоят от двигател с вътрешно горене, турбокомпресор, мотогенератори на кинетичната енергия (MGU-K) и изгорелите газове (MGU-H), електроника и батерия. Различните режими, които от "Мерцедес" използват, се базират на различно взаимодействие между отделните елементи.




Представянето на двигателя може да се подобри чрез впръскване на повече гориво в горивната камера или по начина, по който мотогенераторите възстановяват и разгръщат енергията.


Трите различни режима, които използва двигателят на "Мерцедес", се базират на различни настройки на MGU-K и MGU-H. Според обясненията на тима най-често в състезания се използва режимът за съхранение. Той балансира представянето на болида и оставя допълнителен ресурс в случай на нужда.


Именно това превключване между отделните режими не се хареса на останалите отбори, а шефът на "Ред бул" Кристиан Хорнер призова квалификационният режим да бъде забранен.


"В двигателите, които използва "Мерцедес", няма нищо нередно. Това потвърдиха и от ФИА, така че ние не можем да се притесняваме. Същите агрегати използват и другите отбори с наши двигатели - "Уилямс" и "Форс Индия", мисля, че се правят опити да се създава излишно напрежение в началото на сезона", каза шефът на отдела по двигателите Анди Кауъл.


Според изнесената информация от отбора първата писта, която ще затрудни повече отборите, е тази в Баку. Гран при на Азербайджан е четвърти кръг, а с консервативния начин, по който "Мерцедес" използва двигателите си в състезанията, от тима искат да имат по-голям ресурс именно за първата европейска надпревара.


Хамилтън преследва рекордно класиране в точките в Бахрейн


Междувременно световният шампион Хамилтън е изправен пред рекордно състезание в неделя. В Гран при на Бахрейн британецът може да запише 27-о поредно състезание, в което влиза в зоната на точките. Толкова записа и Кими Райконен в периода 2012-2013, когато караше за отбора на "Лотус".


При Хамилтън резултатът е още по-впечатляващ, след като в 26 поредни състезания той не само беше в точките, но в 19 от тях се качи на подиума. За последно 33-годишният британец не спечели точки в Гран при на Малайзия през 2016 г., когато отпадна след проблем в двигателя, докато водеше.


"Мерцедес" не вижда нищо нередно в специалния квалификационен режим на двигателя си

© Reuters


От "Мерцедес" вече заявиха, че очакват много тежко състезание и в Бахрейн след добрата скорост, която показаха от "Ферари". Себастиан Фетел спечели първия старт в Малайзия, а по традиция Скудерията се представя добре и в пустинята, където е пистата "Сахир".


"Още в Мелбърн видяхме, че двата болида на "Ферари" притежават отлична скорост и темпото им е много добре. Аз очаквам битката да бъде много завързана и в Бахрейн", каза шефът на "Мерцедес" Тото Волф.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (5)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на scott
    scott
    Рейтинг: 713 Неутрално

    УБИВАЙ И НЕ ГЛЕДАЙ!
    И АЗ НЕ ВИЖДАМ НИЩО РЕДНО В ТОВА ДА НЕМА ИЗПРЕВАРВАНИА ПО ТРАСЕТО.
    СМЪР Т ЗА ХАМИЛТЪНЪТ.

  2. 2 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 8838 Неутрално

    А в Баку съоръженията за цялото трасе бяха оставени на улицата. Чак преди месец започнаха да ги сглобяват отново...
    не знам как е в Монако или на друго място, където пистата е по улиците на града...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1321 Любопитно

    Ако няма нарушение на регламента - не само няма проблем, а "Браво" на отбора.
    Другите да не се ослушват, а да се стягат и да разработват същият и по-добри режими!

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1238 Неутрално

    До коментар [#3] от "pag":

    Другите още се мъчат с двигателите, ти ги чакаш да разработват режими. От Уилиямс нищо не чакай. А Мерцедес преди няколко години отрязаха Ред Бул. Дано скоро се променят нещата, че ми писна да гледам Формула Хамилтън.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 5 Профил на plamen_b
    plamen_b
    Рейтинг: 839 Весело

    ''Люис Хамилтън се пошегува, че специалният квалификационен режим трябва да бъде наричан "парти режим"''

    Това ми прилича на специалния режим за технически прегледи на дизеловите двигатели на VW/Audi





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK