"Ферари" получи глоба 50 хиляди евро заради контузения си механик

"Ферари" получи глоба 50 хиляди евро заради контузения си механик

© Associated Press



Комисарите в Гран при на Бахрейн наложиха глоба от 50 хиляди евро след инцидента в гаража на "Ферари". При второто си влизане в бокса Кими Райконен тръгна по-рано и удари един от своите механици, който получи тежка контузия. От екипа потвърдиха, че механикът, който отговаря за задна дясна гума има двойна фрактура на крака – счупени тибия и фибула.


"На пистата Себастиан имаше тежка битка с Ботас от "Мерцедес", но в бокса ни стана неприятен инцидент. Победата е за теб, Франческо, чакаме те възможно най-бързо отново на пистата", написаха от отбора.


Наказанието за скудерията е за създаване на опасна ситуация, която води до контузии. Това е втори проблем за отбора, след като и по време на свободните тренировки Райконен имаше затруднения при тренировъчно спиране. Иначе след инцидента с механика си финландецът трябваше да се откаже от състезанието, след като гумата не беше добре закрепена.


"Не знам какво стана, светна зеления светофар и тръгнах, това е моята работа. Надявам се да няма нищо сериозно с него (механика)", лаконичен беше Райконен след състезанието.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9936 Неутрално

    Двойното счупване на крака за "него" си е много сериозно. Аз още страдам от болки след счупване на ръка и крак в детските си години ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на NMink
    NMink
    Рейтинг: 418 Весело

    То от Кими какъв ли коментар да очакваш...

  3. 3 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1398 Неутрално

    Кими винаги си е бил леко небрежен.

  4. 4 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4653 Неутрално

    https://twitter.com/motorsportm8/status/983172144308797441

    Ще се оправи, стават такива неща в моторните спортове

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, а впоследстие на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  5. 5 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1663 Неутрално

    Това си е голяма издънка в бокса на Ферари.

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  6. 6 Профил на Адекватно мислещ
    Адекватно мислещ
    Рейтинг: 294 Неутрално

    До коментар [#3] от "usero":
    До коментар [#2] от "NMink":





    Стига сте говорили глупости. Всеки отбор във Формула 1 работи със система за предпазване от инциденти. Пред всеки пилот има мини-светофар, който му казва кога да тръгне - след като всички дейности по болида са завършени, светва зелената светлина. Райконен не е тръгнал на червено, затова и не е глобен и наказан той, а отборът - защото системата е дала грешка или не са я ползвали правилно. Светнало е зелено преди да са завършени работите по колата, заради което и едната гума не е сложена добре и ги дисквалифицират. Затова и Райконен е отговорил така - той няма никаква вина.

  7. 7 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 1690 Неутрално

    До коментар [#6] от "Адекватно мислещ":

    Единствения смислен коментар!
    Такъв бил Кими, какво да очакваш от Кими...
    Кими изпълнява, което му е работата!
    Механикът да се оправя бързо и успешно ми е пожеланието!

  8. 8 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 409 Неутрално

    "Иначе след инцидента с механика си финландецът трябваше да се откаже от състезанието, след като гумата не беше добре закрепена." И автора на статията и част от коментаторите не са гледали състезанието, и пишат ли пишат.
    Ферари (отбора) са глобени понеже системата/процедурата им за питстоп позволява опасни грешки и доведе до тежка контузия на един механик.

    Няма за какво да обвиняват Райконен. Около колата по време на пит стоп има над 15 души. Той идва и работата му е да потегли по най-бързия начин в момента който му подадат зелен сигнал. При нормален питстоп това се случва за около 2.5 секунди. Всичко се случи на практика зад него и няма как да е гледал и светофара и огледалата.

    Проблема тръгна от заяла придържаща гайка на задна лява гума. Другите гуми вече бяха сменени а тази още не беше дори отвита. Явно системата им е решила че всичко е изправно и дава сигнал на пилота да потегля. Райконен го направи, а на задна лява гума имаше все още механици които се опитваха да свалят гумата и болида буквално мина през единият от тях. Болида имаше 4 ЗДРАВО закрепени гуми, но една от тях не беше сменена и така състезанието за тях приключи.
    Райконен спря болида преди края на гаражите. На теория няколко механика можеше да дотичат до болида и избутат обратно до техния гараж. Не го направиха понеже, контузения механик все още лежеше пред гаража(чакайки носилка), а и някакви хора тичащи около гаражите по време на коли влизащи и излизащи на скорост можеше да доведе до още повече главоболия.

  9. 9 Профил на TYUIOP
    TYUIOP
    Рейтинг: 409 Неутрално

    По време на питстопа има по 3 механика на всяка станция/гума. Един който да свали и вземе старата гума, един който държи слага новата и един с гайковерт (има и резервен гайковерт). Опред и одзад има по един механик с крикове(ако може да ги наречем така) които повдигат колата. Отстрани стоят механици с резервни крикове ако основния откаже. Допълнително има още няколко помощни механици които следят за идващи отзад коли и нередности.
    Ето един пример - https://qph.fs.quoracdn.net/main-qimg-fe18491335b55a5580172ea4b1415082-c

    Преди години след успешно сменена и затегната гума, механика с гайковерта го вдигаше нагоре или вдигаше ръка, че е готов. Имаше допълнителен механик с табела на прът (lollipop), който следи дава сигнал на пилота да тръгне.
    От години се ползва автоматизирана система със светофар. Предполагам, че гайковертите имат датчици и системата ги следи за да реши кога да подаде сигнал. Проблема с Ферари дойде от там, че системата подаде зелен сигнал на пилота, докато механици все още се опитваха да освободят задна лява гума. Може би трябва да прецизират алгоритъма на тази система за да избегнат подобни проблеми.
    Миналото състезание Haas имаха подобен проблем и с двете си коли. И при колата потегли без една от гумите да е напълно затегната и така и двете се наложи да отпаднат.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK