Даниел Рикардо грабна победата в Китай с изумително каране и отлична стратегия

Даниел Рикардо грабна победата в Китай с изумително каране и отлична стратегия

© Reuters



Даниел Рикардо от "Ред бул" спечели състезанието за Гран при на Китай, трети кръг за сезона във Формула 1. Австралийският пилот, който стартира едва шести, имаше най-добрата стратегия в хаотичната надпревара на пистата в Шанхай.


Състезанието беше много драматично, а излизането на колата за сигурност в 32-ата обиколка промени ситуацията. Тогава от "Ред бул" вкараха двамата си пилоти в бокса за нови гуми и това им даде голямо предимство. На пистата обаче Рикардо се пребори по невероятен начин, изпреварвайки Люис Хамилтън, Себастиан Фетел и Валтери Ботас с прекрасни маневри.


Втори зад австралиеца завърши Ботас, който в края удържа атаките на своя сънародник Кими Райконен. Състезанието се оказа провал за "Ферари", които стартираха от първа редица, но не успяха да спечелят.




Хамилтън не беше на ниво през цялата надпревара и остана пети. Все пак звездата на "Мерцедес" се класира четвърти заради наказание от 10 секунди на Макс Верстапен. Лидерът в шампионата Себастиан Фетел, който спечели първите два старта и старите първи в Китай, завърши едва осми.


Победата на Рикардо напомни много на последния му успех в Гран при на Азербайджан през миналия сезон. Тогава с по-добра стратегия и точни решения от "Ред бул" се възползваха. За австралиеца това е шести успех във Формула 1.


"Изглежда, не мога да печеля скучни състезания. Преди 24 часа си мислех, че всичко е загубено, след като трябваше да сменяме двигателя. Тази победа е награда за всички в гаража, които свършиха изумителна работа", каза Рикардо.


Той обясни и хаоса около колата за сигурност, когато влезе едновременно с Верстапен в бокса.


"Бях на завой №14, когато ни повикаха. Това решение ми отвори пътя към победата. Знаех, че мога да спирам по-късно от останалите, получаваш по един шанс за такива изпреварвания и трябва да го използваш", добави австралиецът за маневрите срещу Хамилтън, Фетел и Ботас.


На старта Себастиан Фетел избра да затвори вътрешната траектория на съотборника си Кими Райконен и освободи поле за атака на добре потеглилия добре Валтери Ботас. Финландският пилот на "Мерцедес" успя да мине пред сънародника си, докато Фетел поведе колоната.


Назад Люис Хамилтън беше изпреварен от Макс Верстапен.


Темпото на "Мерцедес" с гумите софт в дълги серии от обиколки беше много близо до това на "Ферари". Фетел не успя да се откъсне пред Ботас, като успяваше да прави турове с едва две или три десети по-добри от тези на финландеца. Най-големият аванс, който успя да натрупа четирикратният световен шампион, беше 3.5 секунди.


Стартът на състезанието: Фетел "затваря вратата" пред Кими Райконен.

© Reuters

Стартът на състезанието: Фетел "затваря вратата" пред Кими Райконен.


Първи в бокса влязоха от "Ред бул", като в 18-ата обиколка "биковете" вкараха последователно и двамата си пилоти в рамките на няколко секунди.


Хамилтън влезе в 19-ата обиколка, а Ботас една след своя съотборник. Всички пилоти избраха да сложат най-твърдите гуми за уикенда - медиум, с които да изкарат до края на състезанието.


Малко преди да влезе в бокса, Ботас най-накрая беше по-бърз от Фетел, което му позволи да се приближи и да направи пресичаща стратегия спрямо германеца. От "Ферари" повикаха пилота си за смяна на гуми в 21-ата обиколка, но той се върна зад Ботас.


След като сбъркаха със стратегията на Фетел, инженерите на Скудерията решиха да жертват Кими Райконен, оставяйки го дълго на пистата. Финландецът беше застигнат от Ботас, но ниското му темпо позволи и на Фетел да се приближи. Все пак в 28-ата обиколка Ботас поведе с аванс от само секунда пред четирикратния световен шампион.


Фетел беше близо до Ботас, но така и не успя да го изпревари.

© Reuters

Фетел беше близо до Ботас, но така и не успя да го изпревари.


Битката между двамата лидери се завърза, но в 32-ата обиколка на трасето излезе кола за сигурност, след като пилотите на "Торо росо" Брендън Хартли и Пиер Гасли се удариха.


Това позволи на "Ред бул" да действат най-добре, вкарвайки веднага Верстапен и Рикардо в бокса за нови гуми софт. След рестирането на състезанието двамата бяха най-бързите на трасето, а в 40-ата обиколка Верстапен за малко не катастрофира в Хамилтън, опитвайки агресивна маневра.


Високото темпо на пилотите на "Ред бул" им позволи да направят поредица от изпреварвания, като Рикардо задмина последователно Хамилтън и Фетел, а в 46-ата обиколка и Ботас след прекрасна маневра в четвърти завой.


Агресията на Верстапен продължи с друга необмислена проява, като на обратния завой удари Фетел и го завъртя в опит да го изпревари. Това пък позволи на Кими Райконен да мине трети с малко по-запазените си гуми медиум.


Фетел почти нямаше ресурс в своите гуми и заради това беше изпреварен дори от Нико Хюлкенберг, свличайки се до седмото място. Заради удара обаче Верстапен получи наказание от 10 секунди.


До края на състезанието Фетел даде позиция и на Фернандо Алонсо, който се пребори за седмото място. В челото Рикардо нямаше никакви проблеми, докато Ботас удържа втората позиция за сметка на Райконен.


Хамилтън завърши в рамките на 10 секунди зад Верстапен и така взе четвъртото място.


"Мисля, че колата за сигурност ни попречи да спечелим победата. Нямах големи проблеми с гумите, но такива неща се случват, няма какво да направим", обясин Ботас след финала, докато Райконен беше сравнително доволен.


След три старта лидер продължава да бъде Фетел с 54 точки, преди Хамилтън с 45, а Валтери Ботас е трети с 40. Победата на Рикардо го изкачи до четвъртото място с 37 точки, пред Райконен с 30, а Алонсо и Нико Хюлкенберг имат по 22.


Следващият старт за сезона е Гран при на Азербайджан на 29 април, когато колоната се пренася в Европа.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK