Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

© Reuters



Световният шампион Люис Хамилтън спечели първа победа през 2018 г. Пилотът на "Мерцедес" триумфира в изпълнено с купища обрати и много драма Гран при на Азербайджан.


Състезанието се развиваше лошо за четирикратния световен шампион, който нямаше никакви изгледи да стигне до първото място. Късметът обаче се усмихна на британеца в инфарктните последни обиколки, в които пилотите на "Ред бул" се извадиха един друг от състезанието, Себастиан Фетел връчи победата на Валтери Ботас след груба грешка, но спукана гума попречи на финландеца да пресече пръв финала.


Драматичният развой на битката по улиците на Баку донесе втора позиция на Кими Райконен. Финландецът беше ударен още в първата обиколка и трябваше да направи непредвидено влизане в бокса, но напредна с 16 позиции в хода на състезанието. Пилотът на "Форс Индия" Серхио Перес, който нямаше нито една точка от началото на сезона, допълни почетната стълбичка.




Фетел остана на разочароващата четвърта позиция, след като дълго време победата му изглеждаше сигурна. Карлос Сайнц с "Рено" завърши пети, а дебютантът от "Забуер" Шарл Леклерк впечатли със седмо място и спечели наградата за пилот №1 в състезанието.


"Макларън" беше единственият отбор извън "Ферари", който вкара и двамата си пилоти в топ 10. Фернандо Алонсо завърши седми, а Щофел Вандоорн - девети.


Пилотът на "Уилямс" Ланс Строл се нареди между тях, а Брендън Хартли с "Торо росо" допълни зоната на точките. Само 13 от 20-те стартирали стигнаха до финала на състезанието.


Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

© Reuters


Емоциите в Гран при на Азербайджан започнаха още от самия старт. Фетел потегли отлично от полпозишън, следван от Хамилтън и Ботас. Зад тримата обаче се разрази истинска буря, която доведе до влизане на кола за сигурност още в първата обиколка.


В третия завой се стигна до удар между Райконен и Себастиен Окон. Французинът се удари в предпазните стени и отпадна от състезанието, а финландецът трябваше да мине през бокса за смяна на предницата.


Зад тях пилотът на "Уилямс" Сергей Сороткин беше притиснат от едни от състезателите на "Рено" и неволно удари Алонсо. Испанецът спука едновременно предна и задна дясна гума и едва стигна до бокса, а за руснака надпреварата приключи.


В петата обиколка състезанието беше подновено. Фетел спокойно удържа първата позиция и отново започна да отваря разлика пред Хамилтън и Ботас. Зад тях се водеше много здрава битка между Макс Верстапен и Даниел Рикардо. Сайнц се възползва от това и успя да се вклини между пилотите на "Ред бул".


В деветата обиколка и другият пилот на "Рено" - Нико Хулкенберг, мина пред Верстапен и Рикардо. Малко след това обаче задницата на германеца поднесе и той се удари в предпазните стени, което го извади от надпреварата. В този момент Райконен напредна до деветата позиция, а Леклерк се движеше седми.


Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

© Reuters


В същото време Фетел започна да прави бързи обиколи и вдигна разликата пред Хамилтън до 3.5 секунди след 13 обиколки. В 16-ата Сайнц влезе в бокса заради лошо състояние на гумите си и пилотите на "Ред бул" спечелиха по една позиция. Райконен продължи възхода си с изпреварване срещу Леклерк в 17-ата обиколка, а Фетел вече имаше аванс от над пет секунди.


В 22-ата обиколка Хамилтън допусна грешка. Световният шампион се завъртя заради износените си губи и загуби повече от три секунди спрямо Фетел. Британецът влезе в бокса, а при завръщането си на пистата излезе трети зад Фетел и Ботас.


В 35-ата минута Рикардо търпеливо изчака своя момент и изпревари Верстапен, за да вземе предимство в здравата битка за четвъртата позиция между пилотите на "Ред бул".


Пет обиколки по-късно обаче това, което се размина няколко пъти, се случи. Рикардо и Верстапен се извадиха от състезанието, след като белгиецът смени повече от веднъж посоката си на старт-финалната права и Рикардо се заби право в задницата му. Това прати Райконен четвърти, а състезанието придоби неочакван обрат с второ влизане на кола за сигурност, след като Ботас се озова пред влезлия в бокса Фетел.


Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

© Reuters


Престоят на колата за сигурност се удължи повече от предвиденото, след като движещият се на шеста позиция Ромен Грожан допусна нелепа грешка. Докато загряваше гумите си, французинът изпусна болида от контрол и се удари в предпазните стени.


Колата за сигурност се изтегли в 48-ата обиколка. При рестарта на надпреварата Фетел предприе прекомерно агресивна атака в опит да изпревари Ботас и излезе от трасето, което му коства цели три позиции за сметка на Хамилтън, Райконен и Перес.


В този момент победата на Ботас изглеждаше сигурна. Късметът обаче за пореден път обърна гръб на финландеца. Той спука гума, преминавайки на висока скорост пред отломки от ударилите се болиди, и състезанието му приключи по кошмарен начин.


Хамилтън спечели първа победа за сезона след куп обрати и много драма в Баку

© Reuters


С първата си победа за 2018 г. и 63-а в кариерата си Хамилтън излезе начело в генералното класиране. Той събра 70 точки и поведе с четири пред другия четирикратен световен шампион - Фетел. Райконен е трети с 48, следван от Ботас с 40 и Рикардо с 37.


При конструкторите начело е "Ферари" със 114 точки, а "Мерцедес" е на втора позиция със 110. "Ред бул" е трети с 55 точки, следван от "Макларън" с 36 и "Рено" с 35.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (42)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 2557 Весело

    Завръщането на джедаите !
    Браво !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  2. 2 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1403 Неутрално

    Много шантаво е това състезание в Баку. А пък ако вали .....

  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4191 Весело

    Най сетне ,малко глътка въздух!

    klimentm
  4. 4 Профил на le_bigmac
    le_bigmac
    Рейтинг: 332 Неутрално

    Рикардо е героят на състезанието! Гигант!

  5. 5 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    Много неща могат да се коментират в това състезание, аз само ще кажа, че за катастрофата на редбули-те, точно Макс нямаше вина. При предните опити за изпреварване на Рикардо, имаше прекомерна защита от Макс, на два пъти Дани излезе почти до предпазните стени, само и само да избегне удара. Но, в случая, изкл. коментарите на Момчи, Дани удари отзад автомобил, който в последнита 1.5 секунда не промени траекторията си, и въпреки всичко го нахендри отзад, и то с над 270 км/ч, сигурно очаквайки, Макс да направи защитна маневра вляво, от вътрешната страна, преди завоя и да му освободи правата!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  6. 6 Профил на Paranoid Android
    Paranoid Android
    Рейтинг: 367 Весело

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Друго състезание ли си гледал?

    Don't panic.
  7. 7 Профил на ivailosavoff
    ivailosavoff
    Рейтинг: 451 Весело

    Късмет голям за Хам и липса на такъв за Ботас. Пилот на състезанието, без съмнение Грожан, невероятен!!!

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Весело

    До коментар [#6] от "Paranoid Android":

    По принцип, гледам на реално 4к, вкл. и в реално време, от двата кокпита съпоставено...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    До коментар [#7] от "ivailosavoff":

    Да, Грожан, най-слабия пилот в последните години! Доказано!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  10. 10 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    Разследването за катастрофата между Дани и Макс, в 17.55 часа. Интересно е мнението на стюардите...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  11. 11 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1262 Неутрално

    Интересно състезание беше, изтрепаха се. Обаче, БОЙКО, можеше да ги убедиш тия от формулата да направят едно такова и в България. По улиците на нашите градове щеше да е още по-непредсказуемо състезание. И щеше да се види ясно, кой какво окачване ще извади. Щото на този хубав асфалт тези неща не се виждат.

  12. 12 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Спорна ситуация. Рикардо направи Mansell dummy, който ме накара да си припомня кадри от златнтие времена във Ф1. Определено целта му беше да залъже Макс, че отива отвън, и после да се вмушне отвътре. Макс много не се хвана, шава малко, но според мен по-скоро за да не издърпа Рикардо, което става когато е точно зад него. Също така, Макс прави едно движение надясно, но правилникът може да се тълкува, че движенето в ляво е връщане на предишната линия, което не е забранено от правилника ако атакуващия вече не е поставил част от болида си до него. Рикардо според мен заложи всичко на този финт, но на края се оказва без място отвътре, и без даунфорс заради положението му спрямо Макс, и следователно не може да убие скоростта.
    Паул ди Реста каза по Скай, че това е състезателен инцидент и не може да се вини само един от двамата пилота. Аз съм на неговото мнение.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  13. 13 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    Съгласен, чакам мнението на стюардите.

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  14. 14 Профил на Wornoxmaniak
    Wornoxmaniak
    Рейтинг: 925 Весело

    До коментар [#13] от "hamiltonf1":

    Гледаш ма не видиш... ако ще и 5К+ да ти сложат. С Барселона си същия.

  15. 15 Профил на gobay
    gobay
    Рейтинг: 1009 Неутрално

    До коментар [#11] от "442":

    Що Бойко?Румен Петков се напъваше да прави писта за Ф1 в България?
    Иначе състезанието наистина премина през различни ситуации и стана по интересно от предшестващите го този сезон.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Весело

    До коментар [#14] от "Wornoxmaniak":

    Ок, така да бъде...:)))

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  17. 17 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1262 Весело

    До коментар [#15] от "gobay":

    Мани го Румен, той вече е никой. Бойко сега ги председателства, може да ги погледне малко по-така изпод вежди и ще му клекнат.

  18. 18 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1120 Неутрално

    Хамилтън е, не си прав, Макс направи поредно катастрофално състезание. Включително и маневрите довели до катастрофата. Не мога да се съглася с дойчвагена, защото две дефанзивни маневри са забранени. Макс първо зави надясно, после наляво, когато видя, че Рикардо го финтира. Няма такова нещо, да има право да се връща на мястото си.
    Както и да, Ред Бул продължават да се самоубиват.

  19. 19 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 840 Неутрално

    Първо - Момчил Манчев не разбира, но взима пари за коментари, които покачват рейтинга на предаването. Затова всички състезания са "исторически", а не помним кой е победил и кой е бил трети, примерно.
    Второ - когато автомобил, движещ се с 270км/ч, удари автомобил, движещ се с 260 км/ч, ударът не е с 270, а с 10 км/ч.
    Ако е трудно да го разберете мога да го напиша и по-достъпно.
    Трето - докога ще си губим времето, гледайки кой си е съхранил гумите?

  20. 20 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    До коментар [#18] от "deymus":

    Дефинирай, какво значи "завой наляво" и "завой надясно", защото поне единия липсваше!?

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  21. 21 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Неутрално

    До коментар [#19] от "yavooor":

    Кой е коментирал скоростта?! Минималната разлика в скоростта беше видна от самия удар, след като задния автомобил само повдигна предния?! Друг е въпроса, ако удара не беше централно, в дифузьора, а в някое от задвижващите колела, дори и с 10 км/ч .разлика в скоостта...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  22. 22 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 840 Неутрално

    ... и въпреки всичко го нахендри отзад, и то с над 270 км/ч...
    —цитат от коментар 5 на hamiltonf1


    Нямам идея кой го е коментирал.

  23. 23 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#18] от "deymus":

    More than one change of direction to defend a position is not permitted. If a driver has moved off the racing line while defending their position, they may move back but must ensure there is at least one car’s width between their own car and the edge of the track.

    Ако Макс може да има някаква вина при прилагането на това правило, то това е, че на края оставя по-малко от един болид ширина до маркировката (макар да има достатъчно до стената), ама до колкото си спомням, Рикардо се отказва преди Макс да затвори до по-малко пространство от за един болид (и въпреки това според мен Макс трябваше да не затваря чак до там, дори да е без значение).

    Това на Рикардо беше финт, както сам разбираш. И този финт не води до никъде, освен ако Макс не се хване и не отвори изцяло отвътре. Рикардо все пак можеше да се промуши отвътре, но това нямаше да свърши нищо, защото линията щеше да е безнадеждно лоша.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  24. 24 Профил на Димитър Димитров
    Димитър Димитров
    Рейтинг: 1324 Весело

    Написали сте, че Макс Верстапен е белгиец. Надявам се да не предизвикате война межда Кралство Нидерландия и Кралство Белгия с тези си думи.

  25. 25 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    Ето и решението

    “The stewards heard from Daniel Ricciardo, the driver of car three, Max Verstappen, the driver of car 33 and the team representative,” the stewards noted.
    “Both drivers contributed to the collision. The driver of car 33 made two moves, both of which were relatively minor.

    “The driver of car three admitted he left his move to overtake on the left, too late. It was obvious to the stewards that although the incident had its origins in the moves by car 33, the driver of car three also contributed to the incident.

    “Both drivers expressed regret about their respective contributions to the incident, during the stewards’ hearing.”

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  26. 26
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  27. 27 Профил на Indiana Jones
    Indiana Jones
    Рейтинг: 272 Неутрално

    Себастиен Окон?????!!!!

    ...

    It’s not the years, honey. It’s the mileage.
  28. 28 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4191 Весело

    До коментар [#26] от "scott":

    Мерцедес тебе ли ще слушат?

    klimentm
  29. 29 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 840 Неутрално

    ...имам да кажем само ено изречение: негъръ вънка от фармулата.
    —цитат от коментар 26 на scott

    Махнем ли негъръ ще трябва да махнем и евреите.
    И ще остане само Сироткин.

  30. 30 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#5] от "hamiltonf1":

    Явно въобще не си гледал състезанието. 15 секунди? Всичко стана за 8-9 секунди, а лудия Макс смени два пъти посоката...в зоната за спиране!

  31. 31 Профил на Цветан Емануилов
    Цветан Емануилов
    Рейтинг: 213 Неутрално

    До коментар [#12] от "deutschwagen":

    Състезателен инцидент друг път. Верстапен още не е разбрал, че освен него има и други пилоти на пистата. Кара като изоглавен, освен амбиция трябва и талант...като на Кино. Примерно. Пътник е от отбора, ако не си промени говняния характер. Люис караше така преди години, но навреме го "цивилизоваха"....

  32. 32 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4717 Весело

    До коментар [#30] от "Цветан Емануилов":

    Ти със сигурност не си гледл нищо, най-много да си варил чай за простатата...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  33. 33 Профил на neut
    neut
    Рейтинг: 6402 Неутрално

    Жалко за Фетел

    In the forest all animals are equal except a few that are more equal than the rest
  34. 34 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 9862 Неутрално

    Жалко за финландеца, но силният винаги използва шансовете...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  35. 35 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#23] от "deutschwagen":

    Единствено пропускаш, че Макс вече не беше на състезателната линия, което означава, че нямаше право да се върне пак наляво. Още по-голям проблем е, че му е навик и днес прекрачи границата точно срещу съотборника си.

    Аз съм много изненадан, че не се изхвърлиха един друг по-рано след като още на първият опит с цялото място на света Макс удари гума в гума Даниел - още тогава и двамата можеше да отпаднат. Или пък ако веднъж Рикардо беше решил да заеме мястото, което му се полага и все Верстапен щеше да е виновен, защото разчиташе другата кола да не е там. Рикардо щеше да е пред Хамилтън след твърде ранният му бокс, ако от Ред бул бяха охладили страстите на Верстапен.

    Беше при всички положения забавно :) Рикардо със сигурност е изчистил всякакви съмнения кой пилот Ред Бул биха фаворизирали ако се наложи

  36. 36
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  37. 37 Профил на Lemmy
    Lemmy
    Рейтинг: 2901 Неутрално

    Заключението на стюардите: Верстапен е направил две движения, вдясно и после ляво, като главна причина за инцидента. Но и Рикардо много късно е тръгнал наляво. И двамата се извиняват...

  38. 38 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1184 Неутрално

    отново Ботас издуха Хами и само спуканата гума му подари титлата.

  39. 39 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#31] от "Цветан Емануилов":

    Според мен е по-скоро състезателен инцидент, според анализатора на Скай също, а и стюардите решиха, че има двама виновни.
    Иначе аз говоря само за този инцидент, не за това какъв бил Макс по принцип, или какъв бил Хамилтън (за мен той още си е малко така, и не ми хареса рязката маневра когато Макс почти го бе задминал отвън миналото състезания).

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  40. 40 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#37] от "Lemmy":

    В решението си стюардите не са използвали израза "главна причина", много интересно казват инцидентът "had its origins" в движенията на Макс, и също казват, че тези движения са били малки.

    Както казах още вчера, Рикардо нямаше да стигне до никъде, дори да се беше промушил отвътре, защото линията щеше да е много лоша, и само можеше да засече завиващия Макс на влизането в завоя - малко като Фетел в последните обиколки. Макс просто не се хвана на финта.

    Освен това, мисля би било глупаво ако един атакуващ болид може да шава толкова много, а защитаващият се дори да няма право да мърда колкото да прекъсне слипстрийма.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  41. 41 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1667 Неутрално

    До коментар [#35] от "The HunteR":

    Значи, правилата казват, че като промениш посоката да блокираш един път, условно имаш право да се върнеш на състезателната линия. И това без да се споменава коя състезателна линия, и така правилото може да се тълкува различно.

    Както казах на колегата, би било глупаво ако един атакуващ болид може да шава толкова много, а защитаващият се дори да няма право да мърда колкото да прекъсне слипстрийма. А такива финтове като на Рикардо няма как да не са опасни.

    Не мисля, че Ред Бул са фаворитизирали някой от двамата в този инцидент. Казаха, че и двамата са виновни за тях, както казаха стюардите и някои коментатори. И наистина беше много интересно. Жалко, че стана такъв глупав сблъсък.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  42. 42 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 378 Неутрално

    До коментар [#41] от "deutschwagen":

    Състезателната линия е винаги една и двамата бяха много далеч от нея. Верстапен тръгна да се връща към нея и нямаше право да прави отново движение на ляво, като точно на това беше заложил всичко Рикардо. Също така съм напълно съгласен, че и двамата бяха излишно агресивни.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK