Промени в аеродинамиката ще направят Формула 1 по-бавна от догодина

Промени в аеродинамиката ще направят Формула 1 по-бавна от догодина

© Reuters



Промените по аеродинамиката на болидите от Формула 1, които ще позволят по-лесни изпреварвания между пилотите, могат да направят надпреварата по-бавна. Това смята техническият директор на Международната автомобилна федерация (ФИА) Николас Томбазис.


"Очакваме промените да намалят представянето и да губим около секунда и половина (на обиколка). Трудно е да се предскаже до каква степен това ще повлияе на развитието на отборите", каза бившият главен дизайнер по аеродинамиката във "Ферари" преди Гран при на Испания.


Новите правила бяха одобрени на 1 май след съвместна проучвания между собственика на Формула 1 "Либърти медия" и ФИА. Нововъведенията ще влязат в сила от следващия сезон. Промените са продиктувани от честите критики, че Формула 1 не предлага достатъчно изпреварвания между пилотите.




Oт въвеждането на турбохибридните V6 двигатели през 2014 г. само три отбора са печелили състезания във Формула 1. Това са "Ферари", "Ред бул" и "Мерцедес", който спечели всички титли при конструкторите в този период.


От 2019 г. болидите ще имат промени по предното и задното крило, както и опростени спирачни канали.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (15)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 2 Профил на brainless
    brainless
    Рейтинг: 429 Неутрално

    Формуле-Е е по-интересна.

  2. 3 Профил на Knicks
    Knicks
    Рейтинг: 259 Разстроено

    Интересното в този тип спорт е бързите коли,а във Формула 1 искат да ги направят все по бавни.Интересни решения в ущърб на спорта и зрителите.Явно искат вече да я закриват,много хора се отказаха да я гледат включително и аз!!!

  3. 4 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 519 Неутрално

    До коментар [#1] от "aleks ivan":


    До коментар [#2] от "brainless":


    До коментар [#3] от "Knicks":

    Тази статия е предназначена за тези които гледат Формула 1.

  4. 5 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#3] от "Knicks":

    Не искат да ги правят по-бавни, а да улеснят изпреварванията. Забраната за "outwashing" на предното крило е правилно решение. Според мен могат да направят още много - по-широки гуми, граунд ефектс, но това е решение в правилната посока.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  5. 6 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#2] от "brainless":

    Формула Е е пълна смешка. Дори не могат да ги пуснат на нормална писта.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  6. 7 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 381 Неутрално

    До коментар [#4] от "npg38547585":

    Най-обичам да чета коментари от хора дето знаят за F1 само, че са коли и последно са гледали състезания на първия Вилньов :D

  7. 8 Профил на jelezo
    jelezo
    Рейтинг: 473 Неутрално

    Много "разбирачи" се навъдиха тук!

    Ето тук едно линкче към майския брой на ClubS1: https://clubs1.bg/spisanie.php?m=230

  8. 9 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1102 Неутрално

    До коментар [#5] от "deutschwagen":

    Някой обясняваше, че се обмисля и корекция на гумите, да станат по-тесни респективно и по-лесно да се заобикалят.

    В тази статия изобщо не е обяснено, а само намекнато, какво ще се променя от следващия сезон, което е несериозно.

  9. 10 Профил на БМЗ
    БМЗ
    Рейтинг: 1777 Весело

    Май нещо са докарали социализЪма във Ф1, а? Еднакви спойлери, еднакви, двигатели, еднакви гуми, всички еднакви, хм? :)) А не трябва ли специално аеродинамиката да бъде запазена марка на съответната марка?

    "Свръх-регулация" е думата.

    По-добре умри от коронависруса отколкото от страха от короновируса
  10. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#9] от "deymus":

    Действително няма подробности в статията. За мен ще е грешка да стесняват гумите. Това ще намали механичното сцепление и ще има нужда да се компенсира с аеродинамика, а именно тя е тази, която пречи да се следват два болида близо един зад друг. Повече механично сцепление и граунд ефектс, което ще позволи опростяване на крилта и всякакви други елемени, произвеждащи вортекси и вихри, би променило коренно нещата. Въбще, да стесняват болидите само като ги разшириха едва миналта година би било странно. Така или иначе, от 1998 до 2016 болидите бяха "тесни" и това не помогна особено.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 12 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2931 Весело

    До коментар [#1] от "aleks ivan":

    +++++++++++++++

    Страхотно попадение за Формула 1.

    Вече няма значение: никой не гледа Формула 1. Да гледаш движението на облаци или изсъхването на боя е по-интересно.
    —цитат от коментар 1 на aleks ivan


    Изкърти ме с гледането на съхнеща боя.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  12. 13 Профил на Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Росен съм аз а Путлер ще капитулира
    Рейтинг: 2931 Неутрално

    До коментар [#11] от "deutschwagen":

    Не мисля, че ще е възможно да стеснят гумите, освен, ако не са открили някакъв материал, който да има по-добро сцепление. Ама не ми се вярва.

    в двубоя между Цветната телевизия и Черно-белия хладилник... печели винаги...хладилника...сеш'се...ХЛАДИЛНИКА! o_sando
  13. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1144 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":

    Първо, болидите във Формула 1 нямат спойлери. Спойлери има, примерно, Субару Импреза WRX или Митсубиши Лансър Ево.
    Второ, двигателите в никакъв случай не са еднакви. Най-близо до еднакви бяха в периода 2008-2013, когато развитието при двигателите беше замразено и поне двигателите на трите големи производителя бяха практичски уеднаквени.
    Трето, аеродинамиката никога не е била еднаква. Еднакви са само регулациите. Наистина има и призиви някои по-основни елементи да са еднакви за всички отбори, но това не е защото искат комунизъм, а защото се чудят как да намалят разходите, които един отбор трябва да може да си позволи за да е конкурентен.
    Това, което остава стандартизирано за момента са ECU (за да не може да се мами) и предполагам сензорите, които отчитат горивния поток към двигателя.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 15 Профил на Иван Раданов
    Иван Раданов
    Рейтинг: 461 Неутрално

    До коментар [#10] от "БМЗ":
    ...
    Това, което остава стандартизирано за момента са ECU (за да не може да се мами) и предполагам сензорите, които отчитат горивния поток към двигателя.
    —цитат от коментар 14 на deutschwagen


    Отборите се заиграват с ECU и се надяват да мине - например "party mode" на Мерцедес, Ферари и те май си направиха. Доколкото си спомням, ECU се произвеждаха и доставяха на всички отбори от Макларън - не знам дали още е така.

    Liberty media се опитват да направят по-демократичен спорта - и най-закъсалия отбор да има шанс поне веднъж на сезон да постигнат подиум, а при малко късмет - изненадваща победа. Обаче се опитват да постигнат това с промени в правилата, които отнемат предимствата на топ отборите - така се получава, че свалят цялото ниво на спорта до нивото на малките отбори. Това пък сваля атрактивността като цяло и Формула 1 губи зрителска аудитория. От друга страна, правилата стават все по-сложни и заплетени и все по-малко зрители и фенове имат времето и търпението да се образоват и да разбират напълно какво става на пистата.

    Изглежда ми като много сложна ситуация и каквото и да се опитат да направят регулаторите на спорта, ще има много недоволни и негативни последици.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK