"Адидас" срещу "Найки", или надпреварата на големите покрай световното в Русия

"Адидас" е спонсор на световния шампион Германия, но част от играчите използват футболните обувки на големия съперник в бизнеса - "Найки"

© Reuters

"Адидас" е спонсор на световния шампион Германия, но част от играчите използват футболните обувки на големия съперник в бизнеса - "Найки"



Надпреварата за надмощие на пазара за спортни стоки между водещите компании "Адидас" и "Найки" ще навлезе в решителна фаза с началото на световното първенството по футбол в Русия. С огромния си зрителски интерес шампионатът на планетата е най-голямата сцена за реклама на спортните марки.


В спора за приходи важна роля заемат спонсорските договори, като световният шампион ще донесе значителни средства от продажби на фланелки в компанията, която доставя екипировката му.


В това отношение "Адидас" теоретично има по-голям шанс спрямо американския си конкурент. Германската компания има спонсорски договори за екипировката с 12 отбора в надпреварата, докато "Найки" е обвързана с десет от 32-та тима в турнира.




Сред клиентите на "Адидас" са победителите от последните две световни първенства - Испания и Германия, както и едни от фаворитите Аржентина и Белгия. В клуба на "Найки" са претендентите за титлата Бразилия и Франция, заедно с Англия и европейския шампион Португалия.


Световното първенство в Бразилия преди четири години се оказа златна мина за "Адидас". Германската компания отчете продажби на обща стойност 2.1 милиарда евро. Продадени бяха общо 14 хиляди официални топки и 8 милиона фланелки, 3 милиона от които на шампиона Германия.


"Адидас" е спонсор на най-големия футболен форум в света и ще снабдява турнира с топки до 2030 г. Наскоро компанията продължи партньорството си с Шампионската лига. От първенството в Русия обаче от "Адидас" очакват ограничен приток от средства заради икономиката в страната, която е в застой.




"Световното в Русия предоставя по-ниски финансови възможности, отколкото преди четири години в Бразилия. В същото време очакваме шампионата с нетърпение. Надпреварата е фантастичен начин да вдъхнем живот от световен мащаб на нашата марка", каза директорът на "Адидас" Каспер Рорстед.


Докато договорите с отборите за важни за продажбата на фланелки, то обвързването с големите звезди и идоли на мнозина също носи значителни приходи при продажбата на бутонки. Сериите на Кристиано Роналдо ("Найки") и Лионел Меси ("Адидас") очаквано са най-доходоносните за двете марки.


Очакванията са близо 65% от футболистите на световното да носят бутонки на "Найки". Това важи за почти половината от германския и испанския отбор, въпреки че "Адидас" е спонсор на отбора. Германската компания отстъпва значително, като една четвърт от играчите в Русия ще са с нейни бутонки.



Футболистите на Иран, които искат да носят обувки на "Найки", вероятно ще бъдат разочаровани. По повод излизането на САЩ от иранската ядрена сделка американците забраниха на иранските футболисти да играят с техни бутонки, докато екипировката им е спонсорирана от "Адидас".


Двете марки се очаква отново да си разделят големия пай от приходите, като разликата в превъзходството им над другите брандове трудно би се променила.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK