
© Reuters
"Адидас" е спонсор на световния шампион Германия, но част от играчите използват футболните обувки на големия съперник в бизнеса - "Найки"
Надпреварата за надмощие на пазара за спортни стоки между водещите компании "Адидас" и "Найки" ще навлезе в решителна фаза с началото на световното първенството по футбол в Русия. С огромния си зрителски интерес шампионатът на планетата е най-голямата сцена за реклама на спортните марки.
В спора за приходи важна роля заемат спонсорските договори, като световният шампион ще донесе значителни средства от продажби на фланелки в компанията, която доставя екипировката му.
В това отношение "Адидас" теоретично има по-голям шанс спрямо американския си конкурент. Германската компания има спонсорски договори за екипировката с 12 отбора в надпреварата, докато "Найки" е обвързана с десет от 32-та тима в турнира.
Сред клиентите на "Адидас" са победителите от последните две световни първенства - Испания и Германия, както и едни от фаворитите Аржентина и Белгия. В клуба на "Найки" са претендентите за титлата Бразилия и Франция, заедно с Англия и европейския шампион Португалия.
Световното първенство в Бразилия преди четири години се оказа златна мина за "Адидас". Германската компания отчете продажби на обща стойност 2.1 милиарда евро. Продадени бяха общо 14 хиляди официални топки и 8 милиона фланелки, 3 милиона от които на шампиона Германия.
"Адидас" е спонсор на най-големия футболен форум в света и ще снабдява турнира с топки до 2030 г. Наскоро компанията продължи партньорството си с Шампионската лига. От първенството в Русия обаче от "Адидас" очакват ограничен приток от средства заради икономиката в страната, която е в застой.
#Adidas and #Nike dominate 2018 #WorldCup kit battle. 👕🌍⚽️💰#WorldCup2018 #2018WorldCup #WC2018 #Russia2018WorldCup #FIFAWC2018 #sponsorship #SportsBiz pic.twitter.com/Z4HIkhT5wU
— Financial Sports® (@FinancialSs) 17 November 2017
"Световното в Русия предоставя по-ниски финансови възможности, отколкото преди четири години в Бразилия. В същото време очакваме шампионата с нетърпение. Надпреварата е фантастичен начин да вдъхнем живот от световен мащаб на нашата марка", каза директорът на "Адидас" Каспер Рорстед.
Докато договорите с отборите за важни за продажбата на фланелки, то обвързването с големите звезди и идоли на мнозина също носи значителни приходи при продажбата на бутонки. Сериите на Кристиано Роналдо ("Найки") и Лионел Меси ("Адидас") очаквано са най-доходоносните за двете марки.
Очакванията са близо 65% от футболистите на световното да носят бутонки на "Найки". Това важи за почти половината от германския и испанския отбор, въпреки че "Адидас" е спонсор на отбора. Германската компания отстъпва значително, като една четвърт от играчите в Русия ще са с нейни бутонки.
Футболистите на Иран, които искат да носят обувки на "Найки", вероятно ще бъдат разочаровани. По повод излизането на САЩ от иранската ядрена сделка американците забраниха на иранските футболисти да играят с техни бутонки, докато екипировката им е спонсорирана от "Адидас".
Двете марки се очаква отново да си разделят големия пай от приходите, като разликата в превъзходството им над другите брандове трудно би се променила.
nwj49315903
Рейтинг: 937 НеутралноПриятно съм изненадан от присъствието на по малките фирми.
****
Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.
БМЗ
Рейтинг: 1073 ВеселоДекатлон. *
Апокалипсисът апокалиптичен* в програмата има продуктово позициониране
zocho1
Рейтинг: 586 Неутрално14 хиляди е смешна бройка за продадените официални топки. Наложи се да потърся меродавен източник. Според
http://keepingscore.blogs.time.com/2013/12/03/adidas-releases-soccer-ball-worth-a-half-billion-dollars/
продадените топки са 13 милиона (вярно, че в това число са включени също реплики и мини-та).
man_un
Рейтинг: 595 Неутрално1994-та, когато се фукахме, че вече сме демокрация, по тв даваха една реклама с Щефи Граф и маратонки "Адидас торшън".Нямаше превод и кой какво е разбрал от тая реклама, но и тогава имаше разбирачи , които обясниха за какво става дума-това са маратонките, които никога няма да обуете. Беше преди американското лято.
Cara Mia
Рейтинг: 340 НеутралноКогато става въпрос за спорт , винаги се отнася за пари !
deymus
Рейтинг: 836 НеутралноНемците май имат преимущество, в шансовете за световна титла. За да не стане грешка, говоря за Адидас.
Virgin
Рейтинг: 727 НеутралноТака беше.
Само една лека корекция - 1990-та, по време на световното в Италия.
Virgin
Рейтинг: 727 НеутралноХубаво е че датчаните се върнаха към Hummel, която в миналото правеше култови екипи за отбора им - като тези през 1986 в Мексико и за европейското през 1992 в Швеция.
New Balance напоследък навлизат сериозно във футбола, но на това световно ще обличат слабаци.
Umbro все още дишат.
не на безразличието
Рейтинг: 1303 НеутралноДо коментар [#9] от "Virgin":
'Българите сме малък но много прост народ.' М ВешимНЮ баланс е собственост на Найки...
Virgin
Рейтинг: 727 НеутралноМного често го чувам това, не знам защо съществува това мнение.
В Уикипедия пише че фирмата е притежавана и управлявана от Джим Дейвис.
Собственост на Nike беше Umbro, но мисля че я продадоха на някакъв инвестиционен фонд.
bwy56537275
Рейтинг: 229 НеутралноНайк е марка за афроамериканци.... Белия човек носи адидас.
qwerty 500
Рейтинг: 322 НеутралноАдидас е класа качество над останалите. По-специално за издържливост. Сменил съм всички големи марки. Най-качествените са на Адидас. И особено серията на Меси, доста от нещата се правят в Европа, а не в Китай или Тайван.
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.А, да и няма как да не присъства анти-руска пропаганда. То в Бразилия приходите са дошли от бразилци, няма начин да е иначе.
То билети вече не останаха. Първенството, ако нещо не го помрачи ще бъде фурор.
qwerty 500
Рейтинг: 322 НеутралноДо коментар [#12] от "bwy56537275":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Найк за обукви не става за никъв х**.
Която водеща марка да вземеш е по-добре от тях.
Манчо
Рейтинг: 2059 ВеселоСуперинтеуектуауците от Дневник са илюстрирали тезата си за битката Адидас/Найк със снимка, на която футболистите са с Адидас и....Пума...
Истинско удоволствие за полуграмотни хора, като мен, е да общуват с големите демократично-джазови интелектуалци от форума на Дневник!Страхотен избор, напълно във високонителектуалния стил на медията!
Иначе, който е спортувал професионално отлично знае - Адидас е едно ниво над Найк. Долу американските боклуци!
dragozow
Рейтинг: 782 НеутралноHummel е най-хубавата марка, у нас е слабо известна.. Адидас също имат качествени стоки, каквото имам и съм имал издържа по-дълго от друго аналогично от друга марка. Найки са обратното, каквото съм имал съм го изхвърлил след малко носене. В Бургас например Адидас е признак на култ и социален статус, но това е повече повод за подигравки.
Сложете бутон "редактирай" на собствените комeнтари.uq
Рейтинг: 2083 НеутралноАдидас пИчели! Гопник style :) При гопниците Адидас е де факто стандрарт ( както и у нас)
mranderson
Рейтинг: 576 НеутралноТова първенство трябваше да бъде бойкотирано. Запада отново прави грешка.
ivailosavoff
Рейтинг: 465 НеутралноХа,ха,ха, Англия претендент за титлата, това е някакъв виц!
ivailosavoff
Рейтинг: 465 НеутралноДо коментар [#16] от "dragozow":
До коментар [#16] от "dragozow":
НЕ знам, какъв спорт практикувате, но от собствен опит и като човек, които спортува доста и който е пробвал доста марки, мога да ви кажа, че специално Адидас, Пума и Найк най вече не се различават по качество по никакъв начин. Имат продуктови линии, които са много добри и имат и така наречените 'essentials line' които са пълен боклук. При маратонките определено Найк са едни гърди пред другите и като удобство и като дизаин, а Асикс са пред всички. Днес всичко е синтетични материали ( просто защото памука поскъпна и печалбата намаля) и разлика няма. Има брандинг и perception за качество само и единствено. Поздрави
qwerty 500
Рейтинг: 322 ВеселоДо коментар [#18] от "mranderson":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Националният на САЩ го бойкотира.
qwerty 500
Рейтинг: 322 ВеселоДо коментар [#20] от "ivailosavoff":
I`m addicted to the truth, it`s a dangerous love affair.Понеже съм ги сменил всички, няма съмнение, че Адидас са по-издържливите маратонки. Разбира се общо има стотици модели.
Мнението ми е различно от твоето. Но да фиксираме по-скоро летни модели.
Пума е номер едно по удобство, лекост, проветривост и в добавка стелките им са уникални - над 600 часа постоянно носене преди да се появи миризма. Това е идеалната лятна маратонка. И след като я поносиш няколко месеца е за боклука. Превъзходна за вървене. Не я усещаш на крака си.
Асикс е с издържливостта на Пума, т.е. мн-слаба, и е две удеи по неудобна. Асикс са за бягане.
Найк - в повечето случаи Найк е повече визия отколкото удобство или практичност. Два пъти си купих Найк и двата пъти почти не ги носих - неудобна обувка. Тъй, че за издържливост не мога да кажа. На Найк същото им е и при спортните дрехи. Прави ги някой жълтур и са за 1-2 месеца носене, после почват да се разпадат.
Адидас - за лятна обувка еднодневка като Пума не могат да им съперничат. Сред тези 4 водещи марки това е най-балансираната обувка между удобство, качество и издържливост.
Ако бъда честен за лято бих си взел Пума. И на есен на боклука.
Има разбира се доста по-неизвестни брандове, които могат да изненада но говорим за голямата четворка.
Един препатил
Рейтинг: 3054 НеутралноБутонки "Адидас" или "Найки"?
Глупости - "Пума", естествено!
Lou
Рейтинг: 1680 ВеселоХома са моралният победител във войната на спонсорите. Защото са спонсори на галактическия шампион България.
"Виж, приятелю, на този свят има два типа хора - тези със заредените пистолети и тези, които копаят. Ти копаеш!"royal_sperm
Рейтинг: 503 НеутралноНосил съм всякакъв вид маратонки и по-удобни от рийбок класик не съм обувал. Иначе естетически Адидас са по хубави от найк особенно ретро колекцията им
In real life it is always the anvil that breaks the hammer...” ― George OrwellDS
Рейтинг: 600 НеутралноОбобщение : най -голям губещ е PUMA, защото Италия я няма на финалите.
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"DS
Рейтинг: 600 НеутралноДо коментар [#17] от "uq":
Както „Дневник” се бори с БСП, така „Работническо дело” не се е борило с капитализма"slavic squad
Тодор Александров
Рейтинг: 624 НеутралноМен лично ми липсват Умбро от преди доста години когато обличаха Ман.Юнайтед, Англия и ред други клубни и национални отбори - имаха идентичност и разпознаваемост, а не на последно място и качество ...
Иван Кузманов
Рейтинг: 5 ВеселоГолемите спортни марки се състезават на всички фронтове и това е нормално. Особено това важи за Найк и Адидас. Борят се и в тази класация с мнения от потребители - https://fairchart.bg/брандове-марки/спортни-дрехи-и-обувки/ . Въпреки че Адидас не са на челно място, двата бранда са с най-много гласове.
Колкото до това кой ще спечели битката по приходи на предстоящото световно, предстои да разберем като излязат статистиките - ще е интересно.
Нека първо изгледаме мачовете обаче, те са най-голямото удоволствие за нас, другото е бизнес на различно ниво от това, което можем да си представим. Дано само намесата на бизнес интересите не си проличи явно в чисто футболните моменти!