Световно година храни: българският бизнес очаква с вълнение шампионата в Русия

Световно година храни: българският бизнес очаква с вълнение шампионата в Русия

© Sport PR Events Managment



България няма да играе на световното първенство по футбол. И това не е новина, защото е така на пети пореден мондиал. Но това не пречи на хората да се вълнуват покрай футболните страсти, нито пък на компаниите да мечтаят и да се борят да извлекат максимума от раздвижването на потреблението.


Няколко са секторите, които по традиция се радват на всяко голямо футболно първенство в летните месеци. Продажба на бира, някои храни, телевизори...


Българският бизнес отдавна е готов с надеждата хората да пазаруват "като за световно". Масово рекламите по телевизията са обвързани с футболния турнир, който започва в четвъртък с мача между отборите на домакина Русия и Саудитска Арабия. Но какво очаква бизнесът в България?


Бира, но умерено




Футболът и бирата вървят ръка за ръка. Особено когато е лято и температурите се покачват. Отсъствието на българския футболен отбор от световното обаче все пак оказва влияние.


"Изследвания в световен мащаб показват, че потреблението на бира зависи от това дали държавата се е класирала за шампионата", коментира пред "Дневник" собственикът и изпълнителен директор на пивоварна "Бритос" и член на Съюза на пивоварите Христо Попов.


Затова българският пивоварен бизнес не очаква нещо особено от сезона. Все пак Попов подчерта, че в летните месеци са най-големите продажби. Като цяло в страната в трите летни месеца се постигат половината от годишните продажби, но е трудно да се разграничи каква част от тях се дължат на туризма и каква - конкретно на спортните турнири, коментира Попов.


Световно година храни: българският бизнес очаква с вълнение шампионата в Русия

© Associated Press


От "Лидл България" коментираха пред "Дневник", че "световното първенство по футбол, както и всеки по-голям спортен форум, е събитие, което генерира ръст в продажбите на много стоки и бизнеси". Очакванията на компанията са за завишено търсене "на основните продукти, обичайни за подобни спортни събития, които помагат на феновете да изживеят още по-приятно времето пред телевизора".


Маркетинговата и търговската стратегия на компанията са съобразени със световното. "Затова и ние сме подготвили разнообразни предложения, които са различни за всяка седмица от предстоящото първенство. Акцентирали сме на повече и по-разнообразни оферти на бира, чипс, ядки, пица, различни видове хапки, дори грил предложения – според предпочитанията на компанията", казаха от "Лидл България". И допълниха, че са подготвили "тематични сладоледи, които носят цветовете на седем национални футболни отбора".


В надпреварата за клиенти и по-голям оборот вече влязоха веригите за продажба на техника. Съсобственикът на "Технополис" Божидар Колев заяви пред "Дневник", че всяко голямо първенство във футбола се отразява положително на продажбите.


"Интересът и продажбите се засилват преди началото и продължава по време на първенството", каза той. По думите му в седмиците преди футболния турнир има осезаем ръст, а в разгара на световното продажбите могат да се удвоят. "В основата са продажбите на телевизори, но покрай тях хората купуват и други стоки", уточни Колев.


Драги зрители


В надпревара по време на световното влизат също телевизиите, както и организаторите на фен зони. В България телевизионното излъчване на мачовете ще е по БНТ.


Добрата новина е, че срещите са в достъпно часово време, като началните им часове ще са основно в 15.00, 18.00 и 21.00 часа.


Коментатори на мачовете от световното ще са Ивайло Ангелов, Стефан Георгиев, Георги Славчев и Петър Иванов, а водещи на извънредните спортни предавания покрай световното ще са Камен Алипиев, Ивайло Ангелов, Радостин Любомиров и Илия Илиев. От националната телевизия опитват допълнително да увеличат интереса, като привлякоха Христо Стоичков, който ще има своя рубрика.


"Ние не можем да си позволим какво да е, а само най-доброто, затова Христо влиза в нашия екип за световното първенство", каза генералният директор на БНТ Константин Каменаров при представянето на съвместната работа със Стоичков.


Излъчването на мачовете по БНТ е пряко свързано и с организаторите на фен зоните. Само в София ще има няколко - на бившия стадион "Юнак" (между метростанция "Васил Левски" и националния стадион), в парка зад музея "Земята и хората" до НДК, както и до колодрума в Борисовата градина.


"Искаме да привлечем хора, които могат да оценят, когато някой се е постарал да направи нещо с много желание и с мисъл как да им е удобно", каза за "Дневник" Драгомир Драганов - управител на "Файвпойнтс", която организира фен зоната на бившия стадион "Юнак". Той отчита, че фен зоната, разполагаща с 1600 седящи места, е успяла да привлече вниманието на компаниите, които са реагирали положително.


Така в следващия месец голяма част от компаниите ще опитват да привлекат вниманието и парите на потребителите, а ключовите думи ще са футбол и световно първенство.


Всичко, което трябва да знаете за:
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK