"Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" с Фернандо Алонсо

"Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" с Фернандо Алонсо

© Associated Press



При 20-ото си участие в "24-те часа на Льо Ман" "Тойота" най-накрая стигна до победа в най-престижната автомобилна надпревара. Японският производител триуфмира в категорията на прототипите LMP1 две години, след като отпадна драматично в последната обиколка. Преди 12 месеца два от трите автомобила на компанията получиха дефекти, но сега нямаше кой да ги спре.


Екипажът на Фернандо Алонсо, заедно със Себастиен Буеми и Казуки Накаджима направи 388 обиколки и остана на 10 обиколки от абсолютния рекорд. Прототипът с №8 нямаше никакви проблеми по врме на дистанцията и направи с две обиколки повече от другия екипаж №7 с Майк Конуей, Камуй Кобаяши и Хосе Мария Лопес. Втората "Тойота" направи две обиколки по-малко.


"Това е невероятно, мечтаех за него и съм благодарен на всички в "Тойота", каза Алонсо, който през тази година се насочи към състезанията за издръжливост.




Испанският ветеран заслужи големи похвали за работата си, след като направи невероятен стинт през нощта. Той навакса минута и половина спрямо другата "Тойота" с каране на пистата. Алонсо даваше много по-добри времена, съпоставени с тези на Хосе Мария Лопес.


Алонсо беше толкова доволен и уверен от карането си, че дори предложи по-радиото на своя тим да направи още един стинт.


Трети в LMP1 се класира прототипът на "Ребелиън" с екипаж Тома Лорен, Густаво Менезеш и Матиасн Беш. Те направиха 376 обиколки.


При прототипите от LMP2 победата отиде в G-Drive с екипаж Роман Русинов, Андреа Пицола и Жан-Ерик Верн. Те направиха 369 обиколки с две повече от "Сигнатек" (Никола Лапиер, Пиер Тири, Андре Неграо).


"Тойота" покори "24-те часа на Льо Ман" с Фернандо Алонсо

© Associated Press


В категория GTE Pro "Порше" взе първа победа от 2013 г. Екипажът на Михаел Кристенсен, Кевин Естре и Лоран Вантор направи 344 обиколки, а съотборниците им Рихард Лиц, Джанмария Бруни и Фредерик Маковиеки с една по-малко. Битката за второто място обаче беше много оспорвана, като три автомобила завършиха в малка разлика.


Зад втората кола на "Порше" завършиха двата "Форд" GT – първо с Джоуи Ханд, Дирк Мюлер и Себастиен Бурде, а след това с Хари Тинкнъл, Анди Приол и Тони Канаан.


В категорията на аматьорите "Демпси-Протон рейсинг", собственост на актьора Патрик Демпси грабна победата. През 2015 г. Демпси беше втори като пилот, но сега екипажът му в състав Мат Кемпбъл, Кристиян Рийд и Жулиен Андлауер, взе победата.

Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    Поздравления на Алонсо! Въпреки, че не ми е от любимците, особено в нощните стинтове, където всички имаха съмнения в бързината му, предвид, че никога не е карал в подобни условия, точно там показа класата си и бе по-бърз с над 2-3 секунди на обиколка от съотборниците си и другите, от Тойота №7.
    Поздравления и за Тойота! След всичките хвърлени стотици милиони, след мегадрамата през 2016 год., в която дори аз, като обикновен зрител "надух гайдата", най-накрая стъпиха на върха! Единственото което е жалко, че липва реална коннкуренция в LMP1

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  2. 2 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Щеше да е малко много дори за Тойота ако не бяха спечелили това издание. Всъщност направиха добро състезание относно скорост и надеждност, но с много грешки и наказания.

    Методите на АСО за "балансиране" се оказаха смешни за пореден път. Фактически никой друг нямаше реален шанс да спечели само със скорост, без нещо колосално да се случи на Тойотите (а и стратегиите като цяло са вече слабо звено с новите правила за смяна на гуми/презареждане,а докато регулациите целяха Тойотите да правят по една обиколка повече на стинт). Самите частни отбори не могат да направят дори и едно 6-часово състезание без сериозни проблеми и очевидно не са свикнали да правят обиколки по 3:20-3:22 (което пак е по-бавно от Тойота).

    Аз лично се радвам за Алонсо и цветните Поршета от ГТЕ. Но пък как ли се чувства Ан Дейвидсън....

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  3. 3 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    До коментар [#2] от "deutschwagen":

    Така е, липсва реална конкуренция на японците...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  4. 4 Профил на 442
    442
    Рейтинг: 1366 Неутрално

    ТРЕПАЧИ. Просто ТРЕ ПА ЧИ.

  5. 5 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    Е... добре, че взеха та спечелиха, щото и при тая липса на конкуренция ако не бяха успели, вече щяха тотално да станат за смях.

    Класа ЛМП1, от години вече не е интересен... В най-добрия случай са два заводски тима. А сега даже и това нямаше, седим и чакаме да видим дали ще се счупи Тойотата. Ебати интригата, ебати състезанието...

  6. 6 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 1907 Весело

    Браво "ТOYOTA''......БРАВО !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  7. 7 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    До коментар [#5] от "niakoi_si":

    Тя, едната, почти към края се оказа помти без гориво, та караха с 80-90 няколко километра, та да могат да я преберат в бокса.... Странна, аматьорска ситуация...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  8. 8 Профил на niakoi_si
    niakoi_si
    Рейтинг: 1685 Неутрално

    До коментар [#7] от "hamiltonf1":

    Азиатските заводски тимове, като цяло са много слаби в моторни състезания на управленско ниво. Особенно в граденето на стратегия са пълна скръб. В редките случаи когато успяват, винаги има замесени европейци - я като технически директор, я като спортен... Те са добри изпълнители на предварително зададена схема, обаче опре ли се до импровизация или действие според ситуацията... гледат тъпо или си копат по схемата до като всичко рухне.

  9. 9 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    До коментар [#8] от "niakoi_si":

    Не си прав, справка Motogp, десетилетия наред, както и Хонда в Формула 1. Години наред са го доказвали, и вече наближава времето да го докажат пак.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  10. 10 Профил на Smoke
    Smoke
    Рейтинг: 756 Весело

    Егати фарса - Тойота се състезава със себе си и накрая изпада в дива радост, че е спечелила. Смях!

  11. 11 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#9] от "hamiltonf1":

    Ами какво постигна Хонда като отбор във Формула 1? Май една победа. Тойота и това не успя, а харчеха като разпрани.
    Наистина, Хонда някога иамаха много добър двигател, но това ги прави просто добър доставчик. А и доминацията при двигателите беше предимно края на 80-те, 1990 Ферари вече май бяха с малко по-добрия двигател, 1991 Рено, а 1992 е пълен провал за Хонда и Макларън. Та това е, за сега...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  12. 12 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    До коментар [#11] от "deutschwagen":

    Айде стига, по-полека... Какво е постигнала Хонда в историята на Формула 1? Сериозен ли си...

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  13. 13 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#12] от "hamiltonf1":

    https://en.wikipedia.org/wiki/Honda_in_Formula_One

    Три победи от 88 състезания. Не е кой знае какво. Това е за Хонда като отбор.
    За Хонда като доставчик на двигатели е по-друго, но и там нещата свършват по кофти начин. Ако Хонда имаха силен двигател и след 1991, Сена сигурно никога нямаше да напусне Макларън. И вероятно Хонда нямаше да напусне след разочароващата 1992. Да съм честен, самият болид също имаше проблеми, но принципно главният проблем на Макларън след 1990 (чак до сътрудничеството с Мерцедес) е двигателят

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  14. 14 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#3] от "hamiltonf1":

    Най-голямото разочарование за мен беше самооткачащата се предница на Ребелиъна на Лотерер още при първото ускоряване до по-сериозна скорост.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  15. 15 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4436 Неутрално

    До коментар [#14] от "deutschwagen":

    Трагедия, драма, голяма!!!
    Иначе за Хонда, сериозен производител са, влизат, излизат, но дават всичко за да постигнат целите си. Следващите години ще са интересни, след като и Ред Бул са заявили тях, като доставчик.

    Кой продаде къщата, дарена от проф. Елисавета Карамихайлова на катедра физика към СУ, вследстие на което, на нейно място бе построен хотел? Кой/и са тези престъпници?!
  16. 16 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    До коментар [#15] от "hamiltonf1":

    Ще видим...

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1324 Неутрално

    Иначе това трябва да е последния прототип LMP1. От 2020 се готвят нови правила където най-бързите коли ще са подобни на някогашните GTP. Сигурно повече няма да видим такива дивашки и извънземни коли.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на 2.5
    2.5
    Рейтинг: 2188 Неутрално

    Честито! - Японците се състезаваха само със себе си!
    Който не верва да хвърли един поглед на класацията - тя е достатъчно красноречива!
    Стига да е налице съотв. желание да се гледат цифрите!

    I Want To Believe




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK