ФИФА разследва Джака и Шакири за празнуването с албанския орел

ФИФА разследва Джака и Шакири за празнуването с албанския орел

© Reuters



ФИФА започна дисциплинарна процедура срещу футболисите на Швейцария Джердан Шакири и Гранит Джака. Двамата полузащитници са разследвани за начина, по който празнуваха головете си при победата срещу Сърбия (2:1) на световното първенство в Русия. Те се радваха, показвайки жестове, които наподобяват орела в националния флаг на Албания.


Шакири и Джака са етнически албанци от косовски произход. Атакуващият халф на "Стоук сити" е роден в Гниляне, а родителите на дефанзивния полузащитник на "Арсенал" са емигранти от Куршумлия.


Бащата на Джака е политически затворник от студентските протести срещу комунистите в Югославия през 1968 г. Неговият по-голям брат - Таулант, се състезава за албанския национален отбор по футбол.




"За мен това е много специален ден. Тази победа за моето семейство, за Швейцария, за Албания и за Косово. Жестът ми беше за всички, които ме подкрепят. Той не беше насочен към нашите опоненти", каза Джака след мача, който определи за "наистина много емоционален".


Шакири също отрече да е провокирал сърбите. "Няма нищо общо с политиката. Това е просто футбол", обясни той.


В същото време ФИФА започна разследване и срещу селекционера на Сърбия Младен Кръстаич. Причината е коментарът му след двубоя по адрес на главния съдия Феликс Брих. Според медиите сръбският треньор е заявил, че германският рефер трябва да бъде изправен пред трибунала в Хага - международния наказателен съд за бивша Югославия.


Снимка на деня: Футбол или политика - показване на албанския орел след головете на Швейцария >


От сръбския лагер се оплакаха, че ФИФА нарочно е назначила германския съдия, за да помогне на Швейцария. "Това е все едно да сложиш съдия от Черна гора на наш мач", заяви капитанът на Сърбия Александър Коларов.


В същото време ФИФА обяви, че разследва и поведението на сръбските фенове. Те са обвинени в проява на политически и обидни послания по време на двубоя.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (121)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Over
    Over
    Рейтинг: 552 Неутрално

    Най-добре да ги накажат преди някой друг етнически сърбин, босняк, или хърватин играещ за кой знае коя държава да направи същата глупост.

  2. 2 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално



    има и трети играч, направил същият жест по време на мача: швейцарецът от швейцарски произход Лихтенщайн.

  3. 3 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#1] от "Over":

    сърбинът ще трябва да прави знака на двуглавия сръбски орел, герб на сръбското знаме.

  4. 4 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    Шакири също отрече да е провокирал сърбите. "Няма нищо общо с политиката. Това е просто футбол", обясни той.

    Лъжец. Срещу другите противници не прави подобни жестове.
    Дисквалификация!

  5. 5 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Неутрално

    "Шакири също отрече да е провокирал сърбите. "Няма нищо общо с политиката. Това е просто футбол"

    И обувките му със знамето на Косово нямат нищо общо с политиката. Просто дизайнерско решение, нали.

  6. 7 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#4] от "Virgin":

    с този знак той поздрави руско-сръбската братска просташка публика, освиркваща го постоянно и крещяща "Смърт за албанеца!"

  7. 8 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    Шакири също отрече да е провокирал сърбите. "Няма нищо общо с политиката. Това е просто футбол", обясни той.Лъжец. Срещу другите противници не прави подобни жестове.Дисквалификация!
    —цитат от коментар 4 на Virgin


    Малко му е, направо да го обесят, дрОгарко партиен секретар...

  8. 9 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":

    би ли ни превел. Нали си спец по руски я !

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  9. 10 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    До коментар [#4] от "Virgin":с този знак той поздрави руско-сръбската братска просташка публика, освиркваща го постоянно и крещяща "Смърт за албанеца!"
    —цитат от коментар 7 на Нинов


    Така ли крещеше публиката?
    Това къде го прочете?
    Или беше там?

  10. 11 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    От днес съм върл привърженик на Швейцария. Заслужават да играят на финал само за да вбесяват родните русияни и сърбите...

  11. 12 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#10] от "Virgin":

    точно така крещяха твоите сънародници.

    Ти май си единственият, който още не е разбрал тази подробност... ама карай.

  12. 13 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#6] от "bez_ime2":би ли ни превел. Нали си спец по руски я !
    —цитат от коментар 9 на КМЕТ В СЯНКА


    Аз да не съм овчар, та да те превеждам, карай след стадото...

  13. 14
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  14. 15 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 1796 Неутрално

    Не виждам нищо лошо. Ако някой трябва да ги разследва, това е швейцарската федерация, задето на мач на националния отбор прокламират чужди национални символи.

  15. 16 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#10] от "Virgin":точно така крещяха твоите сънародници.Ти май си единственият, който още не е разбрал тази подробност... ама карай.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    Да не говорим, че сърбите цял мач го ритаха като говеда...

  16. 17 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Весело

    До коментар [#13] от "bez_ime2":

    прав си - друг пасе стадото.

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  17. 18 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#13] от "bez_ime2":прав си - друг пасе стадото.
    —цитат от коментар 17 на КМЕТ В СЯНКА


    Тогава си рупай на воля и не се напъвай толкова...

  18. 19 Профил на deutschland
    deutschland
    Рейтинг: 909 Неутрално

    Нищо нередно не виждам е вярно, че сърбите не харесват Албания, ама то пък не е проблем на албанците.

  19. 20 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#15] от "usero":

    мнозинсвото от швейцарците подкрепят стореното от тримата им играчи (вкл. Лихтенщайн) предвид просташкото държание на руско-сръбските фенове.

  20. 21 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    До коментар [#10] от "Virgin":точно така крещяха твоите сънародници.Ти май си единственият, който още не е разбрал тази подробност... ама карай.
    —цитат от коментар 12 на Нинов

    Не разбрах - къде го прочете???

  21. 22 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10682 Неутрално

    Няма импотентни спортни събития - усилията на ФИФА са безполезни ...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  22. 23 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#16] от "bez_ime2":

    руско-сръбските побратимени православни фенове дни преди мача са скандирали по улиците "Смърт за албанеца!"

  23. 24 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Вероятно двамата футболисти са били провокирани от публиката. Това не оправдава реакцията им. По време на футболни мачове публиката скандира и пее текстове, които не се вписват в нормите за добро възпитание и отношение към държави, клубове, собственици, служители, треньори, футболисти и съдии. Това не дава право на засегнатите да реагират по аналогичен начин. Съществуват клаузи, по които заради държането на публиката да бъдат наказани и съответните федерации, клубове и самите привърженици.

  24. 25 Профил на grayeagle
    grayeagle
    Рейтинг: 1255 Неутрално

    Да разследват за расизъм и освиркването на химна на Швейцария. Да разследват и сърбина вкарал първия гол за изобразяването на подигравка към противника при радостта си от гола. Много съм доволен. Сега , каквото и да стане , руснаците и сърбите ще затвърдят реномето си по цивилизования свят- нещастници. Сърбите си загубиха мача. Всеки може да се радва както си иска, стига да не обижда противника. Албанците си показват техния орел, а не обиждат сърбите- не късат срабско знаме. Как ще се докаже, че това е точно орел и точно албански. Циркове.

  25. 26 Профил на КМЕТ В СЯНКА
    КМЕТ В СЯНКА
    Рейтинг: 5254 Любопитно

    До коментар [#23] от "Нинов":

    На кой албанеч бе нинов ?

    ИСТИНАТА Е ПО-СИЛНА ОТ ВСЯКА ВЛАСТ !ДОБРИЯТ ДАНЪКОПЛАТЕЦ СЕ ОСИГУРЯВА 40 ГОДИНИ И СЕ ВЪЗНАСЯ 2 МЕСЕЦА ПРЕДИ ПЕНСИОНИРАНЕТО !!!
  26. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#21] от "Virgin":

    ами пише го навсякъде в международните медии.

    В руските съвсем нищо ли са споменали?

  27. 28 Профил на zxp53317185
    zxp53317185
    Рейтинг: 2010 Неутрално

    Как го разбраха че е албански орела? И защо да е орел, а не чучулига ? Ако направя знакът за гълъб, пак ли ще е политически знак?

  28. 29 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#16] от "bez_ime2":руско-сръбските побратимени православни фенове дни преди мача са скандирали по улиците "Смърт за албанеца!"
    —цитат от коментар 23 на Нинов


    Че и родни патрЕоти отидоха да мучат...

  29. 30 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#21] от "Virgin":ами пише го навсякъде в международните медии.В руските съвсем нищо ли са споменали?
    —цитат от коментар 27 на Нинов


    То се чуваше и по телевизора мученето на обединените сръбско-руски лумпени...

  30. 31 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    Мъката за Сърбия е радост за България.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  31. 32
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  32. 33 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 434 Неутрално

    Това ми е любимият момент от световното досега, ФИФА трябва да им даде награда на тези двамата. :D

  33. 34 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    До коментар [#21] от "Virgin":ами пише го навсякъде в международните медии.В руските съвсем нищо ли са споменали?
    —цитат от коментар 27 на Нинов


    Два пъти те питах - къде???
    Цитирай ги тези "международни медии" най-накрая!
    И се уточни - първо беше "руско-сръбската братска просташка публика, освиркваща го постоянно и крещяща "Смърт за албанеца!"", а после стана "руско-сръбските побратимени православни фенове дни преди мача са скандирали по улиците "Смърт за албанеца!"".
    Та изясни се най-накрая шиптърче - къде го прочете и кога точно лъжеш!

  34. 35 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#34] от "Virgin":

    в NZZ и FAZ го прочетох.

    Под статиите има хиляди коментари от швейцарци, германци и австрийци.

  35. 36 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#34] от "Virgin":в NZZ и FAZ го прочетох.Под статиите има хиляди коментари от швейцарци, германци и австрийци.
    —цитат от коментар 35 на Нинов


    Що и даваш обяснения на тая комсомолка? Да се научи да чете...

  36. 37 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#35] от "Нинов":

    Мислиш ли, че на този NZZ и FAZ му говорят нещо? :D

  37. 38 Профил на bludniq_sin
    bludniq_sin
    Рейтинг: 1278 Неутрално

    До коментар [#19] от "deutschland":

    Фифа забранява на терена прокламирането на религиозни, политически или комерсиални идеи. Както написах и след мача преди известно време фифа забрани на английските национали да излязат с изрисуван мак на екипите в знак на почит на загиналите прес първата световна война. Това, което направиха албанците е грубо погазване на правилника на фифа. И не за пръв път на мач в който играят сърби и албанци, албанците правят подобна провокация. Отдавна трябваше някой да ги озапти. Не че сега ще има кой знае каква санкция, но е добре да се показва, че футболният терен не е място за такива прояви.

    Лесно е - http://gramatika-bg.com/pravopis/koga-pishem-pi6em-i-i-koga-j.html
  38. 39 Профил на GreenEyes
    GreenEyes
    Рейтинг: 1765 Неутрално

    Преди, по време и след мача руско-сръбските нацистки фенове скандираха "Смърт на Албания". В този ред на нещата, реакцията на Джака и Шакири е съвсем нормална. ФИФА подобно на нашето правосъдие, да не си затваря очите, а да накаже тези, които са нарушили правилата на ФИФА. Иначе ФИФА, заедно с МОК, ще се разкрие отново като корумпирана организация, която подкрепя диктаторски режими, заради финикийски знаци.

  39. 40 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    "Шакири също отрече да е провокирал сърбите. "Няма нищо общо с политиката. Това е просто футбол"И обувките му със знамето на Косово нямат нищо общо с политиката. Просто дизайнерско решение, нали.
    —цитат от коментар 5 на Virgin


    А, вие, от Позитано , като носите тениски и гащи с надпис СССР и Россия, някой казва ли ви нещо?

  40. 41 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#37] от "oos19355380":

    говорят му със сигурност, защото знае немски... даже с голяма вероятност живее в Швейцария.

  41. 42 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#38] от "bludniq_sin":

    Което всъщност е доста тъпо от страна на ФИФА и УЕФА. Във футбола винаги е имало политика и тя трябва да си остане там. Иначе всичко изчезва.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  42. 43 Профил на the_fat
    the_fat
    Рейтинг: 488 Неутрално

    До коментар [#10] от "Virgin":точно така крещяха твоите сънародници.Ти май си единственият, който още не е разбрал тази подробност... ама карай.
    —цитат от коментар 12 на Нинов


    https://www.youtube.com/watch?v=KBuDS5RyW1g

  43. 44 Профил на oos19355380
    oos19355380
    Рейтинг: 434 Неутрално

    До коментар [#38] от "bludniq_sin":

    Голям праз.

  44. 45 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    До коментар [#34] от "Virgin":в NZZ и FAZ го прочетох.Под статиите има хиляди коментари от швейцарци, германци и австрийци.
    —цитат от коментар 35 на Нинов


    Линк?!?

  45. 46 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 872 Неутрално

    ФИФА се занимава с глупости.
    Двуглави орли за гербове има наред: Албания, Русия и Сърбия са само три страни за пример. Може да са демонстрирали символа на Албания, може да са отдавали почит на домакина или на Сърбия, все тая
    Също от футболисти, не може да се очакват прекалено големи неща, все пак те не са политици.

    Според мен ФИФА трябва да обърне и да даде гласност на друго в този мач - неотсъдената дузпа срещу сърбите, когато двама швейцарски футболисти такава хватка от кеча приложиха на сръбския нападател, в полето на Швейцария.

  46. 47 Профил на stedim
    stedim
    Рейтинг: 2469 Любопитно

    Ако в някой отбор играеше етнически българин, получил гражданство в тази страна, ние имаме някакъв знак с ръце, с който се идентифицираме като българи, този играч вкара гол и направи този знак, за да поздрави България, пак ли ще го оплюете, другари сърборуснаци?

  47. 48 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#19] от "deutschland":Фифа забранява на терена прокламирането на религиозни, политически или комерсиални идеи. Както написах и след мача преди известно време фифа забрани на английските национали да излязат с изрисуван мак на екипите в знак на почит на загиналите прес първата световна война. Това, което направиха албанците е грубо погазване на правилника на фифа. И не за пръв път на мач в който играят сърби и албанци, албанците правят подобна провокация. Отдавна трябваше някой да ги озапти. Не че сега ще има кой знае каква санкция, но е добре да се показва, че футболният терен не е място за такива прояви.
    —цитат от коментар 38 на bludniq_sin


    Комрад, а сръбскит овчици седят мирно и тихо...?

  48. 49 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 541 Неутрално


    Под статиите има хиляди коментари от швейцарци, германци и австрийци.
    —цитат от коментар 35 на Нинов


    Да, швейцарци, германци, австрйци с фамилии Шакири, Сауди, Рахмал и подобни.
    Европа се напълни с такива австрийци, с техните жестове, екстремизъм и фанатизъм.

  49. 50 Профил на truly
    truly
    Рейтинг: 956 Неутрално

    До коментар [#45] от "Virgin":

    Гледай горе от коментар 43.

  50. 51 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#48] от "bez_ime2":

    За сърбите, ако са провокирали си има наказания. Лишаване от домакинство, мач пред празни трибуни и т.н. Само, че поведението на сръбските фенове си е за тяхна сметка и няма, как да оправдае изключително тъпата провокация от страна на двамата етнически косовари.

  51. 52 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#45] от "Virgin":Гледай горе от коментар 43.
    —цитат от коментар 50 на truly


    Тая гледа само РТ и Спутник...

  52. 53 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#51] от "zle_platen_trol":

    Няма как да махнеш емоцията от футбола. Няма и смисъл.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  53. 54 Профил на Сахаров
    Сахаров
    Рейтинг: 565 Неутрално
  54. 55 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#48] от "bez_ime2":За сърбите, ако са провокирали си има наказания. Лишаване от домакинство, мач пред празни трибуни и т.н. Само, че поведението на сръбските фенове си е за тяхна сметка и няма, как да оправдае изключително тъпата провокация от страна на двамата етнически косовари.
    —цитат от коментар 51 на zle_platen_trol


    Кое е по-голяма провокация, да чупиш на някого кракта от ритане или да направиш някакъв измислен жест? Това, че мразите албанците си еваша работа, ама защо целия Свят трябва да се занимава с това?

  55. 56 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3171 Неутрално

    Преди, по време и след мача руско-сръбските нацистки фенове скандираха "Смърт на Албания". В този ред на нещата, реакцията на Джака и Шакири е съвсем нормална. ФИФА подобно на нашето правосъдие, да не си затваря очите, а да накаже тези, които са нарушили правилата на ФИФА. Иначе ФИФА, заедно с МОК, ще се разкрие отново като корумпирана организация, която подкрепя диктаторски режими, заради финикийски знаци.
    —цитат от коментар 39 на GreenEyes


    ФИФА трябваше да отнеме домакинството на Русия на световното. Вместо това се занимава с глупости. ФИФА и МОК са корумпирани организации , силно зависими от руските пари.

  56. 57 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#53] от "Darth Plagueis":

    Ами дай тогава да няма и борба срещу расизма. Щото нали и това е емоция. Както и нацистките поздрави и прочее ултрас емоции. Футбола не е опера в Ла Скала, но все пак си има граници, които НЕ БИВА да бъдат преминавани. И сърбите, и албанците в този мач преминаха границите и трябва да бъдат сурово наказани. За да послужат за пример, че подобно поведение няма да се толерира.

  57. 58 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#20] от "Нинов":

    Това което си написал е гнусна лъжа пич. Четох много мнения на швейцарци които не подкрепят действията на шиптърите. И нормално, все пак би трябвало да се радват заради Швейцария, а не заради Косово или Албания.

  58. 59 Профил на zhivko6461
    zhivko6461
    Рейтинг: 1360 Неутрално

    Ако в някой отбор играеше етнически българин, получил гражданство в тази страна, ние имаме някакъв знак с ръце, с който се идентифицираме като българи, този играч вкара гол и направи този знак, за да поздрави България, пак ли ще го оплюете, другари сърборуснаци?
    —цитат от коментар 47 на stedim

    Преди няколко години български футболист, играещ в чуждестранен отбор стана шампион на съответната страна. В първите минути след последния мач той извадил отнякъде българския флаг. Не ми е известно дали в държавата, в която се състезаваше е възникнала полемика по случая. Но в България той беше критикуван. Доколкото си спомням защото обърнал знамето обратно и на знамето нямало герб. Не съм убеден, че е обърнал умишлено знамето, както и, че е бил наясно какво символизира обърнатия флаг.

  59. 60 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#51] от "zle_platen_trol":Няма как да махнеш емоцията от футбола. Няма и смисъл.
    —цитат от коментар 53 на Darth Plagueis


    Все едно да накажеш германците затова, че снощи се радваха, след победата...

  60. 61 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#53] от "Darth Plagueis":Ами дай тогава да няма и борба срещу расизма. Щото нали и това е емоция. Както и нацистките поздрави и прочее ултрас емоции. Футбола не е опера в Ла Скала, но все пак си има граници, които НЕ БИВА да бъдат преминавани. И сърбите, и албанците в този мач преминаха границите и трябва да бъдат сурово наказани. За да послужат за пример, че подобно поведение няма да се толерира.
    —цитат от коментар 57 на zle_platen_trol


    Как предлагаш да ги накажат, да ги избесят като терористи?

  61. 62 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#55] от "bez_ime2":

    И, как реши, че мразя албанците? Нищо подобно. Ти футбол не гледаш и това си личи, но в играта си има правила. Ако/когато даден футболист рита друг си има наказания. Наказания има и за ред недопустими постъпки, сред които най- недопустимите са расизма и политическите провокации. При проява на едното или другото следват наказания. На този иначе никак не лош мач видяхме и едното, и другото. Сега топката е във ФИФА.

  62. 63 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#57] от "zle_platen_trol":

    Прав си за границите, но според мен трябва да бъдат много по-широки. Негова си работа как поздравява, организацията трябва да следи всеки по трибуните да може да съществува спокойно и безопасно. Тая политкоректност ще убие всичко смислено в съвременния свят.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  63. 64 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":

    Радостта на шиптъра е голям кеф за България.

  64. 65 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#55] от "bez_ime2":И, как реши, че мразя албанците? Нищо подобно. Ти футбол не гледаш и това си личи, но в играта си има правила. Ако/когато даден футболист рита друг си има наказания. Наказания има и за ред недопустими постъпки, сред които най- недопустимите са расизма и политическите провокации. При проява на едното или другото следват наказания. На този иначе никак не лош мач видяхме и едното, и другото. Сега топката е във ФИФА.
    —цитат от коментар 62 на zle_platen_trol


    Приятел, доста повече от теб съм играл и съм гледал футбол, вЕрвай ми... Затова ми е неприятно да коментирам глупости...

  65. 66 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#20] от "Нинов":Това което си написал е гнусна лъжа пич. Четох много мнения на швейцарци които не подкрепят действията на шиптърите. И нормално, все пак би трябвало да се радват заради Швейцария, а не заради Косово или Албания.
    —цитат от коментар 58 на Големи яйца:)


    Позитанец, Швейцария е свободна страна и всеки може да си изрази свободно мнението. Не е като Матушката ти...

  66. 67 Профил на zle_platen_trol
    zle_platen_trol
    Рейтинг: 1901 Неутрално

    До коментар [#63] от "Darth Plagueis":

    Принципно съм съгласен с теб. Обаче, как според теб ще реагират всички, ако да кажем Меси вкара гол на Нигерия и се израдва с маймунски танц? Шакири си беше казал преди мача, че за него това не е просто мач. Какво чувства си е негова работа, но не е това начина да изразява радостта си, особено, когато знаем, че това не е начина по, който по принцип празнува головете си.

  67. 68 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#31] от "Darth Plagueis":Радостта на шиптъра е голям кеф за България.
    —цитат от коментар 64 на Големи яйца:)


    Точно така, умирам от кеф като гледам как патрЕотите беснеят...

  68. 69
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  69. 70 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#68] от "bez_ime2":

    Умирай от кеф тогава....

  70. 71
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  71. 72 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#68] от "bez_ime2":Умирай от кеф тогава....
    —цитат от коментар 70 на Големи яйца:)


    Хо-хо-хо, няма край мъката русиянска!

  72. 73 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#71] от "bez_ime2":

    Смешник, ставате досадни с тая тъпа тактика да провокирате с обиди за да издействате баннване на хора с различно мнение. После ти си пишеш с друг от многото никове.

  73. 74
    ****

    Коментарът беше изтрит от модераторите, защото съдържаше обидни или нецензурни квалификации, обиди на расова, сексуална, етническа или верска основа или призиви към насилие по адрес на конкретни лица.

  74. 75 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#67] от "zle_platen_trol":

    Честно да ти кажа, лично за мен е все тая. Хората трябва да се научат да оценяват тези около тях според приноса им за човечеството, уменията, личността им. Това обаче няма да стане със забрани от УЕФА или ФИФА, напротив. Останалото води до там, че ще е забранено на някой дебел да казваш, че е дебел.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  75. 76 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#64] от "Големи яйца:)":

    В исторически план, радостта за шиптъра е ОК за България. Радостта за србъбето е лоша за България. Просто история, нищо повече.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  76. 77 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darth Plagueis":

    Не мисля, че радостта на шиптъра има каквото и да е значение в историята на България. Нека не намесваме историята както ни е угодно и според случая. Конкретно в срещата Швейцария-Сърбия бях швейцарците. Но нека не изпадаме в делириум от провокацията на шиптърите. Да се твърди, че мъката за едни е радост за нас говори за комплекс. Поне аз така го разбирам.

  77. 78 Профил на bez_ime2
    bez_ime2
    Рейтинг: 2270 Неутрално

    До коментар [#76] от "Darth Plagueis":Не мисля, че радостта на шиптъра има каквото и да е значение в историята на България. Нека не намесваме историята както ни е угодно и според случая. Конкретно в срещата Швейцария-Сърбия бях швейцарците. Но нека не изпадаме в делириум от провокацията на шиптърите. Да се твърди, че мъката за едни е радост за нас говори за комплекс. Поне аз така го разбирам.
    —цитат от коментар 77 на Големи яйца:)


    А, да наричаш албанците - шиптъри, това не е ли също комплекс? Как мислиш, комрад?

  78. 79 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#77] от "Големи яйца:)":

    Твърди се, че сърбите са може би най-големият ни враг в исторически план. Нема как да ме обвиняваш, ако се кефя на драмата им.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  79. 80 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    А ако бяха казали Gott ist allmaechtig! щяха ли да ги разследват?

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  80. 81 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#78] от "bez_ime2":

    Смешко, самите косовари се наричат шиптъри, няма нищо обидно или нередно в този израз. Аре у лево...

  81. 82 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#69] от "Големи яйца:)":

    ами аз изчетох няколкостотин коментара по темата и се изненадах колко много етнически швейцарци защитават показването на двуглавия орел от футболерите.

    Австрийци и германци критикуваха лошата интеграция, на което швейцарците им отговаряха: "от австриец акъл не искам!"

    Някои даже се бъзикаха, че интеграцията била успешна щом вече и Лихтенщайнер правел двуглавия орел.
    Интересно е също разнородната аргументация на швейцарците, защо според тях било окей.
    Според мен обаче еуфорията си казва думата, поради факта че единствената област в която досега швейцарците бяха по-слаби от Германия, беше футболът, което си беше болезнено за тях.
    На сегашното СП нещата може и да се променят.

  82. 83 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#79] от "Darth Plagueis":

    Твърди се, че Косово е изкуствено създадена държава, а трафика с дрога, оръжие и човешки органи е държавна политика. В исторически план например Великобритания е един от най-големите ни врагове.
    Но все пак темата е провокацията на Джака и Шакири и дали е уместна. Аз смятам, че двамата можеха да я спестят преди всичко от уважение към Швейцария. Отделно на терена няма нужда от подобни неща.

  83. 84 Профил на Darth Plagueis
    Darth Plagueis
    Рейтинг: 3635 Неутрално

    До коментар [#83] от "Големи яйца:)":

    Не знам каква е връзката с Косово, това с Великобритания е тотална глупост. Говорехме за страданията на сърбите. Не знам какво не разбра.

    Евродепутати от ГЕРБ, БСП и ДПС искат отпадане на мониторинга от ЕК
  84. 85 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#84] от "Darth Plagueis":

    Кое е глупост за Великобритания? Нали се позоваваш на историята? Списаревски какви самолети е свалял например? Пишеш, че радостта за шиптърите в исторически план била радост за българите, а сега питаш каква била връзката.

  85. 86 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#82] от "Нинов":

    Ами и аз прочетох много коментари на швейцарци по темата. Като цяло има раздвоение по темата, но ти определено лъжеш, че мнозинството било защитило шиптърите. Такъв категоричен извод не може да се направи.

  86. 87 Профил на 2014г.
    2014г.
    Рейтинг: 541 Неутрално

    [quote#60:"bez_ime2"][/quote]

    Eвpeй, вие най-много квичите от жестове по време на спортни събития

  87. 88 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#86] от "Големи яйца:)":

    зависи къде ги четеш коментарите.

    Аз ги четох във фейсбук-версията на NZZ.
    Нямам представа как коментират френско и италоезичните швейцарци.

    Ако Швейцария беше загубила да кажем 0:5 същите хора с голяма вероятност биха коментирали по съвсем друг начин... със съвсем други аргументи.

  88. 89 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    [/quote]
    [quote#50:"truly"]До коментар [#45] от "Virgin":Гледай горе от коментар 43.
    —цитат от коментар 43 на the_fat
    [quote#52:"bez_ime2"][/quote]

    Какво да гледам, мач на "Цървена звезда" отпреди 4 години ли???
    Я пробвайте бързо с нови фалшиви опорки!!!
    Не, не бързо, веднага!



  89. 90 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#89] от "Virgin":

    ето линк
    https://www.welt.de/sport/fussball/wm-2018/article178077670/WM-2018-Unnoetig-und-dumm-Schwere-Kritik-an-Schweiz-Jubel-gegen-Serbien.html

    ето чети тук:
    Während der Nationalhymne der Schweiz und während des gesamten Spiels wurden die Spieler von Teilen des serbischen Anhangs ausgepfiffen und ausgebuht. Schlimmer noch: Immer wieder sollen sie den Schlachtruf „Ubij, Ubij Siptara“ (auf Deutsch: Tötet, tötet die Albaner) skandiert haben.

  90. 91 Профил на Yard
    Yard
    Рейтинг: 1526 Неутрално

    В исторически план например Великобритания е един от най-големите ни врагове.
    —цитат от коментар 83 на Големи яйца:)


    Може, след Турция, Русия, Сърбия, Гърция...

  91. 92 Профил на 'ΕΡΕΒΟΣ
    'ΕΡΕΒΟΣ
    Рейтинг: 3861 Неутрално

    Албанците трябва да бъдат строго наказани !

    Не се родих Грък по собствено желание.Просто имах късмет ! За един Грък граница е само Хоризонта !
  92. 93 Профил на Ватник
    Ватник
    Рейтинг: 411 Неутрално

    Албанците трябва да бъдат строго наказани !
    —цитат от коментар 92 на 'ΕΡΕΒΟΣ


    А кой ще накаже дебилната и първобитна руска публика?

    Every cradle is a grave.
  93. 94 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2232 Весело

    ето чети тук:.
    —цитат от коментар 90 на Нинов

    „NZZ“ befand: „Shaqiri und Xhaka provozieren mit ihrem Torjubel die serbischen Zuschauer. Sie befeuern damit eine Diskussion, die man für beendet oder zumindest für abgemildert hielt. Sie haben so feine Füße wie kaum jemand sonst in dieser Auswahl. Aber ihre politische Sensibilität und ihr gesellschaftliches Bewusstsein sind unterentwickelt.“

  94. 95 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#94] от "Virgin":

    ето чети тук

    Es gab auch Zustimmung für die beiden. „Ich glaube nicht, dass die Schweiz ein Problem damit hat, weil alle wissen, dass sie Doppelbürger sind. Es war wichtig, dass wir ihnen geholfen haben“, sagte Schweiz-Kapitän Stephan Lichtsteiner, der aus Solidarität ebenfalls den Doppeadler-Jubel machte, und fügte an: „Es gehört zu ihrer Kultur, dass sie so gejubelt haben. Wir haben sehr viele Provokationen mitbekommen, das war für uns Schweizer schon sehr schwer. Und für die Doppelbürger noch viel schwerer.“

  95. 96 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#88] от "Нинов":

    За теб няма ли значение как коментират френско и итало езичните швейцарци? Има раздвоение по темата, двамата шиптъри имат доста критици швейцарци. Не е възможно да не си чел такива коментари.

  96. 97 Профил на Големи яйца:)
    Големи яйца:)
    Рейтинг: 562 Неутрално

    До коментар [#91] от "Yard":

    Но е факт, че исторически Великобритания е наш враг.

  97. 98 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 2508 Неутрално

    До коментар [#94] от "Virgin":

    ето още по темата:

    Doch nicht nur in der Vergangenheit muss gesucht werden, auch während der 90 Minuten von Kaliningrad mussten sich die Schweizer Spieler böse Anfeindungen gefallen lassen

  98. 99 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    До коментар [#90] от "Нинов":

    Интересна част от коментар
    ”Trotzdem sind die Aktionen der beiden Wahlschweizer nicht vergleichbar mit den Hasstiraden der serbischen Fans, die wahrscheinlich seit der mystischen Schlacht am Amselfeld immer noch von einem Großserbien träumen.”

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.
  99. 100 Профил на DDR
    DDR
    Рейтинг: 3561 Неутрално

    До коментар [#96] от "Големи яйца:)":

    Пусни линк къде коментират френскоезичните италианци.

    Принадлежността към дадена нация не е даденост, тя е въпрос на възпитание а след време и на осъзнат избор. Културталибан - с комсомолски плам определя кой е културен и кой чалгаджия.




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK