Как "Найки" спечели дуела с "Адидас" на световното по футбол

Докато логото на "Адидас" се появяваше на рекламите около терена, всички играчи във финала бяха облечени с екипи на "Найки"

© Reuters

Докато логото на "Адидас" се появяваше на рекламите около терена, всички играчи във финала бяха облечени с екипи на "Найки"



Да се рекламираш по време на финала на световното първенство по футбол, когато милиони гледат, е отлична възможност. Но по-добре е, ако логото ти е на екипите на футболистите, които празнуват със световната купа.


С края на световното първенство в Русия за водещите компании за спортни стоки "Адидас", която е дългогодишен спонсор на ФИФА с многомилионен договор, и "Найки" е време за равносметка. Американската изглежда като победител в спора за надмощие (поне в краткосрочен план) след силното представяне на отборите, които спонсорира.


Финалът между Франция и Хърватия донесе триумфа на "Найки", тъй като компанията доставя екипировката и на двата тима.




За втори път след 2002 г. световната титла спечели отбор, спонсориран от "Найки". Франция прекъсна серията от три поредни трофея за германските "Адидас" (2010 и 2014 г.) и "Пума" (2006 г.). Сега американската компания очаква значителни средства от продажби на фланелки и артикули.


"Благодарение на доброто представяне на нашите отбори продажбата на фланелки върви феноменално. Някои от тях са почти разпродадени", каза шефът на "Найки" във Европа Берт Хойт.


"Адидас" започна турнира с очакване за ограничен приток от средства заради икономиката в Русия, която е в застой. Това предположение вероятно щеше бързо да бъде забравено, ако за трети пореден път световният шампион беше клиент на компанията.



Преди старта на световното "Адидас" теоретично имаше по-голям шанс за триумф с 12 отбора със спонсорски договори за екипировка при десет за "Найки".


Германската компания разчиташе много на световните шампиони от 2010 и 2014 г. Испания и Германия, както и на Аржентина. Никой от тях обаче не успя да стигне по-напред от четвъртфиналите.


Белгия беше единствената надежда на "Адидас" в полуфиналите, като другите три отбора сред първите четири - Франция, Хърватия и Англия, са обвързани с конкурента "Найки".


"Колкото по-успешни са нашите звезди и отбори на световното първенство, толкова повече млади хора ще им подражават и да се надяваме, че ще купуват наши продукти в замяна", каза още Хойт.


Развитието на "Найки"


Концепцията на "Найки" е съсредоточена предимно върху производството на спортни маратонки и стоки за фитнес, бегачи и хора с влечение към здравословния начин на живот. Американската компания обаче заема все по-значима роля във футболния пазар, където парите приходите са най-големи.


Как "Найки" спечели дуела с "Адидас" на световното по футбол

© Reuters


За последната финансова година "Найки" е отчела продажби на стойност близо 31 млрд. долара, което е с 10 милиарда повече от "Адидас". Близо 1.9 милиарда долара от приходите на американската компания са от футболни стоки.


И двете компании инвестираха около 12% от приходите си за маркетинг, като централно място в плановете им зае световното първенство. В добавка към телевизионните реклами "Адидас" дори изгради свой новинарски център в Русия.


В глобален план обаче германската компания има доминиращо присъствие на пазара. "Адидас" остана верен спонсор на ФИФА за световните финали и ще снабдява турнира с топки поне до 2030 г. Партньорството между двете страни започна още през 1970 г.


Наскоро компанията продължи и договора си с Шампионската лига.


Фотогалерия: Историята на топките на световните първенства >


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (18)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 779 Неутрално

    Пу, бях заложил на немците ( и двата "отбора"), но сгреших с много.

  2. 2 Профил на selqnin
    selqnin
    Рейтинг: 2471 Неутрално

    Американците винаги са били по-добри в маркетинга, въпреки, че германсконо качество е по-добро!

  3. 3 Профил на Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Али Ибн Абдул Обстул Бей
    Рейтинг: 499 Неутрално

    Найки винаги са били на крачка пред Адидас!

    No pain, no gain! GHA Discovery програма за лоялност: Платинено Ниво ; Шалом! ; https://i.imgur.com/LaeLkEr.jpg
  4. 4 Профил на tall_ship
    tall_ship
    Рейтинг: 471 Весело

    Ееее това много ме трогна....

    FILII MARIS SUMUS
  5. 5
    ****

    Коментарът беше изтрит по желание на неговия автор.

  6. 6 Профил на aussie
    aussie
    Рейтинг: 621 Неутрално

    Найк вадят по-често по-добър и по-модерен дизайн.

  7. 7 Профил на Дедо Либен
    Дедо Либен
    Рейтинг: 1188 Весело

    Чувал съм децата да казват:
    "Всеки педераст, носи "Адидас"!!!

    Браво и честито на "Найки"!!!!

  8. 8 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Весело

    До коментар [#2] от "selqnin":

    Значи за пръв път от 4 първенства американците печелят, но той знае - те ВИНАГИ са били по-добри от немците!

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  9. 9 Профил на Chubachubs
    Chubachubs
    Рейтинг: 600 Неутрално

    Като европеец предпочитам да си купувам европейската марка, произвеждана в Китай, от колкото американската, произвеждана пак там :D

  10. 10 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Весело

    И трите са достатъчно добри. Особено за масовия потребител.
    —цитат от коментар 5 на Dimiter Tsvetkov


    Още един ганчо се появи, който много дъфжи да обясни на всички, колко е заможен понеже той таковата, а пък жена му онаковата.

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  11. 11 Профил на tribiri
    tribiri
    Рейтинг: 885 Весело

    До коментар [#9] от "Chubachubs":

    Както обича да казва брат ми "всички оригинални стоки са китайски".

    Какво ли сънува един идиот, че вечно е прав - пак, пак и пак! Започне ли да се държи като скот.. Какъв идиот!? Това е просто глупак!
  12. 12 Профил на Скакауец
    Скакауец
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#6] от "aussie":

    ...с по-ниско качество.

    Слушкаш Шорош, папкаш грантове! (Верую на Киселото, миризливо и кресливо, неолиберално-марксистко л@йно ...невник...)
  13. 13 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2076 Неутрално

    До коментар [#6] от "aussie":...с по-ниско качество.
    —цитат от коментар 12 на Скакауец


    Не мисля. Имал съм Адидас, качеството не е по-добро. Няма как да бъде. Купувах си Найки известно време. Имат по-разнообразни модели и по-голям избор от номера. Освен номера на дължина имат винаги и три различни ширини за всеки номер. Това го няма при Адидас. От няколко години обаче си купувам Скетчерс, които са по-евтини около 40% от Адидас и Найки и са по-удобни за ходене и лек спорт. Вътре са с мемори фоам. Не виждам да са по-лоши от другите марки. И Нюбаланс съм носил и АСИКс, всички имат еднакви качество. Не можеш да ги скъсаш или деформираш. Накрая ги сменяш защото са ти омръзнали. Найки също имат повече специализирани дрехи, които ти издърпват потта и др.

    California Über Alles
  14. 14 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 1284 Неутрално

    Найки има само дизайн, за съжаление. Особено при обувките.

    Гласуваш за прасе - получаваш кочина.
  15. 15 Профил на malart
    malart
    Рейтинг: 684 Неутрално

    Тази марка често е съдена и глобявана за използване на детски труд или за ниско заплащане и лоши условия на работниците в техните подизпълнители. Така че хора без комплекси и аматьори в спорта би трябвало да предпочитат другите марки, които не са акули в бранша, но предлагат също качествени продукти.

    malart.blog.bg
  16. 16 Профил на nwj49315903
    nwj49315903
    Рейтинг: 911 Любопитно

    Меси, Роналдо, Неймар направиха най–голямата реклама на спортна екипировка, а именно важно е името а не резултатите които ще постигнеш. Немците дали си спомнят корейците с каква екипировка играят?

  17. 17 Профил на Роси
    Роси
    Рейтинг: 7482 Неутрално

    И двете марки си имат достатъчно фенове. Съмнявам се, че сега ше предпочетат другата, само защото отборът, който спонсорират е спечелил.

  18. 18 Профил на !D !калпав е новия вид Дневник!
    !D !калпав е новия вид Дневник!
    Рейтинг: 860 Весело

    Много зле завърши цялата статия твърдиш едно нещо и, о накрая сам се оборваш че изобщо знаеш за какво говориш.Да анализираш данни и тенденции не е като да кажеш ,като при изкуството хората се измъкват с-ами на мен така ми 'звучи' и хоп затварят устата.При данните и математиката съзвучията са по-така.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK