Как футболът се насочва към бъдещето чрез онлайн платформи за излъчване на съдържание

Как футболът се насочва към бъдещето чрез онлайн платформи за излъчване на съдържание

© Associated Press



В последните години футболът разчупи спортната си визия с поглед, насочен все повече към нови възможности в бизнеса. Клубовете се научиха как да продават умело на пазара и да използват стойността на марката си като средство за допълнителни приходи.


Показаното на терена вече не е достатъчно, за да се задържи интересът на феновете. Нуждата от забавления за привържениците и възможността за излаз към нови пазари накара някои водещите клубове да се обърнат към излъчването на съдържание в онлайн платформи.


Шампионът на Англия "Манчестър сити" е сред клубовете, които побързаха да приложат този подход. "Гражданите" подписаха договор с електронния гигант "Амазон" за създаването на документална поредица, която засне всичко по-важно от кухнята на отбора за миналия сезон.




"Футболът винаги е бил в сектора със забавления. Привилегия е, че феновете са толкова страстни в гледането и следенето на своя отбор. Клубовете виждат възможност да се рекламират, което им позволява да получават значителни суми", каза пред Си Ен Ен адвокатът Даниел Гий, който специализира в сферата на спортното излъчване.



Според "Ню йорк таймс" сумата, която е получил "Сити" за създаването на поредицата от осем епизода, е най-малко 10 милиона паунда. Първият епизод ще бъде излъчен на 17 август, а достъп ще имат абонатите на "Амазон" в 200 страни по света.


Бъдещето е в интернет


Присъствието на "Амазон" на спортния пазар започна през 2016 г., когато най-голямата интернет компания в света купи правата за излъчване на живо на някои мачове от Националната футболна лига (НФЛ) в САЩ. През миналата година електронния гигант излъчи двубоите от младежките финали на АТП в Милано.


Пробивът на "Амазон" беше последван от "Нетфликс". Преди година американската компания за излъчване на видео обяви партньорството си с шампиона на Италия "Ювентус" за заснемането на четири документални епизода по 1 час за представянето на отбора през миналия сезон.



Ексклузивните продукти на "Амазон" включват излъчването на турнирите от световния мъжки тенис и US OPEN за територията на Великобритания. Най-голямата интернет компания в света постепенно започна да опипва почвата за големите пари във футбола.


От 2019 г. за пръв път мачовете от Висшата лига ще се излъчват от онлайн платформа. Това стана факт, след като "Амазон" придоби един от пакетите за английското първенство за територията на Великобритания. Компанията ще излъчи 20 мача от междинните кръгове чрез платената си услуга Prime Video.


"Амазон" очевидно потопи колебливо пръстите си във водата на живото предаване. Но отвъд това, те имат всеобхватен пакет от акценти, които могат да бъдат показвани през сезона. За мен спортът е просто още една възможност и развитието е естествено. Ако предаването не е ексклузивно и на живо, то поне е интересно и хората ще искат да го видят", казва Гий.


Как футболът се насочва към бъдещето чрез онлайн платформи за излъчване на съдържание

© Reuters


От сделките между футболните клубове и онлайн платформите печелят и двете страни, а дори и феновете могат да извлекат лична полза от допълнителното съдържание. Подобен подход е все още в началото, като компаниите тепърва трябва да анализират първите си стъпки, за да открият начин как да стопят дистанцията с потребителите.


В бъдеще "Амазон" и "Нетфликс" вероятно ще бъдат последвани от други заради наличието на голям брой запалени футболни фенове и хора, които следят даден клуб с интерес. А това е предпоставка за привличането на нови клиенти.


В играта вече се намесва и "Фейсбук", който преговаря с Кристиано Роналдо за заснемане на епизоди, които да се излъчват в платформата Facebook Watch.


"Съдържанието ще продава и след това вероятно ще бъдат събрани повече данни за потребителите, за да се разбере какво купуват абонатите, какво търсят и какво гледат. Това ще бъде ценно за разбирането на навиците на хората и да се разбере къде те искат да харчат парите си", добавя Гий.

Ключови думи към статията:

Коментари (4)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на equity
    equity
    Рейтинг: 8 Неутрално

    Това е съвсем нормално и бъдещето е в това, не да има телевизии, а платформи като Амазон, Ю Тюб, Фейсбук и мобилните оператори да предлагат точно такива забавления. С оглед на технологиите и най-вече на интереса, дори са закъснели...

  2. 2 Профил на Петър Петров
    Петър Петров
    Рейтинг: 1045 Неутрално

    Все едно да отидеш на дискотека и сам да си пускаш музиката.Аз ще се прибера вечерно време след работа и ще се чудя коя платформа да пусна и какво съдържание.Алабала.Телевизията няма как да изчезне.

    Инсталатор на оптика в Мадрид и в свободното време - компютри мрежи сайтове
  3. 3 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 627 Неутрално

    До коментар [#2] от "Петър Петров":

    кое пречи на онлайн платформата да създаде 100 "канала" с различна програмна схема на база съдържанието си? тая статична телевизия с безкрайни досадни реклами си заминава, като 5G-мрежите ще я доубият. Една от причините толкова много да се гледат определени канали е усещането, че много гледат, стадния принцип и навика, в момента най-простите хора са останали да гледат основните български канали или такива на които това им е част от професията.

    -voxy
  4. 4 Профил на Без коз
    Без коз
    Рейтинг: 869 Неутрално

    Какво друго могат да правят със съдържанието освен да го излъчват? Просто питм.

    Народ, който избира корумпирани, самозванци, крадци и предатели, не е жертва! Съучастник е !




За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK