Формула 1 оцени употребата на "ореола" след тежката катастрофа на "Спа"

Формула 1 оцени употребата на "ореола" след тежката катастрофа на "Спа"

© Reuters



В последните няколко години Международната автомобилна федерация (ФИА) обсъждаше усилено нуждата от монтирането на преграда, която да защитава пилотите във Формула 1 при тежки инциденти. Това доведе до въвеждането на системата за сигурност "Ореол" (halo), която обаче не беше посрещната с общо одобрение от началото на сезона.


Сред основните опасения беше страхът от намалена видимост на пистата, но впоследствие критиките се оказаха неоснователни и състезателите се нагодиха към структурата на системата. Последната надпревара в Белгия се оказа моментът, в който и най-големите скептици бяха убедени в ползите от "ореола".


В неделя зрителите на пистата "Спа" станаха свидетели на зрелищна катастрофа с Фернандо Алонсо, който прелетя над Шарл Леклер от "Заубер". Двамата пилоти останаха невредими след тежкия инцидент, като мнозина ръководители, състезатели и експерти оцениха високо ролята на "ореола".




"Сигурността е на първо място. Заради това въведохме "ореола", написа в "Туитър" президентът на ФИА Жан Тод. "Вече можем да спрем с дискусиите около "ореола". Той спасява животи", допълни световният шампион през 2016 г. Нико Розберг.


Причина за тежката катастрофа стана пилотът на "Рено" Нико Хюлкенберг, който не уцели точката си на спиране и удари Алонсо с висока скорост. Впоследствие испанецът "прескочи" Леклер, като след състезанието се видяха поражения по титаниевата рамка на "ореола" на болида на "Заубер".


"Видях повторението и "ореолът" е сред нещата, които е добре да имаме днес. Положителното е, че и тримата сме здрави, най-вече Шарл", каза Алонсо след инцидента.



Леклер, който е един от противниците на системата за сигурност, заяви, че е щастлив, че е имал защита над главата си. "Не знам дали днес ("ореолът") беше от полза или не. Не знам какво би се случили без него, но определено е полезен в някои случаи."


В тестовете на ФИА преди началото на сезона "ореолът" даде положителна оценка в 15 случая, а в други два резултатът беше неутрален. Структурата на системата за сигурност е изградена така, че да спира достигането на големи обекти до кокпита на пилота.


"А хората все още мислят, че болидите не трябва да ги имат. Днес можехме да загубим още един фантастичен талант без "ореола", заяви бившият състезател на "Маруся" Макс Чилтън. "След видяното можем да кажем: "Ореолът" е красив", допълни бившият пилот Фелипе Маса.


Формула 1 оцени употребата на "ореола" след тежката катастрофа на "Спа"

© Reuters


Всичко, което трябва да знаете за:
Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на conTXT
    conTXT
    Рейтинг: 893 Неутрално

    "Ореолът" си е една джапанка. Но и една джапанка може да спасява човешки животи.

    generator
  2. 2 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1860 Неутрално

    Абсолютно!
    Ако не беше това, щеше да има поредна трагедия!

  3. 3 Профил на pag
    pag
    Рейтинг: 1542 Неутрално

    "Дневник", в мрежата има доста снимки на "ореола" на Льоклер на които ясно се вижда, че е поел много сериозен удар, който иначе щеше да е в главата му.
    С някоя от тези снимки статията щеше да е по-убедителна.
    Ето линк, пирмерно: https://www.bbc.com/sport/formula1/45316834

    Знанието е сила, информацията - власт
  4. 4 Профил на tacheaux
    tacheaux
    Рейтинг: 3860 Неутрално

    Абсолютно!Ако не беше това, щеше да има поредна трагедия!
    —цитат от коментар 2 на deymus


    Защо поредната? След гибелта на Сена Формула 1 няма други смъртни случаи. От близо четвърт век този спорт е много по-сигурен от различните автомобилни ралита по света,които почти всяка година дават жертви.

  5. 5 Профил на Neal Oliver
    Neal Oliver
    Рейтинг: 557 Неутрално

    До коментар [#4] от "tacheaux":

    Бианки, 5 октомври 2014

  6. 6 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 2035 Неутрално

    [quote#4:"tacheaux"][/quote]

    Най-опасните състезания са на затворен маршрут с мотоциклети, организират се на остров Ман и в двете Ирландии. Там си е клане.
    Но при тези скорости безопасно няма.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK