
© Reuters
В последните няколко години Международната автомобилна федерация (ФИА) обсъждаше усилено нуждата от монтирането на преграда, която да защитава пилотите във Формула 1 при тежки инциденти. Това доведе до въвеждането на системата за сигурност "Ореол" (halo), която обаче не беше посрещната с общо одобрение от началото на сезона.
Сред основните опасения беше страхът от намалена видимост на пистата, но впоследствие критиките се оказаха неоснователни и състезателите се нагодиха към структурата на системата. Последната надпревара в Белгия се оказа моментът, в който и най-големите скептици бяха убедени в ползите от "ореола".
В неделя зрителите на пистата "Спа" станаха свидетели на зрелищна катастрофа с Фернандо Алонсо, който прелетя над Шарл Леклер от "Заубер". Двамата пилоти останаха невредими след тежкия инцидент, като мнозина ръководители, състезатели и експерти оцениха високо ролята на "ореола".
"Сигурността е на първо място. Заради това въведохме "ореола", написа в "Туитър" президентът на ФИА Жан Тод. "Вече можем да спрем с дискусиите около "ореола". Той спасява животи", допълни световният шампион през 2016 г. Нико Розберг.
Причина за тежката катастрофа стана пилотът на "Рено" Нико Хюлкенберг, който не уцели точката си на спиране и удари Алонсо с висока скорост. Впоследствие испанецът "прескочи" Леклер, като след състезанието се видяха поражения по титаниевата рамка на "ореола" на болида на "Заубер".
"Видях повторението и "ореолът" е сред нещата, които е добре да имаме днес. Положителното е, че и тримата сме здрави, най-вече Шарл", каза Алонсо след инцидента.
I’m very happy to see that our joint campaign to introduce the Halo brought such a tremendous result yesterday. Congratulations to all those who supported the initiative and carried out the hard work @Charles_Leclerc @alo_oficial pic.twitter.com/kgqKiR9iPn
— Paddy Lowe (@paddylowe) 27 август 2018 г.
Леклер, който е един от противниците на системата за сигурност, заяви, че е щастлив, че е имал защита над главата си. "Не знам дали днес ("ореолът") беше от полза или не. Не знам какво би се случили без него, но определено е полезен в някои случаи."
В тестовете на ФИА преди началото на сезона "ореолът" даде положителна оценка в 15 случая, а в други два резултатът беше неутрален. Структурата на системата за сигурност е изградена така, че да спира достигането на големи обекти до кокпита на пилота.
"А хората все още мислят, че болидите не трябва да ги имат. Днес можехме да загубим още един фантастичен талант без "ореола", заяви бившият състезател на "Маруся" Макс Чилтън. "След видяното можем да кажем: "Ореолът" е красив", допълни бившият пилот Фелипе Маса.
© Reuters
conTXT
Рейтинг: 810 Неутрално"Ореолът" си е една джапанка. Но и една джапанка може да спасява човешки животи.
generatordeymus
Рейтинг: 761 НеутралноАбсолютно!
Ако не беше това, щеше да има поредна трагедия!
pag
Рейтинг: 1237 Неутрално"Дневник", в мрежата има доста снимки на "ореола" на Льоклер на които ясно се вижда, че е поел много сериозен удар, който иначе щеше да е в главата му.
Знанието е сила, информацията - властС някоя от тези снимки статията щеше да е по-убедителна.
Ето линк, пирмерно: https://www.bbc.com/sport/formula1/45316834
tacheaux
Рейтинг: 4238 НеутралноЗащо поредната? След гибелта на Сена Формула 1 няма други смъртни случаи. От близо четвърт век този спорт е много по-сигурен от различните автомобилни ралита по света,които почти всяка година дават жертви.
Neal Oliver
Рейтинг: 573 НеутралноДо коментар [#4] от "tacheaux":
Sapere audeБианки, 5 октомври 2014
Alex Prime
Рейтинг: 466 Неутрално[quote#4:"tacheaux"][/quote]
Най-опасните състезания са на затворен маршрут с мотоциклети, организират се на остров Ман и в двете Ирландии. Там си е клане.
Но при тези скорости безопасно няма.