Пилот на "Заубер" катастрофира тежко във втората тренировка за Гран при на Италия



Пилотът на "Заубер" Маркус Ериксон се отърва невредим след много тежка катастрофа във втората свободна тренировка преди Гран при на Италия, 14-и кръг за сезона във Формула 1. Шведът изгуби контрол над своя болид на старт-финалната права на пистата "Монца" със скорост над 250 км/ч.


Инцидентът се случи около 2 минути след началото на вторите 90 минути за подготовка през уикенда. Ериксон ускори с пълна мощност на старт-финалната права, като беше с отворено задно крило, което допълнително увеличи прилепянето на болида му пистата.


Системата DRS обаче даде грешка и крилото не се затвори, което направи колата на шведа неуправляема при опит той да започне спиране. Ериксон се удари в предпазната стена, завъртя се, след което неговият "Заубер" се преобърна.




"Добре съм, нищо ми няма. Лекарите ще ме прегледат за всеки случай, но наистина не мисля, че има нещо сериозно", беше краткият коментар на пилотът на "Заубер".



Болидът му обаче беше напълно унищожен, което отвори работа за механиците на "Заубер". Надеждите са Ериксон да се върне за третата свободна тренировка в събота по обяд или за квалификацията, която е по-късно през деня.


Това е втори сериозен инцидент с болид на "Заубер" в рамките на седмица. В предишния кръг за Гран при на Белгия на пистата "Спа" Фернандо Алонсо прелетя над Шарл Леклер, след като беше блъснат от пилота на "Рено" Нико Хюлкенберг.


Първата свободна тренировка за Гран при на Италия се проведе на мокра писта при много ниски температури. В нея пилотите направиха само опознавателни обиколки.


Във вторите 90 минути за подготовка пистата изсъхна, а след прекъсването заради катастрофата на Ериксон, бяха направени и опити с висока скорост.


Най-добро време даде соченият за фаворит Себастиан Фетел. Пилотът на "Ферари" направи 27 обиколки, а най-добрият му резултат беше 1:21.105. Германецът изпревари с 270 хилядни съотборника си Кими Райконен. Трети остана световният шампион и лидер в шампионата Люис Хамилтън (+0.287 сек).


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (9)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на koko65bg
    koko65bg
    Рейтинг: 1143 Неутрално

    Добре, че нищо му няма.

  2. 2 Профил на Alexander97
    Alexander97
    Рейтинг: 3135 Неутрално

    Напредъкът в строежа на формулите е потресаващ. Да оживееш след такова разсипване на автомобила???

  3. 3 Профил на choKo
    choKo
    Рейтинг: 659 Неутрално

    Уау, каква бясна скорост....сега разбирам защо Ф1 е един от най-скъпите спортове в света....

  4. 4 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    "Ериксон ускори с пълна мощност на старт-финалната права, като беше с отворено задно крило, което допълнително увеличи прилепянето на болида му пистата."
    Нещо не съм много съгалсен, че отвореното крило увеличава прилепянето.

  5. 5 Профил на tos_buratino
    tos_buratino
    Рейтинг: 874 Неутрално

    До коментар [#4] от "npg38547585":

    Намалява го. Това се потвърждава от следващото изречение, че с отворено крило е нямал достатъчно сцепление за нормална работа на спирачките.
    Авторът защо не си е написал името? Срам ли го е?

  6. 6 Профил на debruckere
    debruckere
    Рейтинг: 786 Неутрално

    Отвореното крило намалява сцеплението, но увеличава скоростта. Грешка в превода според мен..
    Добре,че е здрав. Тези резки смени на посоката при катастрофата са много опасни.

  7. 7 Профил на dma12587967
    dma12587967
    Рейтинг: 1059 Неутрално

    Отвореното крило намалява сцеплението, но увеличава скоростта. Грешка в превода според мен..Добре,че е здрав. Тези резки смени на посоката при катастрофата са много опасни.
    —цитат от коментар 6 на debruckere


    "увеличи прилепянето на болида му пистата"
    Това не е грешка в превода, това е грешка в главата на пищещия материала. Мундарска работа. Ние коментиращите сме по-компетентни от него.

  8. 8 Профил на deymus
    deymus
    Рейтинг: 1730 Неутрално

    Добре, че е добре Ериксън.

  9. 9 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 391 Неутрално

    Извинявам се Дневник, но който е писал станията е избягал от час по физика някъде между 5 и 8 клас.... и то не веднъж. Ползвайте външни специaлисти да Ви редактират статиите когато има терминология, защото уж сте сериозна медия, а нивото Ви на употреба на технически термини е като на "Шок" ...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK