Кими Райконен напуска "Ферари" след края на сезона и отива в "Заубер"

Кими Райконен напуска "Ферари" след края на сезона и отива в "Заубер"

© Reuters



Последният световен шампион на "Ферари" във Формула 1, Кими Райконен, напуска отбора след края на настоящия сезон, обявиха от италианския тим. Финландецът, който е част от Скудерията за втори път в своята кариера, прави един от най-силните си сезони. Въпреки това от "Ферари" решиха да не му предлагат нов договор.


"През всички тези години Кими повлия много за развитието на отбора не само като пилот, но и с човешките си качества. Приносът му е огромен, като винаги е бил отборен играч. Той завинаги остава част от историята и семейството на "Ферари", още повече е и световен шампион с нашия отбор. Благодарим ти, Кими", написаха от Скудерията.


В края на август "Аутоспорт" съобщи, че Райконен е близо до нов договор за още година с "Ферари". В крайна сметка обаче той ще бъде заменен от Шарл Леклер който в момента кара за "Заубер". Младият пилот ще бъде съотборник на Себастиан Фетел през 2019 г.




От "Ферари" обявиха, че Райконен напуска настоящата си позиция, а минути по-късно "Заубер" го обяви като титулярен пилот за сезон 2019 и 2020. Швейцарският отбор е считан за сателитен на "Ферари", след като Скудерията доставя задвижващи системи на "Заубер". Освен това италианският отбор има правото да определя единия от титулярните пилоти.


Райконен стана световен шампион с "Ферари" през 2007 г., още в първата си година в отбора. Той пристигна като заместник на легендарния Михаел Шумахер, който се отказа след 2006 г. Финландецът беше част от "Ферари" до 2009 г., като записа още едно трето и шесто място в крайното класиране на шампионата.


При първия си престой във "Ферари" Райконен спечели девет победи и 26 пъти се качи на подиума.


Между 2010 и 2011 г. Райконен беше част от Световния рали шампонат (WRC), но се завърна във Формула 1 през 2012 г. с тима на "Лотус". Той се представи много силно и през 2012 г. завърши трети в крайното класиране, като за "Лотус" взе и две победи. Постоянството му пък доведе до завръщане във "Ферари" от 2014 г.


Дотук Райконен има 145 старта за "Ферари". Освен своите девет победи има 49 подиума за Скудерията.


Показателите му във Формула 1 са забележителни – 285 старта (пети във вечната ранглиста), 20 победи, 18 полпозишъна, 46 най-бързи обиколки (втори в ранглистата след Михаел Шумахер със 77). Той има и спечелени 1729 точки, като с повече от него са единствено Люис Хамилтън, Себастиан Фетел и Фернандо Алонсо.


Райконен стана едва петият пилот, който достига 100 или повече подиума в кариерата си. Това се случи с второто място в Гран при на Италия в последното състезание. С повече от него са Шумахер (155), Хамилтън (128), Фетел (107) и Ален Прост (106).


Размяна на пилоти


В рамките на няколко минути "Ферари" и "Заубер" обявиха новините за смяна на местата на пилотите - Райконен отива в "Заубер", а в обратната посока преминава Леклер.


Кариерата на Райконен във Формула 1 стартира именно в "Заубер" през 2001 г. В тима от Хинвил той остана само една година, след което премина в "Макларън".


"Да привлечем Кими е от огромно значение за нашия проект. Ние се целим към постоянно развитие и сме убедени, че Кими ще ни помогне да го постигнем. Той ще развие не само болида, но и отбора като цяло", каза Фредерик Васьор, президент на "Заубер".


Младият Леклер ще кара с Фетел догодина

© Associated Press

Младият Леклер ще кара с Фетел догодина


Леклер, който на 16 октомври ще навърши 21 години, е част от академията за пилоти на "Ферари". Той стана шампион във Формула 2 през 2017 г. и получи място във Формула 1 в "Заубер".


В първия си сезон за швейцарския тим пилотът от Монако има 13 точки дотук. Най-доброто му класиране е шесто място в Гран при на Азербайджан.


"Мечтата ми се сбъдна – ще карам за "Ферари" през 2019 г. Много съм благодарен на всички в отбора за възможността, която ми дават. Също така на моя агент Никола Тод, който ме подкрепя от 2011 г. Ще работя здраво, за да не разочаровам хората, които вярват в мен", написа Леклер в "Туитър".


Младият пилот обяви, че дължи всичко на покойния си баща, както и на добрия си приятел, бивш пилот и също покойник Жул Бианки.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (20)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4704 Любопитно

    М да...Ферари никога не е имало отборен дух!Винаги фокусът е бил в/у основният играч-Шумахер,Алонсо,Фетел...Според мен Кими просто се изгуби в този отбор...ставайки "патерица"!!!!А младия Леклер просто ще заеме мястото на послушника..........

    До истината се достига с познание!
  2. 2 Профил на kapitan_laino
    kapitan_laino
    Рейтинг: 1133 Любопитно

    Очаквано, но пък и интересно - ако Льоклер се окаже много добър, скандалите с Фетел ще са неминуеми, ако пък е много слаб ще се губят битки и точки от Мерцедес. Кими беше перфектен номер 2 досега.

  3. 3 Профил на Pontif New Dnevnik SUCK
    Pontif New Dnevnik SUCK
    Рейтинг: 2660 Неутрално

    Жалко. Кими ми е много симпатичен. Майната им на Ферарри.

    California Über Alles
  4. 4 Профил на npg38547585
    npg38547585
    Рейтинг: 1187 Неутрално

    М да...Ферари никога не е имало отборен дух!Винаги фокусът е бил в/у основният играч-Шумахер,Алонсо,Фетел...Според мен Кими просто се изгуби в този отбор...ставайки "патерица"!!!!А младия Леклер просто ще заеме мястото на послушника..........
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    Точно обратното е - "отборен дух и отборен играч" означава да слуша заповеди и да изпълнява.

  5. 5 Профил на julesta
    julesta
    Рейтинг: 537 Неутрално
  6. 6 Профил на Чичи (Ice Man's fan)
    Чичи (Ice Man's fan)
    Рейтинг: 876 Любопитно

    Няма друг пилот като Кими. Ферари никога не са ми били на сърце, но два пъти съм ги поддържал само заради него!
    Според мен стратегическа грешка на Скудерията. Льо Клер е доста млад и не отличаващ се с нищо особено, без да омаловажавам талантът му - във Ф1 слаби няма. Изглежда сякаш Ферари тръгват да развиват млад пилот с три годишен хоризонт? Не са го правили успешно до сега. Там има ужасно много стрес и по-скоро може да прегорят някого, отколкото да го развият. Само пердета като Шуми и Кими могат да им издържат на спецификите. Понеже и него не харесвам, но не отричам очевидният му хъс и талант - пожелавам им да се натресат най-накрая на Ферстапен!!!

    Πάντα χωρεῖ καὶ οὐδὲν μένει
  7. 7 Профил на Чичкото
    Чичкото
    Рейтинг: 561 Неутрално

    М да...Ферари никога не е имало отборен дух!Винаги фокусът е бил в/у основният играч-Шумахер,Алонсо,Фетел...Според мен Кими просто се изгуби в този отбор...ставайки "патерица"!!!!А младия Леклер просто ще заеме мястото на послушника..........
    —цитат от коментар 1 на Willy Messerschmitt


    А в Макларън Ботас не е патерица на Хамилтън ли? Само погледни последното състезание и виж какво правеше за да може Хамилтън да му е лесно в последните обиколки с никаквите гуми на Кими.

    Проблемът не е в патерицата, а това, че Кими не иска да играе тази роля и очаквано си тръгва от отбора.

    Просто изразяваме личното си мнение!
  8. 8 Профил на VladyG
    VladyG
    Рейтинг: 15 Неутрално

    Никога не съм подкрепял Ферари заради политиката им с пилотите! Велик отбор, но не само индивидуалните победи са от значение. Кими е страхотен талант и според мен заслужаваше повече шанс от това да е номер 2 и да толерират Фетел, който е доказал не един или два пъти, че е прекалено лабилен за водач.

    Дано Льоклер вмъкне нови сили, все пак Ферари трудно залагат на нови таланти, предпочитат готови и обиграни пилоти. Стискам палци този новак да си заслужи уважението и даже да поведе отбора към така нужната нова страница!

  9. 9 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 1552 Неутрално

    Кими е велик:)
    предишния или по-предишния уикенд
    беше супер як по радиото:
    "може ли да ми кажете точно какво да направя"
    след като му спуснаха поредната отборна заповед.
    а тая година е сто пъти по-добър от фетел.
    като се замисля той принципно си е по-добър
    и от фетел и от хамилтън.

  10. 10 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 4704 Неутрално

    До коментар [#7] от "Чичкото":

    Чичеееее ама Ботас не кара в Макларън бе!Гледай си мачовете и не пиши смешки,моля!

    До истината се достига с познание!
  11. 11 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 738 Неутрално

    Глупаво решение, освен ако не виждат супер много потенциал в Леклер. Според мен проблемът е друг, обаче. Кими на няколко пъти показа, че не е щастлив от ролята, която му отреждат, особено, ако се налага да направи път на Фетел. Не мисля, че Кими е по-слаб пилот от Фетел и ако му се даваха същите шансове би могъл да е по-напред, според мен. Явно са решили да намалят напрежението, взимайки млад послушен пилот, който поне година-две ще служи само за патерица.

    https://swansphotography.com/
  12. 12 Профил на Swan_
    Swan_
    Рейтинг: 738 Неутрално

    [quote#7:"Чичкото"][/quote]

    Има не едно и две състезанив, в които Хамилтън и Ботас се състезават и изпреварват един друг. Миналата година един единствен път помолиха Ботас да пусне Хамилтън и той, след като не успя да изпревари пилота пред него , върна позицията на Ботас. За борбата между Хамилтън и Розберг няма да говорим. Или за ботките в Редбул, Заубер и надолу. Дай подобни примери от миналото на Ферари, моля!

    https://swansphotography.com/
  13. 13 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4859 Весело

    Леклер?! Кой е този?!

    klimentm
  14. 14 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 291 Неутрално

    Кими е най-толерантният и хладнокръвен пилот във формулата! През годините, когато се състезаваше за Макларън, можеше да вземе поне 2 титли, защото беше най-силният пилот и много пъти печелеше състезания, независимо, че във Ферари тогава бягаше Шумахер. Само честите дефекти на двигателите Мерцедес му проваляха състезанията и поради това не успя да стане шампион с Макларън. Забележително е онова негово изпълнение в Германия през 2005г или 2006г, когато водеше с 15-20 секунди в последните 7-8 обиколки и камерата показваше увеличаващите се вибрации на предна дясна гума с всяка поредна обиколка, когато с 300 км/час една-две обиколки преди финала, полуоската се скъса и колата на Кими излетя от пистата, забивайки се в предпазната стена. Кой от тогавашните, а и сегашни пилоти би бил способен да кара с такова хладнокръвие и с такава скорост при тези убийствени вибрации ?
    Дано успее да използва целия си капацитет да развие колата на Заубер и да се бори за призови места следващите 2 години, независимо от напредналата си възраст. Успех Кими!

  15. 15 Профил на bek
    bek
    Рейтинг: 291 Неутрално

    До коментар [#11] от "Swan_":

    Тук има и още нещо, след като вкараха Алонсо във Ферари, окачването на колата почнаха да правят съобразно неговите предпочитания, а не на Кими и естествено за финландеца бе по-неудобно управлението на колата през всичките тези години. Едва миналата година Кими остана доволен от промененото окачване , но вече изпълняваше ролята на втори пилот във Ферари. Сега да се надяваме, че отива в Заубер като първи пилот и отборът ще се съобразява с неговите изисквания за окачване и настройки на колата.

  16. 16 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4227 Неутрално

    "През всички тези години Кими повлия много за развитието на отбора не само като пилот, но и с човешките си качества. Приносът му е огромен...."



    Със същите приказки беше тръшната вратата и на Шумахер през 2006, и на Менсъл през 1990...
    "Благодарности" по италиански....

  17. 17 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    Очаквано решение, макар тук (също очаквано), коментиращите да леят люти сълзи и възхвалебствия. Кими направи едно-две силни състезания този сезон.....и това му е за последните няколко години. Както писаха много анализатори и коментатори още след 2015, ако Ферари са сериозни, ще търсят нов пилот. Оказа се, че покойния Бианки е бил готвен за тази роля.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  18. 18 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 2090 Неутрално

    До коментар [#3] от "Pontif New Dnevnik SUCK":

    Майната им на Ферари? Не че са ми любим отбор, ама все пак имат право да решават кой да кара за тях. А и не е все едно причината да е, че Кими е приклекнал по време на химна.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  19. 19 Профил на The HunteR
    The HunteR
    Рейтинг: 401 Неутрално

    Помните ли когато последния път Фетел кара заедно с млад и обещаващ съотборник :) 2014 Рикардо му видя сметката. Реалистично надали през 2019 ще може да победи Фетел, но Ферари определено залагат на него дългорсрочно. Леклер абсолютно заслужава промоцията - Зауберът въобще няма място в Q3, a той го класира цели 3 пъти там.

    Изненадата за мен е, че Кими ще продължи и то в Заубер.

    Излгежда ми, че Ферари под Маркионе (мир на праха му) трансформираха ценностите си, като създадоха стабилна среда, а сега промотират техен млад пилот, въпреки практиката им до момента да имат само утвърдени имена. Дано да продължат в този дух и под новият CEO!

  20. 20 Профил на sega_007
    sega_007
    Рейтинг: 504 Неутрално

    Харесвам Кими защото е прям, коректен и директно си казва каквото мисли.
    Затова и съобщенията по радиото са изпълнени с пегели, понапържва ги си директно както му е реда. Без преструвки.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK