Мик Шумахер: синът на легендата, който търси своето място във Формула 1

Мик Шумахер: синът на легендата, който търси своето място във Формула 1

© Associated Press



Шумахер е шампион. С тези заглавия излязоха много от водещите медии в Европа през уикенда, когато Мик Шумахер спечели титлата в европейската Формула 3. Германският пилот стана шампион 14 години след последната световна титла на баща си Михаел Шумахер.


Германският пилот си осигури титлата след осем победи в последните 15 старта. Щурмът на Шумахер младши започна от пистата "Спа", която е свързана с фамилията му, защото там баща му печели своята първа победа във Формула 1 през 1992 г.


Мик Шумахер взе третия старт на белгийското трасе, част от петия кръг в шампионата. Преди това германецът нямаше победа във Формула 3, а най-доброто му класиране беше качване на подиума.




Очаквано, сравненията с неговия баща и седемкратен световен шампион във Формула 1 не закъсняха. В момента най-задаваният въпрос в моторспорт средите е не дали, а кога Мик Шумахер ще влезе в най-престижната автомобилна надпревара.


Скок към Формула 1


Със спечелването на титлата във Формула 3 Мик Шумахер получава суперлиценз от Световната автомобилна федерация (ФИА), което му позволява да се състезава във Формула 1. Макар и да е само на 19 години, технически германският пилот има право да участва в най-престижната автомобилна надпревара.


Според специалистите той може да направи скока и това няма да е голяма изненада. Трима от шампионите преди него вече започнаха своята кариера във Формула 1 – Естебан Окон (2014), Ланс Строл (2016) и Ландо Норис (2017). Окон и Норис (който ще дебютира за "Макларън" догодина) минаха и през други поддържащи шампионати. Канадецът Строл обаче се озова направо във Формула 1 от сезон 2017 до голяма степен и заради финансовата помощ от страна на баща му Лорънс към "Уилямс".


Скок от Формула 3 направо във Формула 1 направи и Макс Верстапен. Холандецът дори не беше шампион, а освен това дебютира в елита едва на 17 години.


За Шумахер ситуацията се усложнява от факта, че за сезон 2019 г. във Формула 1 са свободни едва две пилотски места – по едно в "Торо Росо" и "Уилямс". Вторият отбор на "Ред бул" няма пилот със суперлиценз в своята академия и затова прибегна до връщането на отстранения преди година Данил Квят. Вторият болид за догодина обаче още е свободен.


Мик Шумахер: синът на легендата, който търси своето място във Формула 1

© Associated Press


В "Уилямс" вече ангажираха лидера във Формула 2 Джордж Ръсел. Не се знае обаче дали легендарният британски отбор ще рискува с втори неопитен пилот.


Интерес към Шумахер-младши имат и двата големи отбора "Ферари" и "Мерцедес". Баща му спечели пет от седемте си световни титли със Скудерията, откъдето признаха, че следят шампиона от Формула 3.


"Възможно ли е с тази фамилия да ти кажат "Не" в Маранело?! Мик е голям талант и "Ферари" винаги ще бъде като дом за него. Неговият баща даде много на нашия отбор и всички обичаме фамилия Шумахер. Никой във "Ферари" обаче не иска да поставя под напрежение Мик. Смятам, че това е и семейно решение, но ако той иска да се присъедини към "Ферари", ние нямаме против", каза шефът на "Ферари" Маурицио Аривабене.

Според шефа на "Мерцедес" Тото Волф Шумахер вече е показал своите качества. Германецът не е част от нито една пилотска академия или младежка програма на големите отбори. Във Формула 3 обаче се състезаваше с болид с двигател "Мерцедес".


"Към него вниманието беше засилено още от началото на сезона, а напрежението се повиши, когато не успя да постигне очакваните резултати. Във втората половина от сезона картината беше впечатляваща. Мик доказа, че може да се справя с напрежението. Убеден съм, че може да бъде един от великите в нашия спорт", каза Волф след последния старт на "Хокенхайм".


Разликата в болидите


От следващия сезон във Формула 3 ще има промени, след като серията се обединява с GP3, за да се превърне в Световни серии Формула 3. Серията ще бъде съпътстваща на Формула 1 и ще пътува до много от пистите в елитния шампионат.


Досега Шумахер се е състезавал с по-малки болиди. Във Формула 4 караше болид с 2-литров турбодвигател с мощност 160 к.с., а във Формула 3 с двулитров с мощност 240 к.с. и ограничени до 7400 оборота в минута, но без турбо.


В новата Формула 3 двигателите ще са еднакви за всички болиди, като ще има и други промени. Възможно е обаче Шумахер да премине във Формула 2, която е последната и най-близка стъпка до Формула 1. Там двигателите са с мощност 612 к.с. и ограничени на 10 000 оборота в минута.


Отборът, за който караше Шумахер, "Према" има програма и във Формула 2, а с този тим шампион през 2017 г. стана Шарл Леклер.


Тежестта на фамилията


В моторния спорт фамилията Шумахер е най-известното име. Наред със славата около нея вървят напрежението и големите очаквания. Точно за да го предпази от това в най-ранна възраст, Михаел Шумахер никога не е водил със себе си по състезания Мик. Единствените снимки на двамата, които са се появявали в германските медии, са от надпревари на Мик с картинг, при това, когато Михаел не караше във Формула 1 между 2006 и 2010 г.


В началото на своята кариера в картинга Шумахер-младши се състезава под името Мик Беч (моминското име на майка му Корина). Дълго време избягва фамилията си, което също му помага да се предпази от медийния шум и интерес.


Дотук пътят на двамата Шумахер също е сходен. Михаел кара картинг до 1988 г., когато влиза в евроепйската Формула Форд, а след това се отправя към Формула Кьониг, където печели титлата с девет победи от десет старта.


Във Формула 3 прекарва два сезона, след което прескача Формула 3000 и влиза във Формула 1. Натам всичко е история.


Мик започва с картинга през 2008 г., а седем години по-късно е привлечен във Формула 4, където взима само една победа в първия си сезон. От 2016 г. кара за "Према", където остава втори в германския и италианския шампионат.


Мик с майка си Корина.

© SchumacherMick @Twitter

Мик с майка си Корина.


Помощ да направи първите си стъпки във Формула 3 му оказва италианецът Лука Балдисери, който беше състезателен инженер на неговия баща между 2000 и 2002 г. Той остана до Мик в продължение на година преди да се завърне във Формула 1 като инженер на Ланс Строл.


"За мен беше емоционално да работя с Мик, защото той ми напомня толкова много за Михаел. Извън всички сантименти той е надарен с природен талант и чувството му към болида е страхотно", обяснява Балдисери.


По ирония на съдбата Мик е до баща си Михаел по време на ски инцидента на 29 декември 2013 г. във френския курорт Мерибел. Едва четири години по-късно младият пилот говори за баща си пред медиите. "Той е мой идол и човек, на когото подражавам. Искам да следвам неговите стъпки и за мен никога не стои въпрос дали трябва да избера нещо друго", обяснява 19-годишният пилот.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Nike
    Nike
    Рейтинг: 225 Разстроено

    Само дано да забрави за ските!!!!!!!

  2. 2 Профил на Незнайко в Слънчевия град
    Незнайко в Слънчевия град
    Рейтинг: 4877 Неутрално

    Не е лесно, с такова потекло, очакванията са големи, а това натоварва много. Дано да преодолее този товар.

    "Свестните у нас считат за луди, глупецът вредом всеки почита" Хр. Ботев
  3. 3 Профил на tsvetko_51
    tsvetko_51
    Рейтинг: 2001 Неутрално

    Симпатичен млад човек, наистина много натоварен с очаквания, предвид кой е баща му, но след като е тръгнал по този път, аз му желая успех.

  4. 4 Профил на dolna4erti4ka
    dolna4erti4ka
    Рейтинг: 1302 Неутрално

    Гледах записи-малкото Пиле ще се окаже голям шампион.Дано не прегори докато е млад.

  5. 5 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10601 Неутрално

    Браво на момчето! Апропо, какво става със състоянието на баща му?

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  6. 6 Профил на Nozo No
    Nozo No
    Рейтинг: 335 Неутрално

    Само дано не е прилича на баща си в едно отношение блъскането на противниците, че още Сена усети навика на Шуми, за Хил да не говорим





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK