При какви условия Хамилтън ще стане световен шампион още в САЩ

При какви условия Хамилтън ще стане световен шампион още в САЩ

© Reuters



Люис Хамилтън може да триумфира предсрочно с петата си световна титла във Формула 1 още в днешното състезание за Гран при на САЩ. Четирикратният първенец на света ще потегли от полпозишън на пистата в Остин, което увеличава още повече шансовете му.


Хамилтън влиза в състезанието с 67 точки аванс пред Фетел. При оставащи три старта след САЩ (Мексико 28 октомври, Бразилия 11 ноември и Абу Даби 25 ноември), максималният брой, който може да бъде спечелен в тях е 75 точки.


Британецът трябва да вземе с осем точки повече от германския пилот на "Ферари", за да бъде коронясан още в Остин. Шансовете му се увеличават и от факта, че Фетел ще стартира едва пети. Германецът се класира втори в квалификацията, но след наказание от свободните тренировки в петък, потегля с три позиции назад.




Хамилтън има пет победи на пистата в Остин и общо шест в Щатите (през 2007 г. стартът беше на "Индианаполис). Освен него с победа на пистата на Америка може да се похвали именно Фетел, като това стана факт през 2013 г.


Пилотът на "Мерцедес" ще потегли от полпозишън за трета поредна година, а в предходните два случая завърши на най-високото стъпало и в състезанието. Най-лесният начин Хамилтън да триумфира с титлата предсрочно е при двойна победа на "Мерцедес", а Фетел да бъде едва трети.


Вариантите за титла на Хамилтън
Хамилтън печели състезанието, а Фетел завършва на трето място.
Хамилтън остава на второ място, а германският му съперник е пети на финала.
В случай, че британецът е на подиума като трети, Фетел трябва да завърши едва седми.
Ако Хамилтън е четвърти, то Фетел трябва да бъде на осмо място.
При пето място за световния шампион е нужно Фетел да бъде девети на финала.
Ако Хамилтън е шести, то Фетел ще трябва да бъде извън точките.


Точките във Формула 1 са следните
1-о място 25 точки, 2-о: 18 точки, 3-о: 15 точки, 4-о: 12, 5-о: 10, 6-о: 8, 7-о: 6, 8-о: 4, 9-0: 2 и 10-о: 1 точка.


"Изобщо не съм си правил сметки, откакто съм тук в Остин. Да, знам че мога да спечеля титлата, но не това е най-важното. Искам просто да се кача в болида и да правя това, което обичам. Забавлявам се да управлявам тази изумителна кола", каза британецът преди състезанието.


Според него състезанието няма да е никак лесно, заради прогреса, който са направили пилотите на "Ферари".


"Смятам, че те са много бързи. Себ потвърди, че имат потенциал, особено в дългите серии от обиколки, така че очаквам здрава битка", каза още пилотът на "Мерцедес".


В случай, че триумфира с титлата още в Остин, Хамилтън ще го направи рекордно рано от седем години насам. През 2011 г. Фетел си гарантира втората световна титла в 11-ия кръг в Япония (9 октомври). След това титлата не е била печелена толкова рано.


Кога беше спечелена титлата в последните пет сезона
2013 г. Себастиан Фетел – Гран при на Индия (27 октомври)
2014 г. Люис Хамилтън – Гран при на Абу Даби (23 ноември)
2015 г. Люис Хамилтън – Гран при на САЩ (25 октомври)
2016 г. Нико Розберг – Гран при на Абу Даби (27 ноември)
2017 г. Люис Хамилтън – Гран при на Мексико (29 октомври)

Състезанието за Гран при на САЩ е в 21.10 часа българско време.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (13)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 10215 Неутрално

    Горе-долу по това време са печелили титлите си в три от претенции състезания преди години...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 4853 Неутрално

    Ясно е че ще е Хамилтън, без особенно значение кога точно.

  3. 3 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4382 Весело

    Хайде Луис, шампион още днес!

    klimentm
  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3937 Весело

    До коментар [#3] от "klimentm":

    Да те попитам, ти в състояние ли си да изгледаш едно състезание на писта от край до край? Аз се опитах неколкократно когато бях на гости на братовчедите в Германия,( и двамата са лекари, той неврохирург, тя рехабилитатор). Той ги вгледа открай до край, много съсредоточено, чудя се как издържа. Някаква форма на медитация ще да е :-)

  5. 5 Профил на Alex Prime
    Alex Prime
    Рейтинг: 475 Неутрално

    Хамо ще спечели, Себастиян се е предал отдавна. Още като отпадна у дома се срина.

  6. 6 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4628 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":

    Странен въпрос, меко казано...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  7. 7 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3937 Весело

    До коментар [#6] от "hamiltonf":

    Затова не го и задавам на Вас, а на колегата "Климент" с когото имаме установени кореспондентски връзки. :-)

  8. 8 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4628 Неутрално

    До коментар [#7] от "daskal1":

    Задавайте си ги на лични съобщения...

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  9. 9 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":

    Случвало ми се е да заспя. Но и не съм ревностен поддръжник на никого. Напоследък рядко става някоя драма към края на състезанието.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  10. 10 Профил на deutschwagen
    deutschwagen
    Рейтинг: 1770 Неутрално

    https://www.racefans.net/2018/10/21/mercedes-ready-to-use-team-orders-to-secure-hamiltons-title/

    Толкова ненужно. То е ясно кой ще е шампион. Защо трябва да сеят съмнения дали титлата ще е заслужена? Ферари отново имат скорост, но очевидно не разбират напълно колата си. Махнали са няколко ъпгрейда и вече не са толкова бавни. Това не звучи добре.

    In reality the World Championship was won and lost in the first four races, all won by Ayrton Senna. Won, moreover by a car which should not have been winning
  11. 11 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 3937 Весело

    До коментар [#9] от "deutschwagen":

    Явно е въпрос на мотивация. Аз гледам цели състезания по голф за големите купи които сигурно биха приоспали други хора :-)

  12. 12 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4382 Весело

    До коментар [#4] от "daskal1":

    Това беше "любов от пръв поглед"! Първото състезание което гледах беше мисля първото което излъчиха по БНТ през 80 ако добре си спомням Хунгароринг от Унгария,от тогава до сега гледам винаги разбира се когато е възможно,преди ставах и рано сутрин за да гледам квалификациите, в последните години интереса ми спадна обаче значително

    klimentm
  13. 13 Профил на tamada
    tamada
    Рейтинг: 1967 Неутрално

    До коментар [#3] от "klimentm":Да те попитам, ти в състояние ли си да изгледаш едно състезание на писта от край до край?... Някаква форма на медитация ще да е :-)
    —цитат от коментар 4 на daskal1


    Не го разбираш, защото не се интересуваш от темата.
    Сегашните състезания са наситени с информация и коментари, за разлика от едно време. Аз също вече не я следя отблизо, гледам по няколко състезания годишно и изобщо не е медитация - докато се ориентирам кой пилот как напредва, и коя фирма какви неща била направила... и то състезанието свършва.

    А какво да кажем за хората, които гледат по няколко часа стриймове от шах турнири? Доста по-дълги са от кръг на Формула 1, но това не означава, че са откачалки. Ако си фен на дадена игра и я разбираш в дълбочина, е достатъчно интересно.
    https://www.youtube.com/watch?v=f86OTmsnI1c





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK