Хамилтън спечели квалификацията за Гран при на САЩ

Хамилтън спечели квалификацията за Гран при на САЩ

© Associated Press



Световният шампион във Формула 1 Люис Хамилтън ще потегли от полпозишън в Гран при на САЩ, след като беше най-бърз в квалификацията. Пилотът на "Мерцедес", който може да стане шампион още на пистата в Остин, беше над всички останали в съботния ден.


Той записа обиколка за 1:32.237 с нов рекорд на трасето в Тексас. Втори зад него се нареди Себастиан Фетел, но заради наказание от първата свободна тренировка в петък, германецът ще стартира едва пети. Фетел изостана с 61 хилядни от световния шампион.


Така на първа редица до Хамилтън ще застане Кими Райконен, а на втора са Валтери Ботас и Даниел Рикардо.




Хамилтън печели квалификацията за трета поредна година, като в предходните два случая неизменно триумфираше и с победата. Британецът вече има 81 полпозишъна в своята кариера. Само за 2018 г. те са десет, а този в САЩ е пети пореден за Хамилтън.


В кариерата си Хамилтън има пет победи на пистата в Остин, като първата дойде през 2012 г., а в последните четири години успехът неизменно е в британеца от екипа на "Мерцедес".


Битката за позиция на стартовата решетка беше много вълнуваща и с много малки разлики между водещите пилоти.


"Тази квалификация беше много важна, беше много важна и последната обиколка. Нашите съперници бяха много близо до нас и бях наясно, че ще е нужна перфектна обиколка, за да измъкна полпозишъна", каза Хамилтън.


Британецът остава предпазлив за старта в неделя, като заяви че "Ферари" притежава много добро темпо в дълга серия от обиколки.


Условията в съботния ден бяха много по-различни от тези в свободните тренировки в петък. Дъждът спря, асфалтът изсъхна, а температурите бяха малко по-високи.


В първата част от квалификацията Хамилтън очаквано даде най-добро време, с около четири десети от секундата по-добър резултат от Валтери Ботас. Зад двамата съотборници в "Мерцедес" бяха пилотите на "Ферари".


Началната част на квалификацията обаче се оказа драматична за Макс Верстапен, след като звездата на "Ред бул" отпадна въпреки петия си резултат. Той качи своя болид много агресивно върху бордюрите на 15-и завой и окачването в областта на задната дясна гума се счупи.


Верстапен напусна болида си и изобщо не излезе за втората част на квалификацията, въпреки опитите на неговите механици да възстановят неговия "Ред бул". Освен холандеца след първата част отпаднаха Щофел Вандорн и Фернандо Алонсо ("Макларън"), Сергей Сироткин и Ланс Строл ("Уилямс"), както и Маркус Ериксон със "Заубер".


Макс Верстапен ще стартира едва 15-и.

© Associated Press

Макс Верстапен ще стартира едва 15-и.


Във втората част от квалификацията Себастиан Фетел, заедно с Валтери Ботас и Люис Хамилтън заложиха на гуми "суперсофт", които са средно твърдите за уикенда. Тримата записаха най-добрите си резултати с тези компекти гуми, с които и ще стартират в неделната надпревара.


За разлика от тях Кими Райконен избра "ултрасофт" и даде най-добро време. Изборът на финландеца обаче дава възможности за различна стратегия на "Ферари" в състезанието.


Зад първите четирима обаче имаше голяма битка за влизане във финалната част от сесията. Нико Хюлкенберг беше последният, който успя да се вмъкне сред първите десет. За финалната трета част от обаче не се класира съотборникът му в "Рено" Карлос Сайнц, заедно с Кевин Магнусен, Пиер Гасли и Брендън Хартли.


При първите опити в третата част от квалификацията водещите пилоти бяха много близо. Хамилтън записа обиколка за 1:32.567 минути, а Фетел беше по-бавен със само 0.088 секунди по-бавен. Валтери Ботас изостана от съотборника си със малко повече от десета, докато Райконен беше на около половин секунда.


Хамилтън спечели най-много време спрямо останалите във втория сектор.


При вторите опити на пилотите Валтери Ботас допусна сериозна грешка на последния завой и не успя да подобри постижението си. Това обаче направи Райконен, който излезе на първа позиция.


Малко след финландеца през старт-финала премина и Хамилтън с 1:32.237, което е и новият рекорд на пистата в САЩ. Само на 61 хилядни зад британеца изостана Фетел, който не успя да се пребори за полпозишъна.


Той ще стартира пети в неделя, а зад него в Топ 10 се наредиха Естебан Окон, Нико Хюлкенберг, Ромен Грожан, Шарл Леклер и Серхио Перес.


"Съжалявам, че не успях да се преборя, сигурно някъде съм имал в резерв 61 хилядни срещу Люис, но няма какво да се направи. Колата е добра и ще се борим в състезанието. Малко ще е по-трудно от пета позиция, но вече съм свикнал и знам как да се справя", каза германецът след квалификацията.


Стартът за Гран при на САЩ е в неделя от 21.10 часа българско време.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (8)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на hamiltonf
    hamiltonf
    Рейтинг: 4844 Весело

    Браво, Люис! Само не ми хареса излизането след последния завой, но все пак, нов рекорд!

    Стената на срама: Топ 10 на руските тролове във Форума - von_seeckt, Шопов, Julian Mall, Nada Tomba, WWW, Taiga, Нормален гланц, Али Ибн Абдул Обстул Бей, Divi filius, qwerty 500....
  2. 2 Профил на klimentm
    klimentm
    Рейтинг: 4227 Весело

    Хайде Луис утре шампион!

    klimentm
  3. 3 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 5431 Неутрално

    Успех шампионе!

    До истината се достига с познание!
  4. 4 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 376 Неутрално

    Някой да вземе да каже на тоя коментатор да спре да дрънка глупости за тая G fors, че пилотите от F1 понасят по-големи ускорения от тези при изтрелване на совалка. Аман от профани със самочуствие, за ползване на чужди думички. Ускоренията, които понасят във F1 са странични в завойте и гърди гръб при спиране/ускорение, а там човек издържа до над 20 g. Пилотите на изтребители приоритетно понасят ускорения глава - таз, където човек издържа без противопретоварващ костюм до +7/-2 за кратко преди да припадне. Да не говорим, че g fors е относителна мерна единица, мереща се в m/s....

  5. 5 Профил на yavooor
    yavooor
    Рейтинг: 887 Неутрално

    ...Пилотите на изтребители приоритетно понасят ускорения глава - таз, където човек издържа без противопретоварващ костюм до +7/-2 за кратко преди да припадне. Да не говорим, че g fors е относителна мерна единица, мереща се в m/s....
    —цитат от коментар 4 на nikruma

    Не си съвсем прав. При пилотите ускорението не е глава-таз, а е таз-глава. Усеща се като претоварване глава-таз. И се измерва в m/s²...
    Не коментаторът е виновен за некомпетентността.

  6. 6 Профил на penetrating
    penetrating
    Рейтинг: 11024 Неутрално

    Фетел е достатъчно наблизо и донякъде запазва шансовете си...

    Some people have got a mental horizon of radius zero and call it their point of view. David Hilbert
  7. 7 Профил на mihail_p
    mihail_p
    Рейтинг: 298 Неутрално

    абе не ме кефи люис, но
    е с десет пъти по-добра
    психика от германската примадона.
    мен си ме кефи верстапен.
    има уникален усет за кое, кога
    и в коя част на пистата да направи.
    след онова преди две години на интерлагос
    ми е любим.

  8. 8 Профил на nikruma
    nikruma
    Рейтинг: 376 Неутрално

    До коментар [#5] от "yavooor":

    От опит ти казвам, че претоварването е и в двете посоки, а израза глава-таз е за определяне на посокато по каято действа силата ;). За мерната единица си абсолютно прав но се заблуждаваш за посоката защото най-вероятно приемаш g силата за вектор насочен щъм центъра на земята, само че при полет ускоренията се предизвикват най-грубо казано от промяната посоката на полета с голяма скорост, като g скалата се ползва просто за онагледяване, при ракетите вече действа вектора за който ти говориш. Претоварванията при пилотите са предимно по физиологичната линия глава - таз заряди позицията на пилота и принципа на маневриране на самолет, като и това не е с точност поради това, че седалките имат наклон, тоест силатапсе разлага и се повишава издръжливостта но само на положителни претоварвания.





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK