Райконен подобри рекорда за най-голяма пауза между победи във Формула 1

Райконен подобри рекорда за най-голяма пауза между победи във Формула 1

© Reuters



Победата на Кими Райконен в Гран при на САЩ предизвика много коментари заради начина, по който финландецът се справи с конкурентите си. Пилотът на "Ферари" трябваше да чака повече от пет години, за да се качи отново на най-високото стъпало.


Финландецът спечели на пистата в Остин в неделя, а това се оказа и рекордно постижение във Формула 1. Успехът дойде точно 113 старта след последния му успех, който беше в Гран при на Австралия през 2013 г., или преди 2044 дни. По този начин той подобри рекорда на Рикардо Патрезе за най-голяма пауза между победите си.


Италианецът трябваше да чака между Гран при на Южна Африка 1983 и Гран при на Сан Марино 1990. Паузата беше по-малка по отношение на стартовете, но по-голяма като времево измерение (2402 дни).




За последно Райконен беше печелил като пилот на "Ферари" в Гран при на Белгия през 2009 г. Сякаш за да направи деня още по-паметен, победата на финландеца дойде на 11-ата годишнина от спечелването на първата му световна титла.


Освен това толкова възрастен пилот не беше триумфирал в старт от Формула 1 от Австралия 1994. Тогава 41-годишният Найджъл Менсъл спечели, а Райконен постигна успеха си на 39 години и 4 дни.


Той е и 13-ият най-възрастен победител в старт от Формула 1.


"Щастлив съм, но животът ми не се променя по никакъв начин. Чаках много дълго за тази победа и се радвам, щастлив съм и за отбора, който имаше труден период напоследък. Не знам колко дълго ще чакам за следващата победа, може да се случи още следващата седмица", каза финландецът.


Райконен подобри рекорда за най-голяма пауза между победи във Формула 1

© Reuters


Райконен обяви, че е доказал на много хора, че грешат, но след това уточни, че не говори за сегашните си работодатели във "Ферари". Финландецът напуска тима след края на сезона, а през 2019 и 2020 г. ще кара за "Заубер".


"Не съм доказвал нищо на никого във "Ферари". Имах много добри години с отбора, станах шампион, спечелих много победи и съм щастлив. Сега пред мен стои ново предизвикателство и гледам към него. Отдавна съм във Формула 1 и знам как стават нещата. Единственото, което исках, е да знам по-рано за плановете на "Ферари", каза още Райконен.


Всичко, което трябва да знаете за:

Ключови думи към статията:

Коментари (6)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Willy Messerschmitt
    Willy Messerschmitt
    Рейтинг: 2184 Любопитно

    Наистина доста дълго Кими играеше патерица на Фетел!И при вчерашният старт най-после отбора го остави ,когато Фет направи поредната си простотия!Кими доказа че още по-голяма грешка правят Фиари че не му дадоха свобода и ..че го освобождават!

    До истината се достига с познание! Не влизам в диалог с лумпени !И не храня руски тролове...
  2. 2 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5408 Неутрално

    Кими е пичага, браво и за спортното му дълголетие.

  3. 3 Профил на voxy
    voxy
    Рейтинг: 1239 Неутрално
  4. 4 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    Интересно, Финландия е малка страна, а от години дава пилоти от висока класа за Формула 1. Преди Кими има поредица от такива, да си ги припомним:

    Kimi Räikkönen 2001–2009, 2012–2018 World Champion 2007
    Leo Kinnunen 1974 (първият финландец във Формула 1)
    Mikko Kozarowitzky 1977 (две състезания, без класиране)
    Keke Rosberg 1978–1986 World Champion 1982
    JJ Lehto 1989–1994
    Mika Häkkinen 1991–2001 World Champion 1998, 1999
    Mika Salo 1994–2000, 2002
    Heikki Kovalainen 2007–2013

  5. 5 Профил на димитър димитров
    димитър димитров
    Рейтинг: 321 Неутрално

    До коментар [#4] от "daskal1":
    Не само във Формула 1, но и в рали шампионата имат големи имена. При тях е традиция да започват да ги подготвят още от деца. Комбинация - школа от най -ранна възраст и традиции. Плюс това големи разстояния и многи лед и сняг:)))

  6. 6 Профил на daskal1
    daskal1
    Рейтинг: 4427 Неутрално

    До коментар [#5] от "димитър димитров":

    Донякъде съм запознат с шофьорските школи от този район, карах 9-месечна в Щвеция преди много години като студент, включително и със задължителното овладяване на "контролираното завъртане" на заледено езеро :-) Но във формула 1 не карат по ледени писти. Може би е до психологически тип, иначе, като чета и слушам приказките от българите по-големи шофьори няма, но не и във формула 1 :-)





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK