Големите футболни клубове в Европа били готови с таен план за бягство в своя Суперлига

Големите футболни клубове в Европа били готови с таен план за бягство в своя Суперлига

© Reuters



Германският шампион "Байерн" е проучвал възможността да напусне германското първенство и Шампионската лига. Това се разбира от документи, извлечени от Football Leaks, публикувани в "Шпигел".


През 2016 г. клубът от Мюнхен възложил задача на международната кантора Cleary Gottlieb да проучи какви са условията отборът да напусне Бундеслигата и водещия европейски клубен турнир. Обсъждани са и конкретни въпроси като това дали клубът ще продължи да бъде принуден да пуска футболистите си за мачовете на германския национален отбор.


Поставен бил и въпросът дали Германският футболен съюз и международните футболни асоциации биха държали клуба отговорен за евентуалното му оттегляне.




През 2016 г. "Байерн" и още шест водещи отбора от Европа обсъждали създаването на своя Суперлига. Идеята била 11 от големите отбори да се отделят от УЕФА и през 2021 г. да си създадат свой турнир, наречен Европейска Суперлига. Тези отбори щели да имат гарантирано място в турнира за следващите 20 години. В допълнение към тях щели да бъдат поканени още пет клуба, за да стане общият брой 16.


Основните 11 участници са "Реал", "Барселона", "Манчестър юнайтед", "Ливърпул", "Арсенал", "Челси", "Манчестър сити", "Ювентус", "Милан", "Байерн" и ПСЖ. Останалите поканени са "Атлетико" (Мадрид), "Борусия", "Интер", "Рома" и "Лион".


В документите се посочва, че с 8.29% от акциите "Байерн" е щял да бъде четвъртият най-голям акционер сред клубовете основатели на проекта. Според информацията договорът за основаването на лигата е трябвало да бъде сключен този месец (ноември 2018 г.), но не се посочва датата.


За идеята се говори от много години. В опит да предотврати подобен ход УЕФА промени драстично условията в Шампионската лига и осигури повече места за големите отбори от този сезон.


"Шпигел" твърди, че разполага със 70 милиона документа, като общо 80 журналисти от 15 европейски медии са ги изследвали в продължение на осем месеца.


Изпълнителният директор на "Борусия" (Дортмунд) Ханс-Йоахим Вацке отказал да коментира конкретни документи. За идеята за Суперлигата обаче заявил, че големите клубове в Европа работят по нея. Според него ключовият въпрос бил дали Суперлигата да върви успоредно или въпреки Бундеслигата. Той уточнил, че докато носи отговорност в клуба, "Борусия" няма да напусне първенството.


Изнесените тайни документи показват, че все още като служител в УЕФА президентът на ФИФА Джани Инфантино е защитавал интересите на "Манчестър сити" и ПСЖ около разследванията им за погазване на финансовия феърплей.

Ключови думи към статията:

Коментари (43)
  1. Подредба: Сортирай
  1. 1 Профил на Virgin
    Virgin
    Рейтинг: 2075 Неутрално

    Тогава футболът ще се изроди още повече.
    И защо "Байерн" и "Лион", а не "Бенфика" и "Олимпик" Марсилия примерно?

  2. 2 Профил на motochristo
    motochristo
    Рейтинг: 896 Неутрално

    Това е най-нормалното развитие на нещата. Всички турнири, в които участват тези десетина отбора, са напълно безсмислени. В момента те играят по други правила от всички останали. Вече и без това въпросът отдавна е корпоративен, а не за играта като такава. Да се махат.

    Кажи ми, жалко ти творенье, как се покачи тъй високо? - С пълзенье! - извика рогатата гадинка.
  3. 3 Профил на дерибеев
    дерибеев
    Рейтинг: 4433 Неутрално

    сега тези сепаратисти , умерена опозиция , терористи или крайно десни са . според наръчника за ценности разбира се

    всеки коментар може и ще бъде използван срещу вас
  4. 4 Профил на pet_fire
    pet_fire
    Рейтинг: 5367 Неутрално

    За 2-3 години тези 16 отбора ще омръзнат на зрителите и Суперлигата ще се обезмисли, а сигурно и ще се изпокарат.

  5. 5 Профил на diegos
    diegos
    Рейтинг: 1337 Неутрално

    Навит. Обаче да се въведе правило, да не могат да трансферират и купуват от отбори извън тази лига. Да разчитат на своята школа. От деца. Не да привличат таланти.

  6. 6 Профил на palav_nik
    palav_nik
    Рейтинг: 3730 Неутрално

    Фенската маса трябва също да е с много дълбоки джобове щото разходите за билети и пътувания хич няма да са малки.

  7. 7 Профил на Иван К.
    Иван К.
    Рейтинг: 1084 Неутрално

    Това е бъдещето , колкото и от УЕФА да се опитват да го спрат заради футболните първенства , които ще загубят милиарди и ще им упостоши първенствата , единствено англичаните ще се отърват с минимални поражения , дори може да са на плюс дългосрочно , защото те пазара си го имат и напускането сегашните грандове ще даде шанс на нови отбори да станат такива . И вероятно Висшата Лига ще е основен конкурент на новата Лига за зрителският интерес , а останалите ще са за месна консумация . предполагам в даден момент , когато процеса стане необратим и УЕФА ще се включи, за да не изпусне печалбите

  8. 8 Профил на xox55541929
    xox55541929
    Рейтинг: 1147 Неутрално

    Това е велика глупост. Не че ФИФА и УЕФА не са, но нищо не може да замени националните първенства!

  9. 9 Профил на vagabond66
    vagabond66
    Рейтинг: 1546 Весело

    От този "глобализъм",
    на някои вече им избиха чивиите!

  10. 10 Профил на dgerald
    dgerald
    Рейтинг: 668 Неутрално

    До коментар [#5] от "diegos":

    И кой ще им забрани? И кой ще ги накаже?

  11. 11 Профил на Darulio
    Darulio
    Рейтинг: 2170 Весело

    До коментар [#1] от "Virgin":

    И аз се зачудих що ги няма ОМ и Тотнъм. Бенфика е несериозно да ги включваш.

    До коментар [#4] от "pet_fire":

    Нали? Като Висшата лига, където 4 отбора от 20 години се борят и отдавна омръзнаха на всички. Не е като да участват в най-популярното футболно първенство... 😂

    До коментар [#3] от "дерибеев":

    Сепаратисти. Не е чак толкова трудно, номерът е да опиташ да помислиш преди да скочиш да питаш и пишеш.

    До коментар [#5] от "diegos":

    Доста тъпичка идея. Доста ли се стара над нея?

    До коментар [#7] от "Иван К.":

    Точно така. Цялата идея за Европейска суперлига одйде точно от континенталните отнори и желанието им да се изправят някак пред увеличаващата се финансова мощ на Висшата лига. А англисйките отбори прояват интерс, защото виждат възможност да спечелят още повече пари, не защото се чувстват застрашени.

    Да бехме малко подпийнали, да им ебеме майката.
  12. 12 Профил на buddy
    buddy
    Рейтинг: 531 Неутрално

    Съжалявам, момчета, футболът е пазар, свободен пазар, на който има конкуренция. Хората инвестират в качество за да получат количество и отново да ре-инвестират. Хората искат да гледат качествени игри с борба до последен дъх. Всички клубове имат достъп до свободния пазар - и бедните, и богатите. Богатите ще купуват футболни таланти на още по-високи цени, така че откриването им също ще повиши цената си. Така и бедните клубове получават своя шанс. Аз като зрител ще съм доволен, ако тази идея се реализира. Това си е лично мое мнение и не карам никого да се съгласява с мен. :-)

  13. 13 Профил на andreas_hofer
    andreas_hofer
    Рейтинг: 1321 Неутрално

    И футболът се глобализира. Големите риби искат да играят между себе си, а второразредните отбори си ги оставят на местно ниво. Дали феновете ще са доволни? Това ще го разберем, когато и ако се реализира тази идея.

    Комунизмът и неговите мутации са проклятието на съвременна България
  14. 14 Профил на BU
    BU
    Рейтинг: 424 Неутрално

    Добра идея, националните първенства са скучни, има един два силни отбора и другото е пълнеж. Например, Бундеслигата е супер скучно първенство, състезание с един кон, чат пат Борусия и това е. Трябва обаче да въведат финансови и трансферни правила, които да пречат на дълга доминация на един отбор, както е в Американските професионални лиги-драфт, таван на заплатите и т.н.
    В момента единственото интересно първенство по футбол е Европейската ШЛ(след груповата фаза), всичко друго е втора класа!

  15. 15 Профил на BU
    BU
    Рейтинг: 424 Весело

    Допълнителен бенефит ще бъде жалката смърт на фифа и уефа!

  16. 16 Профил на vesko19
    vesko19
    Рейтинг: 1089 Неутрално

    Подкрепям ! То реално ще бъде доста по интересно от сега.
    В Германия ,Баварците почти нямат конкуренция дори се чудя защо въобще играят мачове направо купите и готово чат пат Борусия ако се съживи и раздвижи първенството . Останалите отбори просто колкото и да опитват са и остават за местна почва . Същото и във Франция - с Милионите на ПСЖ останалите трудно се мерят . И в Италия е същото - Юве от години е наложило пълна доминация в първенството и трябва да стане доста голям резил че да не са шампиони .
    Само една Испания и една Англия останаха с по интересни първенства . В Испания Атлетико -Реал и Барса от край време си разменят купите помежду си . Пък в Англия има чат пат интересна въртележка . Не че и там не се знаят фаворитите за титлата ама все пак е гд интересно .
    Ако правят някаква супер -гига лига дано се справят по добре от колкото сега Уефа и Фифата .
    Но пък формат от типа на Лига Европа ще е крайно необходим в противен случай отбори като Милан -Монако -Валенсия и някой други отбори от Европа над средното ниво дето са ще са здраво прецакани .
    От друга страна и за самите играчи вероятно ще бъде полезно една нова Лига . Поне вероятно броя мачове ще спадне .
    Като цяло добра идея но зависи адски много от изпълнението .

  17. 17 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Един страничен, но значим ефект, който тук се пропуска е, че националните първенства ще станат много по-интересни и непредсказуеми ако супер големите отбори се отделят. Аз ако съм фен на Евертън, Тотнъм, Кристъл Палъс, ще се моля това да стане. Вярно парите от ТВ-права ща спаднат значимо, но ще има гореща конкуренция, вълнуващи мачове и реален шанс моят отбор да спечели.

    Изключвайки чудото Лестър, някой да си спомня среден отбор да е печелил? какви са шансовете на отбори като Севилия, Сосиедат, Бетис, ... да се преборят с Реал и Барселона?

  18. 18 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Колегата Веско, по-горе ме е изпреварил. Националните първенства ще станат супер динамични и непредсказуеми.

    Кой ще спечели в Италия ако ги няма Юве, Милан и Интер?

    В Германия без Байерн?

    Минимум 6-7 отбора ще се борят до последния кръг за титлата- истинска наслада за феновете! Ако пък си на кеф да гледаш комерсиално зрелище с Меси и Роналдо превклюваш на другия канал и си гледаш супер лигата. Въпроса е да се направи умно.

  19. 19 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Навит. Обаче да се въведе правило, да не могат да трансферират и купуват от отбори извън тази лига.
    —цитат от коментар 5 на diegos


    И как ще го въведеш това правило?

    Ако даден играч иска да играе за Ман Ю пратията ще му забрани да напуска националното си първенство ли?

  20. 20 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    За Суперлига се говори от 30 години, но изглежда все по-реалистично и ще стане накрая. Националните първенства и без това са все по-малко национални, преди 30 години, без да знам кои играят, след 5 минути можех да кажа от кое първенство са, сега няма нищо национално нито като стил на игра, нито като футболисти. Остават само все повечето безсмислени мачове. Преди 30 години за големите отбори беше важна националната титла, Европа беше само добавка, сега са обратно нещата.

  21. 21 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    До коментар [#16] от "vesko19":

    Ми сега има Втора Бундеслига, Серия В, Лига 2, гледаш ли ги?

  22. 22 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    До коментар [#21] от "usero":

    Или австрийското и белгийското първенство, където няма такива доминатори?

  23. 23 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Изключвайки чудото Лестър, някой да си спомня среден отбор да е печелил? какви са шансовете на отбори като Севилия, Сосиедат, Бетис, ... да се преборят с Реал и Барселона?
    —цитат от коментар 17 на poet.ot.parka


    Преди десетина години в Германия първенството беше оспорвано, шампиони станаха Щутгарт, Волфсбург, Вердер, в ШЛ отборите стигаха до 1/4 финал и не беше толкова интересно.

  24. 24 Профил на Николай Колев
    Николай Колев
    Рейтинг: 2703 Неутрално

    Това трудно (за мен и невъзможно) ще стане, без разрешение от УЕФА. А, разрешението означава дял от приходите. Те затова са наели адвокатска кантора и сигурно и плащат луди пари. За да проучи възможностите. Ако УЕФА забрани на футболистите от тази лига да играят на нейните първенства, ако ФИФА се присъедини със забрана за СП, край. Колко футболисти ще се навият на такъв трансфер?

    Да твърдиш, че ГЕРБ е алтернатива на БСП е като да мислиш, че диарията е алтернатива на запека.
  25. 25 Профил на KRAFTWERK
    KRAFTWERK
    Рейтинг: 986 Неутрално

    До коментар [#24] от "Николай Колев":

    А сега си представе едно световно , без Меси ,Роналдо,Погба,Азар,Санчес,Марсиал,.......да не изброявам още 150 топиграчи

  26. 26 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 956 Весело

    Ами да си граят там, да си се кръщават както искат, ако щат и Шампион на Вселенската радост да обявяват. От това шампионатите на страните само ще спечелят, защото при сегашното състояние в Испания вече трябва да обявяват за шампион третия в класирането, в Англия - петия. а в България - втория (ха-ха!).

  27. 27 Профил на Нинов
    Нинов
    Рейтинг: 3062 Неутрално



    Суперлигата ще бъде супер за азиятците, да има кво да гледат.
    Мой познат супер луд фен на Айнтрахт (Франкфурт) няма да погледне нито един мач от Суперлигата, защото мрази всичко свързано с Байрен, дори герм. нац. отбор и на него не гледа мачове, пцувайки Льов + футболистите.

    Таквиз локални суперфенове бол.

  28. 28 Профил на historama
    historama
    Рейтинг: 4124 Неутрално

    До 8
    "...Това е велика глупост. Не че ФИФА и УЕФА не са, но нищо не може да замени националните първенства!..."

    А това може да е стъпка към ново първенство на елита в ЕС, не точно европейско, а на елитните клубове в Съюза.

  29. 29 Профил на Pandipool
    Pandipool
    Рейтинг: 751 Неутрално

    Предстоят интересни футболни времена! :)

    Със сигурност ще има позитиви, както и негативи. Нека видим какво ще стане..

  30. 30 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Ако УЕФА забрани на футболистите от тази лига да играят на нейните първенства, ако ФИФА се присъедини със забрана за СП, край. Колко футболисти ще се навият на такъв трансфер?
    —цитат от коментар 24 на Николай Колев


    Преди 1994 баскетболистите в НБА бяха със забрана да участват на световни и олимпийски игри (САЩ пращаха студентския си отбор). Таз идиотска забрана на ФИБА беше отменена. Също толкова идиотска би била и забрана от страна на ФИФА.

  31. 31 Профил на poet.ot.parka
    poet.ot.parka
    Рейтинг: 237 Неутрално

    Да допуснем, че Лудогорец, Левски и ЦСКА отидат да играят в Супер Балканска Лига. Кой ще стане шампион на България?

    Ами всеки един отбор би имал шансове. С добър треньор, ако 2-3 години налагаш млади играчи, то на четвъртата година спокойно може да се бориш да си шампион. Независимо дали си от Русе, Бургас, Велико Търново... И местните с желания биха пълнили стадиона да подкрепят свойте. А сега положението какво е- пълно с куци африканци, празни стадиони, нагласени мачове.

    Ако Киро иска да купува бразилци и да играе за пачки в комерсиален турнир- прав му път. Ако ми се гледа някой гостуващ в БГ гранд- може купувам си билет и гледам Лудогорец. Ако ли не викам и подкрепям местния отбор който си харесвам.

  32. 32 Профил на 5149mich
    5149mich
    Рейтинг: 1159 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нинов":

    Да не говорим за долните английски лиги до 4та, където има отбори събиращи на мач над 10 000 публика. Такива фенове не се интересуват и не гледат ШЛ или СЛ.

  33. 33 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 880 Весело

    Нещо много са си повервали :)

  34. 34 Профил на ali_ibn_isa
    ali_ibn_isa
    Рейтинг: 880 Весело

    С добър треньор, ако 2-3 години налагаш млади играчи, то на четвъртата година спокойно може да се бориш да си шампион. Независимо дали си от Русе, Бургас, Велико Търново... И местните с желания биха пълнили стадиона да подкрепят свойте. А сега положението какво е- пълно с куци африканци, празни стадиони, нагласени мачове.Ако Киро иска да купува бразилци и да играе за пачки в комерсиален турнир- прав му път.
    —цитат от коментар 31 на poet.ot.parka

    Преательо, 'налагането 2-3 години на млади играчи' е скъпо и НЕблагодарно занимание изискващо ДЪЛГОСРОЧЕН ангажимент към футбола(да! към футбола. Да не се бърка с пране на пари, заграбване на имоти, черно тото и т.н.). Та, трябва ли да ти разказвам, какви са собствениците на бг-клубовете и с какви нагласи са?! Защо да си правят усилия, когато некой друг е добутал споменатите от теб бразилци и африканци до ниво много над местния матрял?!

  35. 35 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 241 Неутрално

    "Тези отбори щели да имат гарантирано място в турнира за следващите 20 години. В допълнение към тях щели да бъдат поканени още пет клуба, за да стане общият брой 16."

    Превод :

    "Не щем да си играем повече с "прошляци" като напр. Бенфика или Лудогорец (че току виж ни станали един ден истински конкурент), а искаме НАСИГУРНО да обираме цялата параса като си цъкаме тука големите помежду си и това да ни е ГАРНТИРАНО за 20 години."

    Е.ти лицемерието, е.ти комунизъма! Западноервопейските самовлюбени еснафи не са тръгнала по-добър път!

    В отпуск съм
  36. 36 Профил на Jessika
    Jessika
    Рейтинг: 1691 Неутрално

    До коментар [#14] от "BU": "Например, Бундеслигата е супер скучно първенство"

    Добре де, като е супер скучно, защо стадионите са пълни?!

    Виктор Юго: „Общество, което не иска да го критикуват, прилича на болен, който не разрешава да го лекуват.”
  37. 37 Профил на Пийчи Мочи
    Пийчи Мочи
    Рейтинг: 241 Неутрално

    И идеята пак идва от оядените, мазни вурстове (особено тези в аграрното чудо на Еснафландия наречено Бавария)! Що ли не се очудвам!

    В отпуск съм
  38. 38 Профил на Неизвестен Извършител
    Неизвестен Извършител
    Рейтинг: 956 Весело

    До коментар [#36] от "Jessika":

    "Добре де, като е супер скучно, защо стадионите са пълни?!"

    Щото населението на Германия е 85 милиона. Увеличи публиката на който и да е наш стадион от обичайно присъстващите 1200 - 1500 с коефициент 10.5 и гледай какво се получава.

  39. 39 Профил на Храбър
    Храбър
    Рейтинг: 4659 Неутрално

    Не смятам, че ще имат успех.
    Който е зарязал света, после светът го зарязва.
    На времето надутите канадски хокеисти не желаеха да изграят с другите орбори, защото били много слаби, отделиха се и като се врънаха ги биеха поред всички...все пак класни отбори.

    "Безнаказаността на похищенията и произволното разполагане с притежанията на повалените стари имуществени прослойки след 9-ти септември има като пряко следствие създадената и поддържана политическа обстановка за корупция"
  40. 40 Профил на Forrest Gump
    Forrest Gump
    Рейтинг: 947 Неутрално

    Европейска футболна Суперлига е въпрос на време. поне 32 клуба, без изпадащи като НБА. приходите на клубовете ще бъдат още по-големи, няма да ги делят с УЕФА, няма да си дават играчите на националните отбори по принуда за безмислени мачове на националните отбори като Лигата на Нациите. националните първенства нямат сметка да изключат големите клубове. може да се разберат да играят мачовете от местните първенства в делничните дни, а от Суперлигата през уикенда - така приходите ще бъдат още по-големи. футболът отдавна е шоубизнес.

    Истината ни прави свободни.
  41. 41 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    Преди 1994 баскетболистите в НБА бяха със забрана да участват на световни и олимпийски игри (САЩ пращаха студентския си отбор). Таз идиотска забрана на ФИБА беше отменена. Също толкова идиотска би била и забрана от страна на ФИФА.

    —цитат от коментар 30 на poet.ot.parka


    А сега НБА и НХЛ не прекъсват за световните първенства, за олимпиадите американците и канадците се чудят какви оправдания да измислят, за да не ходят. Както, българите много добре знаят, го правят и тенисистите. Жалко, някога е имало и регионална специфика във футбола, както и в другите спортове, сега светът стана малък даже и за националните различия, гледаме по-добър футбол, ама е по-безличен. Можеш да познаеш кой е треньор на даден отбор, ама не можеш да отгатнеш откъде е отбора, ако не знаеш предварително. Ама това е положението, 21 век, и крушите ни са от ЮАР.

  42. 42 Профил на usero
    usero
    Рейтинг: 2081 Неутрално

    До коментар [#27] от "Нинов":Да не говорим за долните английски лиги до 4та, където има отбори събиращи на мач над 10 000 публика. Такива фенове не се интересуват и не гледат ШЛ или СЛ.
    —цитат от коментар 32 на 5149mich


    Е, там има и друг момент, те се интересуват от друг футбол. Тони Адамс беше треньор на един четвъртодивизионен отбор и разправяше, че има едно момче, голям футболист, типичен англичанин, който в единоборство хвърлял противника си на пет метра, не я пипал много добре топката иначе. Такива в ШЛ няма.

  43. 43 Профил на puknatastotinka
    puknatastotinka
    Рейтинг: 1671 Весело

    До коментар [#27] от "Нинов":Да не говорим за долните английски лиги до 4та, където има отбори събиращи на мач над 10 000 публика. Такива фенове не се интересуват и не гледат ШЛ или СЛ.
    —цитат от коментар 32 на 5149mich


    Ами, на това му се казва общност. Другото е глобализация... Викаш си за Тръмп или Хилари, а избираш Баце...





За да коментирате, е нужно да влезете в профила си или да се регистрирате.
С използването на сайта вие приемате, че използваме „бисквитки" за подобряване на преживяването, персонализиране на съдържанието и рекламите, и анализиране на трафика. Вижте нашата политика за бисквитките и декларацията за поверителност. ОK